Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

(Visited 55.704 times, 7 visits today)
DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 23.736 yorum.

  1. Esselamu aleykum hocam..
    Hocam türbelerin parmaklıklarını ve sandukasını öpmenin ve turbe sahibine baş eğrilerek selam vermenin hükmü nedir?
    Hocam parfüm sıkılan elbiseyle namaz kılınır mı?

    1. Aleykümselam.
      S-1: “Hocam türbelerin parmaklıklarını ve sandukasını öpmenin ve turbe sahibine baş eğrilerek selam vermenin hükmü nedir?”
      C-1: Böyle şeyler çirkin bidatlardır.
      S-2: “Hocam parfüm sıkılan elbiseyle namaz kılınır mı?”
      C-2: Parfüm alkol içermektedir. Sıkılan parfüm sıvılaştırılğında bir elin ayasını dolduracak düzeye geldiğinde onunla namaz kılınmaz.

  2. Hocam;
    1-Kur’an okurken veya namaz kılarken söyleyemediğimiz bazı harfler varsa mesela sad ve dad harekeliyken sa ve da şeklinde söylesek ayn harekeliyken a gibi ğayn harekeli iken ğa gibi tı ve zı yerine ta ve peltek bir şekilde za kaf yerine ga ha harfine direkt ha gibi desek fetha harekeli ayn yerine an,ın,un gibi ve cezm ayn yerine söylemeden duraksasak sadece mü’minin gibi desek olur mu bir türlü söyleyemiyorsak uzun uğraşlara rağmen olmuyorsa bu şekilde yapsak olur mu?
    2-Bireysel emeklilik de fondan gelen devlet katkısı helal midir bireysel emeklilikteki parayı kullanabilir miyiz bir şeyler alırken ?

    1. 1- Tecvidi yapmaktan ve öğrenmekten acizler için tecvidsiz okumak caizdir. Ama tecvid öğrenebilecekler öğrenmezse sorumludur.
      2- Helaldir. Kullanabilirsiniz.

    2. Peki hocam devlet bireysel emeklilikteki fonları nerelerde kullanıyor internette çoğu sitede faizli işler için kullanıyor o yüzden caiz değil diyenler de var çoğunlukla neden dolayı biz devlet katkısını kullanabiliriz bunun nedenini hiçbir sitede bulamadım niçin faiz yok çünkü hangi siteye baksam faizlidir diyor kullanmayın diyor.

    3. Devletin iki tane bankası vardır. Devlet parasını faize yatırmaz. Fonların faizde kullanıldığını söyleyenler konu hakkında bilgi sahibi olmayan kimselerdir. Devlet katkısı sizin paranız değil devletin kendi parasıdır.

  3. Hocam merhaba .Ben bir hadis okudum gizli işlediğimiz günahları anlatmamamız gerektiğine dair .Bu şekilde af zor oluyormuş günaha şahit tutuluyormuş.Şöyle ki size ve diğer hocalarada insanlar kendi kimliklerini gizleyerek sahte isimlerle gizli günahlarıni anlatıp yardım istiyor .Bu şekilde de şahit tutmuş olunuyor mu ?

    1. Merhaba Gizem hanım.
      Peygamberimiz buyurdu ki:
      “Ümmetimin hepsi affa mazhar olacaktır, günahı alenî işleyenler hariç. Kişinin geceleyin işlediği kötü bir amelini Allah örtmüştür. Ama, sabah olunca o: “Ey falan, bu gece ben şu şu işleri yaptım!” der. Böylece o, geceleyin Allah kendini örtmüş olduğu halde, sabahleyin, üzerindeki Allah’ın örtüsünü açar. İşte bu, günahı alenî işlemenin bir çeşididir.”
      [Buharî, Edeb 60; Müslim, Zühd 52, (2990).]

      Burada değinilen konu kişi gizli işlediği günahı başkalarına duyurarak teşhir etmesi ve onları da günah işlemede cesaretlendirmesidir. Bundan dolayı o kimsenin bu günahı affedilmez. Affedilmesi için tövbe etmesi bir daha kimseye duyurmaması gerekir.
      İşlediği günahın affının nasıl olacağını sormak için cinsini bir alime duyurması gerekmez.
      Ama sosyal medyada rumuzlu isimle işlenen günahı yazması günahı duyurmak anlamına gelmez.

  4. selamun aleykum hocam

    hocam
    size bir soru sormak isterim
    hocam benim kucuk erkek kardesim var 3 4 aylik annemgiler vefaat etiler simdide bizde kaliyor
    ben evliyim ama cocugum henuz yok ama nasil oldu bilmiyorum esimin sutu var
    esim de kucuk kardesimi emzirdi mahrem olmasi icin
    hocam sorum su bizim oz cocugumuz yok bilmiyorum nasil oluyor
    bu durumda esim kardesimle mahrem mi oluyor

    1. Aleykümselam.
      Eşiniz kardeşini emzirmiş ise onun süt annesidir. Çocukların olursa kardeşin onlarında süt kardeşi olur aynı zamanda da amcaları olur.

  5. Hocam hayırlı günler, koltuğun bi kısmında necaset vardı, temizledim orayı , sonra acaba temizlemeden koltuğun diğer ucuna bulaştıysa halıya bulaştıysa diye kafama takılıyor? Koltuğa değebilecek herşeyi temizlemem imkansız acaba vesvese mi yapıyorum?

    1. Hayırlı akşamlar Merve hanım.
      Necasetin bulaştığı yeri temizlediniz ise başka yerde de gözükmüyorsa içinize gelen kötü düşünce vesvesedir.

  6. Hocam internet bankacılığından yani mobil bankacılıktan vadesiz hesap veya maaş hesabımızdan kurumlara bağış yapsak sevap alabilir miyiz yoksa bankacılık hizmeti diye yapmamamız mı gerekir?

    1. Hocam hesabımıza gelen faizli parayı faizden kurtulmak için mobil bankacılıktan bağış yapabilir miyiz bu kurumlara sevap beklemeden sadece faizden kurulmak için

  7. Selamun aleyküm
    1) Bugün dini bir soru aklıma geldi Yabancı kadınla tokalaş.am haramdır diye. Benim de kafamda bazı sorular vardı ve baktım. Sonrasında ise bu hareketleri yaptığım aklıma geldi ve tebessüm ettim 2 kez.
    Vebale girmekten korkuyorum çünkü vesveseli birisiyim. Böyle durumlarda tebessüm etmek caiz mi?
    2) İbni sina hakkında video izliyordum. Kafir olduğunu açıklamışlardı ama ben Allah bilir diyip geçiyorum. İşte videoda şunu yazmışlar İsa aleyhisselam hakkında yorum kısmına:
    “İsa aristoyu reddetti desen daha doğru olurdu diye.”
    Ben de buna tövbe dedim isa aleyhisselama saygısızlık diye düşündüm. Sonrasında ise ya yanlış anladıysam diye düşündüm ve aklım bunda kaldı. Sonra da dün bilmeden yaptıklarım için tövbe ettim.
    Yani uzun lafın kısası bana bir şey olmadı değil mi? Mesela bir olayı yanlış anlasak veya anlamasak sonra da Allah bilir diyip geçsek olur değil mi? Sorunun anlaşılması için detay verdim kusura bakmayın.

    1. Aleykümselam.
      1- Nikah düşen büluğa ermiş, hayzdan kesilmemiş kadınla tokalaşmak haramdır.
      2- İbni Sina hakkında farklı görüşler vardır. Daha önceleri felseci olduğu için sapkın inançları vardı faka t sonra tövbe etti diyen alimler de var İmamı Gazali gibi alimlerde onun küfür üzere öldüğünü iddia edenler de var. En doğrusunu Allah bilir deyip geçmek lazım. Kıyamet günü Allah İbni Sina’yı bizden sormayacak biz onun düştüğü hatalara düşmeyelim yeter ki. Yani ehli sünnetten ayrılmayalım.

  8. Sırıttım ama amacım dini bilgoye saygısızlık değildi. İnsana bazen bir tebessüm gelir ya o anlamda dedim.

    1. Her ne ise o mevzu, mukeddasata saygısızlık, inkar, hafife almak gibi niyet içermiyorsa küfür olmaz.
      Bundan sonra ki gülmelerinize daha çok ihtimam gösteriniz ki şeytana koz vermeyelim.

  9. Selamun Aleyküm.
    Hacamatla alakalı sorum var.
    Hacamatın faydalarını anlatmama gerek yok çok faydası var lakin;
    Resulullah s.a.v Birisi herhangi bir hastalıktan dolayı hacamat yaptırsa başka ilaç kullanmasada o hastalıktan zarar görmez demiş(Ebu davud,tıp4)
    Hocam evet hacamat yararlı ama birsürü hastalık var ve her hastalığa şifa değil misal vereyim kanser .
    Ozaman Resullullahın her hastalığa yapılırsa başka ilaç kullanılmasa bile o hastalık zarar vermez demesini nasıl anlarız?
    Ayrıyeten hacamat yaptırıpda hastalığına olumlu sonuç alamayanlarda var hadisi nasıl anlamalıyız?

    1. Aleykümselam.
      Eğer Hadisi şerif sizin yazdığınız mealde ise onu ya yanlış yazmışlar ya da kasıtlı olarak yanlış tercüme etmiş olmalılar… Aslı şu mealdedir :
      Ebu Kesbe el-Enmari radiyallahu anh anlatıyor:
      “Rasulullah aleyhissalatu vesselam başından ve iki omuzu arasından hacamat olur ve: “Kim bu kandan akıtırsa, herhangi bir hastalık için, bir başka ilaçla tedavi olmasa da zarar görmez!” buyururdu.”
      (Ebu Davud, Tibb 4, (3859); Ibnu Mace, Tibb 21, (3484).

      Burada “Kim herhangi bir hastalık için bu kandan akıtırsa, bir başka ilaçla tedavi olmasa da zarar görmez!” ibaresi hacamattan dolayı zarar görmez buyurmuştur şifa bulur dememiştir.

    2. Hocam o açıdan anlamak lazım haklısınız.
      Doğru meallleri bulabiliyorsunuz bunu gördüm ozaman konuyla alakalı son sorum var.
      Resulullah s.a.v Hakimde geçen bir hadisde sıcaklar artınca hacamat olun kan basıncı artarda hastalık veya ölüm olur demiş.
      Hocam sıcaklarda vucuddaki sıvı kaybıyla tansiyon(kan basıncı) düşer ve hastalık olur.
      Ama Resulullah s.a.v kan basıncı artar demiş burayı nasıl açıklarız anlarız?
      Resulullah s.a.v o dönemki hacamatcılardan (haccam) aldığı bilgiyi nakletti denilmesinde sorun varmıdır sonuçta her detay vahyedilmezdir heralde eğer böyle değilsede dediğim gibi hadisi nasıl anlarız

    3. Rasulullah(s.a.v.) “Sıcaklar artınca hacamat olun kan basıncı(tansiyon) artar da hastalık veya ölüm olur.”
      Burada kast edilen tansiyondur. Soğuk havalarda kan aldırmak üşümeye sebep olur.. Sıcak havalarda tansiyonlar genelde yükselir. Hacamat yapılırsa tansiyon yükselmesi düşer veya nötr olur.

    4. Hocam hipertansiyon(yüksek tansiyon) hastaları yaz sıcaklarında tansiyonları yükseliyor.
      Onun dışında tansiyon hastası değilseniz sıvı kaybından dolayı tansiyon yani kan basıncı düşer.
      Ozaman Resulullah s.a.v hipertansiyon hastaları için uyarıda bulundu diyebilirmiyiz.
      Bir kelimeyi yazmayı unutmuşum ekleme yapayım
      “Tansiyon hastası değilseniz normal bir insanda sıcaklarda sıvı kaybından dolayı tansiyon yani kan basıncı düşer.
      Resulullahda hadisde kan basıncının artmasından bahsediyorsa ozaman bu normal insan değil tansiyonu yüksek insanlar için bir uyarıdır doğrumu”

    5. Sıcak havada hiçbir kimsede tansiyon düşmez. Belki adamın tansiyonu düşüktür ama bu sıcak havadan dolayı değil vücut yapısından dolayıdır.
      Hacamat her normal kimse için sünnettir. Tansiyon hastaları için ise elzemdir.

  10. Selamlar hocam HAZRET-İ ALLAH CELLE CELALUHU bir nurmudur ışıkmıdır yani zatı nur ve ışıkmı bir tefsir okudum ihlas suresinde eşi benzeri yok derken onun nurunun ışığı gibi yani zatının nuru ışığı gibi ışık nur yoktur kısaca o nur ve ışıkmıdır?

  11. Hoşumuza giden bir şarkı için güzel şarkıymış, çok beğendim demekte mahzur var mı? İmana zarar gelir mi?

    1. Güftesi inkar, şirk veya müstehcenlik yani gayri ahlaki ise ona güzelmiş demek küfrü gerektirir.
      Böyle değilse güzelmiş demek yerine “etkilendim, duygulandım” demek daha uygun olur.

  12. Yani noel maksadı olmaksızın yeni yıl kutlamak, arkadaşlarıyla plan yapıp kutlamak bir müslümanı dinden çıkarır mı, küfre sebep olmak ne demektir tam olarak, açıkçası bu konuda net bir cevap arıyorum, kesin olarak nedir bu konuda durum, yılbaşı programları vs oluyor, her sene bu sekilde mekanlarda vs kutlama yapan insanlar dinden çıkar mı? Her sene bu şekilde iman mı kaybedilebiliyor?

    1. Net cevap istiyorsunuz işte sana net cevap veriyorum uyacak mısın?
      Noel maksadı olmadan yılbaşı kutlamak hıristiyanlığı kabul etmeden haça gönüllü secde etmeye benzer. Haça secde için ölüm tehdidi veya bir uzvun kesilmesi tehdidi ve savaş halinde düşman askerini aldatmak maksadı dışında her ne niyetle secde edilirse edilsin küfürdür.
      Müslüman gençler dinlerini mi terk ettiler o gece kafirler gibi eğleniyor?
      Peygamberimiz “Bir kavme benzeyen onlardan olur” buyurdu. Yılbaşı eğlencesi İslamın neresinde var?

  13. Hocam merhaba ben annemle nedense hicbir sekilde anlaşamiyorum kavga ettigmiz zaman kendimi kaybedil kufredebiliyorum ve annemde bana beddua ediyor ama akliniza gelemicek sekilde beddua ediyor tutarmi hocam cunkun bn sinirlendikten sonra icime batiyor ama annemin bedduani almak dahada kotu batiyor icime korkuyorum hocam anne bedduasi tutarmi

    1. Merhaba değerli kardeşim. “Anne ve babanın duasını almayanların burnu sürtülsün” buyurdu Peygamberimiz. Ashabdan birisi ölüm halinde iken her şeyi söylüyor lakin kelime-i şehadet-i söyleyemiyordu. Ta Peygamberimiz onun annesini çağırttırıp bedduasını geri alıncaya dek bu durum öyle sürdü. Sıkıntılarının sebebi beddua almandır. Annene iyilik et ki felaha çıkasın biiznillah. Aksi halde çok büyük felaketlere maruz kalırsın ahirette de cehenneme gidersin.
      Peygamberimiz “yapılan bir çok günahların cezası ahirete kalır lakin anne-babaya yapılan kötülüklerin cezası ahiret kalmaz” buyurdu.

  14. 1) Selamun aleyküm. Başka bir dini siteye girince bu site iyi yani dedim çünkü ehli sünnet bir siteydi ve gördüğüm kadarıyla bidat şeyler içermiyordu. “İyi yani” veya “fena değil ” demek mahzurlu mudur?
    2) Günahtan ne kadar uzak durursan o kadar iyi
    demek caiz mi? Ben mesela bir şeye iyi veya güzel demekten tereddüt ediyorum. Mesela hoşumuza giden bir müziğe güzel müzik demek caiz mi? Sonuçta haramlığına güzel demiyorum.

    1. Aleykümselam.
      Haram olduğu kesin olan bir şeye iyi demek küfürdür. Misal: domuz eti yemek, hırsızlık yapmak, zina etmek iyidir güzeldir demek gibi. Ama müzik gibi değişik yerlerde haram veya mübah olan şeylere iyi demek niyete bağlıdır. Savaşta askeri gayrete getirmek için müzik iyidir demek küfür olmaz. Ama bir pavyonda dansöz oynatmak için çalınan müziğe iyi demek haramdır.
      Ehli sünnet bir siteye iyi demek elzemdir.
      Günahtan ne kadar uzak durursan iyidir demek doğru bir ifadedir.

  15. Selamünaleyküm. Yılbaşı kutlamak yılbaşında eğlenmek yılbaşında bir plan yapıp arkadas ortamıyla yeni yılı kutlamak müslümanı dinden çıkarır mı? Küfür bir durum olur mu? (Noel kutlama maksadı olmaksızın)

  16. Hocam hayırlı günler. Hemşire formasına ilaç(antibiyotik) ya da insan kanı sıçradığı zaman namaz kılabilir mi? Bunlar necis midir Ya da ne kadarı nefistir?

    1. Hayırlı akşamlar Sinem hanım. İdrar veya alkol veya yada kan miktarı bir elin ayasını dolduracak kadar olursa onunla namaz kılınmaz.
      Elbiseye o miktar kadar veya daha çok kan, idrar ya da alkol sıçrarsa elbiseden o şey temizlenirse namaz kılınır. Elbisenin tamamı yıkanması gerekmez sadece o şeyin bulaştığı yer yıkanırsa kafidir.
      NOT: İçinde alkol bulunmayan ilaç veya antibiotikler necis değil temizdir.

    2. Hocam şırıngadan sıçradı ilaç, yüzüme, saçıma, kollarıma ve elbiseme geldi ama tam olarak miktarını bilemiyorum, sonradan vesvese yaptım acaba formamı felan yıkamam lazim miydi diye. Ilacın içinde alkol var mı yok mu onu da bilmiyorum

    3. İlacın reçetesinde içeriği yazılıdır oraya bakabilirsiniz. Ama antibiyotiklerde alkol olmadığını sanıyorum. Tabi siz sağlıkçılar bunu daha iyi bilirsiniz.
      Şayet alkol varsa dış giysinize daha çok bulaşacağı yani önlüğünüzü çıkarır öyle namaz kılarsınız.
      Bir kaç damla bulaşması namazı engellemez.

  17. Aleykümselam.
    Vahdeti vücut, tasavvufta bir mertebededir ama son mertebe değildir. O mertebede bulunanlar Allah aşkı ile akılları geçici olarak örtülür ve yanlışlıkla her gördüklerinde İlahi nurun yansımalarını gördükleri için Allahu tealayı gördüklerini sanarlar ve “hemost” yani “her şey O’dur” derler. Büyük veli ve mutasavvıf İmamı Rabbani hazretleri ise Vahdeti şühudu savunur. Vahdeti şühudta “hemez ost” Yani herşey Allahtandır” denilir. Vahdeti vücut ehli için şöyle der: “Onların akılları aşkla sarhoş olduğu için mazurdurlar ama onları taklid edip “Hem ost, Her şey Allah’tır” derlerse küfre girerler” demiştir. Panteizmcilik de bu bozuk tasavvufçulardan türemiştir.
    Bozuk tasavvufçular Peygamberler tarihi kadar eskidir.
    O Allah ki, Es-Samed’tir(hiçbir şeye muhtaç değildir). O Allah ki Tekdir. Onun eşi ve benzeri yoktur.
    Vahdeti Vücuda bu açıdan bakarak savunulabilinir ama sapıklar gibi bakıp da savunulursa küfre girilir.

  18. Selamun Aleyküm.
    Aynı kaptan yemek yemek ve su içmenin sünnet olduğu söyleniyor.
    Ayrıca kedinin içtiği sudan abdestte alınabilirmiş.
    Bunlarda bakteri hastalık durumuyla alakalı nasıl açıklarız yani bi olay insana zarar veriyosa ama dinen mubahsa burayı nasıl açıklarız hocam?

    1. Aleykümselam.
      Aynı kaptan yemek yemek ve su içmek ibadette sünnet değil adette sünnettir. Yapıp yapmamak tercihtir. İnsan tükürüğü anti bakteri taşır. O sebeple mikrop insanın ağzından değil kandan ya da dışkıdan bulaşır. Ayrıca yemekten önce ve sonra elleri yıkamakta sünnettir. Bunu yapmadan ortak kaptan yemek yiyemez. Kedinin tükürüğü en güçlü anti bakteridir. Bunu bilmeyenler kedinin pis olduğunu sanır. Öyle olmasaydı fare gibi bir hayvanı yiyen kedi derhal ölmesi gerekirdi.

    2. Aynı kaptan yemek yemenin bereket olduğunu belirtmiş Resulullah s.a.v demekki Allahın söylediği bişi ama bu konuyla alakalı şöyle denilebilirmi hocam evet tükürük antiseptik özelliği var ama aynı tastan yemekte illaki bakteri ve bu sebeplede hastalık oluyor bu bir gerçek ama mesela belkide 100 kişiden 2 3 kişide anca olur hukumler çoğunluğa göredir die bişi var çoğunluğa bişi olmadığından Allah bunun yapılmasını istiyor denilebilirmi benim aklıma böyle geldi doğru bir yorummudur
      Ayriyeten yapılan yabancı bir araştırmada %7 oranında kedilerin yalamasından dolayı hastalık geçirenler var ama yukarıdada bahsettiğim gibi çoğunluğa bişi olmuyor kedi olayındada.

    3. Peygamberimiz “Müminin artığı şifadır” buyurmuştur. Aynı kaptan yemek yiyenler hasta olsaydı her aile telef olurdu. Çünkü eskiden aileler aynı tastan çorba içerdi hiçbir kimsede birinin hastalığından dolayı hastalanmazdı. Ama ailede elleri kirli kimseler ellerini yıkamadan ekmeği böler yemeğe de eli değerse o zaman hastalık diğerine bulabilirdi. Kedinin tükürüğü kuvvetli anti bakteridir. Kedi yarasını yaladığı zaman iyileşir. Onun ağzı mikrop olsa yara iyileşebilir miydi?
      O araştırdım diyenler ya İslamı karalamak için yalan söylüyorlar ya da yarım araştırma yapmış olmalılar.
      Bizim müslümanların çoğu da cahil olduğu için internette veya TV’lerde her söylenenlere inanıyorlar ve dinlerinden şüphe etmeye başlayarak kafir oluyorlar.

    4. Hocam sizi çok iyi anladım lakin benim sorum söylediğim mantık doğrumu;
      Yani herşeyde bakteri var el tokaşalaşmasında bile Allah herşeyi yasaklardı konuya bakteri olarak baksaydı.
      Aynı tasta 100 kişi içse belki hiçbirine bişi olmaz kişiler sağlıklıysa ama bazende belki 1 2 kişiye olabilir bakteriden vs. ozaman bende diyorumki Allah Burda çoğunluğa bişi olmadığından bu uygulamanın yapılmasını istemiş zaten fıkıhtada hükümler çoğunluğa göredir fetvası var benim sorum bu söylediğim mantık doğrumu

    5. Allah hatadan münezzehtir.
      Rasulullah ise “bir şey söylediği zaman kendiliğinden söylemez” buyurmuştur Allahu Teala.
      Kedi tükürüğünden veya birlikte yenilen yemekten kimse hastalanmamıştır. Hastalandığı sanılsa bile o başka sebeplerden hastalanmıştır. 1 veya iki kişinin hastalık kapması başka sebeplerdendir.
      Fıkıhtaki hüküm başka şeydir. O durum bir şey hakkında ayet veya tek hükmi hadis bulunmazsa fetva çoğunluğa göre verilir.

  19. Selamun Aleykum hocam

    Ben cübbe sarık şalvar giymek istiyorum fakat annem istemiyor ve giyersen seninle konusmam hakkımı helal etmem diyor. Ve bu konu yüzünden ağlayıp üzülüyor. Bu durumda ne yapmalıyım ?

    1. Aleykümselam.
      Cübbe sarık şalvar giymek güzeldir ama onu giydikten sonra taşımak daha da önemlidir. Onu taşıyamazsan vebali de o kadar büyüktür.
      Şöhret için olmamalı.
      Onu giyen kendini diğer müslümanlardan üstün saymamalı.
      Gimeyenleri aşağılamamalıdır.
      Anneni üzecekse giymemelisin.
      İslamda tesettür farz, tesettürün rengi şekli değil. Bu palto ile de olur pantolonla da olur. şalvarla da olur.

  20. Selamun aleyküm hocam bir ayet var alel arş isteva diye rahman olan allah arşa istiva etti diyor bir yerde okumuştum arşta bir gezegenmiş yani uzaydaki diğer gezegenler gibi çünkü uzayda olan her şey gezegen olarak geçer diyorlar ve rahman olan allah arş gezegenine istiva etti diyorlar hatta arşın mahiyeti yuvarlak bir daire ve melekler altında tutuyor taşıyor diyorlar ışıksal bir daire dığrumu bu hocam? sitenin ismi yehova şahitleri

    1. Aleykümselam. Arş bir gezegen değildir. Arş, içinde yıldızları bulunduran uzaydan milyarlarca kez daha geniş ve büyük nurdan bir uzaydır.
      Kuran’da yıldıza nücum, gezegene ise kevkeb, göktaşına ise şihab denir. Türkçede ise bunların hepsine yıldız denilir. Bazı cahil tefsirciler Kuran’ı tercüme ederken bu üçüne birden yıldız diye yanlış tercüme ederler bilim adamı oln kimse araştırmadan onlara inansa kafası karışır.
      Allahu Tealanın arşa istiva etmesi ile ilgili ayet ve açıklaması için linkimizi tıklayırp okuyunuz.
      https://islamdergisi.com/genel/allahin-arsa-istiva-etmesi/

Bir cevap yazın