Peygamber Efendimizin Amcası Ebu Talib’in İman Ettiği Doğru mudur?

beyaz çiçekPeygamber (aleyhis-salâtü ves-selâm) Efendimiz, amcası Ebu Talib’le bir sahrada iken, Ebu Talib susadı. Çok darlandı ve:
-” Ey kardeşimin oğlu, çok susadım.” dedi.
Rasulullah bindiği hayvandan inip:
-“ Susadın mı?” buyurdu.
Ebu Talib:

-“ Evet” dedi.

Peygamber Efendimiz mübarek ayaklarının ökçesini toprağa vurdu. Hemen orada sular fışkırmaya başladı. Rasulullah amcasına:

-” İç, ey amcam” buyurdu. Bu mucizeyi gören Ebu Talib, o sudan kana kana içti.

BİR SORU: Mademki Ebu Talip bu mucizeyi gördü, o halde neden Peygamber Efendimizin Peygamberliğini tasdik etmedi?

CEVAP: Ebu Talip aslında Rasulullah’ın Peygamberliğine inanıyordu. Ancak; inancını gizli tutuyordu. Ebu Talip eğer ki, inancını açıklamış olsaydı, müşrikler Ebu Talib’in Rasulullah’ı himaye etmesine asla izin vermezlerdi. Ebu talip de o zaman müşriklerin kötülüklerinden Rasulullah’ı koruyamazdı. Çünkü müşrikler ancak; kural gereği kendileri gibi müşrik olanların himayesine kabul gösteriyorlardı. Onlar için mümin olan bir kimsenin himayesinin bir önemi yoktu. Müslümanlardan bile bir çok kimse Ebu Talib’in bu ince siyasetini anlayamamış hakkında menfi sözlerde bulunmuşlardı.
Ebu Talib’in vefatı esnasında O’nun imanına Rasulullah’ın amcazadesi İbn-i Abbas (r.a.) hazretleri şahittir. Rasulullah Efendimiz;
-“Ben amcamın şehadetini duymadım” buyurnca İbn-i Abbas:
– “Ben duydum Ey Allah’ın Rasulü.” demiştir.
Bir kimsenin şehadetinin kabulü için Rasulullah’ın onu işitmesi şart olsaydı, Rasulullah’ın imanlarının şehadetlerine şahit olmadığı nice milyon Müslümanların imani durumu ne olurdu?

Vesselam.

 

***********************************************************************************************************************

BİR MUCİZE DAHA:

Hudeybiye Gazvesinde suyu çok az bir kuyunun yanına kondular. Askerler susuzluktan şikayet edince, Resulullah bir kova su getirtip, suyu kuyuya döktürdü. Sonra okçulardan bir ok alıp, kuyuya attı. Kuyu su ile dolup, ağzıyla beraber oldu.

***********************************************************************************************************************

Bir seferde asker susuzluktan şikayet edince, Rasulullah iki kişiyi su aramaya gönderdi. İki kırba dolusu su ile deve üstünde bir Arap kadınını bulup getirdiler. Resul-i Ekrem efendimiz kırbaları açtırıp, bir kap içine bir miktar döktürdü.

– “Gelin, su alın!” diye seslendi.

Bütün asker kaplarını ve kırbalarını doldurup, sonra kadının kırbalarını dolu olarak ve ilaveten biraz un ve hurma da verdikten sonra Rasulullah kadına:

– “İşte senin suyunu hiç azaltmadık. Bize suyu Allah verdi” buyurdular.

Vesselam.

Kaynakça: Mu’cizât-ı Nebî (sallallahu aleyhi veselem)

Loading

5.872 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

emre için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Peygamber Efendimizin Amcası Ebu Talib’in İman Ettiği Doğru mudur?” üzerine 9 yorum.

    1. Muhammed Emin Yıldırımın yazısı bizi bağlamaz kardeşim. Siz önce bu mevzudaki bizim yazımızı okusaydınız bu soruyu sormazdınız!

      KONU HAKKINDAKİ MAKALEMİZDEN BİR BÖLÜM:
      Ebu Talip Rasulullah’ın Peygamberliğine inanıyordu. Ancak; inancını gizli tutuyordu. Ebu Talip eğer ki, inancını açıklamış olsaydı, müşrikler Ebu Talib’in Rasulullah’ı himaye etmesine asla izin vermezlerdi. Ebu talip de o zaman müşriklerin kötülüklerinden Rasulullah’ı koruyamazdı. Çünkü müşrikler ancak; kural gereği kendileri gibi müşrik olanların himayesine kabul gösteriyorlardı. Onlar için mümin olan bir kimsenin himayesinin bir önemi yoktu. Müslümanlardan bile bir çok kimse Ebu Talib’in bu ince siyasetini anlayamamış hakkında menfi sözlerde bulunmuşlardı.
      Ebu Talib’in vefatı esnasında O’nun imanına Rasulullah’ın amcasının oğlu İbn-i Abbas (r.a.) hazretleri şahittir. Ebu Talibin vefatı sırasında yanında bulunan Rasulullah Efendimiz;
      -“Ben amcamın şehadetini duymadım” buyurunca İbn-i Abbas(r.a.):
      – “Ben duydum Ey Allah’ın Rasulü.” demiştir.
      Bir kimsenin şehadetinin kabulü için Rasulullah’ın onu işitmesi şart olsaydı, Rasulullah’ın imanlarının şehadetlerine şahit olmadığı milyarlarca Müslümanların imani durumu ne olurdu?

  1. şanlı peygamberimizin sav. amcası ebu talip, peygamberimizin sav. duası ile annesi, babası, dedesi abdulmuttalip ve amcası ebu talip diriltilip iman etmişlerdir. imam-ı rabbani ks. hz.lerinin mektubat-ı şerifinde vardır.
    ebu talip peygamberimizin mübarek duası ile diriltilip iman etmiştir. ruhul beyan tefsiri…

    1. Peygamberimizin amcası Ebu Talip İbni Abbasın beyanına göre imanla ölmüştür. Rivayete göre Rasulullahın babası ve annesi ise Muhammed ümmeti olmaları için diriltilmiştir. Abdulmuttalip zaten Hz İbrahim’in dinine göre iman etmiş ve amel etmekteydi.

    2. Peygamberimizin en büyük mucizesi Kuran’dır. Bundan başka bir çok mucizeleri vardır. Onları ashabı kiram rivayet etmiştir. İnanmayan kafirdir.

  2. doğrusunu allah bilir. şunu soracaktım isa as. ve peygamberimizin mucizelerinde diriltilmiş olanlar sadece tıbben mi ölüydü? yoksa allah azrail as. tarafından katında canları alınmış mıydı?

    1. Gerek Hz İsa’nın ve gerekse Peygamberimizin duaları ile dirilen mevtalar Azrail aleyhisselamın ruhlarını kabz ettiği kimselerdir. Hatta bunlardan bazıları binlerce yıl evvel ölmüştü.

  3. selamınaleyküm. hocam cehennemde en hafif azabın ebu talib’in çekece rivayetleri var. birde ebu talip’in diriltilip iman ettiğine dair rivayet var. ehli sünnet alimlerinin çoğu zayıf demiş diriltildiğine dair rivayete, çünkü dirilmek mahşer gününden başka yok. bu hadisleri nasıl anlamalıyız?

    1. Aleykümselam.
      Ebu Talib, İbn-i Abbas’ın rivayetine göre imanlı ölmüştür. İmanını açıklamaması ise ilmi siyasidir. Açıklasaydı kureyş müslüman olduğu için Rasulullahı himayesini tanımayacaklar ve Peygamberimize zarar vereceklerdi.
      Bazı alçaklar Hz. İsa’nın ölüleri dirilttiğine inanırlar da de neden bizim Peygamberimizin ölüleri dirilttiğine inanmazlar?

emre için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et