Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 22.281 yorum.

  1. Kaza oruçlarımi tutuyorum şu sıralar. Şu orucu diye bir oruç var hastaligima iyi geliyor diye..üç gün üste üste oruç tutmak istiyorum ama kazaya niyet ederek tutacam.bir taşla iki kuş gibi . Ama bu niyet orucuma zarar verir mi acaba..

    1. Kaza orucuna niyet ederseniz hem sevap kazanırsınız hem borcunuzu ödersiniz kandil günlerinde tutarsanız o zamanda tutacağınız orucu da tutmuş gibi olursunuz. Kaza orucunuz kalmazsa nafile tutarsınız.

  2. selamün aleyküm.Bebeği iki yaşından kucukken yeni doğum yapan bayan ikisine de süt vermesi haram mıdır . Doğudaki kadınların bir kısmı yeni bebek olunca eskisine artık süt vermiyorlar Kürtçe haram oldu falan diyorlar doğru mu böyle bişey

    1. Aleykümselam.
      Öyle şeyler batıldır. İslamla bir alakası yoktur.

  3. Kardeşim kendisine üstünde “creativity” türkçesi yaratıcılık yazan bir bluz almış bunu giymesi caiz midir?

    1. Yaratmak Allaha mahsustur. Bu anlamda algılarsanız bir beis yoktur.

  4. Selamun Aleykum.
    Nur Suresi 43 De
    Bulutlarin araliklarindan yağmurun düşmesi tabiri var.
    Bildiğiniz gibi yağmur bulutlarin arasindan düşmez bulut yağmura dönüşür yere düşer.
    Diyanette bu detayi belirtmiş ve ayetin o kismina bulutlarin aralarindan şimşek düşer demiş o kelimenin bir diger anlamida buymuş onlar boyle yorumlamiş ama ayetin oncesinede baktiğimizda bunu çok uzak ihtimal goruyorum yani şimşeki.
    Bu konuyu açiklarmisiniz

    1. Aleykümselam.
      Nur Suresi ayet: 43 Mealen:
      – Görmez misin ki Allah bulutları (dilediği yere) sürüklüyor; sonra onları bir araya getirip üst üste yığıyor. İşte görüyorsun ki bunlar arasında yağmur çıkıyor. O, gökten, sanki oradaki dağlardan da dolu indirir. Artık onu dilediğine isabet ettirir; dilediğinden de onu uzak tutar; bu bulutlardan çıkan şimşeğin parıltısı neredeyse gözleri alır!”

      Her şey açıktır. Bulutlar suyun buharlaşarak yükselmesi sonucunda oluştuğu vakidir. Rüzgarın bulutları soğuk havanın olduğu yere sürüklemesi durumunda bulutların soğuk hava ile karşılaşması neticesinde yağmur, dolu veya kar olarak yere düşmesi müşahede edilmiştir.

    2. Sizde demişsiniz bulut yağmur olup yere düşüyor yani bulutun arasindan yağmur yağmiyor.
      Ama kuranda boyle bir ifade var.
      Şöyle diyebilirmiyiz bulut yağmura donusuyor yere dusuyor ama hala o gorunumdeyken arasindan dusuyormus gibi gozukuyor o donemki insanlarda bilim bilmez onlarin anlayacaği şekilde denmiş olabilirmi diye aklima geldi?

    3. Biz öyle demedik siz yine yanlış anladınız.
      Biz şöyle dedik:
      “Rüzgarın bulutları soğuk havanın olduğu yere sürüklemesi durumunda bulutların soğuk hava ile karşılaşması neticesinde yağmur, dolu veya kar olarak yere düşmesi müşahede edilmiştir.”
      Bulut buharlaşmış su kütlesidir. O da soğuk hava ile karşılaşınca yağmura veya kara dönüşüp yere bir ölçüye göre iniyor.
      Kuran’dan da zaten bunu anlıyoruz.. Siz her nasıl anlıyorsanız?

  5. Selamun aleyküm hocam. Hocam vehabilerin, türbelerde dua edilmesinin haram olduğunu söylemeleri tevessülü caiz görmemeleri ve kandillerin kutlanmasının caiz olmadığını söylemelerinin altında hristiyanlara benzememek ve onlar gibi yoldan çıkmamak için alınmış önlemler olamaz mı??
    Hocam. Son zamanlarda birçok tanıdık internetten fidan bağışında bulunuyordu. Ben de rahmetli babam adına bir fidan aldım onun adina ve onun hayrına bağışladım. Onun adına dikilecekmiş Kendisine bu hayrım ulaşır mı?

    1. Aleykümselam.
      Türbeler kabirdir. Peygamberimiz de kabirleri ziyaret etmiş mevtaların bağışlanması için dualar etmiştir. Bizler de aynısını yaptığımız da sünnet olması gerekirken neden bidat olsun? Vahabiler mesnetiz atıyorlar. Siz vahabiliği kimin kurdurduğuna niçin bakmıyorsunuz?
      Bilmiyorsanız bilin ki vahabiliği ingiliz hükümetinin emri ile Hempır deneilen bir müsteşrik 1730 yıllarında Muhammed bin Vahhab’a kurdurmuştur. Amaç gerçek İslam ehli sünneti parçalayıp arap coğrafyasının petrollerini sömürmekti.
      Hıristiyanlar haşa “Allah Arşın üstünde oturuyor” derler. Vahabiler de aynı onlar gibi inanırlar. Halbuki Allah mekan edinmekten münezzehtir.
      Fidan konusunda yaptığınız hayrınızı Allah kabul etsin.

  6. Esselamu aleykum hocam.
    Hocam biliyorsunuz ki gelecek hafta Mevlid kandili. Bu gece için bidat diyenler var. Biz bu geceyi nasıl ihya etmeliyiz, neler yapmalıyız?

    1. Allah razı olsun hocam.. Hocam peki arkadaşlarımızın mevlid kandilini tebrik etmek ne büyüklerin ellerini öpmek bidat olur mu?

    2. Arkadaşlarınızın kandilini tebrik edebilirsiniz. Çünkü Mevlid demek Rasulullahın dünyaya gelişinin müjdesidir. Buna sevinmeyen müslüman değildir. Kandillerde el öpmek gerekmez.

  7. Hocam fridevs cennetine nasıl gidebileceğimizi anlatırmısınız ayrıntılı bir şekilde lütfen

    1. Ehli sünnet itikadı ile itikatlanırsan, dört hak mezhepten birine göre amel eder dürüstlükten ayrılmaz, haramlardan ve şüphellerden sakınır farzları ve sünnetleri severek yapar, ahlakını Peygamberimizin ahlakı gibi düzeltirsen sekiz cennetin kapısı sana açılır.

  8. Selamunaleykum değerli Hocam

    Sorum şu şekilde.

    Avrupaya geldik burda oturum aldım 9 sene çalıştım. ellerimde yaralar çıktı egzama gibi kuruyup çatlıyor kanıyor ve şuan hastalıkta kalıyorum ve sigortadan para alıyorum 3 yıldır böyle ve ilk sene 600€ alırken 2. seneden sonra 1000€ ya çıktı. ve ben şuanda bu parayla geçiniyorum ama eşim çalışmamış olsa bu para yetmez yani. ve ben şuanda kacak iş yapıyorum yani karadan devletin haberi olmadan insanlara su cihazı pazarliyorum anlatım yapıyorum bazen aylık 100€ bazen 500€ geliri oluyor bu para bana helalmi harammi? devlete bildirsem  paramı keserler. beni arayıp cihaz isteyenleri ben anlaştığım firmaya yonlendiriyorum. atıyorum her yönlendirmeme 20€ veya cihaz büyükse 150€ ya kadar çıkıyor. durum bu hocam InşaAllah cevaplarsınız saygılar Allaha emanet.

    Yusuf

    1. Aleykümselam kardeşim.
      Şu halde bu ikinci işi yapmanız oranın yasalarına göre kanunsuzdur. Müslüman bulunduğu yerin yasalarına uymayan işlerden uzak durmalıdır..
      Aynı işleri eşinizin adına yaptığınızda yasal olursa o işi eşinizin adına yapınız.

  9. Hocam selamunaleyküm. Bir öğrenci ders çalışırken (yani üstüne düşeni yaptıktan sonra). Sınavlarında başarılı olması için okuyabileceği dualar falan var mıdır acaba ??

    1. Aleykümselam.
      Şu duayı okuyabilirsiniz:
      “Rabbi yessir ve lâ tüassir Rabbi temmim bilhayyyr”. Meali: (Rabbim kolaylaştır zorlaştırma bu isteğimi hayırla başarılı kıl).

  10. Hocam merhabalar rahatsızlıktan dolayı özür dilerim istanbulda yazmaktayım hocam bundan 1 ay önce kız kardeşim evlendi 7 ay nişanlı kaldı ve 1 ay öncesi düğünü yapıldı herşey mutlu mesut giderken 1 ay oldu daha henüz kocası ile aynı yatağı paylaşmamışlar yatağa geçincede ayrı bir yastık ve ayrı bir battaniye ile uyuyor nişanlısı ile herşeyde anlaşıyordu ve halamın oğlu bununla telefondan mesajlaşma vs birşeyler olmuş kızı yanlış yola koymuş ayırdık çocuğu başka şehre gönderdik ve halende kocası ile geçinemiyor bir kelime dahi konuşmuyorlar kocası en son boşanma davası açıcam dedi kocası kusursuz ve bir o kadarda iyi niyetli namazını kılar kız kardeşim kuran-i kerimi okumuş biz 1 aydır dar günler yaşıyoruz sıkıntıdayız kimsenin yüzüne bakamıyoruz allah rızası için bu konuda ne yapmamız gerekmektedir yardımlarınız değerlidir

    1. Merhaba Yaşar kardeşim.
      Rabbim eşler arasında muhabbet hasıl eylesin her türlü fitne ve ayrılıktan halas eylesin.
      Bu işin müsebbibi kız kardeşiniz ve halanızın oğluna da Allahu teala hidayet versin ve her ikisini de ıslah eylesin.
      Burada damadın bir kabahati yoktur. Her erkek aynı tepkiyi verir. O kuzeniniz olan kimse yuva yıkmaya çalışan bir kimsedir. Madem kız kardeşinizde gözü varmış neden evlenmeden önce kardeşinizle evliliğe talip olmamış?
      Böyleleri yuva yıkan iblisin hizmetçileridir.
      Her şey daha ileri gitmeden kardeşiniz tövbe etmeli kocasından özür dilemeli bir daha böyle bir yanlışa düşmeyeceğine dair söz vermelidir. Bu iş ikisi arasında olmalı aile büyükleri de bir araya gelip her insanın hata yapabileceğini öne sürerek aralarındaki açığı düzeltmeye çalışmalıdır. Sizlerde dua ediniz biz de inşaallah dua edeceğiz.
      Vesselam.

  11. Hocam selamunaleykum vicdan denen kavramı biraz açabilir misiniz ? Mesela kişi bir işe kalkışmak istiyor ama vicdanı dur diyor o kişiye o işi yakıştıramıyor bunlar bir işaret mi örneğin ?

    1. Aleykümselam.
      Allahın emir ve yasaklarına dayanmayan vicdan vicdan değil sinede yüktür. İlahi emirlere tabi olmayan yasaklardan ictinab etmeyen vicdan vicdan değil nefistir.

  12. Selamün Aleyküm hocam.dul bir bayanın ustelik feraceli ve namaz klan bir bayanin akraba dugunune katlmasi caizmidir.Alkolsuz bu dugun ama erkek kadin karisik.calgili yemekli ortulu bayanda yok denecek kadar az bir yada iki kisi .Aileyi temsilen gdilmesi gereklimidir.Amca oglunun dugunude olsa caizmidir.Tesekkur ederim hocam

    1. Aleykümselam Ayşe hanım.
      Her na kadar yakın akraba da olsalar kadın erkek karışık düğünlere gitmek caiz değil harama sebeptir. Çünkü orada kadınlar erkeklerin göz önünde oynayabilir. Adet üzere hediyenizi daha sonra da verebilirsiniz.
      Müslüman Allahın gazabını gerektiren hallerde insanların rızasını arayamaz.

  13. Hocam selamunaleyküm. Bir zamanlar düzenli namaz kılan ama sonra savsaklayan , ahlakı bozulmaya başlayan müslüman gencin çürüyüp gitmemesi için daha güçlü ayağa kalkması için neler yapması lazım ? Neler önerirsiniz ?

    1. Aleykümselam.
      Allahu Teala buyurdu ki (asr suresi mealen):
      “Asra yemin olsun ki insan apaçık zarardadır.”
      Bu ayeti kerimede insan dünyanın en uzun ömürlü ve en zengin insanı olsa, hep sağlıklı olsa hiç üzülmese bile bir gün ölecek ve her şeyini kaybedecek. O halde ne yaparsan yap Allaha hesap vereceksin bunu asla unutma.!
      Allahu Teala buyurdu ki (asr suresi mealen):
      “Ancak insan iman eder ve salih amel işlerse sonra başkalarına da Hakkı tavsiye ederse ve ölünceye dek imanda ve amelde sabır edip başkalarına da tavsiye ederse işte o zaman o insan kurtulmuştur”
      Demek ki iman etmeyen yada iman edip salih amel işlemeyen yada iman edip salih amel işeyip de hakkı tavsiye etmeyen ve ölünceye dek güzel hal üzere sebat etmeyen zarardadır ve hüsrandadır.
      Arkadaşlarını imanlı ve salih insanlardan seç.
      Kötülerden uzak dur.
      İnternette ise sözde İslam olan sapkın sitelere girip imanını kaybetme.
      Bunlar herkesten daha çok zarar verir sana.
      Sapkın hocaların vaaz videolarını dinleme!

  14. Biz aşırıya gitmedik siz yanlış anladınız.!
    Soru soruyorsunuz, aldığınız cevap nefsinize ağır geldiğinde ise kendi fetvanızı kendiniz veriyorsunuz.!
    Madem sizin bildikleriniz doğruysa bize niçin sorma ihtiyacı duyuyorsunuz?
    Yoksa bildiklerinizden emin değil misiniz?
    Sizin bizim için af dilemenize ihtiyacımız yok. Siz önce nefsinizi ıslah ediniz…
    ORUÇTA NİYET:
    Ramazanda ve nafile oruçlarda niyetin vakti, Güneş battıktan sonra başlar. Son vakti ise, ertesi günü dahve-i kübra vaktine kadardır. Dahve-i kübra vakti, şer’î gündüzün yani imsak vaktiyle akşam vakti arasındaki zamanın yarısıdır. Bu vakit, Türkiye’de öğleye 60-70 dakika kadar kalan zamandır.

    Kaza ve kefaret oruçlarında ise, akşamdan imsak vaktine kadar niyet edilebilir. Ramazanda oruca niyet ederken, akşamdan imsak vaktine kadar (Yarın oruç tutmaya), imsak vaktinden sonraysa (Bugün oruç tutmaya) denir. Yanılıp yanlış söylense de, oruç tutulacak gün bilindiği için mahzuru olmaz. Ramazanda bir aylık oruca toptan niyet edilmez, her gün ayrı ayrı niyet etmek farzdır.

    Gece yatarken yemeği yiyip veya yemek yemeden niyet edilse, sonra sahura kalkınca yemek yemekte mahzur yoktur. Akşam yemeği yerken niyet etmek iyi olur. Niyetten sonra da, imsak vaktine kadar yiyip içmekte mahzur yoktur. Sahura kalkınca da, daha önce niyet edilmiş olsa da, imsak vaktine kadar yiyip içilebilir.
    (Kaynak: Büyük İlmihali Saadeti Ebediye)

  15. Müslüman birisine kafir diyen kafir olur diyenler de var. Cami hocası ise şakadan dediyse bir şey olmaz dedi. Sınıfta şakalaşıyorlar bazen kafir, ateist diyenler oluyor birbirine. Bu durumda benim ne yapmam gerekir? Böyle yapan bir arkadaşım vardı ama o arkadaşım namazını sürekli kılan birisidir. Ama bazen böyle şeyler yapıyordu. Ben de ona tövbe edip kelime şehadet getir demiştim 3 sene önce. Bu arkadaşımın ne yapması gerekiyordu? Bu durumu ona nasıl izah etmeliydim? Zaman zaman bu olay aklıma geliyor ve çıkmıyor bir türlü. Kendimi suçlu gibi hissediyorum. Sağolun şimdiden.

    1. Müslümana kafir diyen kafir olur sözü Peygamberimizin hadisi şerifidir. Din ile nikah ile şaka olmayacağını bilmeyen din görevlisi kara cahildir. Onun arkasında namaz kılınmaz.
      Birbirine kafir diyenleri tek tek uyar. Kabul etmezlerse onlardan uzak dur. Yoksa siz de onlar gibi olursunuz.
      Onların yapacağı şey pişman olmak tövbe etmek ve şehadet getirip bir daha tövbesini bozmamak.

  16. Selamün Aleyküm
    Hocam bir evi emlakçı vasıtasıyla görüp beğendik. Komisyoncuyu aradan çıkarıp evi direk ev sahibinden almak dinen uygun mudur? Evi emlakçı sadece gösterdi bundan dolayı kul hakkı doğar mı?
    Hayırlı günler…

    1. Aleykümselam.
      Emlakçı aracılığı ile bir evi gördünüz ise emlakçıyı aradan çıkarıp ev sahibi ile pazarlık yapıp o evi veya dükkanı almak kul hakkına girmektir.

  17. Selamün aleyküm hocam arkadaşımın sıkıntısı vardı bende tavsiye vermek nasihat etmek yardımcı olmak amacıyla onun yaptığı düzgün olmayan davranışları düşünceleri yüzüne söyledim ki düzelsin böyle yaparak acaba arkadaşımı kınamış bir günaha girmiş oldu mu?

  18. Selamün aleyküm hocam istemeden gizli şirke girme ihtimalimiz oluyor. Yani insanın olayları sebeplere vermesi gibi bu durumda nasıl tevbe yapmalıyız bu durumla ilgili peygamber efendimiz bir yol göstermiş mi?

    1. Peygamberimiz(s.a.v.) buyurmuştur ki:
      “Rabbimiz, bilerek Sana şirk koşmaktan syine Sana sığınırız.
      Bilmediğimizden de Senden af dileriz.”
      (Hadis-i Müsned)

  19. Yemin kefareti orucu tutarken ilk gün niyet ettim uzunca diğer 2 günler ise yaptığım niyet ile 2.günü ve 3. Günü tutmaya diye niyet ettim bunda herhangi bir yanlış var mı? Kefareti ödemiş oldum mu inşallah

    1. Yemin kefareti orucu için imsaktan önce her bir gün için ayrı ayrı niyet edilmelidir.

    2. Peki ne yapmam lazım hocam ben böyle niyet ettim ve 3 gün tuttum.
      Yani kefaret orucumun 2. Gününü tutmaya dedim sadece

Bir cevap yazın