Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 21.181 yorum.

  1. S.aleykum hocam benim bi arkadaşım var .
    Bana bisi dese inanıyorum nerdn bileyim saka diyor inanincada guluyor . Hocam her ağızdan çıkan şeye inanıyorum ndn inanmiyayimki ama arkadaşım saka mabinda diyor olsada yalan söylemiş olmuyor mu bide çok guluyor bn inandiktan sonra. Bndemi sorun var hocam .
    Biri bisi söylese hemen inanıyorum..
    Bn hiç yalan konuşmam ama arkadaşım komiklik olsada bisi soyluyor ve bn inanıyorum inanincada guluyor .
    Sizce bn napayim bununla arkadaşlığımı surdurmelimiyim. .

    1. Aleykümselam Elmas hanım.
      Peygamberimiz “Kurtuluş doğruluktadır” buyurdu. Yalanın şakası olmaz. Şaka ile yalan söyleyen kimsede hayır yoktur. Onu uyar. Kendini düzeltmezse onu terk etmelisin.
      İnsanların her söylediğine inanmak akılsızlıktır. Sen ise akıllı bir kızsın. Aklını kullan her söylenene inanma.

    2. Hocam nerden bileyim ben saka yapıyor hocam dün komşusu bana kendisini babaannesi olarak tanıttı yaşlı bi kadın bnde inandım sonra komşusu olduğunu söyledi . Ama arkadaşım her sakanin ardından baya guluyor bn bunu saka olarak görmüyorum bildiğimiz yalan birara konuşmaya çalıştım ama iste hocam herseye inanmam agizdan cikan seylere inaniyorum ama bir insan ndn yalanı saka yapsinki . O arkadaşım sofi değil diğer arkadasimlarim öle değil bu ve bunun ortami tek bole. Bende bole sakalarina inanıyorum die kendimi mal gibi hissetim bian . Sorun bndemi şimdi. Yoksa ondami

    3. O kimse seninle alay ediyor olmalı. Onunla arkadaşlık yapmamalısınız. Çok gülen kimsede hayır yoktur.
      Sen temiz kalplisin ama karşındaki terbiyesiz ahlakı bozuk bir kimse ise neden sende sorun olsun.? Sorun ondadır sende değil.
      Allahu Teala buyurdu ki(mealen):
      – Ey iman edenler! Eğer fâsıkın(günahkar yalancının) biri size bir haber getirirse onun doğruluğunu araştırın. Yoksa bilmeden bir topluluğa sataşırsınız da sonra yaptığınızdan pişman olursunuz. (Hucurat/6)

      Elmas hanım, bilindiği üzere Rabbimiz bize yalanı çok olanların sözlerine hemen inanmanın doğru olmayacağını beyan etmektedir…

  2. Selamun aleyküm hocam.bisiklet konusunda kul borcumu ödemeye karar verdim ama bir sıkıntı var oda lastik fiyatı kaç lira.bu olay 4,5 yıl oluyor ozamanlar lastik mesela 10 liraydı şimdi 20 oldu ben geçmişteki fiyatımı yoksa günümüz fiyatıylamı ödemeliyim.lastiğin markasını bilemediğim için bir fiyat tahmin edemiyorum lastiğin fiyatını bilemiyorum.hocam içimden 10 lira vermek geçiyor bu parayı versem ama lastiğin gerçek fiyatı 20 olsa ben gerçek fiyatını bilmediğim için 10 lira kul borcuma yetermi.şimdiden Allah razı olsun.

    1. Günümüzdeki fiyata göre vermelisin. Aksi halde aldatmaya girer.

  3. Selamun Aleyküm.
    Hocam Vahiyle hareket eden Resulullah s.a.v günlük hayattaki herşeyi peygamberlik makamiylami ilgilendirmeliyiz .
    Mesela Resulullahin birinin içtiği sudan onun içtiği yerden içtiği yazili hadislerde halbuki bu sağlik açisindan risk taşiyor bakteri virus vs.
    ama olaya bu açidanmi bakmaliyiz yani sağlik açisindanmi yoksa insanlik açisindami insanlik derken insanlara kolay gelen insanlarin detaylarini umursamadiği birşeydir mesela alirim annemin çataliyla bişi yerim misal…

    1. Aleykümselam Can.
      Rasulullah hanımı Ayşe annemizin su içtiği yerden su içmiştir. Diğerler insanlar için öyle bir nakil bize ulaşmadı. Velev ki içse bile insanlar bugün birçok şeyi yanlış bilmektedir.
      İnsan tükürüğü virüslü, bakterili değil bilakis antivirüs, antibakteri taşır. Sanırım ki şu hadisi şerif de bu duruma işarettir: “Müminin artığı şifadır.”
      Elimizi dokundurduğumuz her şeyde mikrop vardır. Tükrüğümüzde antimikroplar olmasaydı hiçbirimiz hastalıktan halas bulamazdı. Buna rağmen bazen hasta oluyorsak vücudun bağışıklık sisteminin zayfladığı an’a rastlamasındandır.
      Buna engel olmak için yemekten önce ve sonra elleri yıkamak sünnettir.

  4. S.aleykum hocam bir sorum olacaktı.
    Bazı insanlar yaslaninca ölüyor bazilari da bebekken ölüyor bazilari da 25 yaşlarda .
    Hocam ndn böyle yaslanıp ölen kişi çok yaşıyor günahı birikiyor belkide cehenneme girecek. Genç olan 20li yaşlarda ölüyor ama günahı fazla bırikmiyor. Cennete girecek belkide Ndn bole . .

    1. Aleykümselam Merve hanım.
      İnsanların ömürleri Allahu Tealanın takdiri iledir. Kimisine kısa ömür kimisine uzun ömür verir. Hepsi imtihandır. Çünkü bizler bu aleme yerleşmek için değil imtihan için geldik ve gelmekteyiz. İmtihan sahibi ise kimisinin imtihanını kısa kimisinin imtihanını uzun tutar. Uzun ömür verdikleri şükretmeli, kısa ömür verdikleri de şükretmelidir. Niçin denilirse onun imtihanı iyi geçti ise doğrudan cennete girecektir. Oysaki “dünya müminin zindanıdır” buyurdu Rasulullah. İnsan zindandan kurtulduğuna sevinmez mi?
      Kafire gelince onun ahvali çok vahimdir. Onun gördüğü göreceği iyi günleri bu dünyadadır. Büluğa ermeden ölen çocuklarda Allaha şükretmektedir. Çünkü hesapsız cennete girecektir.
      Allah aklı olmayanları ve çocukları hesaba çekmeyecektir. Aklı olan da lütfen aklını başına alsın da ama uzun ama kısa ömrünü adam gibi yaşasın.

  5. Selamunaleykum hayırlı ramazanlar. Hocam hani bir ayet vardır insan serre de dua eder insan acelecidir diye bir şeydi. Sorum şu mesela insan farkinda olmadan aslinda hakkinda şer olan bir şeyi acele dua etse ve o dua kabul olsa. Ama sonra kul bunun farkina varip ben ne yaptim diye düşünüp böyle aceleci olduğu için pisman olup Allaha tövbe etse ve artik sadece hayirli olani dilese o şer olarak kabul olan duasi artik kabul olmaz,ortadan kalkar mi bu konuda aydinlatabilir misiniz ??

    1. Aleykümselam.
      İsra/11 Mealen:
      – “İnsan, hayrın gelmesine dua ettiği gibi kötülüğün gelmesine de dua eder. İnsan pek acelecidir. ”
      İnsan yanlış dua ettiğini anladığında tövbe edip Ya Rabbi hakkımda hayırlı olanı ver derse Allah onun kötü duasını hayra tebdil eder.

  6. Selamun aleyküm hocam.keffaret ile ilgili sorumda eksik bilgi verdim kusura bakmayın.şimdi hocam ben başka bir konuda da Allah’a sözverdim söz verirken birdaha yapmayacağım diyemi yoksa yapmamaya çalışacağım diye mi söz verdiğimi hatırlamıyorum bazen yapmayacağım sözü ağır basıyor bazen ise yapmamaya çalışacağım sözü ağır basıyor.hocam yapmamaya çalışacağım demek yemini bozunca keffaret gerektirirmi.eğer gerektirirse bir önceki belirttiğim sorumdaki keffaret bunun içinde geçerli olurmu yani bir keffareti hatırlamadığım,geçerli yemini yapıp yapmadığımı tam idrak edemediğim ama bozduğum yeminlerin hepsi adına ödeyebilirmiyim bu hepsinin vebalini benden kaldırırmı. Allah’a emanet olun.

    1. Bilerek ve bilmeyerek bozduğun tüm yeminlere kefaret olarak Raazandan sonra üçgün arka arkaya kefaret orucu tut. Sözünde durmamak yemini bozmak manasına gelmez. Sadece Allah katında yalancı yazılmana sebeptir. Onun için de ayrıca tövbe etmelisin.

  7. Allah inancı islam öncesi putperest araplara hz muhammet ile geldiyse peygamber doğmadan önce ölen putperest babasının adı neden Abdullahtır??
    Hacerül esvet taşı islam öncesi araplardada kutsal olmasına rağmen neden islam sonrası araplardada kutsal sayılmıştır?
    İslam evrensel bir din midir? Öyle ise neden ortadoğu coğrafyası dışında başka coğrafyalara iklimlere yer verilmez?
    Araplarda islam ile putperestlik yok olmuşmudur? Yok oldu ise neden İnsan yapımı kabe kutsal sayılır?
    İslam veya semavi din sayılan 3 büyük din neden sadece ortadoğudan çıkmıştır? Neden 1 kızılderili peygamberi yoktur? Neden 1 aborjin peygamber yoktur? Yargılarken Tüm insanlığı kapsayan dinler neden sadece ortadoğu halklarından çıkmıştır?

    1. * Allah inancının İslam öncesi putperestlerin Hz Muhammed tarafından geldiği kim söyledi sana?!
      Tabi ki İslam inancı Hz İbrahimle gelmiştir Mekke’ye. Hz. İsmail peygamberle devam etmiş daha sonraları insanlar bozulmuş az bir kısmı Hanif üzre kalmıştır. Nitekim Rasulullahın dedesi Abdulmuttalib’de putperest değil Hanif inancında idi. Rasulullahın babasının Abdullah olması o sebeptendir.
      * Hacerül-esved taşı İslam inancında olan putperest arapların atalarından süre gelen kutsal bir gelenek haline geliştir de ondan.
      * İslam elbette evrensel bir dindir. “(Ey Rasülüm) Sen ancak alemlere rahmet olarak gönderildin” ayeti bunun kanıtıdır. Kuran nazil olduğunda Orta Doğu dünyanın merkezi konumunda idi. Orta doğuda yaşan insanlara çin’e veya hindistana binlerce yıl önce gönderilmiş peygamberlerin hayatından söz etmek o insanlara tuhaf gelmez miydi?
      Oysa o günün insanları sözü edilen peygamberlerin hikayelerini biliyorlardı.
      Coğrafya konusuna gelince Kuran o gün henüz keşfedilmemiş yerlere de işaret etmiştir ama onu ancak ehli anlamaktadır. Misal: “Rabbin iki doğunun ve iki batının Rabbidir” ayeti gibi. Bu ayet o gün henüz keşfedilmemiş kuzey yarım küre ve güney yarım küreye ve güney ve kuzey kutuplara işaret etmektedir.
      * Sınava girdiğinde hocan soru kağıdına okuduğun kitapların dışından sorular sorsa “Hocam neden bu soruyu sordun oysa biz böyle bir ders görmedik? “demez misin?
      Kuran’da orta doğuyu tanıyan insanlara nazil olduğu için Orta Doğuya gönderilen kitaplar ve peygamberlerden söz etmiştir. O devirde Kızıl derilileri, Aborjinleri kim tanırdı? Zaten inanmakta zorlanan o devrin cahil Arapları onlardan söz edildiğinde İslamdan büsbütün uzaklaşmaz mıydı?
      oysa İslam kaynaklarında dünyanın her yerine peygamberler gönderildiği haberi meşhurdur.

  8. Selamun aleyküm hocam.ben yemin bozmuştum şimdi ise bunu ödemek istiyorum ama bir işte çalışmıyorum maddi yönden aileme bağlıyım 3 gün oruç tutmalı mıyım yoksa bir iş bulmayımı beklemeliyim ve hocam şimdi oruç tutsam işbulduktan sonra para olarak bunu ödemem gerekirmi.

    1. Ramazandan sonra yemin kefareti niyeti ile üç gün arka arkaya oruç tutarsan yemin kefaretini ödemiş olursun. İş bulmayı beklemen gerekmez.

  9. Selamun aleyküm hocam.size son birşey daha sormak istiyorum siz dediniz ya sen bir eşyayı izinsiz alırsan sendende başkası zorla veya rızan ile versen bile vebal üzerinden kalkmaz yinede kul hakkı olur.ama hocam lastiği ben söküp vermedim ki ben sadece sahipsiz bir bisiklet var ihtiyacınız varsa gelin lastiğin birini alın dedim gelip aldılar sonuçta ben zorla ellerine vermedim benim tek hatam bu hataya zemin hazırlamak.ikide bir aynı konu üzerinden sizi rahatsız ettiğim için özür dilerim…

    1. Sen de o hırsızlığa önayak olmuşsun. Bundan dolayı sorumlusun. Hırsıza yol gösteriyorsun sonra da sorumlu muyum diyorsun? Elbette sorumlusun.!
      Şayet o bisiklet çöplükte olsaydı durum değişirdi. O vakit o mal helal olurdu.
      Ama herhangi bir yerde duran bir eşyanın sahipsiz olduğu hükmüne nereden vardınız?
      Eşyanın sahibi belki unuttu, belki bir hırsız onu çaldı bir süreliğine oraya bıraktı, belki adam geçeici olarak oraya bıraktı sonra alacaktı???

  10. 1-cok konuşan birisi hakkinda Allah bir cene vermiş gerisini koyvermiş demek kufurmudur dinden cikarmiyim boyle dersem

    2-Gecenlerde birisinede Allah kimseyi sebepsiz yere yaratmaz ama seni luzumsuz yere yaratmis dedim kufurmudur dinden cikarmiyim boyle dedigimde

    3-bilinmeyen bisey soruldugunda muneccimmiyim ben ne bileyim demek kufurmudur burada maksat müneccim gaybi bilir demek degil niyetimiz
    Bir sorum daha olacak bir kisiye kafir manasinda degilde insafsiz zalim kotu huylu manasinda allahsiz kitapsiz imansiz vb gibi seyler demek dinden cikarirmi kufre girermi imanina degilde huylari yuzunden soylersek bisey olurmu

    1. 1- “Allah bir cene vermiş gerisini koyvermiş” demek doğru bir söz değildir. Allah herkese bir şeyler verendir. O vermeden kimse bir şeye sahip olamaz. Ama bir şeyler verdiğini de yediren içiren yaşatan varlıkta tutandır. Kimse Allah inayet etmeden değil yaşamak varlıkta dahi kalamaz. O sözde şirk kokusu vardır.
      2- Allah alemleri insanlar için insanlarıda kendisini taıyıp kulluk yapmaları için yaratmıştır. “Allah seni luzumsuz yere yaratmis” sözün küfürdür.
      3- Bilinmeyen bir şey sorulduğunda “Muneccimmiyim ben ne bileyim.?” demek küfürdür. Yani “Onu ben bilmem ama falcı yani müneccim bilir” demek anlamına gelir.
      4- SORU:”Bir kişiye kafir manasında degilde insafsiz zalim kötu huylu manasinda Allahsiz kitapsiz imansiz vb gibi seyler demek dinden cikarirmi kufre girermi? imanina degilde huylari yuzunden soylersek bisey olurmu?
      CEVAP: Evet, niyeti ne olursa olsun öyle söyleyen küfre girer. Hem adam Allahsız diyeceksin hemde küfre girer mi diyeceksin? Adama huyu kötü ise ahlaksız deyiver neden İmansız dersin?

  11. S.aleykum hocam alt yazıda gördm belli bir ihlas okuyup dilek dileyebilirmiyiz varmı ile bisi. Birde bitane rüyam var hocam . Bitane hesabım yok atamiyorm.

    1. Aleykümselam Elmas hanım.
      Bir tane face hesabı açınız oradan İslam dergisi sayfasına ulaşınız. Burada rüya yorumu yapmıyoruz malumunuz.

      Diğer konuya gelince,
      Kütüb-ü Sitte hadisi no:3822
      İbnu Ömer peygamberimizden işittiğine göre (radıyallahu anhüm):
      – “Ne hayızlı kadın ne de cünüp kimse Kur’an’dan hiçbir şey okuyamaz” buyurdu.

      (Hadisi Tirmizi, Taharet 98, (131)

    2. Hocam onu demiyorum ihlas okuyup dilek tutuluyormu ilkdefa duydm böyle birseyi.
      Hocam birde bisi demek istiyorum vird esnanisda gözümüzün önüne gelen adam sureti iblistir değilmi bizi caydirip korkutmaya çalışıyor . Birdefasinda uzun saçlı siyah bisi gözümün önüne geldişeytan olduğunu hissetim bilmiyorum hislerim kuvvetlimi ne bende umursamadan virdime devam ettim aradan bikachafta geçti sabah cekiyodm karanlıkta cekiyodm koridor ışığı tek açıktı gözumkapalıydı ama Rabbimin ismi şerifi nur gibi beyazdı gözümün onunde ismi şerifine baka baka cekiyodm birden sinirli iki goz karsima cikti yine seytan olduğunu hissetim aldırmadım devam ettim virdime hocam. Bunlar şeytanın tuzaklarımi korkutmayami çalısiyor bu kambur cüce. Hicte korkmuyorum zerre kadar. Bunu yapmasından amaç sofiyi korkutmakmidir

    3. İslamda dilek tutma diye bir şey yoktur Elmas hanım. Öyle şeyler hıristiyanlardan geçmiştir. Ne isteyeceksek Allahu Tealadan istemeliyiz. O bizi görür ve işitir. Duaların kabul olması için dua etmeden önce günahlarımıza tövbe etmeli istiğfar etmeliyiz. Sonra vaktin namazını kılıp Allah hamd Rasülüne salavat getirdikten sonra isteklerimizi üçer kez tekrarladıktan sonra amin ya Rabbi deyip duayı bitirmeliyiz.
      Allahın isimlerinin yazısı Allahu tealanın kendisi değildir. Alahın nurları da Onun zatı değildir. Şahı Nakşibendi hazretleri “Allahın zatı varlığı hakkında aklınıza gelen her şey mahluktur ” buyurmuştur.
      Gözünüzün önüne gelen o suret şeytanlardan birisidir sadece.
      Korkuyorsan veya vesvesleniyorsan aydınlık yerde virdini çek.
      Şeytana dikkat etmek gerek. O bazen de çok güzel surette gelebilir. Senin virt çekmekteki amacın daima İlahi rıza olursa şeytan sana asla dokunamaz.

    4. Tabikide Olamaz hocam bn Rabbimiz ismi.şeridini.sadece öle gözümün önune getiriyorum hocam bize öle demişti ama şeytan ndn ilk normal uzun saçlı uzun sakallı biri olarak gelmişti gözümün önüne ama şimdi sınırlı gözüktü gözümün önünde asla korkmuyorum bn zifiri karanlikta bile çekerim o kambur kim oluyor ama ndn birden öle kasları çatık sınırlı surette çıktı karşın anlamadım. Bunu bize hocamiz demişti Allahu tealanin ismini gözünüzün önüne getirerek çekin demişti ismi seriflerini.

    5. Allahın isimi şerifinin yazısını göz önüne getirerek zikir çekmeniz de bir beis yoktur. Yeter ki o harflere veya göz önüne gelen bir nura Allah diye tapılmasın. İsmi şerifin harfleri sadece Rabbimizi bize hatırlatan simgedir.

      Şeytan her şekilde gelebilir. Çok çirkin de çok güzel bir insan kisvesinde de gelebilir. Ona karşı dikkatli olmalıyız. Mesela Peygamberimizin gerçek şeklinde değilde başka bir şekilde gelebilir. O durumda, “Ben sizin Peygamberinizim, namazı beş vakit değil artık üç vakit kılabilirsin, orucu biraz ramazanda birazını da kışın kısa günlerinde tutabilirsin gibi şeyler söyleyebilir.

    6. O lanetli kambur halt etmiş. Hocam hislerim çok kuvvetli bilmiyorum nendn bunuda size soracaktım peygber efendimiz dar muminin ferasetinden korkun o Allahin nuruyla bakar sözü bütün müminler icinmi geçerli hocam.
      Çünkü birşey olsa bn o sorunu soylenmese bile hissediyorum. Misal bnle ilgili bir sorun çıksa biir konu olsa bana soylenmezse vs başka birşey bn o bana soylenilmese bili hissedip biliyorum . Bu peygamber efendimizin sözü her mumin için gecerli mi .
      Yoksa bnde bu birşeyleri hissedip bilmek başka birseymi.
      Bana anlatilmayan şeyleri bilmiyormusum gibi izliyorum insanlari hocam. Insanların bakislarindan ne düşündüklerini hangi duyguda olduklarini da biliyorum. Çok garip değilmi . Her mumin feraset sahibi olabilir mi hocam bndeki bisileri anlama bilim görme seysi ferasetmidir yoksa bn bunu 3 harfliyemi bağlıyım. Hal sahibiyim 3 harfli olamaz dimi hocam.
      Misal2 tane daha örnek verim. Kardeşim bisi anlattı bnde kesin samurayda vardır dedim.
      Izledinmi filmi dedi hayır dedim. Tahmin ettim
      Bunun gibi yada insanlar arasında olan konuşmalari soylenmesede bana görmem gibi.
      Her sofi feraset sahibi olabilir mi hocam.
      Her mumin. Bizim hoca sofilerin bazen feraseti açık olur demişti.
      Ama bn konuları görebiliyorum anlatılmasada .

    7. O hadisi şerif şu mealdedir. “Müminin firasetinden ictinab ediniz. Zira o Allahın nuru ile nazar eder.” Bu hadis feraset sahibi velilere karşı edepli olmamızı vurgulamaktadır.
      Cinlerle muhatab olmak zararlıdır. Sofi olan kimse işine bakmalı virdini çekip İlahi rızayı tahsil etmeye çalışmalıdır.
      Bir şeyi önceden hissetmek Allah vergisidir cinlerle alakalı değildir ama bu da imtihanın bir parçasıdır. Onunla böbürlenen aldanmıştır.
      Allah verir Allah alır. İnsan hiçbir şeye kadir değildir. Her sofi feraset sahibi olamaz tabi ki. Ama önemli olan bir şeyi hissetmek değil istikamet sahibi olmaktır.

    8. Hocam bazen garibime gidiyor durumları bilmem görmem o şeylerle hiç isim olmaz . Benim. Ama bn kimimki bole bisileri hissedip görüyorum artık tahmin ediyorum kelimesini kullanıyorum tahmin ediyorum boledir bu diyorum birşeyleri bilsemde konuşmuyorum. Konuşursam imanima zarar gelirmi die düşünüyorum birşeyleri bilmek bnim ne haddime Ama böyle insanların kendi aralarında konuştuğu konuları bilmem görmem normal bisidir dimi konusmamalimiyim çok bilmiş gibi .
      Susmalimiyim. Gorupte bildiğim şeyleri. Saklamalimiyim.

      Benim o varlıklar isim olmaz hocam namazımda niyazimda bir sofiyim.

    9. Elmas hanım Allah bazı müminlere firaset verir imtihan için. Eğer o kimse buna şükreder kendinden bilmez Allahın bir imtihanı bilirse kazanır yoksa kibre düşer kendini beğenirse rahmetten uzaklaşır.
      Bildiğiniz şeyleri ehil olmayan kimselerle paylaşmayınız. Zira öyle yapmanız insanların içinde ki hased ateşini körükleyebilir.

    10. Saolun hocam iyiki böyle bir site var . Kafamdaki çoğu soruyu yanitliyorsunuz .
      Çok hayirli bir iş yapiyosunuz.
      Allah razı olsun.

  12. Selamun aleyküm hocam.amacım sizi sorulamak değil bunu sizden özür dileyerek sormak istiyorum.hocam size sahipsiz sanılan bisiklet lastiği ile ilgili soru sormuştum cevapta siz bana sahipsiz sanılan bisikletin sağlam lastiğini alıp yamalı,patlak lastik taktığım için kul hakkına girdiğimi söylemiştiniz.hocam ben lastiği arkadaşıma gelip almasını söyledim aldılar ve pişman oldum geri istedim birini zorla alabildim diğerini ben almadım diyerek yalan söyledi ve vermedi bende vicdanen rahatsız oldum kendimce böyle birşey yaptım en azından lastikleri ben kullanmadığım halde hatamı telafi etmeye çalıştım yani patlak lastik taktım.şimdi ben lastikleri alabilmek için elimden geleni yaptım ama o arkadaşım vermediği ve o kullandığı için neden ben kul hakkına giriyorum bu durumda onun kul borcu olmuyormu sonuçta ben hatamı anladım gidip istedim kendiside hatasını bildiği halde vermedi.bisikletin kime ayit olduğuna gelince tam bir bilgi sahibi değilim yanlız sahibi diye tahmin ettiğimiz komşumuz geçmişte hırsızlık vs. gibi vukuatı olan biri,bisikleti hiç kullandıklarını görmedim aylarca olduğu yerde kaldı sadecebir kez yanına gelip bize lastik vermek istedi lastilkeri aldığımız için veremedi zaten kullanılan sağlam bir bisikletin lastiğini kullanacak olan birisi vermek istemez,daha sonra ortadan kayboldu bisiklet çalın tı olabilirde olmaya bilirde eğer onlara sorarsam fitneye sebep olur ve kötü sonuç doğurur bu durumda ne yapılmalı.Şimdiden hayırlı cumalar Allah’a emanet olun.

    1. Aleykümselam.
      Sana ait olmayan bir bisikletin lastiğini aldığın için bu kul hakkıdır. Velev ki sana ait olmayan bir eşyayı alsan senden de başkası zorla alsa veya rızan ile versen her ikiniz de kul hakkına girmiş olur. Sen sana ait olmayanı alıp da başkasına kaptırman seni başkasının malını izinsiz almandan veya kullanmanın vebalinden muaf kılmaz.

  13. Selamun aleykum hocam. Ben bir dileğimin olması için (tabiki hayırlısı diyerek ve Allahtan istemek kaydıyla) ramazanda belli bir miktar ihlas suresi okuyup bitirmeyi hedefliyorum. Lakin özel gune girdim. Gene de ihlas suresi okunabilir mi ne yapayım ?

    1. Aleykümselam.
      özel gününün bittikten sonra devam edebilirsen hiç ara vermemiş gibi olursun. O durumda İhlas okunamaz.

  14. Selamun Aleykum birisi büyü içinmi derdi içinmi artik neyse birine gitmiş parasini almiş o ufurukcumu buyucumu ne denirse artik sonra demiş git kuran yak demiş kafir işte.
    Benim aklima haşa demekki tecrübe etmiş onu yakınca o büyu dert vs. Bozuluyor diye geliyor
    Benim sorum şu Allah burda imtihanmi ediyor yani Sen o Kurani yaktin o buyuden veya dertten vs. Kurtuldun ama kafir oldun seni imtihan ettim ?

    1. Aleykümselam. Büyücüler şeytanların sözcüsüdür.
      Kafir cinler bir kimseye tasallut ettiğinde büyücüye, “hastaların için büyüyü bozmak, yada başka bir hastalık için Kuran’ı yaksınlar yada ekmeği tuvalete atsınlar ki şifa bulsun” diye vesvese verirler. Cinci hocaya gelen kimsede cincinin istediklerini yaptığında cinler o kimseden tasallutunu çekerler. Hastada dinden çıkar ve geçici bir rahatlama olur ve şifa bulduğunu sanır.
      Oysaki Kurandan bazı ayetler okunsa idi hasta tamamen büyüden kurtulabilecekti kafir de olmayacaktı.
      Her halimiz imtihandır. Allah kullarının iman etmesinden razıdır küfre sapmasından asla razı değildir.

  15. Selamun Aleykum.
    Sorumu detaylandırmak istiyorum.
    24 Mayıs Cuma günü 6.25de Konya istanbul hizli tren yolculuğum var Sahuru konyada dolayısıyla 6.25e kadar konyada olmuş olcam ben ŞIMDI nerenin ezanıyla oruç açmalıyım böyle bisi olurmu hocam yoksa kazamı edeyim sonra ama tabii tutmak isterim.
    AKŞAM 6.25 SABAH DEGIL HOCAM

    1. Aleykümselam.
      Hiç gerek yok öyle yapmana. Yani, İstanbul’da sahuru yaptıysan Konya’ya ulaştığında Konya’nın akşam ezanı ile iftarını yaparsın. Yada bunun tersi olup Konya’da sahuru yaptığında İstanbul’a gittiğinde iftarı İstanbul saati ile iftarını yaparsın.
      Rasulullah zamanında da oruçlu olan birisi doğuya veya batıya yolculuk yaptığında en son ulaştığı yerin vaktine göre iftarını yapıyor olduğu için bize farklı bir haber ulaşmadı.

    2. Hocam Aksam 6.25de ama 11 gibi istanbula ulasicam yoldaykende bircok şehirden gecicem nerenin ezanina göre yapmaliyim?
      Anladim hocam dogru dusunmusum yani tuzaga dusuyorlar benim soyledigim gibi.. YaNi senin derdin gitti(-belki bir sureligine) ama kafir oldun …
      Selamun Aleyküm.
      Oyunda birini ölduruyorum leş diyorum ve bu müslüman küfurmü olur diye aklima geliorda sormak istedim
      Söz konusu ayet ve hadis oldumu araştirmadan yazmam ilgili hadisi diyanet işleru ve sorularlaislamiyet sitesine sordum hadise sahih diyende var öyle olmadiğini soyleyende var sihhati tartişmali ayrıca bu hadis sitenizdeki yazida siz kullanmişsiniz böyle bir hadis var diye şaşirdim böyle tepkinize

    3. Konya’dan 18.25’de çıkarsan nerede yolculuğun sona ermesi şart değil akşam ezanı saatine nerede hangi il ve ilçede rastlarsan orada orucunu açabilirsin.
      Yaptığın oyun da olsa oyundaki müslümanı öldürüp ona leş demen küfür alametidir. Neden Müslümanı oynayıp da kafir öldürmüyorsun?!
      Hangi hadisten söz ediyorsunuz anlaşılmadı?

    4. Müslümani oynuyorum değil hocam.
      Silah oyunu var orda yabanci türk herkes var orda birini öldurdünmü sol üstte mesela 3 kişi öldürdün(yabanci veya türk) 3 leş yaziyor.
      2.olarakda bu biraz karişik hocam hizli tren 300 hizla felan gidiyor dağlardan ezan sesi felan duyamam yani mesela biyerde 19.15 ama 300 hizla gidiyor 3 dk sonraki bir ilçede 19.18de okunuyor ki zaten ezan sesinide duyamam ben bu konuda kaza etme durumum olabilirmi
      Bunu ayarlamak nasil olucak

    5. Bu yahudi oyunlarından anlamam. Size de tavsiye etmem. Oynamayın.
      Cep telefonunda nereden olduğunu gösteren konum olmalıdır. Bu da yoksa İstanbula gidiyorsan orada iftar saati kaç ise o saatte orucunu açarsın.

    6. Konu uzadi hocam ama son kez yazayim.
      Evet cep telefonlarimizda konum var.
      Şöyleki sadece misal veriyorum ben yolda eskişehirdeyim 7.45de iftar orda, 300 hizla gittiğim için hangi ilçedeyim diye bakarken bir başka ilçesine geçmiş olurum ki o aradada ilçeler arasi iftar zamani farki var 1 2 dk bilirsiniz hakikaten çok karişik konu bende ne yapacağimi şaşirdim tutmasam sanki kolaya kaçiyor bilerek zorlaştiriyormuşum gibime gelcek ama hakikaten çok zor

    7. Çok soruyor çok uzatıyorsun!
      Onu da sen ayarla. Nerde olduğunu tesbit ettikten sonra nereye vardığını düşünme.

  16. Yaşamda bir işi gerçekleştirmek veya buhram halinden kurtulmak için bilinçaltına telkin vermek caiz midir?

    Telkinler aslında duanın kabulünün gizli anahtarı mıdır?

    1. İslamda Yaratıcıdan ümitsizlik haramdır. Yaşama tutunmak için Allah’tan daima ümitli olmalıyız. Bu alemdeki yaşamımız sona ereceği zaman öte alemdeki yaşamımızın güzel olması için ümitli olmalıyız.
      Söz konusu telkin aslında duadır. Ama Allah’tan başkasına dua etmek haramdır ki küfü muciptir.

  17. Selamun Aleyküm fıkıh kitabında Ahkaf(46/15) ve Lukman(31/14) Ayetleri birlikte değerlendirdiğinde asgari hamilelik süresi 6 ay olduğu ortaya çıkar yazıyor islam alimlerinin Tefsirlerindede Kendı dönemleri bilgilerinde bize falancadan ulaştiki bir çocuk 184 günken doğmuş demekki ayetin işaretiyle asgari doğum 6 ay yazmışlar.
    Şimdi hocam 4 ay 4.5 ay ve 5 ay doğan çocuklar var bunun dışında asgari süre genel olarak 5.5 civari başlaması kabul ediliyor ŞIMDI hocam haşa Allah bunu bilmiyor denmez tabire nasıl açiklariz

    1. Aleykümselam.
      Bu konuda daha önce bir cevap yazdık.
      Allahın ilminin doğruluğundan şüphe etmek küfürdür. Bu konu fıkhi bir meseledir. Doğal yolla 4, 4.5, veya 5 aylık iken tıbbi bir müdahale olmadan doğan çocuk yaşamaz. 5.5 aylık bir çocuk da tıbbi bir müdahale olmadan yaşamaz nitekim ben buna şahidim.. Bu mesele senin anlamadığın bir konudur. İnternette okuduğun her şeye inanma.
      Bunun da ardına düşme daha fazla. Allah en doğrusunu bilir. Senin ilmini de bilim adamlarının ilmini de yaratan Allahtır unutma.!

    2. Hocam tabiki tibbi mudahale olmadan yaşamaz biliyorumda bunlar sonuçta yaşiyor burda Allahin ne kastettiğini sormak istedim.
      Ayrıca 6 ay doğan bebeklerde küvez mücadelesi veriyor aynı şekilde 7 ay felanda benim zaten dinimden şüphem felan yok beni yanlış anlamışsınız benim kastettiğim Allahin burada ne kastettiği

    3. Ne merak ediyorsan orada yazılı bu hususta başka şey sorma.

      Ahkaf/15 – Biz insana ana ve babasına iyilik yapmayı tavsiye ettik. Anası onu zahmetle karnında taşıdı ve zahmetle doğurdu. Onun ana karnında taşınması ile sütten kesilme süresi otuz aydır.

      Tefsir:
      Allahü teâlâ, bundan önceki âyetlerde kendisini birlemeyi, ona ibadette samimi olmayı ve doğruluktan ayrılmamayı emrettikten sonra bu âyet-i kerime’de de anneye babaya itaat etmeyi emretmiştir. Bu da, anne babaya itaatin, çok önemli bir vazife olduğunu göstermektedir.

      Âyet-i kerime’de, annenin çocuğu kamında taşırken ve doğururken çeşitli sıkıntılar çektiği zikredildikten sonra, çocuğun sütten kesilmesinin otuz ayda gerçekleşeceği beyan edilmiştir. Hazret-i Ali (radıyallahü anh) bu âyetle, Bakara süresindeki “Anneler çocuklarını tam iki yıl emzirirler.” Bakara Sûresi, âyet: 233âyetini göz önünde bulundurarak kadının hamilelik müddetinin en az altı ay olabileceğine hüküm vermiş ve altı ay içinde doğum yapan evli kadından zina cezasını düşürmüştür.

      Âyet-i kerime’de, insanın kemale ermesinden söz edilmektedir. Mücahid, Abdullah b. Abbas ve Katade’ye göre, insanın kemale ermesi otuz üç yaşına ermesiyle gerçekleşir. Taberi de “Kemale erme” ifadesinden sonra “Kırk yaşın” zikredilmesi sebebiyle bu görüşün daha uygun olduğunu sylemiştir.

      Şa’bî ise, buradaki “Kemale enne” ifadesinden maksadın, kişinin yükümlülüğünün başladığı ergenlik çağı olduğunu söylemiştir.

      Âyet-i kerime’de, kırk yaşına basan kişinin artık olgunluk çağına ereceği, şehvani arzuların baskılarından kurtularak akl-ı selim ile düşüneceği, rabbine şükretme ve salih amel işleme yollarını araştıracağı, yaptığı günahlardan tevbe edeceği ifade edilmektedir.

      Taberi bu âyet-i kerime’nin, Hazret-i Ebubekir es-Sıddiyk baklanda nazil olduğunu zikretmiştir.

      Lokman/14 – Gerçi biz insana, anasına ve babasına itaati de tavsiye ettik. Anası onu zayıflık üstüne zayıflıkla taşıdı. Onun sütten ayrılması da iki yıl içindedir. (Biz insana): “Bana, anana ve babana şükret” diye de tavsiye ettik. Dönüş, ancak banadır.

      Tefsir:
      Âyet-i kerime’de, annenin, kat kat zorluklar içinde çocuğunu karnında taşıdığı ifade ediliyor. Zira çocuk annesinin kamında bulunduğu zaman anne iki yük taşımaktadır. Ayrıca her iki vücut da annenin bedeninden beslenmektedir.

      Mücahid bu âyeti kerime’yi izah ederken şöyle demiştir: “Annesi çocuğu taşırken hem çocuk zayıf bir durumdadır hem de annesi. Böylece iki zayıf varlık bir arada bulunmaktadır.

      Âyet-i kerime’de çocuğun annesinden ayrılıp emmeyi bırakmasının iki yıl içinde olacağı beyan edilmektedir Bundan maksat, çocuğun doğumundan sonra iki yıl içinde memeden kesilmesidir.

      Allahü teâlâ bu âyette annenin, çocuğu için nasıl yorulduğunu, geceleri uykusunu terkederek onu yetiştirmeye çalıştığını evlatlara hatırlatıyor ve anne babalarına saygılı olmalarını emrediyor.. Bu itibarla birçok âyette olduğu gibi bu âyette de kulların, Allah’ın kendilerine vermiş olduğu nimetlerine karşılık ona şükretmeleri yanında anne ve babanın yaptığı iyiliklere karşı da onlara saygılı davranmalarını emrediyor ve buyuruyor ki: “Bana ve anne babana şükret. Kıyamet gününde dönüş ancak banadır. Verdiği nimetlere karşı şükredip etmediğinin hesabını görecek olan benim. Anne ve babanın iyiliklerine karşı onlara saygılı davranıp davranmadığının hesabını da ben göreceğim.

  18. Hocam Nihat Hatipoğlu’nda 13 yaşındaki çocuk geldi Nihat Hoca’ya müslüman olmak istediğini söyledi. Hoca da kelime-i şehadet getirtti. Oruç tuttuğunu söyledi hoca da yemek ısmarladı. Şimdi hocaya linç girişimi var, xxx milletveki bile hocayı linç ediyor. Sanki hoca tövbe tacizci gibi çocuklardan uzak dur felan diyorlar zoruma gidiyor. Bu yanlış değil mi ? 13 yaşındaki çocuk sigara içiyor, sevgili yapıyor ama müslüman olması sorun. xxx milletvekili bile hocayı linç ediyor ya bunlara oy atarsam neyse bu güzel ehli sünnet sayfada bir hakaret yazmayayım.

    1. Din işlerine ehil olan alimler bakmalı. Şimdilerde sadece meal okumuş cahiller bile alim kesiliyorlar. Yalnız anlamadığım şey şu; çocuk müslüman olmadan önce nasıl oruç tutabilir. Çünkü oruç Müslümana farzdır. 13 yaşındaki bir çocuğunda henüz büluğa ermediği düşünülerek zorlamadan ara ara oruç tutması tavsiye edilebilir. Nihat hocaya gelince o da, İslamla yeni müşerref olan çocuğa yemek ısmarlamasında bir beis yoktur.
      Siyasetçiler dinden fazla anlamazlar ama dine müdahale etmeyi de ihmal etmezler. Bir kimsenin İslamı seçmesi onun en tabii hakkıdır. Hz. Ali İslamı seçtiğinde 10 yaşında idi. Babası “benden izin aldın mı oğlum?” dediğinde Hz. babasına “Babacığım dünyaya gelirken senden mi izin aldım ki İslamı seçerken senden izin alayım” dedi.
      Siyasetçi millet vekili olan kişi bundan dolayı Nihat Hocaya kızmışsa o milletvekilinin müslüman olduğundan şüphe ederim.

    1. Aleykümselam Elmas hanım. Daha önceki yıllarda her gün yapardık lakin işi çığırından çıkan bir takım art niyetliler yorum sayfamızı kapatmamıza sebep oldular. Bu hususta samimi olanlara alttaki linkimizin sayfasını beğenmeye yönlendiriyoruz: https://www.facebook.com/islamdergisi/

Bir cevap yazın