Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 20.719 yorum.

  1. Selamun Aleyküm.
    Soruma girmeden önce bir teşekkür;Sizin gibi insanlar sayesinde Dinimizce çok önemli bir ilim olan elfazi küfürü öğrettiğiniz için teşekkur ederim.
    Sorum; Son zamanlarda ülkemizde milyonlarca kişi tarafından dinlenen meşhur şarkılar var bu sözleri aşağıya atıcam siz değerlendirsiniz ama bunlari dinliyen milyonlari gördükten sonra ülkemizin %90 ı %99 ı müslüman gibi bir söylem söylenmesinin hükmü nedir.

    1.Şarkı ; Ben kaybederken azrail seyre dursun. (Sanırım 100 milyon izlenmeye doğru gidiyor)

    2.Şarkı Güvenemem Servetime malıma
    Ümidim Yok Bugün İle Yarına
    Toprak Beni De Basacak Bağrına

    Adaletin Bu Mu Dünya
    Ne Yar Verdin Ne Mal Dünya
    Kötülerinsin Sen Dünya
    İyileri Öldüren Dünya

    Ne İnsanlar Gelip Geçti Kapından
    Memnun Gelip Giden Var Mı Yolundan
    Kimi Fakir Kim Ayrılmış Yarinden

    Adaletin Bu Mu Dünya
    Ne Yar Verdin Ne Mal Dünya
    Kötülerinsin Sen Dünya
    İyileri Öldüren Dünya

    Kimi Mecnun Gibi Dağda Dolaşır
    Kimisi De Ölüm Yok Gibi Çalışır
    Kimi Meteliksiz Kimi Milyona Karışır

    Adaletin Bu Mu Dünya
    Ne Yar Verdin Ne Mal Dünya
    Kötülerinsin Sen Dünya
    İyileri Öldüren Dünya

    1. Aleykümselam kardeşim. Takdir ve iltifatlarınız için biz de teşekkür ederiz.
      1.Şarkı ; Ben kaybederken azrail seyre dursun.
      (Sanırım 100 milyon izlenmeye doğru gidiyor)
      CEVAP:
      Bu söz küfü içermez lakin boş bir sözdür.

      2.Şarkı:
      Güvenemem Servetime malıma
      Ümidim Yok Bugün İle Yarına
      Toprak Beni De Basacak Bağrına
      Adaletin Bu Mu Dünya
      Ne Yar Verdin Ne Mal Dünya
      Kötülerinsin Sen Dünya
      İyileri Öldüren Dünya
      Ne İnsanlar Gelip Geçti Kapından
      Memnun Gelip Giden Var Mı Yolundan
      Kimi Fakir Kim Ayrılmış Yarinden
      Adaletin Bu Mu Dünya
      Ne Yar Verdin Ne Mal Dünya
      Kötülerinsin Sen Dünya
      İyileri Öldüren Dünya
      Kimi Mecnun Gibi Dağda Dolaşır
      Kimisi De Ölüm Yok Gibi Çalışır
      Kimi Meteliksiz Kimi Milyona Karışır
      Adaletin Bu Mu Dünya
      Ne Yar Verdin Ne Mal Dünya
      Kötülerinsin Sen Dünya
      İyileri Öldüren Dünya
      CEVAP:
      Şu sözler küfür ve isyan alameti vardır:
      Ne Yar Verdin Ne Mal Dünya (Dünya bir şey vermeye muktedir değildir. Bununla dünyayı muktedir kabul edilirse küfür vesile bilir vesileye değil asıl fail Allah’a kızarsa yine küfürdür.. Çünkü Allah verir Allah alır.
      Kötülerinsin Sen Dünya (Bu söz de niyete göredir. Kötüler için cennetsin anlamında ise sakıncası yoktur)
      İyileri Öldüren Dünya (İyileri öldüren dünya sözü yalan ve isyandır. Çünkü iyi de kötü de ölecektir.)

  2. S.aleykum hocam namazda cezbeye girmek kaza gerektiriyor biliyorum ama nasıl bu cezbe kaza gerektiriyor basın saga gitmesi de kazaya dahilmidir.

    1. Aleykümselam Sufi.
      Namazda iken sufiye cezbe gelirde kendine hakim olamayıp sayha atarsa veya iki elle aynı anda hareket ederse, namaz bozulur ama kazaya bırakılmaz vakit çıkmamışsa namaz iade edilir.

    2. El çırpma namazı bozar, Başın sağa veya sola iki kez gitmesi bozmaz. Üç veya daha fazla olursa bozulur. Göğüs kıbleden bir kez ayrılsa namaz bozulur.

  3. Selamun Aleyküm Hocam.
    Hayrettin karaman sanırım diyanet fetva kurulunda çalışıyor bir soruya şöyle cevap vermiş benim size sorum katılım bankalariyla alakali düsünceniz nedir diyanetten fetva alarak yürütülüyorsa faiz karişmaz heralde ?,
    Ziraat katılımın kuruluş sermayesi hazineden kondu. Kuruluştan sonra sermaye Z.B.nın bütçesine aktarılmış olabilir.
    Bu sermayenin işletilmesi, katılım bankaları kurallarına göre oluyor. Ziraat Katılım da işlemlerini şer’i danışmanlarından aldığı fetvalara göre yürütüyor.

    1. Aleykümselam.
      “Araba, iş yeri, makine gibi bir şey alırken, katılım bankası veya herhangi bir banka, almak istenilen şeyi kendisi alıp vadeli olarak daha pahalı satarsa, mesela 3 bin liralık malı, 4 bin liraya satarsa faiz olmaz, caiz olur.”
      http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=2997

    2. Anladim ben size hayrettin karamanin kendi sitesinde kendisiyle alakalı ithamlara cevap verdiği yazi atmiştim sizde incelicem demiştiniz sonuç ne oldu.
      Şuan kendisi sanırım hem diyanette hemde sorularlaislamiyet.comda fıkih fetvacısi yaşi 75 felandir İslama hizmet etmeye devam ediyor

    3. Yazıyı kayıt ettim. İncelemek için imkan ve zaman bulamadım. Malumunuzdur, normal bir kitap okuma gibi değil bu tür yazılar.

    1. “Bir damla meniden yaratıldığını unutan
      Dedi, var mı ölüp de mezarından kalkan?
      Cevap verdi inkarcılara Hazreti Kur’an
      “De ki, diriltecektir onları ilk kez yaratan.”

      “Kainatta Allah’a ihtiyaç yok” diyen kafire ne ihtiyaç varmış?
      O zındık olsa da olur olmasa da olur.
      Öyle söz söyleyen bir kimseyi ikna etmek için modern bilimden biraz nasibi olmalı. Bilgisiz bir kimse söyleyeceklerimizi anlayabilmesi için bilimsel alt yapısı olması gerekir. Allah’ın olmaması mümkün değildir. Kainat Allah’ın “ol” emri ile oldu. Bilimde buna “BİG BENG” denilir. Kainatın ve her atomun varlıkta kalması için Allah’ın varlığına muhtaçtır.
      Allah bu evreni El-Kayyûm isimi şerifi ile ayakta tutmaktadır. Biran tecellisini çekse her şey top yekün yok olur.
      Allah bedenlerimizi yarattığı gibi duyularımızı da yaratmaktadır. Aksi halde ne kulaklarımız işitebilir ne de gözlerimiz görebilir ne de yediklerimizden bir tad alabilirdik. Eğer göz gören, kulak işiten, beyin algılayan ve bilen olsaydı ölümle birlikte bu duyularımız yok olmazdı. Oysaki bütün organları sapasağlam duran ölünün artık işitmediği, görmediği bir şey hissetmediği görülür.

  4. Selamunaleykum hocam. Bir şeyi merak ettim. Günümüzde insanlar psikologlara çok gitmeye başladı. Bu ümmet hayatlarında neler yaparsa, nasıl yaşarsa psikologlara gitmelerine gerek kalmaz ?

    1. Aleykümselam.
      Müslümanlar dinlerinin gereğini yaşamazlarsa ruhen hasta olur ve nitekim de öyle olmaktadır. Şu durumda müslümanların bir çoğu ruhen hastadır.
      Kur’an buyurmaktadır ki (mealen): “Kalpler ancak Allah’ı anmakla huzura erer.”

  5. Bu zamandaki tevrat gerçek Tevrat değil ki itimat edelim. M:Ö. 2800 yıl önce sanılan bir bir hadise M.Ö. 100 yıl sonrasında yazılıyor. Bu ne kadar sağlıklı olabilir. ?
    Tarihçilerde bu tür israiliyet haberlerine dayanarak Hz Salihi çok eski yıllarda yaşatmışlardır. İşte bütün yanlışlığın sebebi bu muharref tevrattır.
    Oysaki Kuranda Ad ve Semud diye geçer Hz Salih nebinin kavmi. Ad kavmi yemende semudtan daha önce yaşamış bir millettir. Ad kavminin azgınları orada helak olduktan sonra iman edip sağ kalanlarına Semud kavmi denilmiştir. Semud orada belli bir süre yaşadıktan sonra Arabistanın kuzeyine taşınmış (Hicr bölgesi).. Bu milattan önce 500 veya 1000 yıllar arasında varsayılmaktadır. Mezepotamyalı kral Sargon onlarla savaşıp onları yenmesi de o tarihlere rastlar. Semud’un bakiyesi yani hz. Salihe iman edip orayı terk edenler ise bazı kaynaklara göre M.S. 400-600 lü yıllarda tamamen tarihten silindiği yazılır.
    Hz Salih kesin olmamakla birlikte Hz İsa’dan önce dünyaya gelmiş ve 150 yaşlarında vefat etmiştir. Hz. İsa dünyada 33 yıl kaldıktan sonra göğe kaldırılmıştır. Bu da demektir ki Hz Salih yaklaşık olarak Hz İsadan sonra 100 yıl daha yaşamıştır.
    Sizin Peygamberimizin haberi sandığınız tarih bilgisi ise israiliyattır. Boşuna vesveselenmişsiniz.
    —————————————————————————
    (Ankebût Suresi Âyet; 38, Elmalı Meali):
    – “Ad ve Semud’u da (helak ediverdik). Sizin için, (onların başına nelerin geldiği) oturdukları yerlerden apaçık anlaşılmaktadır. Şeytan onlara yaptıkları işleri güzel gösterip onları doğru yoldan çıkardı. Oysa bakıp görebilecek durumdaydılar.” (Elmalı Hamdi Meali)
    Ankebût Suresi 38. ayetin Kurtubî Tefsiri:
    Âd ve Semûd kavmini de (helâk ettik.) Onların meskenlerinden bu, size belli olmaktadır. Şeytan onlara amellerini süsledi de onları yoldan alıkoydu. Halbuki onlar akılları ile bunu kavrayacak durumda idiler.

    “Âd ve Semûd kavmini de” âyeti hakkında el-Kisaî şöyle demektedir; Bazıları bu sûrenin baş taraflarına râcidir, demektedir. Yani yemin olsun Biz onlardan öncekileri denedik. Âd ve Semûd’u da denedik. el-Kisaî der ki: Benim daha uygun gördüğüm ise bunun

    “onları sarsıntı alıp” âyetine atfedilmiş olmasıdır ve Âd ve Semûd’u da sarsıntı aldı, demek olur.

    ez-Zeccâc’ın iddiasına göre ifadenin takdiri: Âd ve Semûd’u helâk ettik, şeklindedir. Şöyle de açıklanmıştır: Yani sen Âd’i hatırla, hani biz onlara Hud’u göndermiştik. Onu yalanladılar, biz de onları helâk ettik. Semûd’u da hatırla, hani Biz onlara Salih’i peygamber olarak göndermiş, onlar da onu yalanlamış; bu sebebten biz Âd’i kısır rüzgar ile helâk ettiğimiz gibi bunları da çığlıkla helâk etmiştik.

    “Onların” el-Hicr ve el-Ahkaf’da bulunan

    “meskenlerinden bu” ey kâfirler topluluğu,

    “size belli olmaktadır.” Onların helâk edilişlerinde sizin için apaçık belgeler ortada görülmektedir. Burada böylece

    “belli olmaktadır”ın faili hazfedilmiş bulunmaktadır.

    “Şeytan onlara amellerini süsledi.” Onların değersiz amellerini süsledi; onlar da amellerini yüksek şeyler zannettiler

    “de onları yoldan” hak yoldan

    “alıkoydu. Halbuki onlar akılları ile bunu kavrayacak durumda idiler.” Bu âyet ile ilgili olarak da iki görüş vardır:

    1- Onlar sapıklık içerisinde görür gibi görünüyorlardı. (Kendilerini hak üzere, basiret üzere zannediyorlardı). Bu açıklamayı Mücahid yapmıştır.

    2- Onlar apaçık delillerin ortada olması dolayısıyla hakkı ve batılı birbirinden ayırdedebilecek basirete sahip idiler. Bu görüşün doğru olma ihtimali daha yakındır. Çünkü; ifadesi “filan kişi bu işi gerçeği üzere bildi” anlamında kullanılır. el-Ferrâ” dedi ki: Bunlar akıl ve basiret sahibi kimselerdi. Fakat basiretlerinin kendilerine bir faydası olmadı. Şöyle de denilmiştir: Kendilerine akıbetlerinin azâb olduğu açıkça bildirilmiş ve gösterilmiş olmasına rağmen, yaptıklarını yaptılar.

  6. selamun aleykum hocam

    hocam esim ozurumu kabul etmiyor
    namusuna laf attim diye
    benim 36senelik karim benden bosanmak istiyor
    bana sey dedi yemeklerime laf at her sey ye laf atabilirsin ama namusuma hayir
    ve kesin bosanmak istior

    1. Aleykümselam.
      Araya başkalarını koy. Onun tarafından kendi tarafından.
      Yine kabul etmezse bir süre ayrı yaşa. Yine olmazsa demek ki o da senden boşanmak istiyor olmalı ki böyle bir olayı büyütüyor o durumda sana boşanmaktan başka çare bırakmıyor demektir.
      Kaderde ayrılık varsa buna kimse mani olamaz şu veya bu bahane olur. Ama sen önce sebeplere sarıl.

  7. selamun aleykum hocam

    esimin oz yegeniydi
    ama dedim gibi hocam arkadasim bana bir erkek girdi dediydi eve
    ben de bilmeden direkt gitim
    esime de cok kotu laflar soyledim

    1. Hanımına büyük haksızlık ve saygısızlık yapmışsın. Her sözü kötüye çekmemek lazım. Eve bir erkek girmiş ama kim? O baban veya eşinin babası veya kardeşi veya yeğenleri olabilir. O durumlarda eve girerken önce Allahın selamı verilir. Sonra hanımına sorulur eve girerken bir fazla ayakkabı gördüm kardeşin mi veya baban mı gibi sorulur.
      Sen ne yapmışsın hemen zavallı kadına büyük saygısızlık yapmışsın.
      Ama özür dilemelisin. “Ben ne yaptımsa seni çok sevdiğim için böyle fevri davrandım” de, daha fazla da üzerine gitme. Olay biraz soğusun. Sonra barışırsınız. Olmazsa araya büyükleri koyar barıştırmalarını rica edersin. Umarım seni af eder.

  8. selamun aleykum hocam
    hocam ben surekli kafamda kotu seyler geciyor olmayan seyleri sanki olmus gibi

    gecen gunlerde bir tanidim yolda bana esinin bir erkek aldi eve dedi ben de anlamadan dinlemeden
    direkt eve gitim
    kapiyi actim ve karimi gorduydum esim dindar bir hanimdir ama pardesu yoktu basortusuz ben bagirmaya baslamistim esime kotu sozler soylediydim sonra banyodan esimin yegeni ciktiydi
    meger camasir makineyi tamir ediyordu
    arkadasima uyup anlamadan dinlemeden esime ve yegenine laflar soyledim
    esim bana cok kizdi
    ve 1 haftadir benle konusmuyor
    ayni yatakda bile yatmiyoruz esim cok uzuldu cuku ben ona ahlaksiz kelimeler soylediydim
    hocam esim iliskiye bile girmek istemiyor
    yegenide onu gordumde selamimi almiyor
    hocam cok pismanim ne yapmaliyim

    1. Aleykümselam.
      Eşinizin öz yeğeni mi, yani kardeşinin oğlu mu idi?

    1. Kısmet bağlama diye bir yoktur. Batıl bir fikirdir. Allah neyi takdir ettiyse başa o gelir. Kimse kimsenin nasibini kısmetini elde edemez.

  9. Nefy-i Ispat dersine doğru ilerleyen bir sofinin ağrısı sızısı neden olmaz? Neden o ağrıları hissetmiyor sadece dersini çekiyor.?

    1. Nefy-i Isbat dersine geçen sufi, letaifleri nurlanmış kimselerdir. O sebeple onda ağrı sızı olmaz.

    2. Ağrı sızı letaiflerin başlangıcında olur, ortalarda ve sonlarda zevk veya zevksizlik olur.
      Bu durumda durumunuz ortalarda veya sonlara yakın olmalı.

  10. Selamun Aleyküm.
    Hayreddin Karamanin şu fetvasi doğrumudur
    Biz kredi ile ev aldık ama içim hiç rahat değil iki yıl ödedik daha 8 yıl var kendimize ait bir bahçemiz var bu kredi faizini kapatmak için onu satmamız gerekir mi? Bir de bahçe fiyatı yeterli gelmezse evi satmalı mıyız? Bu günahtan nasıl kurtuluruz?

    salvation82 tarafından Çar, 06/03/2019 – 20:01 tarihinde gönderildi

    Cevap
    Değerli kardeşimiz,

    Oturacak kadar bir ev temel ihtiyaçlar arasında yer alır, bunu temin edebilmek için öncelikle faizli krediye başvurmadan çözüm aranmalıdır; mesela bahçeyi satarak ev alma yoluna gidilmelidir, katılım bankalarına başvurmalıdır…

    Bu çözüm yok ise “temel ihtiyaçlar zaruret sayılır” fıkıh kuralına göre faizli kredi ile kişinin oturabileceği nitelikte tek bir ev/daire alınabilir. Bu takdirde ev ve işlem haram olmaz.

    Zaruret yok iken veya zaruretin sınırı aşılarak faizli kredi alınmış ise günaha girilmiş olur. Bu evin parasını belli bir süre içinde helal kazancınız ile ödemiş olacağınız için ev size haram olmaz, ama haram olan faizli işlemden (borçtan) bir an önce kurtulmak veya azaltmak için gayret etmek gerekir, ayrıca günahtan tövbe etmek de icab eder.

    1. Aleykümselam.
      Hayreddin Karamana göre, oturmak için ev satın almak zarurettir. Bu doğru değildir. Zira kiralık ev varken kredi ile ev satın almak zaruret değildir.
      SORU: Kredi ile alınan ev haram mıdır?
      CEVAP: Kredi almaz faiz olduğu için haramdır ama satın alınan ev helal para ile alınmış ise ev helaldir faize bulaşıldığı için faiz günahına girilmiş olunur.

    2. Burada ihtilaftan yararlanma gibi bi durum söz konusu olabilir mi?
      Videolari gördüm şaşırdım peki cübbeli ahmet hoca bu kişiyle buluştu reddiyeleride geri çekti acaba o sözlere tövbemi ettiki hocam?

    3. Cübbeli Hocanın reddiyelerini geri çekip çekmediğini bilemem. N. Yıldız alenen tövbe etmedi ki biz de reddiyelerimizi geri çekelim.
      Onlar o sapkın itikatta olduğu sürece bizim onlarla olan savaşımız kıyamete dek biiznillah sürecektir. Bugün bir Bekir yarın bin Bekir olur.

  11. Selamun Aleyküm.
    Sanirim geçen sene bu zamanlar veya yazındı galiba cübbeli ahmet hoca nurettin yildızla buluşup aralarinda konuştular cübbeli hocada ona karşi reddiyelerini geri çekti nurettin yildiz hakkindaki dusunceniz nedir

    1. Aleykümselam kardeşim.
      Nureddin Yıldız dinde reformcudur. Nurettin Yıldız konferansında Hz. Ebu Bekir’e şu hakarette bulunmuştur:
      “Mal hırsı ve şehvet tehlikesinden hiç kimsenin garantisi yoktur. Ebû Bekir bile olsa… Bir hurma fidanı için ağzını bozmuştur. Bir kere o hurma dikilen araziye para vermemişsin, kelepir gelmiş sana… Yani o hurma olmasa acından ölecekmiş gibi bir fidan için ağzını bozmuştur.
      Bundan ders alacağız ağzımızı bozmamaya çalışacağız, kazara böyle bir ayak kayması, dil kayması olursa aynı azimle devam edeceğiz…”
      Bu iftiralara verilecek cevap nedir?
      Seyyidinâ Ebûbekir (r.a.)’den elbette bütün Müslümanlar ders almalıdır. Müslümanlık dersi, insanlık dersi, fazilet dersi…
      Bu haber Şia kaynaklıdır zira Sünni kaynaklarda bulamadığımız söz konusu hâdisenin anlatıldığı ve satır aralarında zerk edilen bu ve bunun gibi zehirleri görünce konferansın diğer kısımlarındaki medih dolu ifadelerin amacı daha iyi anlaşılmaktadır.

      Nureddin Yıldız Ayrıca Şunları da Söylemiştir:
      * “Allah Gökte midir, yoksa mekandan münezzeh midir belli değil.”
      * “Sahabenin İçinde Kadın Gibi Korkak Olanlar Vardır” deyip Sahabeye Dil Uzatan,
      * “Bizden Biri 50 Tane Ebu Bekir Eder” diyen,
      * Ayrıca İbni Teymiye Gibi Bir Sapık İçin “Müceddid” Diyen.
      * Muhyiddin Arabi ve Hz. Mevlana Gibi Tasavvuf Büyüklerine Müşrik Diyen ehli sünnet dışı bir kimsedir…

      Hakkındaki iddiamızın ayrıntılı olarak kanıtları linktedir:
      https://islamdergisi.com/genel/reformistlerin-savunucusu/

  12. Her insanın bir nasibi varmidir ezelde yazilimidir alnında yazan kisiylemi evleniliyor yoksa irademidir rasgele birisiyle evlenebiliyormuyuz.

    Insanın evleneceği kişi alninda yaziyomudur.
    Yoksa öle bisi yokmudur.

  13. S.aleykum hocam nuru azam salavatini googleden aradım ismi azam çıktı bunlar aynı salavatlarmidir?
    Çok saol Allah razi olsun hocam.

    1. Aleykümselam Elmas hanım.
      Evet isimleri değiş olmasına karşın aynıdır.

  14. Bn adiyaman menzile bagliyim zikir dersim var mürşidim var . allah benimle beraberdir allah bana bakmaktadir allah bana şahittir sozlerini söylesem zararı olurmu sayili söyleniyor bu bizim tarikattada sadece zikrimiz sayili başka sayili şeyler yasak die duydm birinci gun 3 defa ikincigun 7 defa 3 gun 11 defa bu sözler bir mürşidi kamilin verdiği bir zikir dersimidir.bu yazıda şöyle yazıyor.

    Sehl b. Tusteri, hayatından ibretlik bir kesit aktarıyor. ‘ Ben küçükken dayım bize gelirdi. Gece kalkıp namaz kıldığı zaman ben de uyanır onu seyrederdim. Benim onu izlediğimi fark edince; Ey Sehl ! Her gece yatmadan önce üçer defa “Allah benimle beraberdir. Allah bana bakıyor. Allah şahittir görüyor” de, dedi. Ben onun dediği şekilde, aralıklarla beşe, yediye, on bire çıkararak uzun bir müddet yaptım. Bunları tekrar etmek nihayetinde kalbimde, ‘ Allah`ın benimle beraber olduğu, her an görüp bana baktığı düşüncesini yerleştirdi. Bu düşünce kalbimde tatlılığa ruhumda Allah ile birliktelik haline dönüştü. Bir gün dayımla çarşıda karşılaştım. Bana dedi ki; Ey Sehl! Bir insan bilse ki Allah onunla beraberdir, Allah ona bakıyor ve Allah her şeyi görüyor hiç mümkün müdür ki o insan günah işlesin.

    1. Elmas hanım, mürşidiniz güzel bir vird vermiştir.
      Sehl bin Tüsteri hazretlerinin söylediği gibi her gün, “Allah benimle beraberdir”, “Allah bana bakmaktadır”, “Allah bana şahittir” sözlerini söylemek gerek. Bunlar insanda manevi inkişaf yapar çok yararı olur.
      Yalnız bu sözleri söylerken Allahın seninle nasıl beraber olduğunu, Allahın seni NASIL gördüğünü, Allahın sana nasıl şahid olduğunu düşünmemelisiniz.
      ÇÜNKÜ BUNU AKIL KAVRAYAMAZ ACİZ KALIR.

    2. Bunu 11 defaya cikardm soyledm söyleyince beni uyku basıyor uyukluya uyukluya söylüyorum bunu bnde dedim acaba benim zikrim var diemi bole oluyor .
      Uyku basmasinin sebebi nedendir.
      Dilimi damaga deydirip dilimi oynatmadan söylüyorum. kalpten . Bununda belirteyim.

    3. Söz konusu güzel sözleri söylerken uykunuz bastırırsa ayağa kalkınız ve ve gezinirken ister içinizden ister hem içinizden hem birlikte dilinizle söyleyiniz. Önemli olan gafletten kurtulmaktır. Evet bizim her anımızı Allahu Teala bilmekte ve görmektedir. Daima bu şuur içinde olursak bir süre sonra o uyku hali gider bambaşka bir zevk ve huzur-u kalb hali gelir onun yerine.
      Dili damağa dayayıp zikir etmek Nakşibendi yolunun gereğidir.

    1. Aleykümselam Elif hanım.
      Namaz kılarken dua ederken bedenin kıblesi Kabedir, ellerin kıblesi olan Arş’tır yani eller Arş’a açılır.

    2. Hocam bide sabah namazi kilarken ettehiyatuyu falan tam bitirmeden gunes dogsa ama kisi bunu farketmese , dogmadi zannederse namazi tekrarlamasi gerekir mi ?

  15. Bazı kimseler, -HAŞA- “Allah geleceği bilmez” diye bir görüş ortaya atıyor ve bu görüşlerini de şu ayetle destekliyorlar. Ayeti aynen iktibas ediyorum dilerseniz daha detaylı inceleyiniz: Muhammed Suresi 31. ayet:
    “Andolsun ki, sizi içinizden cihad edenleri ve sabredenleri bilinceye kadar deneyeceğiz. Haberlerinizi de sınayacağız.”
    – Bu ayetin lafzi metnindeki “hatta na’lem” ifadesini, “biz bilene kadar” diye tefsir ediyorlar sonra şöyle bir izahta bulunuyorlar:
    “Allah biz bilene kadar diyerek zaten o ana kadar (HAŞA) bilmediğini söylüyor.” diyorlar.

    Biz bilene kadar kısmının tefsiri nedir

  16. Hocam selamun aleykum simdiden hayirli cumalar. Kisiye vesvese gelse ve kisi ya kalbim kabul bu dusunceleri gorduyse diye korkarsa ne yapmali ? Caresi var mi ?

    1. Aleykümselam size de hayırlı cumalar olsun..
      Vesvese şeytandandır. Şeytandan Allaha sığınmak gerekir.

Bir cevap yazın