Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.480 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Turku için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.213 yorum.

  1. Hocam saz, ney, davul VS gibi çalgı aletleri çalmak ve bunları dinlemek Hanefi mezhebine haram mıdır? Bir alimden sadece zilsiz def çalınmasına izin verildiğini duymuştum.

    1. Saz ney davul vs gibi çalgılar durma göre caiz veya haramdır. Mesela mehter marşında mübahtır.

    1. Müslüman küfre düşecek bir iş veya sözde bulunursa tüm ibadetleri iptal olur. Tekrar iman ederse hac yapmışsa sadece haccı iade eder namaz ve oruçları kaza etmez. Oruçlu veya abdestli iken kafir olanın abdesti de namazı da orucu da boşa gider.

  2. Hocam
    “Allah Teâlâ ümmetimden, hata / yanlışlıkla bilmeden yaptıkları, unutarak yaptıkları ve cebir (zorlama, tehdit vs.) altında yaptığı işlerden dolayı hesaba çekmeyecektir.” (Taberanî, el-el-Mucemu’l-evsat,18/87-Şamile).

    Küfür gerektiren bir söz söyleyen veya bir fiil işleyen kimse kâfir olur. İster bu küfür sözünü öyle inandığı için söylemiş olsun, ister inanmadığı halde istihza/alay şeklinde olsun, ister inattan ötürü olsun, bu kişi kâfir olur. (İbn Hacer el-Heytemi, ez-Zevacir, 1/47)

    “Şayet kendilerine niçin alay ettiklerini sorsan, ‘Biz sadece lafa dalmıştık ve aramızda eğleniyorduk’ derler.” ayeti, eğlence yahut şaka yapmak niyetiyle bile olsa, kafir edici bir söz ya da fiil işleyenin dinden çıkacağını ve mazur görülmeyeceğini bildiriyor. (Tevbe 65)

    ( KEREM ÖNDER WEB SİTESİNDEN )

    ELFAZI KÜFRÜ BİLMEDEN SÖYLERSEK KAFİR OLUR MUYUZ?

    ELFAZI KÜFRÜ BİLMEDEN SÖYLERSEK KAFİR OLUR MUYUZ?

    Soru: Hocam, bir insan Elfazı küfürü bilmeden işlerse ne olur?

    Cevap: Devlet kanununu bilmemek mazeret olmadığı gibi, dinin hükümlerini bilmemek de mazeret değildir.

    Küfür gerektiren bir söz söyleyen veya bir fiil işleyen kimse kâfir olur. İster bu küfür sözünü öyle inandığı için söylemiş olsun, ister inanmadığı halde istihza/alay şeklinde olsun, ister inattan ötürü olsun, bu kişi kâfir olur. (İbn Hacer el-Heytemi, ez-Zevacir, 1/47)

    “Şayet kendilerine niçin alay ettiklerini sorsan, ‘Biz sadece lafa dalmıştık ve aramızda eğleniyorduk’ derler.” ayeti, eğlence yahut şaka yapmak niyetiyle bile olsa, kafir edici bir söz ya da fiil işleyenin dinden çıkacağını ve mazur görülmeyeceğini bildiriyor. (Tevbe 65)

    İslam hukukunda, cehaletin mazeret sayılması sadece “karibu’l-ahd” denilen yeni müslüman olmuş ve söz konusu hususları öğrenecek bir zamanın geçmediği bir durumla sınırlı olarak kabul edilir. (Nevevî, el-Mecmu’, 3/14, 80)

    ( Sorularla İslamiyet Web Sitesi )

    [ BİLMEDİKLERİMİZDEN SORUMLU OLMADIĞIMIZ DOĞRU MUDUR ]

    Bilmediğimizden sorumlu olmadığımız doğru mudur? | Sorularla İslamiyet
    https://sorularlaislamiyet.com/bilmedigimizden-sorumlu-olmadigimiz-dogru-mudur?amp

    Hocam sorum Şu Bu Meseleyi nasıl anlamamız gerekir ?

    1. Cahillikle değil hata ile unutarak küfür veya şirk işleyen mümin küfre girmez ama sehven şirke girdiğini anladığı veya hatırlatıldığı anda hemen üzülmeli ve istiğfar etmelidir.
      Bile bile küfür ve şirk işleyen kafir olur. Velev ki şaka olarak söylemiş olsa bile küfürden kurtulamaz.
      İslam hukukunda, cehaletin mazeret sayılması sadece “karibu’l-ahd” denilen yeni müslüman olmuş ve söz konusu hususları öğrenecek bir zamanın geçmediği bir durumla sınırlı olarak kabul edilir. (Nevevî, el-Mecmu’, 3/14, 80)
      Bu husus yeni müslüman olanlar için geçerlidir.
      İslamın ince meselelerini avam bilmese küfre girmez ama alim ise sorumludur.
      Ayrıntılı bilgi için bağlantımızı tıkla ve oku:
      https://islamdergisi.com/genel/dinden-cikaran-sozler/

    2. Hocam Yani örneğin birisi Şirk veya Küfür içeren bir söz söyledi ve bunun bağlamında burda şunu söylesek .

      Niyetleri Allah bilir. Ancak her iyi niyet iyi niyete dahil olmaz İslâm’da bilmemenin mazeret yada bahanesi yoktur. Bilememenin vardır.

      Desek nasıl birşey söylemiş oluruz?

    3. Anlaşılan küfür hakkında sana verdiğimiz linki okumadığını bu sorunuzdan anlaşılmaktadır.
      İmam Nevevi Hazretleri İlim Ehline Ait Bilgi Şeklinde Ayrım Yapmıştır:

      “Bir kimse, zinanın, içkinin haram olmadığını veya namazın, orucun farz olmadığını söylese kâfir olur. Çünkü bunlar gibi herkes tarafından bilinen bu gibi hükümleri bilmemek mazeret değildir. Buna mukabil, bir kimse: “İddet süresi içinde olan bir kadını nikahlamak caizdir” dese kâfir olmaz. Çünkü bu bilgi ilim ehline mahsustur. Bununla beraber, ilgili adama bunun haram olduğunu bildirdikten sonra yine aynı fikrinde ısrar ederse, o zaman kâfir olur. (bk. Nevevî, a.y)”

    1. SORU: Hocam solucan veya hayvan tersi yiyen tavuğun yumurtasını yemek mubah mı?
      CEVAP:
      Caizdir. Ancak tavuk ördek kaz gibi hayvanların eti için kesmeden önce üç gün kümeste özel beslenmelidir.

  3. bi hadis şöyle, “Her kim önemsemediği için üç Cumayı terk ederse, Allah onun kalbini mühürler.” bi müslüman bildiğim kadarıyla üç cumaya da gitmese kafir olmaz. benim bu soruda kastettiğim şu, bi müslüman cumayı önemsemediği için gitmese dinden çıkar kafir olur. cumayı önemsemediği için bu şekilde üç kere gitmese hemen onun kalbi mi mühürlenir, tekrar tevbe ve iman etmeden kafir olarak mı ölür anlamında? yoksa bu hadisin başka bi anlamı mı var. bu insanlar tekrardan kurtulabilir mi.

    1. Hadisi şerif şöyledir (mealen):
      – “(Mazeretsiz üç Cumayı terk eden münafıklardan yazılır.) [Hadis-i Taberani, Dare Kutni]
      – (Zaruretsiz arka arkaya üç Cumayı terk edenin kalbini Allahü teâlâ mühürler.) [Hadis-i Ebu Davud, Tirmizi, İbni Mace, Nesai, Hâkim]

      Hadisi şerife göre mazeretsiz üç cuma namazını arka arkaya terk eden münafıklar defterine kaydedileceği beyan edilmiştir. Ehli sünnet ulemasının içtihadına göre büyük günah işlemek insanı kafir etmez ancak büyük günahlar sürekli işlenirse kalbi karartır iman ışığını söndürür. Malum hadisi şerif de buna işaret etmiştir.

  4. Hocam Selamun Aleykum sorum su muzik dinlemek harammidir? Bazen internette içerik üretiyorum ve arka plana muzik koyuyorum bu harammi yoksa mekruh mu

    1. Aleykümselam. Haram olan müzikler ve mübah olan müzikler vardır.
      İmamı Gazali hazretlerine göre güftesi gayri islami ve gayriahlaki müzikleri dinlemek haramdır.

  5. Hocam ruhani tarikatlarda önce ruhu tasfiye edip fena i kalbe ulaşılıp sonra nefsi tezkiye edip fenai nefse ulaşılıp nefis mutmainne oluyor, nefsani tarikatlar de ise nefsi tezkiye etmekle uğraşılıylor ve nefis tezkiye edilince ruhda tasfiye edilmiş oluyor ve fenai kalbe ve fenai nefse ikisine birlikte ulaşılmış oluyor ve nefis mutmain oluyor. Bu bilgiler doğrumu?

    1. Evet doğrudur. Kalp tasfiye olmadan nefsi tezkiye etmek çok zor olacağı için saadatlar ruhani yolu tavsiye etmişlerdir.

  6. Selamun Aleyküm Bekir hocam sitenizde yaklaşık 2017den itibaren varım sizin ilminiz bana çok şey kattı Allah sizden razı olsun özellikle elfazı küfr konusunda.
    aklıma birşey takıldı sorayım dedim.
    Eğer yanılmıyorsam siz eskiden zaruret olmadıkça dışarda mekanlarda yeme içme caiz olmaz tarzında birşey demiştiniz benm yanlış hatırlıyorum yoksa böyle bir fetvanız varmı cevap evetse sebepleri nelerdir ben dışarda çok yiyen birisiyim

    1. Aleykümselam.
      Ailece zaruret olmazsa lokantalar ve benzeri yerlerde yemek yememeli demiştik. Bu hem aileyi maddi bir yükten kurtarır hem de gözler ve gönüller rahat eder.

    2. Peki bu şeyi yapsa günahmıdır yoksa yapmasa güzeldir manasındamı

    3. Meşru bir lokantadan yemek yimek elbette günah olmaz ama bazı durumlarda günaha sebep olabilir. Hele bu aile ile olursa o zaman günaha düşme durumu daha çok olabilir..

  7. Selamun Aleyküm Bekir hocam.
    Resulullah s.a.vın meşhur doğu Roma yani Konstantinopolis hadisini biliyoruz ve bu gerçekleşmiştir 23 ordunun alamadığı o devasa surları yıkmak bize nasip oldu bildiğimiz gibi.
    Benim sorum Resulullahın birde orijinal Roma yani italyadaki romayla ilgili hadisi.
    Geçmişte tarihe baktığımızda Fatih Sultan Mehmet döneminde İtalya’nın kuzeyi otranto ve civarı alınmıştı ama Sultan’ın ölümü üzerine bu iş durdu yine kanuni dönemi alman seferindede böyle bir imkana sahip olabilirdik Viyana önlerinde galip gelseydik lakin birçokşarttan dolayı olmadı şuanki günümüze baktığımızda değil Roma herhangi küçük nüfuslu bir ülkeyi bile feth etmek mümkün değil dünya düzeni kanunları gereği sorum şudurki ozaman bu hadisi kıyamete yakın deccal Mehdi vs. Dönemlerinde batının imana gelmesiyle alakalı olarak anlamak doğru olurmu

    1. Aleykümselam.
      Evet Hz İsa geldikten sonra hıristiyan alemi müslüman olacak böylece de Roma küfürden halas olacaktır.

    2. Hocam bu fetih İslam’ın doğudan batıya heryere ulaşmasını sağladı ve Türklere nasip oldu halbuki Resulullah s.a.v Araptır ve Muaviye emeviler döneminde dahi ikiyüz bin asker ve iki bin gemi donanmasıyla Konstantinopolis önlerine gelip aylarca almaya calıstılar Rum ateşi teknolojisine kurban oldular ama bir şekilde bu iş Türklere nasip oldu Arapların kendi aralarında bozukluklar olması sebebiyle mi sizce böyle oldu yani Allah onlara nasip etmedi İslam’ı temsil etmeyi Türklere verdi Anadolu’da çadırlarda yaşıyan küçük Türkmen beyliğinden viyanayı kuşatan Almanya’ya girip bir kısmını alan İtalya’nın kuzeyini otranto ve çevresini fetih eden bir İslam sancağı haline getirdi Allah türkleri

    3. İslam ve iman milliyet işi değil nasip işidir. Türkler İslama sonraki araplardan daha fazla gönül vermiş ve o yolda mallarını ve canlarını feda etmekten asla imtina etmemiştir. Allahu teala da bu sebepten o büyük şerefi Türklere nasip etmiştir.

  8. hocam, bazı günahları çirkin görememek, o günahlara kalben buğz edememek bu imansızlık mıdır, küfür müdür? bu durumdan dolayı kişi kendisinin imansız olduğunu veya küfre girdiği düşüncesiyle strese giriyorsa, korkuya kapılıyorsa ne yapmalı?

    1. Mümin hiç bir günahı hoş göremez. Çünkü her günah Allah’ın bir yasağı veya emrini uygulamamanın neticesidir. İnsanın nefsi ne kadar çok günaha batmışsa o kadar çok günahlar onun nefsine hoş gelir ama kalbinde zerre kadar iman varsa günah işlediği için üzülür. Hiç üzüntü yoksa imanda yoktur. Onun derhal günahlarına tövbe etmesi gerekir.

    2. çok günah işleyip bu duruma düşen insanın bu durumdan kurtulabilir mi, yeniden doyru yolu bulabilir mi? bunun için ne yapmalı
      bu kişi imansız olduğu, küfre girdiği için kelimei şehadet mi getirmeli

    3. Bir kimse inkar etmedikçe şirk işlemedikçe günah işlemekle kafir olmaz.
      Kafir olan kafirlikten vazgeçip imani konuları tasdik manasında şehadet getirirse müslüman olur.

    4. elbette biliyorum hocam. kişi inkar etmedikçe günah işlemekle kafir olmaz. kişi bi başkasının işlediği veya kendi işlediği günahı, haramı çirkin göremese, buğz etmese, üzülmemek, pişman olmamak gibi durumlardan dolayı da kişinin imansız olduğunu, şirke, küfre girdiğini söyleyebilir miyiz?
      bu durumlar da günahı inkar sayılır mı?

    5. Başkalarının işlediği günahları hoş görmek de küfürdür. En azı kalben buğz etmeli ve üzülmeliyiz.

  9. Hocam Resulullâh (Aleyhisselâtu Vesselâm) Efendimiz kendi devrinde nasıldı sofra düzenleri bilmiyorum ama “neyde yemeğin hazırlandığını.” Önüne yenilmesi için besinler geldiğinde sırasıyla mı bitirince diğerine başlardı yoksa karışık mı yerdi, Örneğin bizim önümüze 3 tabakta yemekler geldiyse birini bitirmeden bir diğerine geçmeli miyiz? (Ziyan olmaması bakımından Sonuçta yiyememekte var…) birşeye başladıysa bitirilmesinin Sünnet olduğunu biliyorum ancak bu meselede söyleyebileceğiniz birşey var mı?

    1. PEYGAMBER SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM EFENDİMİZ. ACIKMADAN YEMEZ GÜNDE BİR ÖĞÜN YEMEK YERDİ. BAZEN ÜÇ DÖRT GÜN ÜSTÜ ÜSTE HİÇ BİR ŞEY YEMEZDİ. ANCAK ASHABINA
      – “SİZ BENİM GİBİ YAPMAYIN ZİRA BEN ALLAH KATINDA YEDİRİLİR İÇİRİLİRİM” BUYURURDU.
      PEYGAMBERİMİZİN SOFRASINDA ÜÇ-BEŞ ÇEŞİT YEMEK BULUNMAZDI. RASULULLAH YEMEĞİN İSRAF OLMAMASI İÇİN
      – “TABAĞINIZA YİYECEĞİNİZ KADAR YEMEK ALINIZ” BUYURURDU.
      BUNA GÖRE TABAĞIMIZA ÇOK YEMEK ALIP DA ONU SÜNNETLEMEK ADINA ÇOK YİYEREK İSRAFIN ÖNÜNE GEÇEBİLİRİZ.

  10. Namazda yanlış okumak bozulur mu?
    Örneğin; Bismillahirrahmanirrahim yerine bismilahirahmanirahim demek

    1. Namazda Ayetin manasını bozacak kadar yanlış okumak namazı bozar.

  11. hocam ben küfre girdim şu şekilde tevbe etsem: ”Ya Rabbi ne kadar şirke küfre riyayaya girdiysem pişmanım cümlesine tevbe ettim sana yalvarıyorum benim imanı kabul et ” desem sonra şehadet getirsem sonra iman esaslarını söyleyip hepsine iman ettim desem tekrar Müslüman olur muyum

    1. SORU: hocam ben küfre girdim şu şekilde tevbe etsem: ”Ya Rabbi ne kadar şirke küfre riyayaya girdiysem pişmanım cümlesine tevbe ettim sana yalvarıyorum benim imanı kabul et ” desem sonra şehadet getirsem sonra iman esaslarını söyleyip hepsine iman ettim desem tekrar Müslüman olur muyum?
      CEVAP:
      Evet öyle yaparsan imanın ve tövben kabul olur.

  12. 1- Kişi, küfür bir yazı yazmak için bir kalem alsa, sonra küfrüne tevbe etse, bu kalemi daha sonrasında helal yazılar yazmak için kullanabilir mi yoksa tövbesinin kabul olabilmesi için bu kalemi imha etmesi mi gerekir? Ya da küfrüne tövbe ettikten sonra bu kalemi haram içerikli yazılar yazmak için kullansa yalnızca günaha mı girer yoksa küfür olur mu?
    2- Bir kadın açık bir kıyafeti dışarıda giymek için beğenerek ya da helal görerek alsa, sonra bu inancına tövbe etse ama dışarıda bu giysiyi giymeye devam etse, bu yalnızca günah mı olur yoksa küfür de olur mu? Kafirlikten çıkabilmek için bu giysiyi imha etmesi gerekir mi?
    3- Kişi mesela küfür amaçlarla kullanmak için İspanyolca öğrense, küfrüne tevbe ettikten sonra helal amaçlar için bu dili kullanabilir mi? Tövbesinden sonra bu dili haram bir şey için kullansa yalnızca günaha mı girer yoksa küfür de mi olur?
    4- Eskiden Allah’a inancı olmayan biri müslüman olsa, kafirken “Evden çıktım.” veya “Arkadaşım bana yardım etti.” gibi yazılar yazmış olsa, evden Allah’ın yaratmasına inanmadan sadece kendi gücüyle çıktığına veya arkadaşını bir sebep olarak görmek yerine yardımın Allah’tan değil de arkadaşından gelmiş olacağına inanmış olduğu için bu yazılarını silmesi mi gerekir? Yoksa kafir olarak mı kalır? Öyleyse müslüman olana kadar her ne yazdıysa, hatta her ne yaptıysa, elinde olan her şeyi imha etmesi mi gerekmez mi?

    1. 1) Küfrü yazan kalem değil insandır. kalem küfür yazmakla kafir olmaz. Onunla güzel şeyler de yazabilirsin çirkin şeylerde. Kalem kirlenmez bundan dolayı.
      2) Kadın çıplaklığı helal kabul ederse dışarıda kapalı da gezse kafirdir. Çıplaklığı haram kabul edip de yarı çıplak gezmek büyük günahtır buna bir gün son vermeye niyeti yoksa son nefeste imansız ölmeye sebep olur.
      3) Yabancı dil öğrenmek sünnettir. Kötü amaçla öğrenen kimse bir gün onu iyi amaçla kullanabilir.
      4) Bir kimse kafirken küfür üzere kitaplar yazmışsa iman ettiğinde o kitapları gücü yeterse toplattırmalı. Gücü yetmezse o kitaptaki yanlışlarını belirten reddiye yazması ve yayınlaması vacip olur.

  13. Hocam bir insanın anne babasına karşı edebi nasıl olmalıdır?Onlara karşı içinden kızmak günah olur mu?

    1. Günahtır tabi ki. Sadece anne baba veya alimlere saygı gösterilir elleri öpülür.

    1. Müslümanın durumuna göre asık suratlı ve veya tebessümlü olunur. Allah için kızmak gerektiğinde elbette tebessümlü olmamak lazım. Ama dünyevi bir hatadan dolayı kırmamak lazım.

  14. Hocam ASMR Denilen Birşey Var Meditasyon Olduğu Söyleniyor Fakat Hiçbir Dini Dayanağı Yok Yani Bir Dinde Ritüel Vs Yapmıyorsun Sadece Insan Konuşmalarını tiz bir seste dinliyorsun bu dinden cikartirmi

    1. ASMR NEDİR?
      Açılımı, Otonom Duyusal Meridyen Tepkisi, Beyinsel Rahatlama veya (İng: ASMR), Omurga karıncalanması ve Beyin masajı şeklinde de adlandırılan, Endorfin salgılayıcı, rahatlatıcı etkiye sahip bir ses veya seslendirme türüdür.
      İçeriğinde küfür(inkar) ve şirke sebep sözler bulunduran her şeyi benimseyerek dinlemek veya okumak küfürdür.
      Bu tür şeyler Allahın zikrinden habersiz veya Allahı inkar edenlerin uydurduğu pansuman rahatlamalardır ki sonu her zaman hüsrandır zarar ve helakle biter. Çünkü bir süre sonra cin şeytanları devreye girer ve insanın aklını bozarlar.
      Oysaki Allahu teala ayetinde buyurdu ki : “ELÂ BİZİKRİLLÂHİ TETMEİNNEL-KULÛB” (mealen);
      – “Şüphesiz ki gönüller ancak Allah’ı anmakla huzura erer.”
      Sabah namazını veya yatsı namazını kıldıktan sonra diz üstü kıbleye karşı otur. Gözlerini kapa ağzını kapa, kalbinle “lâ ilahe illallah” kelimesini tekrarla. Bunu yaparken Allahtan başka İlah yoktur düşüncesinden başka şeyleri aklından kov. Bir süre sonra Allahın inayetiyle sıkıntılarından arınmış olursun. Bunu her gün bir kaç kez yaparsan kalbin nura ve huzura erer.

    1. Kadınlaşan bir erkek Allah katında lanetlenir. Ahirette ise cehenneme gider.

  15. bir günah için gafletle hayal ettiğimden daha güzel demek kafir eder mi not: güzel derken daha zevkli manasında helal manasında değil

    1. Haram helal manasında ise küfürdür. Değilse nessani zevk bakımından ise küfür olmaz.

  16. küfre girdim çok günahım var ne yapmalıyım yaşım gencecik çok fazla günahım var belki 100 yaşındaki bir adamdan fazla şimdi ne yapmalıyım Allah’ın rızasını kazanmak istiyorum ne yapmalıyım

    1. Yaşadığını sanmaktayız. Muhsin hocaya şu internet adresinden ulaşabilirsin:
      Muhsin Iyiliksever
      27 Temmuz 2021
      ·
      Muhsin iyi nin eserleri Google Play Kitaplarda yayınlanmaktadır. Kitaplar e kitap formatında olup rahatlıkla telefon, tablet ve bilgisayardan okunacak özelliklerdedir. Kitaplar başka bir yerde satılmamaktadır
      Eserlerle ile ilgili bilgilere ulaşmak ve satın almak için aşağıdaki linkleri tıklayayabilirsiniz.
      Eser adları
      1. Tasavvufi Hayat 1
      https://play.google.com/store/books/details?id=sX3WDwAAQBAJ.
      Tasavvufi Hayat 2
      https://play.google.com/store/books/details?id=9X3WDwAAQBAJ
      3. Islami Hayat
      https://play.google.com/store/books/details?id=UvLRDwAAQBAJ
      4. Esmaul Husna
      https://play.google.com/store/books/details?id=vW_QDwAAQBAJ
      Yorumlar

  17. Ben üniversite öğrencisiyim. 2.sınıftan sonra yatay geçişle başka üniversiteye fakat yine aynı bölüme geçtim. 2.sinifta bazı derslerde kopya çektim dolayısıyla not ortalamam da bundan etkilendi ve yükseldi. Yatay geçiş yaparken not ortalamamı da göz önünde bulundurdular bu neden kul hakkına girmiş olur muyum?

    1. Kopya çekmek bilgi hırsızlığıdır. Tövbe et bir daha yapma. Çalışarak başarılı olmak yolunu seç.

  18. Hocam akşam ezanlarını özellikle hızlı okuyan müezzinler var neden hızlı okuyorlar.

    1. Akşam namazının vakti kısa olduğu için ezan da hızlı okunur.

    1. Kalabalıklar içinde yalnız olmakla Allahın zikriyle meşgulseniz çok güzeldir. Şeytanın iğvasıyla meşgulseniz o yalnızlıktan kurtulunuz.

  19. hocam şimdi ben kız arkadaşımdan ayrıldım
    ona karşı içimde birikmişlik var içimden gidip ona içimde kalanları söylemek geliyor.
    ne yapmam lazım

    1. Kardeşim İslamda kız arkadaşlığı olmaz. Namahrem bir kadınla arkadaşlık yaparak yanlış yapmışsınız. Madem şu durumda ayrılmışsınız birlikte iken mahrem günah işlemiş olmalısınız bundan dolayı tövbe edin kızın peşini de bırakın.

  20. Hocam birine yada bir hayvana 9 canlısın veya şu kadar canın kaldı gibi şeyler söylemek Sayılar vermek küfür müdür Yani Elfaz-ı Küfre mi girer. Sonuçta Peygamber Aleyhisselâm’da bildiğim kadarıyla seçme hakkı verilmiş olup Peygamberler genelinde genel bir bilgim olmasa da bu bağlamda insana ecel bir kere gelir. Burada bir küfür inkara girmek söz konusu olur mu?

    1. SORU:
      Hocam birine yada bir hayvana 9 canlısın veya şu kadar canın kaldı gibi şeyler söylemek Sayılar vermek küfür müdür Yani Elfaz-ı Küfre mi girer. Sonuçta Peygamber Aleyhisselâm’da bildiğim kadarıyla seçme hakkı verilmiş olup Peygamberler genelinde genel bir bilgim olmasa da bu bağlamda insana ecel bir kere gelir. Burada bir küfür inkara girmek söz konusu olur mu?

      CEVAP: ÖYLE SÖYLEMEK BİR DEYİMDİR Mecazidir gerçek anlamda söylenmez KÜFÜR OLMAZ.

  21. Selamun Aleyküm hocam. Nasılsınız iyisinizdir inşAllah. Öncelikle merak ettiğim herşeyi size sormama izin verdiğiniz için ve bıkmadan cevapladığınız için çok teşekkür ederim.

    Hocam bugun sorum yok sadece yardıma ihtiyacım var yolumu kaybetmis gibi hissediyorum ve bu durum beni umutsuzluga surukluyor.Hocam ben cok şanssızım her konuda elimi neye atsam o şey kötü sonuçlanıyor. Birseyi istiyorum hayal ediyorum çabalıyorum haaaatta bir sürü paraa da harcıyorum ama sonu hep hayal kırıklığı ve o şey olmuyor herşey boşa gidiyor. Yıllardır iş arıyorum kpssye çalıştım bir yıl boyunca ama sınavda bildigim sorulari yapamadim sanki gozum baglandida yanlis cevap verdim.. bekledigim gibi olmasada kotu puaaan almadim ama bu seferde tercihlerde benim bolum acilmadi. Baska islerde ariyorum ama kimse beni almiyor. Tam is buldum diyorum umitleniyorum ama yine olmuyor.. Herkes evlenmem icin zorluyor ama ben kotu sansimdan korktugum icin isim de olmadigi icin evlenmekte istemiyorum kimseyle tanismak bile istemiyorum. Artik yillarca hep gozyasi hep uzuntu cekmekten cok yoruldum hocam ve napicam bilmiyorum. Sabrediyorum bekliyorum dua ediyorum ama hep tersi oluyo ve bi sekilde uzulen hep ben oluyorum.

    Bu hep boylemi devam edicek peki ben hic mutlu olamicakmiyim. Artik umudum tukeniyor ve hergunum mutsuz geciyor hep bi ayet aklimda sabreden muradina ermis yada uzuntuden sonra mutluluk vardir diye ama yillar geciyor ve ben hic mutluluk gormedim napicam bilmiyorum kotu sansi kismetsizligi uzerimden nasil aticam ne yapmam gerek bana bir yol gosterin hocam artik dayanamiyorum cunku

    1. Aleykümselam Merve kızım.
      Allahu teala sıkıntılarından seni halas eylesin. Hakkında hayırlı olanı nasip etsin zorlaştırmasın kolaylaştırsın.
      Şunu iyi bilmeliyiz ki dünya hayatı imtihan sürecidir dünya ise büyük bir imtihan salonudur. Allahu teala ayette (mealen):
      – “Ben cinleri ve insanları beni tanısınlar ve bana kulluk yapsınlar diye yarattım” buyurmaktadır.
      O halde bizler her birimiz dünyaya mutlu olmak keyf sürmek için gelmedik. Allahın rızasına uygun kulluk yapıp sonsuz ödülümüzü cennette alacağız.
      Buna rağmen dünyadaki nasibimizi de terk etmeyeceğiz. Çünkü ahiret dünyada kazanılır ancak. Tek kanatlı kuş uçamaz sadece dünyaya çalışan veya sadece aihireti için çalışıp dünyalığını terk eden kimsenin de elbette dengesi bozulur.
      Allahtan ümit kesmek asla doğru değildir. Namazla birlikte yapılan dualar reddolunmaz. Sana ezelde ayrılan rızık nasip neyse o seni mutlaka bulacaktır ama sebeplere sarılmak gerekir bir de her şeyin belli bir vakti vardır…
      Hayırlı kısmetin çıktığında işi sorun edip evlenmemezlik yapma.
      Şeytan acele ettirir ümitsizliğe sürekler Allah ise sabredenlerle beraberdir. Her kötü durumun daha kötüsünü düşünerek halimize şükretmeliyiz. Yani iyi bir iş bulamayan hiç iş bulamayana bakıp şükretmeli. İş bulamayan ise ayakları olmayanlara bakıp şükretmeli. Ayakları olmayan ise elleri ve ayakları olmayanlara bakıp şükretmeli. Hiç bir şeyi olmayan ise cehennemdekilere bakıp henüz dünyada olup tövbe etme zaman ve imkanı olduğuna şükretmelidir.
      Allaha emanet olasın vesselam.

    1. Gusül abdestinde ağza ve buruna bir kez su vermek farz üç kez vermek ise sünnettir.

    1. Aleykümselam Kardeşim. Şİzofreni hastaları için henüz tam bir iyileşme bulunamamıştır. Dua etmek ve bir de ilaçlarını aksattırmadan kullandırmak gerek.

    1. Kadının kocasına günah olmayan işlerde itaat etmesi farzdır.

  22. Danslar ve ilizyonlar ile ilgili sorular üstünde kafirlerin giydigi kıyafet ile dans eden ünlü kafirin yaptıgı dansı taklit etmek caiz mi?

    Etkiliyeci dans eden ünlü kafirin dansından etkilenip o dansı taklit etmek ve o dansı ögretip para kazanmak caizmi kafiri sevmese bile ona hayran mış gibi dans etmek caiz midir?

    Robot dans caiz midir bazı robot danscılar robota benzemek için özel kıyafet giyip robotu taklit ederek dans ediyorlar ve içlerinde bazıları ilizyon olarak gördügü hareketlerde bulunuyorlar cam pencere olmamasına ragmen sanki ellerini cam pencereye koyuyormuş gibi gösteren yanıltan ve ay yürüyüşü dedikleri dansa baktıkça ilizyonmuş gibi görünen dans hareketleri yapıyorlar bu hareketleri ilizyon olararak görende var ilizyona girer mi caiz mi robota benzeyecek derecede dans Etmek caiz mi?

    Diger sorum ise halay çekmek caiz mi halayın ibadet olarak görülen dinden geldigi söylentileri var

    Halay İÖ 8000’lere dayanan halay Orta Asya’dan günümüze ulaşmıştır. Kün-ëki, güneş ve eşi, yeryüzüne inmişler, güneş’in eşi ay, tanrı adına halkı tarafından seçilmiş olan buğ’u. Kutsamıştır. Bu kutsama da Oyung’la (halay) resmiyet kazanmıştır diye söylentisi var.

    Bazı dinlerin ibadet olarak saydıgı dansı bilmeden yapmak küfür müdür? Bilmedigimiz. Çok batıl din inançlar var ve bazılarının dansa benzer ibadet olarak yaptıgı hareketler var kişi bilmeden bu danslardan birini yapsa küfre girer mi?

    Nevruz da ateşe üstünden atlamak küfür mü?

    1. Küfür içermeyen oyunlar halay gibi şeyler gayri islami ve gayri ahlakilik içermiyorsa caizdir. Kafilerin küfür ve sihir içeren danslarını yapmak veya taklit etmek küfürdür. Biz Türkler bin yıl önce attalarımı islamı seçmiş müslüman olmuşlardır. Cahiliye döneminde kalan her şeyi arkaya attık bir daha onlara dönüş yapamayız.

Turku için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et