Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.437 - 2
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Ferhat için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.199 yorum.

  1. Hocam kalbime yaklaşık bir senedir bu minvalde tereddütler şüpheler geliyor çok da rahatsızlık veriyor.Yani 1 soruya cevap versem başka biri geliyor ona versem öteki…Hiç bitmiyor bir türlü.Bundan kalıcı kurtulmanın bir çaresi var mıdır?Derslerime de veremiyorum kendimi.

    1. Abdullah kardeşim, Allahu teala “sizi ve yaptıklarınızı ben yaratırım” buyurmuştur. Şunu unutma ki aklını ve aklına gelen her şeyi yaratan Allahtır. Bu şüphe olsun iman olsun hepsinin yaratanı Allahtır. Farisi dilinde buna “hemez ost” denilir. Yani her şey Ondandır. Aklına gelen şüphelerde senin imanını test için gelir. Buna sebep şeytandır ama şeytanı da vesvesesini de yaratan Allahtır. Kaynağı bilirsen vesveseden kurtulursun. Aklına iman veya şüpheden her ne gelirse “HER ŞEY ONDANDIR” Ddersen o illetten kurtulursun. Vesselam.

  2. Hocam içimden şöyle bir soru geçiyor da
    Bizi yaratan bir Zat var Bu zatın Allah-u Teala Hazretleri olduğuna delillerimiz nelerdir?Bir ses bana diyor ki haşa belki başka birisidir de biz ondan habersizizdir.Aynı Bazı küfür memleketlerindekilerin Allah-u Teala’dan habersiz oldukları gibi.Tabi bu bir vehim.Ama delilleri görsem çok rahat ederim.
    Yani Hocam benim aklıma gelen en büyük delil Rabbimizin sıfatları.Çünkü kainattan anlıyoruz ki bizi yaratan Tek olmalı Acziyetsiz noksanlardan münezzeh olmalı İlim İrade Kudret Sahibi olmalı.Bu sıfatlar sadece Allah-u Teala’da var.Diğer bozuk dinlerin hangisine baksak inandıkları ilahlarda muhakkak bir noksan bir acziyet var.Puta tapanlar zaten ortada.Hristiyanların üç ilaha tapması.Yahudilerin güreşen veyahut yorulup arşa oturan bir ilaha tapması…Allah-u Teala hariç noksansız bir Zat yok.Buna ilave olarak başka hangi delilleri düşünebiliriz?Bu vehimlerden kurtulmanın çaresi nedir?

    1. Yani Hocam benim aklıma gelen en büyük delil Rabbimizin sıfatları. Çünkü kainattan anlıyoruz ki bizi yaratan Tek olmalı. Acziyetsiz noksanlardan münezzeh olmalı. İlim İrade Kudret Sahibi olmalı.. Bu sıfatlar sadece Allah-u Teala’da var. Diğer bozuk dinlerin hangisine baksak inandıkları ilahlarda muhakkak bir noksan bir acziyet var. Puta tapanlar zaten ortada. Hristiyanların üç ilaha tapması. Yahudilerin güreşen veyahut yorulup arşa oturan bir ilaha tapması… Allah-u Teala hariç noksansız bir Zat yok. Buna ilave olarak başka hangi delilleri düşünebiliriz? Bu vehimlerden kurtulmanın çaresi nedir?

    2. Tespitlerini doğrudur. Çünkü putperestler kendi uydurdukları ilahlarında eksiklikler buldukları için o eksik sıfatları taşıyan başka tanrılar uydurmuşlardır. Örneğin; yer tanrısı deniz tanrısı rızık tanrısı gibi tanrılar uydurmaktalar.
      Hıristiyanlığa da putperestliği sokanlar üçlü ilahı uydurmuşlardır. Oysaki Onlardan önce nazil olna ne Zeburda ne Tevratta ne de diğer suhuflar da öyle bir şey yoktur. Bu dahi hıristiyanlığın değiştirildiğinin bariz kanıtlarıdır.
      Yahudilerde de dinlerine malum bir çok saçmalıklar sokmuşlardır. Hz Yahup peygamberin haşa Allah ile güreş tutması ve onu yenmesi gibi.
      İnsan icadı dinlerin hepsinde ilahların bir mekana muhtaç olması da apayrı bir sırıtmaktadır. Çünkü Yaratan aciz değildir mekan ve zamanda da muhtaç değildir. Vahiy olmadan insan havsalası aklen her varlığın mekan içinde yer kapladığını sanır. Oysaki Allah mekandan da münezzehtir. Burada insanın aklının eksikliğini ancak vahiy kapatmıştır.

    3. Her mimar her ressam yaptığı eserine kendi imzasını atar. Bununla o esere bakanları haberdar etmiş olur. Yani bu eser bana ait demek ister.
      Bu evrenin bir yaratanı elbette vardır. Onun mimarı şuur sahiplerine kendini Peygamberleri ve onlarla gönderdiği kitapları ile haberdar etmiştir. Allah’tan başka haşa ilahlar olsaydı o ilahlar kendilerini tanıtmak için kendi elçilerini göndermez miydi?
      Ama yeryüzüne semavi dinleri temsilen dört kitap ve suhuflar inmiştir. Hepsi de Allahdan bahseder. Allahtan başka İlah olmadığından söz eder. Bugün Kuran hariç diğer kitaplar insanlar tarafından değiştirilmiş olmasına karşın o kitaplar dahi bir tek İlahtan söz eder. Kuran “İlahınız tek bir ilahtır Allahtan başka ilah yoktur” der.
      Bir de Allah her insanın özüne varlık ve birlik mührünü vurmuştur. Bunun kanıtı her insanda bir kalp olması bir idrak bir irade olmasıdır. Her her insan da birden çok irade sahibi olsaydı o insan şakın ve istikrarsız olurdu. Evren istikrarlıysa Allahtan başka ilahın olmamasındandır.
      İnsanın kendisi küçük bir evren ise onun bir tek hakimi vardır o da insanın kendisidir. Eller ayaklar gözler kulaklar hepsi o insanın iradesine verilmiştir.
      Bir ayette mealen: “Nefsinizde yani özünüzde nice ayetler var ettik onları görmez misiniz?” buyurlmuştur.

  3. Bir kimse dinden çıkaracak bir espriye gülerse
    Sonra pişman olup ” Allah ım pişmanım o davranışıma o ahvalime tövbe ettim beni dinden çıkartan tüm sözlerime düşüncelerime tutumlarıma tevbe ettim ” dese aynen bu sekil de tövbe etse sonra kelime-i şehadet getirse tekrar müslüman olabilir mi

  4. Internette Bazen Ehli Sunnet Oldugu Tartisilan Kaynaklardam videolar cikiyor karsima bende merak edip izliyorum ama ehli sunnetligi tartisildigi icin ona gore amel etmiyirum bu dinden cikartimi?

    1. Kuran ve sünnetle belirtilmiş açık hükümleri inkar etmek küfürdür. Fetva ile belirtilmişse ehline soracaksınız. Yani bilmediklerinizi ehli sünnet bir alime soracaksınız veya ehli sünnet alimlerinin eserlerinde onun doğruluğunu araştıracaksınız.

  5. HOCAM CILDIRACAM YARDIM EDIN
    Hocam şimdi utanarak soruyorum simdi bir insanin hacet giderirken yani abdest bozarken başına istenmedik bir durum gelse bu sırada kişi içinden Allah diye geçirse tuvalette kâfir olur mu?
    (Cinsellik veyahut abdest bozma gibi mahrem konularda başa gelen istenmeyen kötü ayı bir durum için o sırada “icimizden” Allah diye geçirdik bu bizi kâfir eder mi?)

    1. Rabbimiz yar ve yardımcın olsun.
      Senin durumun şeytanın vesvesesidir. Aklına geleni dilinle söylemedikçe, aklına istemediğin şeylerin gelmesinden sorumlu değilsin. Aklına gelen küfür ve şirk gibi düşünceleri kötü bilmen ise imandandır.

  6. Hocam malum ramazan ayı içindeyiz teravih namazı kılıyoruz yeri geldiğinde de kıldırıyoruz ve ramazan da vitir namazı da cemaatle kılınıyor
    Hocam ben kunut dualarını bazen karıştırıyorum ezber olarak sağlam değil onların yerine çoğu zaman rabbena dualarını okuyorum
    Sorum şu şekilde
    Kunut duasını bilmeyen veya karıştıran bir kimse ramazanda cemaate vitir namazı kıldırabilirmi ?

    1. Kunut dualarını en kısa zamanda daha doğru olarak ezberleyiniz. Cemaat içinde kunutu senden daha iyi bilen varsa namazı onun kıldırması gerek. Tam bilen yoksa Rabbena duaları ile kıldırmanız caiz olur.

  7. Hocam nefsani tarikatlardaki salikler, ruhani tarikatların yaşadığı halleri ve letaif açılmasını, yükselmesini nefsi mutmainneye geçiş yapmadan öncemi yaşarlar yoksa mutmainneye geçtikten sonramı yaşarlar?

    1. Nefsani tarikatlardaki ruhun açılımlarını nefsi mutmeinneden sonra yaşarlar.
      Nakşibendi Hazretleri “Biz bu tarikatın başına diğer tarikatların sonunu yerleştirdik” buyurmuştur.
      Bunun anlamı nefsani tarikatların nihayette erişecekleri ruhun açılımlarına ruhani tarikatın başında erişilmektedir amma aslına değil suretine. Asla ise mutmeinnede erişilmektedir. Bu sebepten dolayı nakşibendi tarikatında ilerlemek daha zevkli ve kolaydır.
      Çünkü letaif nurlarının halavetiyle salik zevkten ruhen uçmaktadır.

  8. Selamın aleyküm hocam bu ay ramazan orucunu tutmaya niyetliyim fakat 2 hafta sonra dişçiye gitmek durumundayım işlemli bi durum yani eğer olurda su yutarsam orucum bozulur diye o gün tutmayı düşünmüyorum o gün tutmazsam 61 gün tutacak mıyım?

    1. O gün diş tedavisinden dolayı oruca niyet etmezsen sadece bir gün kazasını tutarsın.

    2. Oruçlu bir bayan adet gördüğü günde sadece o günkü orucunu kaza eder.

  9. HocamBir Oyunda Silah Kaplamasi Olarak Fiend (Seytan) Birde Prophet (Peygamber) isimli desenler var bunlar sadece renkli silah deseni bu oyunu oynamak dinden cikartirmi?

    1. Hocam Peygamber Adlı Desen “Legends” Yani Efsaneler Adlı Bir Sezonda Eklenmiş Bu Sezondada Genellikle Mitolojik Şeyler Oluyor Zeus Vb Şeyler De Var Ayriyeten Peygamber Isimli Desende Peygamberimize Karsin Bir Hakaret Veyahut Bir Tasvir Yok Eklenmesinin Sebebi Mitolojik Bir Varlik Olarak Adlandirilmasi.

    2. Mitiolojik bir varlık efsane masal uyduruk anlamındadır. Peygamber efsane değildir. Kim böyle adlanırıyorsa peygamberleri o kafirdir.

    1. Hayvanlara kafir demek zındık demek yalan söylemek ve iftira atmaktır yalan ve iftira ise büyük günahtır.

  10. 3sorum var
    1.Kitapları Bir raftan yada bir yığından alırken din kültürü kitabını yere koymak küfür mü hakaret manasında değil atıyorum kitapları düzenliyorsunuz ya da kitapları ist usta koymuşsunuz din kültürü kitabı aldınız başka kitaplarda cekeceksiniz yığından bu sırada kitabı yere koydunuz bu küfür mü?
    2. Dini bir kitabın üstüne kitap koymak küfür mü
    3.biyoloji dersinde üreme gibi konuları sınava hazırlık için çalışırken besmele çekmek küfür mü
    Allah sizden razı olsun

    1. 1) Hakaret için dini kitabı yere koymak küfürdür. Zaruret gereği koymak caizdir.
      2) Dini kitabı kasten hakaret niyetiyle diğer kitapların altına koymak da küfürdür.
      3) Müstehcenlik olmadan üreme konularını okumak okulda işlemek küfür değil elzemdir.
      Besmele günah olmayan her bir işi yaparken, yerken, içerken çekilir.

  11. Hayırlı günler hocam
    1) Bir şarkı sözünde “sen tutunca ellerimi, kader bize boyun eğdi ” diyor. Bu cümle tehlikeli midir?
    2) Ölmüş kadına merhume mi denmeli merhum mu?

    1. Hayırlı akşamlar Sinem hanım.
      Cevap: Şarkı sözünde “sen tutunca ellerimi, kader bize boyun eğdi ” diyor. Bu cümle tehlikeli midir? El-Cevap çok tehlikeli bir sözdür.
      Vefat eden bir müslüman kadına hüsni zan edip merhume denilir. Yani Allahın rahmetine ermiş demektir. Erkek müslüman ise merhum denilir. Arapçada her kelimenin erkeği ve dişisi vardır. Bu da onlardan biridir.

  12. Hocam hayırlı günler. Son zamanlarda olan deprem ve sel felaketlerini Allah’ın gazabı olarak mı yorumlamalıyız. Zinalar arttı, hırsızlık arttı, cinayetler arttı. Rabbim cezalandırıyor mu bizleri ?

    1. Her ne kadar kafirler buna doğa olayı deseler de bilmek gerek ki Kuran’da Allahu teala azıp sapıtan milletleri kasırga sel ve depremlerle cezalandırdığını beyan etmiştir. Bundan dolayı depremler de bu toplumun azgınlıklarından dolayı gönderilen İlahi bir afettir ve felakettir.
      Allah dilemeden yaprak kımıldayamaz. Deprem de İlahi iradeyle vakti saati gelince olmaktadır. Aksini iddia edip Allahın iradesi ve kudreti olmadan deprem veya diğer afetlerin olduğuna inanan müşriktir.

  13. Selamün Aleyküm Bir Sualim Olacak Şu Şekilde Bir Oyun Var Normal Bir Bilgisayar Oyunu Oyunun Başında Şöyle Bir Sahne Bir Proje Var O Projede Biziz Insanlar Bize Insana Tapılıyor.Bu Şekilde Bir Görsel Resmedilmiş Daha Doğrusu Benim Anladığım Şey Bu O Sahneyi Atlayıp Oyunu Oynamak Bizi Kâfir Yaparmı?

    1. o TÜR OYUNLARIN İÇİNDE GİZLİ ŞİRKLER VARDIR. O SEBEPLE BİLMEDEN KAFİR OLABİLİRSİN ZİNHAR O TÜR ŞEYLERDEN UZAK DUR.

  14. Selamünaleyküm. Biliyorsunuz ki, bazı kadınlar özel günlerinde de namaz kılıyorlar. Lakin müslümanların 100de 98-i hayızlıyken namaz kılınmaması gerektiğini ve bu namazların kaza bile olmadığını söylüyor.Geçen yıl bi rüya görmüştüm:”Rüyada bi amca beni, kardeşimi ve 2 kuzenimi bi tepeye çıkarıyor ve yerden bi çiçek koparıb diyor ki bu çiçek bi çok derde deva, tepede ne kadar bu çiçekten varsa toplayın, tepede de bu çiçekten binlerce var. Neyse dört kız başlıyoruz bu çiçekleri toplamaya, bide bakıyoruz ki hava kararıyor. Amca diyor ki burda kalamayız, gecelemek için bi yer bulmalıyız. Bizi eski kırık dökük bi kulubeye götürüyor. İçerdede çok dindar, tesettürlü bi kadın oturmuş ibadet ediyor. Sonra akşam ezanı okunuyor ve kuzenlerim, dindar kadın abdest alıyorlar(namaz kılmak için) Sonra kadın bana yaklaşıyor ve neden namaz kılmadığımı soruyor. Bende ona hayızlı olduğumu söylüyorum. O ise: E nolucak yani hayızlıysan şöyle bi abdest var onu al ve kıl. Bende kadının dediği türde abdest alıp namaz kılıyorum”-tabi benim hatırladığım bu, kesin böyle gördüm demiyorum (Esdafurullah) Aslında rüyamı anlatmam lakin bu çok önemli.Teyzeme söyledim, dediki “yani Allah diyor ki hayızlı olsan bile dualarını esirgeme” Şimdi sorum şöyle olucak: Teyzem rüyamı doğrumu yorumladı, yoksa rüyanın manası başkamı? Kadın gercekten de hayızlıyken de namaz kıla bilirmi?

    1. Aleykümselam Aylin hanım.
      Teyzen rüyanı doğru yorumlamıştır. Hayızlı kadın o haldeyken namaz kılamaz ama dua edebilir. Siz de beş vakit abdestsiz dua ediniz.
      Hayız kadınlar için bir sıkıntıdır. Hayz halindeki kadınlarının namazdan ve abdestten affedilmeleri Allahın kadınlara bir lutfu ve rahmetidir.
      Hayz halindeyken namaz kılan bir kadını Hz. Aişe (.r.anha) şöyle uyarmıştır.
      – “Sen harici misin ey kadın? Rasulullah bizi hayızlıyken namaz kılmaktan men etmiştir ” buyurmuştur. (Kaynak: Kütüb-ü Sitte)

  15. 10 günlük bebeğim var. önümüz ramazan. Oruc hiç tutulmamasi mi gerekiyor yoksa bi iki gun tutup kendimin ve bebeğin durumuna göre mi karar vermeliyim. ilk bebeğim nasil etkileneceğimi bilmiyorum açıkçası

    1. ALLAH SAĞLIKLI VE UZUN ÖMÜRLÜ VE İSLAMA HADİM KILSIN YAVRUNUZU.
      Bebeğine süt vermede zorlanırsan yani sütün azalırsa orucunu daha sonra kaza edebilirsin.

  16. Hafi zikir yapmak istiyorum ama nasıl yapacağımı tam bilmiyorum. Kalben Allah demek derken neyi kastediyoruz? Demeye çalıştığımda dilim hareket etmese de nefes alıyorum. Her tesbih çekilişinin Allah dediğini mi varsaymalıyım? Bazı yerlerde ismi celali kalbde yazılı olmalı diyor. Bana anlatabilir misiniz?

    1. Hafi zikir yani kalbi zikir için önce abdest kıbleye doğru diz üstü oturup gözlerini kapayacaksın sonra dili damağa dayayacaksın nefes alıp verirken kalbinle Allahın ismini Allah, Allah diye tekrarlayacaksın. Bu isimi kalbinle tekrarlarken Allahın eşi benzeri ve denginin olmadığını düşüneceksin.
      Bir mürşide tabi isen onun verdiği adet kadar çekersin. Kendi kendine yapacaksan alttaki linki tıkla:
      https://islamdergisi.com/genel/kendi-kendine-zikir-virdi-edinmek/

  17. Kızma birader zarla oynanıyor
    Pubg mobil silah oyunu.
    Clash royale da domuz karakteri var.
    Instagram keşfette popüler videolar oluyor. Bu videolar dini olabileceği gibi başka içeriklerde de oluyor içeriği beğenip beğenmemeye göre
    Bunlar caiz mi hocam

    Birde zikrin türleri nelerdir hocam?

    1. Kumara sebep olan her türlü oyunu kumar amacıyla oynanmasa dahi tahrimen mekruhtur. Şirk ve küfür(inkar) içeriyorsa küfür ve şirktir.
      Zikir genel olarak ikidir.
      Cehri zikir (sesli zikir).
      Hafi zikir (sessiz zikir).

    1. Keşif kesin değildir. Keşfe şeytan da karışmış olabilir. İmanlı ölebilmek için her daim imanlı yaşamak lazım.

  18. Hocam bazı sorularım vardı?
    İlk soru dizilerde kadına şehvetsiz bakmak caiz mi? Mesela Gönül Dağı dizisini ya da Seksenler dizisi izlemek gibi.

    İkinci sorum hayvanların bitkilerin cansız varlıkların nefsi veya ruhu var mı?

    Üçüncü sorum Zahiri mezhebi hak mı? İbni Teyyime Allah’ eli var derken cisim vermek anlamında mı yoksa Allahın eli var ama bu bizim elimize benzemek biz bunun hakikatini bilemeyiz manasında mı?

    Dördüncü sorum hangi müzikler caiz? Mesela içinde kadın sesi olan müzik gibi. Veya aşk acısı oyun havası gibi. Dini ve tasavvufi müzik ve ilahiler de caiz mi?

    Beşinci sorum çok vesveseliyim. Küfre düştüm mü Fatihayı doğru okudum mu. Ya da bir metin okuyorum. Acaba şurda şöyle mi geçiyordu gibi. Bu konuda napmalıyım?

    Altıncı sorum Lahit Ceberut Melekut Nasut alemleri nedir?

    Yedinci sorum Hakikatı Muhammedi nedir mahluk mu yoksa Allahın isim sıfatları mı yoksa Peygamberimizin Ruhu mu?

    Sekizinci sorum Hz Ebu Bekir ve Hz Ali ye dayanan tarikatlar var peki Hz Osman ve Hz Ömer e dayanan tarikatlar var mı?

    Dokuzuncu sorum öğle arası Camiye gittiğimde mesela Cemaatle kıldıklarında ben ayrı yerde kılsam günah mı olur

    Onuncu sorum kızma birader clash royale pubg satranç caiz mi?

    Son sorum? Instagram da keşfette takılmak doğru mu?

    Hocam kusura bakmayın baya soru oldu. İnternet ya da kitaptan okuyup anlamaya çalışınca tam anlaşılmıyor ama şey cevap olunca daha iyi anlıyorum

    Allah sizin gibi onun lutfettiği akıl ve kalp ile sorularımıza cevap veren hocalardan razı olsun.

    1. 1- Namahrem kadının el ve yüzeüne şehvetsiz bakmak caizdir ama bakmamak takvadır.
      2- Hayvanların nefsi vardır ama insanıi akıl olmadığı için sorumlu değillerdir. Bitkilerde nefis yoktur hücresel hayat vardır.
      3- İbn-i Teymiyye sapkındır Vehhabilik mezhebi onun sapkın görüşlerine dayanır. Allahın eli mecazdir. Ehli sünnet ona kudret eli der. Bilinen el değildir.
      4- Hanefiye göre savaşlarda çalınan müzik dışında hiç bir müzik caiz değildir. Şafiye göre ise telli çalgılar dışında üflemeli müzik aletlerinin sesini güftesi gayri ahlaki ve gayri İslami olmamak kaydıyla dinlemek caizdir.
      5- Vesveseye kendini kaptırma bunun için ilgili yazımızı okumanı tavsiye ederiz.
      Bağlantıyı Tıkla:
      https://islamdergisi.com/fikih/vesvese-nedir/
      6- O alemler tarif edilemez müşahede nasipse müşahede edilir.
      7- Hakikati Muhammediye Tasavvufta bir makamdır. Fena ve bekadan sonra ümmetin seçkin velilerine ancak müşahedesi nasip olur.
      8- Hz. Osman ve Ömer’e dayanan tarikat yolu yoktur.
      9- Vaktin müsaitse cemaatten sonra kılmak daha evladır.
      10- Satranç oynamak mekruhtur. Ben sana soruyorum:
      “kızma birader clash royale pubg satranç” ne anlama geliyor?
      11- Instagram da keşfette takılmak doğru mu?
      Benim instağramım yok o ne anlama geliyor?

  19. Hocam Bir Uygulama Üzerinde “ZEUS” Adlı Bir Mini Oyun Var Bu Oyun Bir Jackpot (Şans) Oyunu Sualime Gelecek Olursak Bu Oyunda Zeus’un Bir Resmi Var O Geldiği Zaman Bonus Veriyor Anladigim Kadarıyla Maddi Bir Gelir Elde Etmeden Bu Oyun Oynanabilirmi? (Zeus Ibadet Edilinen Bir Şey Değil Mitolojik Bir Tanrı )

    1. OYNANMAZ. ZEUS YUNAN PUTUNUN ADIDIR. MÜSLÜMAN BUNLARDAN UZAK OLMALI. İSTER İBADET EDİLSİN İSTER EDİLMESİN ESKİ KAFİRLER ONDAN YARDIM İSTİYORLARDI. ALEMİ ONUN YARATTIĞINA İNANIYORLARDI.

  20. Hocam kafama bazı sualler takıldı.
    İlk sorum Ehli Sünnet itikadına inanıp ilmihal bilgilerinde amel edip kaza namazları bitirdikten sonra bir mürşid olmadan letaiflerin açılması için nasıl bir yol izlenmeli. Sitenizde kendi kendine bir yazısı var. Burdakilerle sadece kalp Letaifi mi açılır?

    İkinci sorum letaif nurları alem misal demi zuhur eder? Rüyada mı zikir çekerken mi yoksa yakaza halinde mi

    Üçüncü sorum bugün bır rüya gördüm. Rüyamda süper güçlerim olup her yeri yok etmek istiyordum. Bu bana şunu düşündürdü. Acaba ben bu meseleleri kendi nefsim için düşünüyorum. Yanlış yolda mıyım?

    Dördüncü sorum. Günümüz tarikatlarına bakıyorum. Hepsi çok güzel diyorum ama bu soğukluk oluyor. O yol senin yolun değil gibi düşünüyorum. Onları inkar etmeyip tasdik etsem de yine de kendi nasibimin oralarda olmadıkları düşünüyorum. Bu hal şeytandan mı?

    Beşinci sorum. Bir insan geçmiş evliyalara muhabbet edip onların kitaplarını okusa(Mektubat gibi) yine letaifleri açılır mı?

    Son sorum: Hocam ben çok korkuyorum. Günahları daha az işlesem de yine eski hallerine dönmekten. Yine eskisi gibi nefsani isteklerim için çalışmaktan. 15 yaşındaki biri için akıl almaz şeyler yaşadım hem fikir aleminde hem gerçek alemde. Aşk yüzünden dinden çıktım sonra kaybettiğimi bulup geri dine sağlam bir şekilde sarıldım. Aşkın bir yalan olduğunu kâfirlerin neden ebediyen cehennemde kalacağını yaşayarak öğrendim. Arkadaşlarıma göre garip bir insanım. Onlara göre deli olabilirim ama tuhaf bir şekilde hepsi beni seviyor bana farklı yaklaşıyor gibi hissediyorum. Bazen içimden bir ses de Sen özelsin diyor bunlar hep vesvese

    Yani hocam. Sizce bu letaiflerle uğraşmayıp gibi namaz kılıp elimden geldiğince günahlardan sakınmaya mı çalışmalıyım?

    1. C1: Kuran ve Sünnet yolu akaidini öğrenip İlmihal bilgilerine göre amel eden bir mümin letaiflerin açılması için ibadet etmemeli İlahi rıza için ibadet etmeli. Evvela ihlas sonra kalpteki masivayı temizlemek gerek. Kişiye düşen aynayı temizlemektir. Salike düşen aynaya resim yapmak değil aynayı parlatmaktır. Kalp aynası kalpteki kir ve pas konumunda olan masiva sevgisini silmeye çalışmaktır. Ayna temizlenince kalbe melkut alminden İlahi isimlerin nurları yansıyacaktır. O nurlar kalpdeki ince kit ve pasları söküp atacaktır. Ondan sonrası müşahdedir.
      C2: İlahi isimlerin nurları nihayettekiler için; Allahtan Lahut alemine, ondan melekut alemine oradan da velilerin gönlüne yansır buna esma nurları denilir… Bidayettekiler için ise melekuttan misal alemine oradan da kalbe yansır buna da letaif nurları denilir. Bunlar İlahi isimlerin zıllarının zıllarıdır. Kişinin kalbi kirliyse nurlar kalbe yansıdığı halde kişi ona karşı kör ve sağır ve hissizdir.
      C3: Rüyada sana verilen güç nefsi alemi misalde nefsi emmarene verilen güçtür. Nefis şeytanla birlikte çalışır. Eğer bu halinle sen güç sahibi olsan büyük kötülükler yapacağın sana bu rüya ile gösterilmiştir.
      C4: O halin kibirden ileri gelir. Her gördüğün tarikat gördüğün gibi güzel değildir. Ehli sünnete dayalı olmalı yoksa şeytanın tarikatı olur. Bu zamanda cahil şeyhler çoktur. Ama gerçek mürşidler de yok değildir. Yani ararsan bulursun.
      C5: Dedik ya sadece geçmiş velileri sevmekle yol alınmaz. Bir ilmihal alıp okumalı ona göre amel etmeli ve başta Peygamberimizi ashabı ve velileri Allah için sevmeliyiz. Letaiflere takılma Allah için ibadet et. Allah dilerse letafilerini açar. Sen kalbini masiva sevgisinden boşalt Allah o boş kalbi sevgisiyle doldurur.
      C6: Mümin korku ve ümit arasında olmalı. Ne çok korkup ümitsiz olmak ne de korkusuz olmak asla doğru değildir. Hepimiz her daim imanımızı kaybetmekten korkmalıyız.
      En son söylediğin söze tabi ol.

    1. İslamda çocuk evliliği asla caiz değildir. Çünkü nikahın sahih olması için evlenen şahısların bilerek evet veya hatır diyebilmeleri şarttır. Bu da büluğ çağına ulaşmadan mümkün değildir. Erkek ve kadının akli olgunluğa ermiş olması gerekir.

  21. Selamün aleyküm Hocam, size iki sorum olacaktı.

    İlk sorum Kuran okurken yapılan tecvid ve mahreç hataları manayı bozar mı? Mesela Dat harfini çıkarmakta çok zorlanıyorum. Dat harfini D diye okumam manayı bozar mı?

    İkinci sorum hangi ilmihal kitabını önerirsiniz?

    1. Aleykümselam.
      Mahreç hataları yani harflerin çıkışında yapılan bazı hatalar manayı bozar. Mesela Yarattı yerine tıraş etti gibi.
      Diğer tecvid hatalarında ise çekilmesi gereken harf uzatılmazsa veya uzatılmaması gereken harfler uzatılırsa mana yine bozulur. Allahu ekber derken Aaallahu ekber denilirse mana yine bozulur. Ancak tecvid öğrenme yeteneğine malik olamayanlar muaftır. Tecvid bilmeyip de öğrenme kabiliyetinde olanlar ise öğrenene dek sorumlu değiller bir an önce öğrenmeleri gerekir yoksa sorumludurlar.
      İlmihal olarak Ömer Nasuhi Bilmen hocanın Büyük İslam İlmihalini tavsiye ederim.

    1. Haramlara tövbe farz tahrimen mekruhlara ise vaciptir.

  22. 1.Soru İmam Rabbani Abdullah Dehlevi ve Mevlana Halid Bağdadi Hz.lerinin letaif yerleri hususunda söylediklerinin farklı olmasının hikmeti nedir? Bir insan kendi başına letaiflerini nurlandırabilir mi?
    2.Soru Günaha karşı arzuların ölümü tahkiki iman ve nefsi mutmaine için şart mıdır? Harama bakmaya niyetlensem bir ses beni durduruyor. Buna sevinsem de korkuyorum arzuma kapılmaktan. Bu arzuyu susturmak veya arzuyu kaale almamak mümkün mü?Mümkünse nasıl olur?
    3.Soru Büyük günahlar ve küçük günahlar nasıl ayırt edilir?
    4.Soru Önceki Risale-i Nur ile ilgili sorduğum soruya verdiğiniz cevap beni düşündürdü ve sizin çoğu görüşünüze hak verdim. Bediüzzaman Hz.lerinin Mehdi olmadığını lakin 13.müceddid olduğunu düşünüyorum ve 14.müceddidin Mehdi olacağını düşünüyorum. Bu düşüncem hakkında sizin görüşünüz nedir?
    5.Soru Son zamanlarda fikirlerin oldukça değişti. Eskiden tasavvufu aşk cezbe terk-ukba vahdet vucud olarak düşünürken. Eşyanın hariçte de var olduğunu ve isim ve sıfatların aslı değil gölgesini yansıttıklarını anladım. Tecelli hakkındaki yanlış itikadımdan kurtuldum. Tek gayem ahiret olarak gözükmeye başladı. Ama tüm bunlar ilim düzeyinde oldu. Bu saydıklarım nübüvvet kemalatıyla mı ilgili?
    6.Soru Gençlere yönelik tavsiyeleriniz nelerdir? Gençler karma eğitim laiklik müstehcin içeriklerle büyüyor. Gençlerin tarikata girmesi de pek olası ve imkan dahilinde değil. Bir genç olarak soruyorum? Bizlere tavsiyeniz nedir?
    Kusura bakmayın çok soru oldu:) Ama size soru sormak bana iyi geliyordu ve bazı şeylere cevap bulmak istiyorum. Allah sizden razı olsun hocam?

    1. CEVAP 1): Letaif yerlerinin az bir farkla farklı bildirimi İmamı Rabbani hazretlerinin keşfinin daha net olmasından ileri gelir. Çünkü İmamı Rabbani hazretleri İkinci bin yılının müceddididir yani derecesi daha yüksektir. Ehli sünnet akaidini iyi bilen ve bildiği ile amel eden alimler mürşidsiz de seyir süluk yapabilir ama ehil bir mürşid ile bu iş daha kolaydır. Bu zaman da da ehil mürşid bulmak zordur ama yok değildir.
      CEVAP 2): Günaha karşı arzuların kalmaması tahkiki imanda mümkündür değildir ancak nefsi mutmeinnede mümkündür. Çünkü nefsi mutmeinnede iman aynel yakindir. Bu dereceye ulaşmak için kalbi tasfiye nefsi tezkiye gerek.
      CEVAP 3): Büyük günahlar haram olduğu ayet ve hadislerle sabit olan yasaklar ve farzların terkidir. Küçük günahlar ise şüpheliler ve tahrimen mekruhları işlemektir.
      CEVAP 4): Mücedditler Peygamberimizden sonra her yüz yılda bir gelir. Birde 500 yılda bir gelir. 500 yılda bir gelenlere mücedidi-i elifi sani denilir ki bunlar yüz yılda gelenlerden daha üstündür. Mehdi üçüncü binin mücedidid olacaktır ki kendinden önce gelen sahabe hariç tüm evliyadan ve müceditlerden daha üstün olacaktır.
      CEVAP 5): Değişen görüşlerin doğrudur. Hak yolunun bidayetinde aşk cezbe vardır lakin sona doğru onların yerini kemalat alır. Kuran ve Sünnete ittiba artar. Bu da salikin istikamet üzere olduğunun tezahürüdür. Nübüvvet kemalatı Kran ve sünnete tam ittiba ile zuhur eder.
      CEVAP 6): Allah sizden de razı olsun Mustafa. Rabbim isminize layık bir kul kılsın.
      Bu zamanda sizin gibi gençler Rasulullahın ahir zamanda geleceğini övgüyle söz ettiği kimselerdir.
      Bizim acizane tavsiyemiz gençler önce yaratılış amaçlarını öğrenmeli. Ben kimim? Bu dünyaya niçin gönderildim? Sonum ne olacak?
      Öğrenmemiz gereken her şey bu soruların içindedir.
      Gençler imanlarını muhafaza edebilmek için doğrularla birlikte olmalı doğru alimlerin kitaplarını ve sitelerini okumalı doğru öğrenilmeden asla yanlış öğrenilmemeli.
      Doğru İslamdır. Doğru İslam ise ehli sünnettir. Mealcilerden şeytandan kaçar gibi kaçmak lazım. Onlar virüslü bilgilere sahiptir. Onların tedavisi çok müşküldür. Sorularınız için inşaallah her daim buradayız.
      Vesselam Allaha emanet olunuz.

  23. İçinde Küfür Öğesi Barindiran Oyunları Kufur Öğeleri Kullanılmadan Oynamak Dinden cikartirmi

    1. KÜfrü savunan veya küfre özendiren oyunları bil bile oynamak küfürdür.

    1. Ahiret azabının dünyadaki örneği eksi soğuklar ve ateştir. Bu ateş 70 kez hafifletilmiştir.

  24. Nefsi mutmaineye ulaşmanın tek yolu tarikat mıdır? Risale nurcular tarikatın kurbiyet ve velayet suğra yolu olduğunu, Sahabe mesleği olan risale nur mesleğinin ise akrebiyet ve velayet kübra feyzinin yolu olduğunu söylüyorlar. Açıkçası kafam çok karıştı. Belki o zaman zındıka arttığı zaman risale nur şakirtlerinin türlü işkencelere direnmesi ile bir velayet elde edilmiş olabilir ama günümüzdekiler de velayet kübra olduğunu kabullenemiyorum. Tarikat yolunun da güzel olduğunu kabul etsem de bir türlü ısınamıyorum. Ama ben ne kutbum ne müçtehidim ki ayrı bir yol kurmaya haddim olsun. Benim tek derdim günaha karşı arzuları kalbimden atmak. Beni aydınlatırsanız sevinirim. İyi günler hocam

    1. Büyük mutasavvıf İkinci binin mücedidi İmamı rabbani hazretleri “Allah’a yakinin iki yolu vardır” buyuruyor. Birincisi Kurbu nüvüvvet, ikincisi ise kurbu velayettir. Kurbu nüvvvet tarikinden peygamberler ve onların sahabeleriyle ümmetin çok büyük seçkin velileri ilerler. Buna misal dört mezhep imamları, İmamı Gazali, İmamı rabbani, kıyamete yakın gelecek olan İmam Mehdidir.
      Nurcular hayal aleminde yaşıyorlar. Onların yolu İlmi kelam yoludur. İlmi kelam sahipleri ise Allahın varlığına delillerle inanan kimselerdir. Kurbu velayet veya kurb nübüvvet yolu ise keşif yoludur. Yani kalp gözleri ile İlahi nurları temaşa ederler.

      Allahın varlığına akılla delil getirenlerle kalp gözü ilahi İlahi nurları gören ve tadanlar hiç bir olabilir mi?Bu ikisi bir olabilir mi?

  25. Hocam hayırlı günler. Ben evlenmek ıstemiyorum diye hocaya gittim. Sen zaten cinlerle ilişkiye giriyorsun dedi o yüzden erkek sevmiyorsun, evlenmek istemiyorsun dedi. Annemdeki patron cinlerin çocukları olarak bize de bulaştığını söyledi. Bıçakla vücudumuzun uzuvlarını bıçağı ters çevirerek kesti. 2 tane cevşen verdi içinde koruma kalkanı duası varmış. Ömür boyu üzerinde taşı dedi. Ben çok korktum hocam. 2 ay önce yumurtalık kisti patladığı için ameliyat olmuştum. Boşuna ameliyat olmuşsun buraya gelsen olmak zorunda kalmazdın dedi. Cinlerle ilişkiye girdigin için ameliyat oldun dedi.Para almadı bizden giderken. Bunlar doğru mudur hocam. Ben çok korktum

    1. Merve hanım büyük yanlış yapmışsın. Hoca dediğin kimseler cinci sahtekarlardır. Sen cinlerle ilişkiye girip girmediğini bilmiyor musun ki o yalancıya inanıyorsun.
      Cinlerle insanların bir ilişkisi iki insanın ilişkisi gibi bir ilişki kurması mümkün değildir.
      Cevşenden medet beklemek de şirktir Allaha güvene Ona sığınn ve Kurandan ayetel kürsiyi felak ve nas surelerini sabah akşam oku beş vakit namazını kıl ve korkma. Gerekirse bir psikiyatre git.

    2. Hocam çaresizlik işte. Bana 40 gün içmem için suyun içine verilecek ayet ve 40 gün yakılacak ayet verdi. Bunlar yapmayayım dimi hocam. Çöpe atsam günah olur mu ?

    3. Ayet yakmak küfürdür. Allahın ayetlerini yakarak şifa bulmak ne mümkündür. Onun dediklerini yaparsan başına ummadık belalar gelebilir. Onları ayak değmeyen bir yere gömüver.

  26. Harbda bile olsa sabileri öldürmek katiyen caiz değilmidir? Düşman ordusu çocukları kalkan olarak kullansa ve üzerimize yürüse, böyle bir durumda bile çocukların olduğu yere ok atılmaz mı?

    1. Savaş halinde savaşa katılmayan siviller, veya silah kullanamayacak yaşlılar, savaşa katılmayan kadınlar ve çocuklar veya aman dileyen düşman askeri öldürülmez.
      Düşman çocuk ve kadınları kalkan olarak kullanırsa duruma göre karar verilir. Eğer o durumda düşman öyle yapmakla ordumuzu bozguna uğratma durumu sezilirse saldırı caiz olur veya taktik yapılıp yalandan geri çekilme yapılır sonra aniden saldırlır.

    2. ama yinede çocuklara ok yada kurşun atmamaya çalışılır dimi? böyle bir durum olsa bile

    3. Olabildiğince çocuklar korunmalı ama düşmanların çocukları yüzünden kendi çocuklarımızın helak olmasına göz yumamayız.

    1. Faiz, bir kimseye verilen para veya bir eşyayı bir süre sonra ondan geri alıp o kimseden ek olarak belli bir maddi karşılık almaktır.
      ÖRNEK:
      Ahmet Ali’ye 1000 TL para vermesi halinde Ahmet Ali’den her gün için veya her ay için Ali’den ek para alması bununla birlikte ana parayı bir süre sonra geri alması durumuna faiz denilir..

Ferhat için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et