Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.480 - 20
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Xxh için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.213 yorum.

    1. Burçların insanın yaşamına etkisi olduğuna inanmak şirktir.

  1. Selamun Aleyküm eşlerden biri küfre düşse diğer mezheplerde tekrar İslam’a döndüğünde nikah geçerli sayılıyor ama hanefiye göre tekrar nikah tazelemek gerekiyor.
    Özellikle günümüzde elfazı küfür ilmini bilenler as olduğu için bu konunun önemi büyük.
    Ben Hanefi olarak bu hükümde hanefiyi terkedip diğer mezhepleri taklit etsem yani eşim velevki küfr olan birşey söyledi ama tekrar dine döndü ama ben nikah yapmadım şimdi benim mezhebime göre nikahsızım ama diğerlerine göre nikahlımk sayılıyorum bu konuda tam ittifak yoksa öbür dünyada nikahsızmı yoksa nikahlımı sayılmış olacak bu durum .
    2.sorum Hanefi biri bu durumdan ötürü evliliğinde şafiye göre nikah yapabilirmi

    1. Dört mezhep arasındaki farklılıklar küfrü gerektirmez. Bir mezhepte farz olan diğerlerinde sünnet olan şey içtihadidir. Asli değildir. İçki kumar faiz vs gibi haramlar aslidir. Bunlarda içtihat yapılamaz. Ama guslün farzı hanefiye göre üç şafiye göre ikidir. Yani ağzı ve burnu yıkamak şafide farz değildir. Bundan dolayı ağzı yıkamanın farz olduğunu kabul etmeyen şafi küfre girmez. Çünkü bu hüküm içtihadi farzdır. Küfür ve şirk olan bir şey ise tüm dört mezhebe göre küfür ve şirktir.

    2. Hocam demek istediğim şuydu
      Ben ve eşim hanefi ama eşim küfr olan birşey söyledi şimdi diğer mezheplere göre nikah eşimin İslam’a dönmesiyle döner ama hanefiye göre nikah tazeleme yapmak lazım benim sorum;
      1)Günümüzde elfazı küfr ilmini bilen az olduğu için
      ve hanefininde bu kuralı olduğundan ben evlendiğimde nikahını Şafiye göre yapabilirmiyim
      2)Hanefi olan eşlerden biri küfre düşsse nikah düşüyor dediğim gibi ama diğer mezheplere göre düşmediğinden yani şehadet getirse İslam’a getirse yetiyor nikaha dönmesi ama Hanefi olanlar bu nikah yenilemeyi yapmasa ahiretti durumları nikahsız olarakmı hesaba çekilecek çünkü diğer üç mezhepte göre nikahları tamam ama hanefiye göre nikah tazeleme diler nikahları yok

    1. Mahluklar için sorulan nerede ve nasıldır soruları Allah hakkında sorulamaz.
      Çünkü Allah celle celalühü zamandan ve mekandan münezzehtir. O’nun benzeri yoktur, dengi yoktur.
      “Allah nerede?” diyenleri bu şekilde uyarmalıyız.

  2. Hocam farz namaza başladığımda dalgınlıkla sübhaneke okumak yerine ettehiyatüyü okuduğumu farkettim namazı bozup tekrar niyet ettim yapılması gereken nedir hocam böyle durumlarda?

    1. Böyle bir durumla karşılaştığında namazın sonunda ettahıyyatüyü okuduktan sonra ard arda iki secde yapar sonra tekrar tahıyyatü salli barik ve rabbenaları okur selamlarsın. Yani sehiv secdesi yaparsın.

  3. Hocam ben evliyim iki tane çoçuğum var anneme nezaman gidersem annem hep çocuklarıma ters konuşur çocuklar ne yaparsa yapsın annem hep onlara kızıyor yemek yerken mesela bende saygımı korumak içinde bişey demiyorum ama en sonunda oğlum tuvalette yere işedi bende temizliyordum bi yanda da çoçuğa kızdı bi yanda da bana terslenerek çoraplarını cıkar diyor bende dedim ben dikkat ettim çorabımda biley yok diye ama yinede cıkartım kirli sepete koydum oraya koyduğum için beni tersliyerek diyorki niye buraya koydun sen vallahi helal haramı bilmiyorsun dedi bana bende dedim niye yemin ediyorsun ki zaten hepsi yıkanacak diye üstelik dedim corabım islanmadı yani dikkat ettim dedim oda bana yüksek sesle sen herzaman böylesin herzaman kessin konuşuyorsun diyor bana bende dedimki ona bakarsan sende böylesin anne dedim hep kessin konuşursun bu lafım üstüne annem cıldırdı karşında çocuk yok benimle böyle konuşamazsın dedi bende çocuk değilim dedim anneme ( çünkü annem beni ve çocuklarımı hep ters davranır hep azarladı bende dayanamadım ona bu lafları söyledim biliyorum söylemeseydım daha iyi olurdu ama annem üstümüze çok geldi hocam benimle konuşmiyor yıllardır böyle hep küsüyor ben okadar vıcdan azabı çekiyorum ki bunları dedim diye … ben günaha girdimmı hocam ?

    1. Allahu teala sana sabırlar versin anneni de ıslah etsin. Annenin psikolojik sorunları olmalı. Normal bir anne böyle davranamaz. O konuşmasa da sen yine de onunla konuş . Ona gittiğinde çocuklarınla gitme. Kısa süreli git ve tartışmaya asla girme ve ona dua et. Ama annen mutlaka tedavi görmelidir.

  4. Hocam Bi rüya gördüm kafamı çok kurcalıyor ne demek olduğunu açıklayabilirseniz çok sevinirim uzunca Bi rüya gördüm teferruatına girmeyeceğim sormak istediğim rüyamda bir zamanlar bağlı olduğum tarikatın şeyinin Bi evladının sesini duydum dediği şey şuydu ‘ben olmam diyo’ dedi ve başı sondan belliydi diye sayıklamaya başladı bildiğim kadarıyla bu kimse Salih Bi kimse ben olmam diyo derken neyi kastediyor hocam haftalardır kafamı kurcalıyor açıklayabilirmisiniz?

    1. Rüyanızı ayrıntıları ile yazasın ki o sözün ne anlama geldiğini anlayabilelim.

    2. Hocam rüyanın başlangıcında çizgi film izliyordum devamında 2 kişi beni sorguya çekti Bi şifre soruyolardı şifreyi söyleki başkalarınıda öldürebilelim diyorlardı bende şifreyi hatırlamadığımı söyledim onlarda sorguyu bıraktı rüyamın sonunda o şifreyi Bi ses bana söyledi şifre tanıdık geldi galiba gerçek hayatta geçmişte Bi devlet sitesindeki şifrem idi rüyadan hatırladıklarım bunlar ilk sorumdaki duyduğum sesi rüyamın sonuna doğru duydum galiba

    3. Şeytan seni korkutmak istemiştir. Zira karışık bir rüyadır. Salih rüyalar açık net olur. Üzerinde durmaya gerek yok.

  5. Selamın aleyküm. Hocam benim aklıma çok kötü düşünceler geliyor tövbe tövbe diyorum tövbe haşa diyorum aklına gelen kötü düşünceler senin düşüncelerin değil şeytana ait düşünceler umursama diyorum kendime, ama hala aklıma kötü kötü düşünceler gelmeye devam ediyor dinden çıkacam diye çok korkuyorum kelime-i şehadet getiriyorum 2,5 3 yıldır böyle napmalıyım?

  6. Hocam şimdi haberlerde depremzedeler enkazdan çıkarılırken mucize oldu denmekte bu elfazl küfür müdür?

    1. Mucize oldu demek yerine olağanüstü demek gerekir. Halk bunu söylüyor sözde hocalar da cahil olduğu için uyarmıyorlar. Mucize sadece peygamberlere verilir.
      Allahu teala Peygamberimize Kevser suresinde “Ey Rasulüm şüphesiz biz sana Kevseri verdik” buyurmuştur. Tefsirde Bunun anlamı anlatılırken Peygamberimizin mucizelerinin kıyamete dek süreceği ifade edilir. Buna dayanarak bu manada olağan üstü olaylara Peygamberimizin mucizesi anlamında bakarsak küfür olmaz. Aksi halde her şeye mucize demek küfür olur.

  7. hocam hastanede damar yolu açılmıştı. tekrar serum verilir diye cikarmadilar ki verildi de. bende abdest alirken o kismin üzerine islatip elimi sürdüm. ama içim içimi yiyor namazim olmadi diye keske cikarsaydim onu diyorum tekrar damar yolu acardilar zaten diye. Olmadi mi acaab abdestim

    1. Geçmiş olsun Allah şifa versin.
      Abdestin olmuş. Mesh yapmışsın. Serumu çıkarman doğru olmazdı. Çünkü zaruret hasıl olmuş.

  8. Hocam cehennemde ruhada ayrı Bi azap varmı? Kafirlerin cehennemde ruhlarının durumu ne olacak? Müslümanların cennette hem bedenleri hem ruhları lezzet alacak bunun tam tersi olarak kafirlerin bedeni azap görecek ruhlarıda azap görecekmi?

    1. Cehennemde kafirlerin hem ruhları hem bedenleri azab görecektir.

  9. Uzun süredir Fatiha süresindeki kelimelerde genellikle sıkıntı yaşıyorum Buda benim zaman zaman namazı bırakmama sebep oldu, bazen oluyor namazda yarım saattir mağdubi kelimesini çıkaramadığım için kılamıyorum ne şekil denersem deneyim hırıltı bir şekilde çıkıyor. Sorum şu o kelimeyi bazen çıkarabiliyorum bazen çıkaramıyorum bu yüzden hangi şekil çıkarsa çıksın o şekil okuyup geçmem mi gerekiyor?

    1. Namazda Kuran’dan fatiha ve zammı sure vaciptir ama Kurandan bir kaç ayet okumak farzdır. Kıraati hakkıyla okuyamıyorsan okuyabildiğin kadar oku. Yapamadığın şey için namazı asla terk edemezsin. Mümkünse farzları cemaatle kıl. O zaman fatihada okumazsın. Yalnız kılarken kıraati yapabildiğin kadar yap yamadıkların affedilir.

    1. Aşure pişirmek ibadet değil adettir. Fakirlere dağıtırsan sadaka olur. Sadaka da ibadettir.

  10. Hocam 3 sorum var:
    1 Ahmed Yasin ehli sünnet mi(Hamas ‘ın kurucusu)
    2 Abdullah Galib Bergusi ehli sünnet mi
    3 Hamas ehli sünnet mi
    Lütfen çok detaylı cevap verin

    1. Hamas yurtlarını işgal eden yahudilere karşı mücadele veren Sünni bir örgüttür. Ancak ehli sünnet olmayan kimselerden de etilenmekte olup bazı stratejik hatalar yapmaktadır.

  11. hocam bir müslüman canlı bomba olup israil askerlerinin arasına dalsa sonra kendini patlatsa Şehit olur mu yani müslümanın savşta canlı bomba olamsı caiz mi

    1. İSLAM’DA İNTİHAR YOKTUR. CANLI BOMBA OLMAK İSE HEM İNTİHARDIR HEM DE CİNAYETTİR. ÇÜNKÜ MASUM SUÇLU AYIRMADAN BİR ÇOK KİMSENİN ÖLÜMÜNE SEBEP OLMAK ANCAK KATİLLERİN İŞİDİR… ÖLÜRSE ŞEHİT DEĞİL DOĞRUDAN CEHENNEMLİKTİR O KİMSE.

  12. Hocam Ramazan ayında yapacağımız hayırları şimdi deprem zedelere yapsak olurmu hangileri için sadece Ramazanda yapılır saygılar

    1. Fitre hariç diğer hayırlarını verebilirsin ancak zekat ve öşür bizzat müslüman muhtaçlara verilmeli. Depremde durum karışıktır o sebeple oraya sadakalarınızı gönderin.

  13. 1) Hocam bazı dizilerde islami değerlerle alay ediliyor, hakaret ediliyor. Böyle bir dizideki oyuncunun, başka filmdeki rolünü ne de olsa tövbe etmiştir diye izlemek caiz midir?
    2) Tövbenin kabul olması için ayrıca o kötü sahneyi internet ortamından kaldırtması gerekir mi? Yani tövbenin kabulünün şartları nelerdir?

    1. 1) İslami değerlerle alay eden diziler seyredilmemeli. Onlarda rol alanlar başka bir dizi de iyi rol almışsa tövbe etmiştir zannıyla seyredilebilir.
      2) İslam aleyhinde dizi yapan yapımcı tövbe etmişse diziyi imkanı varsa yayından kaldırmalıdır. İmkanı yoksa erişebildiği gazetelerde, Tv’lerde sosyal medyada tekzip yayınlamalı.

    1. وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ اُمَّةٌ يَدْعُونَ اِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِۜ وَاُو۬لٰٓئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
      (Âl-i Imrân/104)
      Mealen:
      – “İçinizde öyle kişiler bulunmalı ki onlar, sizi hayra çağırsın, size iyiliği emretsin, sizi kötülükten vazgeçirmeye çalışsın ve işte onlar kurtuluşa erenlerdir…” (Âl-i Imrân/104)

      Tebliğ etmek farz-ı kifayedir. Yani Her beldede İslamı tebliğ eden yani dini vaaz eden anlatan bir alim olması farzdır. Yoksa o beldenin tüm müslümanları günaha girer.

  14. Hocam bezmi elest te ruhlara cevabı “ben olurum” veya “ben olmam” olacak şekilde Bi soru sorulduğu hakkında Bi kibarı kelam okudunuz mu herhangi Bi kaynakta? Örneğin Müslüman olurmusunuz? Benzeri Bi soru sorulduğu hakkında kibarı kelam işittiniz mi?

    1. Elest bezmi demek Rabbimizin ruhları yarattıktan sonra Kuran’da geçen “Ben sizin Rabbiniz değil miyim” İfadesinin karşılığında insan, melek ve cinlerin ruhlarının “Belâ” yanie evet Sen bizim Rabbimizsin” demeleridir. Bir konuda ayet veya hadis varken kelamı kibara yer verilmez.

  15. Islama inanmayan insanlar tarık suresi 5,6,7 inci ayetler için bilime uymadığını söylüyorlar meni kaburga ve bel den çıkar diye yaziyor soyledikleri ayette

    1. Ahmet kardeşim, sorunuzun cevabı Taberi Tefsirine Göre şu mealdedir:
      – İnsan neden yaratıldığına bir baksın. (Tarık/5)
      – (O insan) Atılan bir sudan yaratıldı. (Tarık/6)
      – O su, erkeğin sulbü(testisleri) ile kadının göğüs kemikleri arasından çıkar. (Tarık/7)

      Öldükten sonra dirilmeyi yalanlayan ve Allah’ın buna dair olan kudretini inkar eden insan, aslının neden yaratıldığına bir baksın. O, dökülen bir sudan yaratılmıştır. O su erkeğin sulbünden yani testislerinden ve kadının göğüs kemiği (kaburgaları) arasından çıkan bir sudur ki o su yumurtalıklara iner ve orada yumurta olarak yaratıldıktan sonra rahme iner.

      “Kadının göğüs kemiği veya kaburgaları” diye tercüme edilen “Teraib” kelimesinden neyin kastedildiği hakkında farklı görüşler zikredilmiştir.

      Abdullah b. Abbas, İkrime, Said b. Cübeyr ve İbn-i Zeyd’e göre “Teraib” kadının göğsünde gerdanlığın geldiği yerdir yani kaburgaları arasındaki organlardır…

      Ayetin meali:
      – “O su, erkeğin sulbü(testisleri) ile kadının göğüs kemikleri arasından çıkar.” (Tarık/7)
      Teraibten maksadın, kadının göğsünden, gerdanlığın üzerine geldiği yer olduğunu söyleyen görüşü tercih etmiş ve Arapların bu kelimeden burayı anladıklarını şiirlerle ispatlamaya çalışmıştır.

      (Kaynak: Taberi Tefsiri Sure-i Tarık)

      صَلَبَ  (Salebe)  ve aynı kökten gelen  صُلْبٌ (Sulbun) kelimeleri Arapça’da  asılı olan ve sert şey anlamına gelmektedir. Bu kelime Kur’an’da erkeğin testislerini üstü kapalı olarak (sulb) kelimesiyle (asılı şey) olarak ifade edilmiştir. Ama bu kelime Türkçeye yanlışlıkla bel kemiği olarak tercüme edilmiştir. Oysaki Arapçada bel, rafşün veya hasrün kelimeleri ile ifade edilmektedir.
      İnkarcılar mezkür ayetin yanlış tercümesinden esinlenerek haşa Kuran’da yanlış bulduklarını sanıp sevinçle Kuran’ın yanlışını bulduklarını yaygara etmişler.

      SULB: İnsanın yaratılışı, Sure-i Tarık 6. Ayette belirtildiği üzere fışkırıp çıkan su ile kast edilen erkeğin menisinin testislerde üretilip gerektiğinde rahme atılan su olarak işaret edilmiştir.

      TERAİB ARASINDAN ATILAN SU: Ashabtan İbni Abbas’ın (radıyallahu anh) görüşüne göre kadının kaburgaları arasından yumurtalıklara ulaşan ve orada yumurtanın oluşmasını sağlayan su olarak belirtilir.
      Ayetin meali:
      – “O su, erkeğin sulbü(testisleri) ile kadının göğüs kemikleri(kaburgaları) arasından (yumurtalıklara) atılır (Orada yumurta olarak yaratılır ve rahme iner). (Tarık/7)
      NOT: Burasını dikkatle anlamaya çalışalım:
      Burada Kuran’ın “o su” ibaresine dikkat etmemiz gerekir. O su (sprem) erkeğin testislerinden yani sulbünden çıktı denilirken, kadının yumurtası göğüs kemiği arasından atıldı denilmiyor, kaburgalar arasından atılan suyun yumurtalığa indiği ifade ediliyor.
      NOT: Karaciğerde oluşan proteinlerin bir kısmı ham madde olarak damarlar yolu ile yumurtalıklara ulaşır ve orada yumurtanın oluşumuna sebep olur. Buna teraibten atılan su, Yine karaciğerde oluşan proteinlerin bir kısmı ham madde olarak damarlar yolu ile sulbe(testislere) ulaşır ve orada spermin oluşumuna sebep olup gerektiğinde kadının döl yatağına atılan su olur..

  16. Hocam sitenizde fasit satışlarla ilgili Bi örneği anlayamadım açıklarsanız sevinirim. Örnek şu (unun bir kısmını kira olarak vermek üzere buğday öğütme) yani 100 kilo buğdayımız olsa değirmenciye buğdayları öğütmesi karşılığında buğdayları öğüttükten sonra 10 kilo un verip kalanı biz alsak bu işlem fasit mi oluyor?

    1. Buğday öğütme ücreti
      Sual: Köyümüzde, değirmene, 100 kilo buğdayı öğütmeye götürmüşsek, değirmenci, öğütme ücreti olarak 5 kilo un alıyor. Dinen bu caiz midir?
      CEVAP
      Caiz değil, fâsiddir. Bu ücrete îcâr veya kira deniyor. Îcâr, bir malın, kendini değil de, menfaatini yani kullanılmasını satmak, kiraya vermek demektir. Îcâr, kira anlamına da gelir. Kiraya ücret de denir.

      ***
      O ücret icar veya kira sayıldığı için caiz olmuyor. Ondan dolayı fasit oluyor. Buğday öğütme ücretini öğütülecek buğdayın dışında vermek gerekir.

    1. Bir para birimini, bazı grafikleri yorumlayarak veya yükseleceğine-alçalacağına kanaat ederek alıp satmak arasında bir fark yoktur. Her iki durumda da kâr veya zarar ihtimal dâhilindedir.

      Bu itibarla, söz konusu piyasalarda, yatırım ve ticari amaçla döviz alınmasında ve satılmasında, bir para birimini bir başka paraya çevirmekte dinen bir sakınca yoktur. Ancak paranın atıl halde bırakılmayıp ekonomiye kazandırılması daha uygundur.
      Fetva: Diyanet İşleri Başkanlığı Fetva Kurulu

  17. Selamun Aleykum Bazı Oyunlar Kâfir Yapımı Olduğu İçin Oyun İçinde Noel e Ait Eşyalar Olabiliyor Yada Bazı Eşyalara “Tanrısal Esya” diyorlar bu oyunları bu öğeleri kullanmadan oynamak küfr mu?
    Benim 2 Sorum Var İlki Sakalı Kesmek Hanefi Mezhebinde Harammıdır Yoksa Sünnet Midir? İkincisi Haram Veya Mekruh Söylemleri Neden Mezhepten Mezhebe Değişiyor Hangisi Doğru

    1. Abdullahi Dehlevi hazretleri Nakşibendi tarikatı büyüklerinden ve Hindistan alimlerindendir. Kendisi Hanefi Mezhebindendir. Sakal hakkındaki makalesini aynen buraya aktarıyorum.
      Abdullahı Dehlevi hazretleri Mişkat şerhinin 1.cilt 212. sahifesinde Sakal bırakmanın adet olduğu yerlerde sakal kazımak fitneye sebep olacağı gibi sakal tıraşının adet haline getirildiği yerlerde ise, sakal bırakmakta fitneye sebep olabilir. Mubah ve caiz olan şeylerde ve sünnet-i zevaidde, memleketin adetlerine uymak, fitne çıkarmamak gerekir. Fakat farz, vacib, sünnet-i hüda olan şeyleri yapmakta ve ve haramlardan ve mekruhlardan kaçınmak hususunda adetlere uyulmaz. Bunlar ancak fıkıh kitaplarında bildirilen özür ve izinlerle değiştirilebilir.
             Din görevlilerinin hiçbir yerde adete uymak maksadı ile olsada sünneti zevaidi terk etmeleri doğru değildir.

  18. Hocam kalbimizden biri hakkında kötü düşünmek kızmak veyahut sövmek günah mı?Ama dile dökülmeden.Ve bir de bu durum bazen gayriihtiyari oluyor.Yani kalbimden istemsizce kötü şeyler geçiyor.Buna nasıl mani olabilirim?

    1. Kalbinde mukaddesat üzerine kötü söz hariç diğerleri için diline gelmedikçe günah yazılmaz. Ancak kalpte iman ile alakalı bir küfür geçerse o durumda küfre girersin.

  19. Oyunların genel çerçevede nasıl değerlendirildiğini okudum.Namaz ve işleri aksatmama,küfr ve haram içerikli olmaması gibi.Fakat tam çözemediğim bir durum var.Bir oyunda haç veya başka dini bir sembol olduğu gibi islami seboller de olsa.Misal bir oyun var diyelim.Bu oyunda devlet yönetiyoruz ve istediğimiz zamanda istediğimiz bir devlet Osmanlı,Selçuklu,Bizans veya günümüz Türkiyesi.Diyelim Osmanlı seçip zekamı test etmek ve oyunun verdiği imkanlar doğrultusunda acaba ne yaparsam İslam’ı daha güzel yayarım şeklinde oynama niyetim olsa sırf belirli kafir millet ve devletlerin sembolü var diye haram olur mu?Yani ben Osmanlı olup maliyeme bakıp savaş yaparken Danimarka bayrağında haç olmasından dolayı oyun haram olur mu?

    1. Bir savaş oyununda kafir tarafında olunmazsa karşı tarafın haçları putlar oynayana zararı olmaz.

    1. Yalnızlık Allah’a mahsus sözü tabi ki küfür değildir.
      Yalnızlık Allaha mahsustur sözünden; Allah Es-Samed’tir yani hiçbir şeye muhtaç değildir manasını anlamalıyız.

    1. Cennette nefsi emmare yoktur yani kötülük yapacak bir istek olmacaktır.
      Senin sormak istediğin şu olmalı:
      Cennette hem ruhani zevk olacak hem de bedeni zevk olacaktır.

  20. Hocam cehennemi kabri düşünürek biraz günahlardan çekilmeyi başardım. Fakat içimden bir ses diyorki sen korktuğundan ibadet ediyor günahlardan kaçıyorsun bu kötü bir şeydir sen Allah’ı severek günah işleme ibadet et.Bu şeytanın vesvesesi mi?Çünkü Allah’tan kendimi korkutmadan günahlardan kaçamıyorum.Kalbim günahlardan çekilmiyor.

    1. Kuran da Allah, “Allahtan korkun” diye emirler vardır. Allaha ister korktuğun için ister sevdiğin için ibadet hepsi de kabuldür. Sana “Sen korktuğun için ibadet ediyor günahlardan kaçıyorsun” diyen şeytanın ta kendisidir.

  21. Hocam uykumda Gavs hazretleri ağzımdan üfleyerek feyiz akıttı uykudan uyanınca kalbimde yumuşaklık meydana geldiğini hissettim ve kalbi hastalıklarım azaldı benim sormak istediğim ise o rüyanın devamında bir ses duydum haftaiçleri dahil 77 yıl yaşayacak dedi galiba Bi kadın sesiydi. Bu duyduğum sesi dikkate almalımıyım? Bu sözün manası nedir hocam?

    1. Birincisi doğrudur. İkincisi ise şeytanın sesidir onu itibara alma.

  22. Selamün aleyküm arkadaşlar arasında yemek sırası hakkında sohbet ederken senin sıran geldiğinde ne yemek yapacaksın denildi. Bende “Gerek bir kuzu keseyim size” dedim espirili bir şekilde bu adak olur mu?

    1. Öyle adak olmaz. Adak sadece Allah için olur. Sen yalan söylemişsin arkadaşlarını yanıltmışsın. Tövbe etmelisin.

  23. Hocam son sorum da dahil verdiğiniz bütün cevaplar için teşekkür ediyorum.

    Hocam 9 Mayıs 2022 11:59 tarihli yanıtınızda Sırasıyla diyorsunuz demi ben yanlış anlamıyorum.
    “Yaratılanlarda birinci olarak Hz. Muhammed (Sallâllahu Aleyhi ve Sellem). Sonra diğer büyük peygamberler ve meleklerin peygamberleri Cebrail, azrail, İsrafil Mikaildir. Bunlardan sonra En üstün varlık Hz. Ebu bekir ve Sahabelerdir. Bunlardan sonra melekler ve müminlerin salihleridir. Cinlerin müslümanları bunlardan sonradır. (ŞİMDİ BURADA meleklerin peygamberi “Mikaildir.” kısmına kadar,, “Meleklerin Peygamberi diyorsunuz, Peygamberin Melekleri demiyorsunuz?” Peygamberler yine üstte kalmış oluyor. Devamında altından Cebrail, Azrail,İsrafil ve Mikail geliyor.

    Bir sitede;
    “İnsan nevinden olan peygamberler, melek nevinden olan pey­gamberlerden, melek nevinden olan peygamberler, peygamber olmayan insanlardan (ve beşerin avamından), peygamber ol­mayan (imanlı) insanlar, peygamber olmayan meleklerden (ve meleklerin avamından) üstündür.”

    Hz. Muhammed (Sallâlahu Aleyhi ve Sellem) yaratılmışların en üstünü olduğuna göre..

    Soracağım şey şu;
    Şimdi biz (4 büyük ve diğerleri. ?) diğerlerineyi tam bilmiyorum 4 büyüğüne Sanırım buna da bir cevap verirseniz… Meleklere hürmetten Aleyhisselâm diyoruz, Peygamberimize ve Peygamberlere de Aleyhisselâm diyebilir miyiz?
    Meleklere Aleyhisselâm diyoruz diye Peygamberimize de Aleyhisselâm diyebilir miyiz.

    1. 9 Mayıs 2022 tarihli yazı da bize ait değildir.
      Bize ait olsa bile eksik yazmışsınız. Zaten yazımızı kopyalamanız mümkün değildir.
      O yazıyı şöyle düzeltelim:
      “Yaratılanların en üstünü Peygamberimiz Muhammed Mustafa’dır (Sallâllahu Aleyhi ve Sellem). Sonra ulülazm peygamberleri Hz. İbrahim, Hz Musa, Hz. İsa, Hz Yusuf) sonra rasüller sonra da nebilerdir. Bunlardan sonra Meleklerin peygamberlerinden en üstünü Hz. Cebraildir. Sonra diğer melek peygamberlerdir. Bunlar; Azrail, İsrafil ve Mikail’dir.
      Bunlardan sonra En üstün varlık Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer, Hz Osman ve Hz Alidir. Bundan sonra ehli Bedir, Bunlardan sonra Mekkenin fethinden önce müslüman olan Sahabelerdir. Bunlardan sonra diğer sahabeler. Bunlardan sonra evliyadan mürşidi kamiller ve diğer evliyalar bunlardan sonra şehidler bunlardan sonra diğer melekler ve salih müminlerdir…
      Cinlerin müslümanları bunlardan sonradır.

      SORU:
      (ŞİMDİ BURADA meleklerin peygamberi “Mikaildir.” kısmına kadar,, “Meleklerin Peygamberi diyorsunuz, Peygamberin Melekleri demiyorsunuz?” Peygamberler yine üstte kalmış oluyor. Devamında altından Cebrail, Azrail,İsrafil ve Mikail geliyor.
      CEVAP:
      Peygamberin melekleri olmaz melekler Allahın melekleridir. Sadece Ona kulluk yaparlar ve Onun emrince hareket ederler.

    2. Kopyalamak mümkün değil zaten hocam ekrandan aynen buraya yazdım. Siz cevaplamamış olabilirsiniz belki de hocam, eksik yazmadım. Siz o tarihe bir bakın isterseniz onu görürsünüz zaten. Soracağım şu dediğim son kısmı cevaplamamışsınız hocam. Asıl sormak istediğim de oydu.

    3. 9 Mayıs 2022 tarihli yazımızı aynen buraya kopyaladım.
      Jandarma Uzman Çavuş yorumuna yanıt olarak.
      İnsanların ve tüm yaratılanların en üstünü Hz Muhammed Mustafa’dır (aleyhissalatü vesselam). Sonra Peygamberler ve meleklerin peygamberi Cebrail, Azrail, İsrafil ve Mikail’dir.
      Bunlardan sonra En üstün varlık Hz Ebu Bekir ve sahabeler ve evliyanın büyükleridir. Bunlardan sonra diğer melekler ve müminlerin salihleridir. Cinlerin müslümanları bunlardan sonradır.
      Bu yazının nesi anlaşılmadı?

    4. Yok hocam ilk göndermiş olduğum sorudaki son kısmın cevabını sormuştum. Zaten bu konuya bağlı olarak oradaki en sondaki soruyu sordum. Onun cevabını istiyordum.
      Soracağım şey şu; Diye başlıyor..

    5. Tamam o sorunuzun cevabını yazmıştık oradan tekrar okuyabilirsiniz.

    6. Hocam yani Peygamberlere başta Peygamberimiz olmak üzere Aleyhisselâm diye hitab edebilir miyiz?
      4 Büyük meleğe Aleyhisselâm diyoruz diye bir eşitsizlik hassasiyetsizlik olmasın. İtikadi bakımdan soruyorum.
      İlk açılımda, son kısımda bağlayıp sormak istediğim buydu Bunu cevaplamamışsınız yok yada ben göremiyorum. Peygamberler ve Melekler arasında “Aleyhisselâm” ifadesini demekle ilgili soru soruyordum ben en anlaşır manâda.

    7. PEYGAMBERLERE VEYA MELEKLERE ALEYHİSSELAM(SELAM ÜZERLERİNE OLSUN) DEMEK FARZ DEĞİL, ADAPTIR. SADECE PEYGAMBERİMİZ MUHAMMED ALEYHİSELAMA (ALEYHİSSALATÜ VESSELAM (Salat ve selam ona olsun) demek daha evladır. Diğer peygamber ve meleklere böyle demek caiz değildir.

    8. Aleyhisselâtu Vesselam salâvatını sormuyorum hocam sadece Aleyhisselâm’ı soruyorum. Efendimiz Aleyhisselâtu Vesselâm tamam aşağısı yok diyorsunuz ve daha üstü onadır, orasını anladım. 4 büyük Meleğe Aleyhisselâm demekteyiz ya Sonuçta biri Peygamber biri Melek nasıl söylenmelidir diye soruyorum. Yani diğer Peygamberlere o halde nasıl Salâvat getiriyoruz. Farz değil adab dediniz tamam ben de adaben nasıl itikadi olarak diye soruyorum.

    9. ÇOK SORUYORSUN.! SORUNUZA GEREKLİ CEVAP VERİLDİ SİZ ANLAYAMIYORSANIZ BİZ NE YAPALIM?
      Peygamberimiz aleyhissalatü vesselam çok soru soranlar hakkında şöyle buyurmuştur:
      – “Sizden önceki ümmetleri çok sual sormaları ve peygamberlerine karşı münakaşaya dalmaları helâk etti.”
      (Hais-i Buhârî, İ’tisâm 2; Müslim, Hac 412, Fezâil 130-131)

    10. Burda siz münakaşa var diyorsanız size birşey demiyorum hocam. Sorduğum sorunun cevabını sizden günlerdir almaya çalıştım resmen. Ve sonunda da bu hadisle cevap veriyor olmanız. Benim sorduğum ince bir meseleydi ama Bu hadise karşılıkta onlarca hadisle cevap veririm ama hiç gerek yok. Sorulmuş bir soruyu tekrar sormaya çalışarak vakti de öldürmenin bir manâsı yok zaten.

    11. Madem söz konusu hadisi şerife onlarca hadisle cevap verecek kadar ilminiz geniş ise bize ne diye sorular soruyorsunuz?

  24. Selamun aleykum hocam nasilsiniz insallah iyisinizdir.
    Hocam ben size bir sey danismak istiyordum.2 sorum olacak.
    1) Hocam organ bagisi yapmak gunah mi ?
    2) diyelim ki bagisladik ve biz ölduk.Organ bagisladigimiz kisiler dunyada bir kotuluk yaparsa biz öbur dunyada gunaha girermiyiz

    1. Aleykümselam.
      1) Bağış yapan şahsa zarar vermeyecek böbrek gibi karaciğer gibi organlar bağışlamak caizdir. Ancak bildiğimiz kadar organ bağışı yapanların henüz ölmeden hayati organları alınmaktadır. Bu ise cinayettir.
      2) İnsan organlarıyla insan değildir İnsan ruhuyla insandır. Ruh bedende iken işlenen her şeyden sorumluyuz. Öldüğünde organların başkasına verilse de onunla yapılacak işlerden sorumlu olmazsın.

Xxh için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et