Vesvese Ve İlham

Ş- Şeytanın vesvesesi 2    

VESVESE; şeytanların dürtüsü olup, bazen kulağa bir fısıltıymış gibi gelebilen veya beyinimize bir düşünce halinde doğan, bir çok insanın bunların ne olduğunu ayıramayıp kendi fikri sanarak çelişkiye düştüğü bir durumdur.
İLHAM: Bunlar kendi arasında ikiye ayrılır. Melek vasıtası ile kulağa veya kalbe gelen fısıltı halinde veya düşünce şeklindeki düşünceler ya da, Allah’ın vasıtasız olarak doğrudan kalbte yarattığı İlahi mesajlardır. Kulağa fısıltı olarak gelen veya beyinde düşünce olarak beliren hatırlatmalar meleğin ilhamıdır. Bütün vücüda yayıldığı ve her zerre ile işitildiği sanılan ilham ise, ruhumuza bir fikir veya bir uyarı veya bir müjde halinde doğan İlahi ilhamdır.
DÜŞÜNCELER NE ZAMAN İNSANIN OLUR ?
Akla her gelen iyi veya kötü düşünce insanın kendisine ait değildir. Ancak bunlardan her hangi birisi beğenilip kabul görürse, işte o düşünce o vakit insanın kendisne ait olur. Eğer bu kötü düşüncelerden olupta küfür veya şirk türünden ise, bunlardan birisini benimseyen kimse, dili ile söylemesede kafir olur. Eğer akla gelen bu kötü düşünceler küfür ve şirk türünden değilde amel yönünden haram şeyler ise, hırsızlık, zina içki gibi işler yapılmadığı sürece günah yazılmaz, ancak; kibir, hased, kin,müslümana buğz(öfke), hırs, gibi kalple işlenen günahlar, kalpte olduğu sürece günah yazılır fakat kişi bunları helal görmediği sürece küfür olmaz.
“Ona (nefse) iyilik ve kötülüklerini ilham eden (Allah’a) yemin olsun.”(Şems, 91/8)
Hadis-i Tirmizi’de, Abdullah b. Mesud’dan rivayet edilen bir hadiste Hz. Peygamber (s.a.v.):
“İnsanoğlunda bir lümme-i şeytâniyye bir de lümme-i melekiyye vardır. Lümme-i şeytâniyyeden hakkın yalanlanması ve kötülüklerin yapılması; lümme-i melekiyyeden de hak ve hakikatin tasdik edilmesi ve güzel işlerin yapılması yolunda telkinler yapılır. Buna göre içinden hayır işlerine dair telkinler alan kimse, bunun Allah tarafından olduğunu bilsin ve O’na hamd etsin. Kötülük telkinini alan kimse de kovulmuş şeytandan Allah’a sığınsın.”
buyurmuştur.
ve ardından:
“Şeytan size fakirliği vadeder ve hayâsızlığı emreder.”(Bakara, 2/268) mealindeki âyeti okumuştur.”

Vesvese hakkında  Kur’an-ı Kerim’in bazı ayetlerindeki açıklamalar, mealen:
-“Muhakkak ki onun (şeytanın) iman eden ve rableri-ne güvenen kimseler üzerinde hakimiyeti yoktur. Muhakkak ki onun hakimiyeti onu dost edinen ve onu (Allah’a) eş koşanların üzerinedir.”  (Nahl: 99-100)          

-” Onları(insanları) -ne olursa olsun- şaşırtıp-saptıracağım en olmadık kuruntulara düşüreceğim ve onlara kesin olarak davarların kulaklarını kesmelerini emredeceğim ve Allah’ın yarattıklarını değiştirmelerini emredeceğim.” Kim Allah’ı bırakıp da şeytanı dost (veli) edinirse kuşkusuz o apaçık bir hüsrana uğramıştır. (Nisa /119)
-“ O, onlara söz verir, kuruntulara /ümitlere düşürür; fakat şeytan onlara kuru bir altatmadan başka ne vaad eder? (Nisa- 120)
-” (Şeytan) Onlara vaadler ediyor onları en olmadık kuruntulara düşürüyor. Oysa şeytan onlara bir aldanıştan başka bir şey va’detmez.” (4/120)
-” (Allah’tan’tan) Sakınanlara şeytandan bir vesvese eriştiğinde (önce) iyice düşünürler (Allah’ı zikredip-anarlar) sonra hemen bakarsın ki görüp bilmişlerdir.” (A’raf-201)
-” Andolsun insanı Biz yarattık ve nefsinin ona ne vesveseler vermekte olduğunu biliriz. Biz ona şahdamarından daha yakınız.” (Kaf-16)

Hadis-i şeriflerde de buyuruluyor ki:
-“ Melekten gelen ilham, İslamiyet’e uygun olur Şeytandan gelen vesvese, İslamiyet’ten ayrılmaya sebep olur ” [Tirmizi]

Şeytan, insanın kan damarlarında dolaşarak saptırıcı fikirlerini insana hatırlatmaktan asla geri durmayan iman hırsızı ve insanların düşmanıdır. İnsanın kalbine ve beynine gelen düşünceler iki farklı türdendir. Birisi saptırıcı, diğeri sağduyunun hakim olduğu olumlu düşüncelerdir. Bunlara negatif ve pozitifte denebilir. Saptırıcı düşüncelere cin şeytanları veya insan şeytanları veya bunların sebebi ile insanın işlediği kötülüklerden hasıl olan kötü hatıralar sebep olmaktadır. Her türlü hayaller ve kuruntularda bunlar sebebi ile oluşmaktadır. İyi düşüncelere gelince, bunlar ya melek tarafından veya insanın daha daha önce işlediği iyi işlerin hatıralarının sebep olması ile oluşmaktadır. Bunların dışında bir de, Allahu Tealanın kalbe ilhamı ettiği iyi düşünceler sebebiyle oluşan olumlu düşünceler bulunur. Bu sebepledir ki, insanın  kalbi ve beyni yaşadığı süre içinde olumlu ve olumsuz düşüncelerden asla boş kalamaz.
Nas suresinde Allahu Teala buyurur ki, mealen:
“ Sinsice kalplere vesvese ve şüphe düşürüp duran’ vesvesecinin şerrinden.” (Nas/4)
-“ Ki o insanların göğüslerine vesvese verir (içlerine kuşku kuruntu fısıldar)” ; (Nas/5)
-“ Minel-cinneti vennâs.” Mealen: “(O vesvese verenler hem cin şeytanlarından, hem de insan şeytanların olur.)”
    (Nas-6) 

     Soru: İnsan aklına gelen her düşünceden sorumlu mudur?
    Cevap: Bu soruyu Allah’ın Rasulünün(aleyhissalâtu vesselâm) bir hadisi ile açıklayalım. Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor:
-” Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)’in ashabından bir kısmı ona sordular: “Bazılarımızın aklından bir kısım vesveseler geçiyor, normalde bunu söylemenin günah olacağına kaniyiz.”
Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm):
-” Gerçekten böyle bir korku duyuyor musunuz?” diye sordu.
Oradakiler
-” Evet! deyince:
O:
– “İşte bu (korku) imandan gelir (vesvese zarar vermez) dedi. “Müslim, İman 209 (132); Ebu Dâvud, Edeb 118 (5110).
Diğer bir rivayette:
-“(Şeytanın) hilesini vesveseye dönüştüren Allah’a hamdolsun” demiştir.
Müslim’in İbnu Mes’ud (radıyallahu anh)’dan kaydettiği bir rivayet şöyledir:
Eshab dediler ki:
– “Ey Allah’ın Resulû, bazılarımız içinden öyle sesler işitiyor ki, onu (bilerek) söylemektense kömür kesilinceye kadar yanmayı veya gökten yere atılmayı tercîh eder. Bu vesveseler bize zarar verir mi?”
-” Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): “Hayır bu (korkunuz) gerçek imanın ifadesidir” cevabını verdi.”
1363 Ebû Hüreyre radiya’llâhu anh’den rivâyet olunduğuna göre Nebî salla’llâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
-” Horozların öttüğünü işittiğinizde (dileklerinizi) Allâh’ın fazl-ü kereminden isteyiniz!. Zirâ horozlar melek görmüşler (de öyle ötmüşler) dir. Merkebin anırmasını işittiğinizde de şeytan (ın şerrin) den Allâh’a sığınınız (ve: Eûzü bi’llâhi mine’ş-şeytâni’r-racîm, deyiniz). Çünkü merkep şeytan görmüş (de öyle anırmış) dır.
1384 İbn-i Abbâs radiya’llâhu anhumâ’dan gelen bir rivâyete göre şöyle demiştir:
-” Nebî salla’llâhu aleyhi ve sellem (muazzez hafidleri) Hasen’le Hüseyn’e (meâli aşağıdaki duâyı) okurdu. Ve: (Büyük) babanız (İbrâhîm) de bu duâyı (oğulları) İsmâil ile İshâk’a okurdu! der idi:
-” Allâh’ım, ins, cinn, şeytanlarının şerrinden, (zehirli) haşerattan ve dokunan her kötü gözden- şifâ veren kelimelerine sığınırım.

SORU: Haram işlemeye niyet edip, Allah’tan korktuğu için vazgeçen günaha girer mi?
     CEVAP: Bu soruyu Rasulullah’ın şu hadisi ile cevaplayalım, mealen:
-“ Kalbe gelen kötü şey söylenmedikçe ve buna uygun hareket edilmedikçe affolur ” [Beyheki]
-” İbadetleri yapıp, ilmihal bilgilerini öğrenmeye çalışan kimseye, Allah’ı, ahireti inkâr gibi düşünceler gelmesi, onun imansız olduğunu değil, imanlı olduğunu gösterir Meyveli ağaç taşlandığı, hırsız mücevher olan eve girmeye çalıştığı gibi, şeytan da imanlı olanlara saldırır. Hadis-i şerifte, böyle vesveselerin imandan olduğu bildirildi, (Vesvese imanın tâ kendisidir) buyuruldu (Ramuz)

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
-” Kötü vesveselerin gelmesine sebep imanın kâmil olmasıdır Çünkü hadis-i şerifte:
-” Böyle vesveseler, imanın olgun olmasındandır”buyuruldu (1/182)
     Allahu Teala buyurduki:
-” Şeytan, şarap ve kumar ile aranıza düşmanlık ve kin bırakmak ister Sizi, Allah’ı zikirden ve namazdan alıkoymak ister. Siz bunlardan [ayıplarını, zararlarını bildikten sonra] hâlâ sakınmaz mısınız?) [Maide 91]

-” (Nefsine uyarak) Allahü teâlânın dininden yüz çevirenlere,  bir şeytan musallat ederiz.” [Zuhruf 36]

Medine-i Münevvere’de bir Yahudi, birgün Allah’ın Rasulüne(sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle der:
-“ Ey Muhammed bizim namazımız sizin müslümanların namazından daha güzel olmaktadır. Çünkü bizler namazda hiç vesveslenmeyiz.
Halbuki sizin müslümanlar hiçbir zaman vesvesesiz namaz kılamazlar.”
Rasulullahın yanında bulunan hazreti Ebu Bekr ileri çıkarak:
-“ Ey Allah’ın Rasulü izin verirseniz bu yahudinin cevabını ben vereyim.”der.
Allah’ın Rasulü(s.a.v.) :
-“ Olur ya Eba Bekr” der.
Ebu Bekr(radıyallahu anh) :
-“ Ey yahudi! Şimdi söyleyeceklerimi iyi dinle. Bir evde iki oda olduğunu düşünelim, birisi mücevherle dolu, diğer ise boş olsa, hırsız hangi odanın kapısını kırmaya çalışır?”
Yahudi:
-“ Tabiki boş odaya uğramaz.“ der.
Ebu Bekir (r.a.):
-“ O halde iman bir mücevherdir. Şeytan ise, iman hırsızıdır. Eğer sizlerin kalblerinde iman olsaydı, mutlaka sizlere vesvese vererek
imanınızı çalmaya çalışırdı. Halbuki sizlerin kalbinde iman yoktur. Öyleyse şeytan sizilere neden vesvese versin? Biz müslümanlara gelince:
“Şeytan bizlere vesvese vererek imanımızı çalmaya çalışmaktadır.” der.
Bunun üzerine yahudi hidayete gelip müslüman olur.
Şeytan, sarhoşlara veya gayri islami yaşayışta olanlara vesvese vermez. Ancak bu kimseler hidayete gelip eski kötü yaşantılarını
bıraktıklarında, akla hayale gelmeyen bin bir türlü vesvesler vermeye başlar. Şeytan bu türlü vesveseleri verdikten sonra o şahsa şöyle der:
Sen kâfir oldun. Sen bu işi yapamayacaksın.” veya onun aklına “Allah yoktur. Neden kendini sıkıntıya sokuyorsun? Hayatını yaşamana bak. Bu dünyaya bir daha gelemeyeceksin. Hani bunca insan ölüp gidiyor, hiç gidip de gelen var mı?” gibi düşünceleri getirerek kişiyi yorarak iman ve ibadete lâ kayıt kalmasını sağlamaya çalışır. Vesveselenen kimse de bu sözleri kendisinin söylediğini sanarak kendi kendine “Galiba ben kâfir oldum.” diyerek kahrolmaya başlar. Oysaki bir kimsenin hem bir şeye inanması hem de o şeyi inkâr etmesi mümkün değildir. İçerde bir “BEN” vardır. O da kişinin kendisidir. Diğer muhalif fikirler ise şeytana veya meleğe aittir. Veya geçmiş hatıralardan başka şey değildir.
Ebû Hüreyre radiya’llâhu anh’den rivâyete göre, Resûlullâh salla’llâhu aleyhi ve sellem şöyle demiştir:
-“ Sizden her hangi birinize şeytan gelir de: (Şunu) böyle kim yarattı?, (Şunu) böyle kim yarattı?, En sonu: Rabb’ini kim yarattı? diye vesvese verir. Şimdi şeytanın vesvesesi Rabb’ınıza kadar erişince o vesveseli kişi hemen “Eûzü bi’llâhi mine’ş-şeytâni’r-racîm” diyerek Allâh’a sığınsın!. Ve vesveseye son versin!” 
Müslüman, vesveselerin hiç birine aldırış etmemeli, şeytanı da onun vesvesesini de Allahu Tealanın yarattığını bilmekle şeytanı kahretmelidir.
Vesselam.

 

Loading

9.062 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

murat için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Vesvese Ve İlham” üzerine 115 yorum.

  1. Siz psikiyatrlik hastasınız. Mutlaka bir pskiyatre gitmelisiniz. Her gün buraya yazdığınız sözler çok tutarsız ve birbiriyle çeliştiği için sizin normal olmadığınızı gösteriyor. Bu sebeple
    bazen kadın bazen erkek ismi adı altında gönderdiğiniz sorularınız bilgisayarın çöpüne gitmektedir. Size Allahtan şifa diliyorum.
    Bize soru sormayınız!

  2. Selamun aleykum Allah rizasi için banada cevap verin.
    Benimde aklıma takılan bi şey var şimdi şeytan vesvesesi ile hatta inşallah vesvesedir yani şöyle aklıma dilime hayalime gelen istemediğim şeyler söylüyorum sonra tövbe tövbe diyorum allah korusun olmasın öyle bişey diyorum. Neyse asıl sorum şu böyle olmasını hiç istemediğim şeyler söylüyorum içimden ama istemiyorum ben bunları sanki benim isteğimmis gibi söylüyorum içimden keşke şöyle olsa böyle olsa şöyle böyle istiyorum diye ama bu benim istegim değil hiç istemediğim şeyler söylüyorum keşke olsa diye BOYLE ICIMDEN SÖYLÜYORUMYA YA BUNLARI IÇİMDEN GEÇİRİRKEN DILEK KAPIM AÇIKSA YA KABUL OLURSA hiç istemediğim şeyler diye korkuyorum ne olur cevap verin aklıma geldikçe kafayı yemek üzereyim sonuçta benim istemedgm şeyler bunlar ya gerçek olursa off

    1. Aleykümselam Defne hanım.
      Sizin durumunuzda milyonlarca insan var. İçinizdeki o kuruntular şeytanın vesvesesidir. İnsan istemediği bir şeyi söylemez lakin söylemiş gibi olursa o vesvesedir. Ona takılmayınız. Şimdi vesveseden kurtuluş reçetesinin linkini atacağım. İnşaallah dikkatli okursanız derdinize deva olur. Çünkü düşmana galip gelmenin yarısı onu tanımaktır. Geri kalanı ise doğru bildiğinle amel etmektir.
      LİNKİ TIKLAYINIZ:
      https://islamdergisi.com/fikih/vesvese-nedir/

    2. Ama gerçek olacak diye çok korkuyorum o zamanda dilek kapıma denk gelse sonuçta istemediğim bisey benim olmayan bi düşünce

    3. Hiçbir kimse senin istemediğin bir şeyi sana söyletemez. Sizin durumunuz vesvesedir. İçinize fazla kapanmaktan olur böyle şeyler.

    4. Peki ne yapmam gerekir hocam Allah rizasi icin bi yol gösterin 8 aydır yapmadığım kalmadı namazlar zikirler 3 5 gün geçiyor kuş gibi hafifliyorum ferahliyorum sonra geri geliyor ne yapmam lazım kafayı yicem sanıyorum

    5. VESVESEDEN KURTULUŞ DUASI:

      (Ya Allah-ür-rakib-ül-hafiz-ür-rahim. Ya Allah-ül-hayy-ül-halim-ülazim-ür-rauf-ül-kerim. Ya Allah-ül-hayy-ül-kayyüm-ül-kaimü alâ külli nefsin bima kesebet, hul beyni ve beyne adüvvi!)

      İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
      -” Kötü vesveselerin gelmesine sebep imanın kâmil olmasıdır Çünkü hadis-i şerifte: -” Böyle vesveseler, imanın olgun olmasındandır”buyuruldu (1/182) Allahu Teala buyurduki:
      -” Şeytan, şarap ve kumar ile aranıza düşmanlık ve kin bırakmak ister Sizi, Allah’ı zikirden ve namazdan alıkoymak ister. Siz bunlardan [ayıplarını, zararlarını bildikten sonra] hâlâ sakınmaz mısınız?) [Maide 91]
      -” (Nefsine uyarak) Allahü teâlânın dininden yüz çevirenlere, bir şeytan musallat ederiz.” [Zuhruf 36
      Vesvese ancak şeytanı dost edinen kimseleri etkiler. Bu durum Kur’an-ı Kerim’de şöyle dile getirilmiştir:
      – “Şeytanın nüfuzu, ancak onu dost edinenlere ve Allah’a ortak koşanlaradır.” (Nahl, 100)

      Medine-i Münevvere’de bir Yahudi, birgün Allah’ın Rasulüne(sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle der:
      -“ Ey Muhammed bizim namazımız sizin müslümanların namazından daha güzel olmaktadır. Çünkü bizler namazda hiç vesveslenmeyiz. Halbuki sizin müslümanlar hiçbir zaman vesvesesiz namaz kılamazlar.” Rasulullahın yanında bulunan hazreti Ebu Bekr ileri çıkarak:
      -“ Ey Allah’ın Rasulü izin verirseniz bu yahudinin cevabını ben vereyim.”der. Allah’ın Rasulü(s.a.v.) :
      -“ Olur ya Eba Bekr” der. Ebu Bekr(radıyallahu anh) :
      -“ Ey yahudi! Şimdi söyleyeceklerimi iyi dinle. Bir evde iki oda olsa, birisinde mücevher dolu, diğer ise boş olsa, hırsız hangi odanın kapısını rahatsız edip kırmaya çalışır?” Yahudi:
      -“ Tabiki boş odaya uğramaz. “der. Ebu Bekr(r.a.):
      -“ O halde iman bir mücevherdir. Şeytan ise, iman hırsızıdır. Eğer sizlerin kalblerinde iman olsaydı, mutlaka sizlere vesvese vererek imanınızı çalmaya çalışırdı. Halbuki sizlerin kalbinde iman yoktur. Öyleyse şeytan sizilere neden vesvese versin? Biz müslümanlara gelince bizlere vesvese vererek imanımızı çalmaya çalışmaktadır.”der.
      Bunun üzerine yahudi hidayete gelip müslüman olmuştur.

      Şeytan, sarhoşlara veya gayri islami yaşayışta olanlara vesvese vermez. Ancak bu kimseler hidayete gelip de eski kötü yaşantılarını bıraktıklarında, akla hayale gelmeyen bin bir türlü vesveseler vermeye başlar. Şeytan bu türlü vesveseleri verdikten sonra o şahsa şöyle vesvese verir:
      -” Sen kafir oldun. Sen bu işi yapamayacaksın.” gibi vesveselerle müslümanı yormak ister.
      Ebû Hüreyre radiya’llâhu anh’den rivâyete göre, Resûlullâh salla’llâhu aleyhi ve sellem şöyle demiştir:
      – “Sizden her hangi birinize şeytan gelir de: (Şunu) böyle kim yarattı?, (Şunu) böyle kim yarattı?, En sonu: Rabb’ini kim yarattı? diye vesvese verir. Şimdi şeytanın vesvesesi Rabb’ınıza kadar erişince o vesveseli kişi hemen “Eûzü bi’llâhi mine’ş-şeytâni’r-racîm” diyerek Allâh’a sığınsın!. Ve vesveseye son versin!” (Hadis No: 1353 Kütüb-ü Sitte)

      Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)’in ashabından bir kısmı ona sordular: “Bazılarımızın aklından bir kısım vesveseler geçiyor, normalde bunu söylemenin günah olacağına kaniyiz.” Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): “Gerçekten böyle bir korku duyuyor musunuz?” diye sordu. Oradakiler Evet! deyince:
      “İşte bu (korku) imandan gelir (vesvese zarar vermez) dedi.
      “Müslim, İman 209 (132); Ebu Dâvud, Edeb 118 (5110).

      Diğer bir rivayette: “(Şeytanın) hilesini vesveseye dönüştüren Allah’a hamdolsun” demiştir.

      Müslim’in İbnu Mes’ud (radıyallahu anh)’dan kaydettiği bir rivayet şöyledir:
      “Dediler ki: “Ey Allah’ın Resulû, bazılarımız içinden öyle sesler işitiyor ki, onu (bilerek) söylemektense kömür kesilinceye kadar yanmayı veya gökten yere atılmayı tercîh eder. (Bu vesveseler bize zarar verir mi?)”. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm):
      “Hayır bu (korkunuz) gerçek imanın ifadesidir” cevabını verdi.”

      VESVESEDEN KURTULMAK NASIL MÜMKÜN?
      Şeytanın insanlar üzerinde tesirli olduğu şeylerden birisi, vesvese vermesidir. İnsanın kalbine her fırsatta vesveseler, kötü düşünceler getirerek insanı aldatıp, dünyâ ve âhiret zararlarına sürüklemek ister. İnsan şeytanın bir vesvesesine uymazsa şeytan başka bir vesvese vermeye başlar ve çok çeşitli hîlelere başvurur. Kötülüğü, belli bir şeyi yaptıramazsa ve insan hep iyiliğe gidiyorsa, iyiliği daha az olanları yaptırmaya çalışır. Bir kötülüğe sürükleyebilmek için küçük iyilikler yapmaya teşvik eder. Şeytanın vesvesesi aslında zayıftır. Din bilgisi tam ve doğru olan ve bu bilgilerine uygun hareket eden insanları aldatması çok güçtür. Şeytan vesvese vererek, kötülüğe düşürmek için insanların bâzı zaaflarından faydalanır. Bunlardan biri aceleci olmaktır. Diğerleriyse, şehvet ve gadabdır. İnsan gadablanınca, kızınca aklı örtülür. Akıl gidince şeytanın hücûmuna uğrar. Onun elinde oyuncak olur. Ayrıca hased ve hırs, çok yemek, süslenme sevgisi, tamâ, yâni dünyâ lezzetlerini haram yollardan aramak; ihtiyâçtan fazla toplanıp, Allah için sarfedilmeyen dünyâ malı, cimrilik ve fakir olma korkusu, kendi görüş ve düşüncelerini beğenmek sûretiyle hasımlarına karşı kin tutmak, sû-i zân, bir kimse hakkında kötü düşünmek, günâhkâr sanmak da böyledir.

      Müslüman, vesveselerin hiç birine aldırış etmemeli, şeytanıda onun vesvesesini de Allahu Tealanın yarattığını bilmekle şeytanı kahretmelidir.

      Vesveseden kurtulmak için okunacak dualar:
      İhlas Suresi ile birlikte muavezeteyn sureleri sabah ve akşam abdestli olarak en az üçer kez okunmalı. ve şu duada eklenirse daha yararlı olur:

      وَقُلْ رَبِّ اَعُوذُبِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطيِنِ وَاَعُوذ بِك رَبِّ اَنْ

      يَحْضُرُونَ

      “Ve kul: Rabbi,eûzû bike min hemezâti’ş-şeyâtîn.Ve eûzû bike rabbi en yahdurûn.” (mü’minun,23/97-98)
      Anlamı: “Deki:Ya Rabbi, Şeytanların vesveselerinden, onların yanımda bulunmalarından sana sığınırım!.”

    6. Peki istemeden istiyorum diye söylediğim şeyler kabul olur mu yoksa Allah niyete mi bakar. Ayrıca bunlar için tövbe olur mu

    7. Gerek isteyerek ve gerekse (tehdit olmadan) istemeyerek dahi olsa bilinciniz yerinde iken söylediklerimizden ve yaptıklarımızdan sorumluyuz. Kalbinize, aklınıza gelen küfür(dini inkar) veya şirki beğenmez hoş görmezseniz küfre girmezsiniz. Şayet kalbinize aklınıza gelen küfür ve şirki beğenip doğru bulursanız, dilinizle söylemeseniz de küfre girersiniz.

    8. Size daha evvel yazdığımız,
      “Gerek isteyerek ve gerekse (tehdit olmadan) istemeyerek dahi olsa bilinciniz yerinde iken söylediklerimizden ve yaptıklarımızdan sorumluyuz. Kalbinize, aklınıza gelen küfür(dini inkar) veya şirki beğenmez hoş görmezseniz küfre girmezsiniz. Şayet kalbinize aklınıza gelen küfür ve şirki beğenip doğru bulursanız, dilinizle söylemeseniz de küfre girersiniz.” cevabı sizi tatmin etmemiş galiba.
      Siz kalbinizden küfler geçtiğini yazmışsınız biz de böyle cevap verdik. Dua başkadır.
      Dua edeceksen kalbin ve dilin bir olacak.

  3. Hayirli günler ben 7.aylik hamileyim ve sürekli vesvese oluyor icimden istemsizce konuşmalar düsünceler geciyor ben en cok korktugum şey kinamak ve büyük konüsmakla ilgili vesveseler geliyor cok daraliyorum beynim yoruluyor ben bunlardan sorumlu olurmuyum cok korkuyorum sürekli bu gibi yazilari okuyorum günahi varmi diye.

    1. Hayırlı günler Semra hanım.
      İçinize gelen olumsuz düşünceler sizin elinizde değildir. Onları aklınıza şeytan getirir. Onun içindir ki, onların doğru ve güzel şeyler olduğunu onaylamazsanız size bir günahı vebali olmaz.
      Yalnız kalmayınız. Derin ve içsel düşüncelere dalmayınız.

  4. İki yıldır vesvese ve olmadık şüphelerle uğraşıp duruyorum size garip gelebilir ama o şüphelerle uğraşırken de sıradan geliyo artık o şüpheler. Gerçekten çok kötü bir hastalık.
    Selâmların en güzeliyle Allahın selamı üzerinize olsun
    1. Hocam normalde vesvese ve şüpheyi umursamam bunları takmam ama ben hayatımın her zerresini Allah bilinciyle yaşamak istiyorum böyle olunca şeytan saldırıyo her dk. Ne yapmalıyım bundan kurtuluş yok şeytan her halükarda saldıracak bu yaşadıklarım sizce nedir ne değildir bi açıklamada bulunsanız.
    2.yukarda bahsettiğim tevbe konusuna siz ne dersiniz.
    3.bana tavsiyeniz nedir bir eser varmıdır benim asıl amacına ulaşmam için hamdolsun inan ve yaptıklarını Allah için yapmaya çalışanlardanım ve ben tahkiki imanın en son mertebesine ulaşmak için ne yapmalıyım.
    4.bu yazdıklarımı düşününce benim imanım ne noktadır sizce
    5.yukarda kendi görüşümü yazdım ama sizce bu şüphelerin imanıma zararı nedir.
    6. Merak ettiğim bir konu insan küfre düşüp imana geri gelse giden amelleri geri gelir mi.
    7. İmana girip çıkmanın sayısı varmı söylemek isterim ki sürekli aklına takılıyor nisa 137.
    8.insanın kalbini boş durgun münafık gibi hissetmesinin sebebi nedir. Hanzala ile ebu bekirin münafık olduk korkusuyla peygamberimize gitmesi ile bağdaşabilirmi bu yaşadığım.
    Ve son olarak şunu belirtmek isterimki bu sorularıma vereceğiniz cevaplar inanın yüzlerce belkide binlerce insanın kafasında ki sıralara cevap olacak. Bakıyorum ki her baktığım sayfada hep aynı sıkıntılar var yaşananlar hep aynı şeytan insana hep aynı şeyleri fısıldıyor.
    Şimdiden Allah razı olsun hocam

    1. 1- Allah Kuran da “şeytanın adımlarına uymayın” diye buyurmaktadır. Böyleyken Küfür, şirk ve günahtan sakınmayan asla kurtuluşa eremez.
      Şeytan sadece insanın içine şüphe getirir, vesvese verir şunu yap şunu yapma der. Ama asla sen onu yapmadıkça sana zorla bir şey yaptıramaz. İçine gelen şüphe veya inkarı kabul etmediğin sürece imanına bir zarar gelemez. Ama vesveseden bunalıp rahatlamak için bazen küfre saparsan son nefes de imanını kurtaramazsın.
      İşine günle uğraş. Kendini fazla dinleyenlerde vesvese çok olur.
      2- Tövbe ölüm gelmeden her daim kabul edilir ama ciddi tövbe olmalı. İçinde pişmanlık olmayan tövbe tövbeden
      sayılmaz.
      3- Sana tavsiyem beş vakit namazını cemaatle kıl. Çok salavat getir. Sık sık istiğfar getir içten dualar et.
      4- Onu birinci maddede belirttim.
      5- O da birinci maddede var.
      6- Küfre girip tekrar iman edenin amelleri geri gelir lakin sevapları geri gelmez. Hccı tekrar yapması gerekir.
      7- Küfre girip imana dönmenin sayısı yok ama bu şekilde devam edilirse kalp mühürlenebilir. Civata yalama yaparsa kılavuz tutmaz.
      8- O vesvesedir. Öyle hissettiğinde imanını hemen kelimei şehadetle yenile.
      Senin durumun onlarınkine benzemiyor. Çünkü sen bazen şeytanın dediğini yapıyorsun.
      Alttaki linkteki yazımızı okumayı ihmal etmeyin:
      http://www.islamdergisi.com/genel/vesvese-nedir/
      http://www.islamdergisi.com/genel/dinden-cikaran-sozler/

  5. Aleykümselam.
    Lumme-i seytaniyye, insana sürekli günah işlemeyi hatırlatan şeytandır..
    Lumme-i melekiyye ise, meleğin insana güzel şeyleri telkinidir.

  6. Allahın zatını düşünmek şirktir. Kudretinin büyüklüğünü düşün. Zira gördüğün ve görmediğin hissettiğin ve ya hissetmediğin tüm kuvvetler Onun kudretinin tecellileridir.
    Sağlam hoca arıyorsan İslam Dergisinden ayrılma.

    1. Allah bir şeyi yaraması için ona ol der o da olur. İnsanların yapmaları ile asla kıyaslanamaz. Akıl o şeylere asla yetmez. Onun ne görmesi mahlukların görmesine, ne de yaratması insanların yapmasına asla benzemez. İman et teslim ol.
      Kafayı yersin daha fazla düşünürsen.
      Allahın büyüklüğünü anlamaya değil kabul etmeye çalış.

  7. Öncelikle selamın aleyküm.Size yaşadığım bir durumu anlatacağım.22yaşındayım ve yaklaşık 2.5 /3 ay önce 5 vakit namaza başladım.İlk başlarda namaz esnasında ailemle veya kendimle ilgili aklıma kötü şeyler geliyordu.İlk başta sadece bu kadardı.Özellikle son birkaç haftadır ise dini ögelerle ilgili istemediğim tasvip etmediğim haşa affedilmeyecek türden düşünceler aklıma gelmeye başladı.Bu durum hem benim moralimi çok bozdu hem de ibadetten huşu duyamamaya başladım.Düşündüğüm şeylerden dolayı korku duydum.Bir iki gün namaza ara vermeye çalıştım ama düzelme olmadı.Daha çok ibadete yöneldim yine geçmedi.Aklıma gelen düşüncelerden dolayı haşa sabahları sırf aklıma o düşünceler gelmesin diye uyanmak istemediğim bile oldu.Adeta kendimle mücadele halindeyim.Sizce ne yapmalıyım.Dini ögeler ile ilgili düşünceler geliyor.Cevap yazarsanız sevinirim.

    Devamlı kelime-i tevhid kelime-i şehadet getirip ihlas felak nas ayetel kürsi okuyorum vesveseler daha da ağırlaştı.ne yapmalıyım?

  8. İlk önce Selamın aleyküm
    Hocam internette cinlerle ile ilgili hikayeler okuyordum birden birsey sanki ya tevvbah diye seslendi beynime dilime dolandi .
    İçimde kötü olan herseyi durdurmak istiyorum gibi beynim canlandı sanki uyuşmuştu
    Bunun sebebi nedir hocam ?

    1. Aleykümselam.
      Ya Tevvab(ey tövbeleri kabul eden Allah) diyen Müslüman cinlerdir. Cinlerle alakalı hikayeleri okuma ve dinleme. Allah korusun zararları dokunur da kurtulamayabilirsin.
      Sen sana lazım olan bilgileri öğrenmiyorsun başka aleme ait mahlukların esrarına vakıf olmaya çalışıyorsun Yanlış yoldasın.
      Sana tavsiyem Ömer Nasuhi Bilmen hazretlerinin Büyük İslam İlmihalini alıp baştan sona kadar analayarak okursan alim olursun. O öğreneceğin bilgilerle amel edersen evliya olursun.

murat için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et