Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

61.979 - 30
DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 24.448 yorum.

  1. Selamunaleyküm. Bir kimse tövbesini bozsa ama yine tövbe etse şu düşünce neden olur “ya tövbe ediyorum da ya Allah bu sefer beni affetmezse gene başıma bela gelirse” düşüncesi. Tövbeden sonra bela gelmemesi için neyapmak lazım

    1. Aleykümselam.
      Tövbe samimiyetle yapılmazsa kabul olmaz. Samimiyetle yapılan tövbeden sonra acaba tövbem kabul oldu mu demek de hatadır

  2. Selamun Aleyküm, dinsizlerin Kuranla alakalı bir sorusunu size sormak istiyorum.
    Biliyorsunuz ki Kuran’da miras için bazı ayetler var ve bu ayetlerde bazı oranlar var paylaşımla alakalı.
    Bazı durumlarda bu ayetteki oranlara göre miras paylaşılamıyor ya artıyor yada eksik kalıyor.
    Hz Ömer devrinde ortaya çıkan bu durum günümüze kadar alimler tarafından farklı metotlarla açıklanmış reddiye yöntemi avliye yöntemi gibi.
    Dinsizler şunu diyor.
    1)Şuanki miras hukuku yasalarında herhangi bir matematik hatası vermiyecek şekilde miras hukuku yasaları var haşa Allahda bu kadar matematik bilmiyormuydu
    2)Alimlerin uyguladıkları yöntemler var ama Kuranda Mirastan şu kadar diye diyor ama alimler hesap yetmeyince o oranda düşme yapıyor mirastan ve sonuçta o kişi mirasda kuranda belirtilen oran içinde miras almamış oluyor Yani kuranda Mirastan falancaya şu kadar denilip ona o oranda miras verilmemiş oluyor bunu nasıl açıklayacaksınız diyorlar.
    Feraiz ilmi heryerde zaten yazılı hocam sizde sitenize bu 2 sorunun cevabını yazarmısınız

    1. Hocam feraiz ilmini mirasın nasıl takdim edilmesini vs. Bende biliyorum benim sorum şu
      Yani şuanki günümüzde miras hukukları var ülkelerin ve işlemde herhangi bir fazlalık eksiklik olmadan taksim yapılıyor.
      Diyorlarki haşa Allah onlar kadar matematik bilmiyormu?
      Yani hocam demek istediğim bu kısmı cevaplarmısınız.

    2. Şu anki hukuk İslami değildir. Bunun sorumlusu o yasaları dayatanlardır. Ateistlerin “Allah matematik bilmiyor mu? ” demeleri inananlarla alay etmek için söyledikleri küfürdür. Allah evrendeki tüm matematikçilerin matematik bilgisini bilen ve onların bilmediklerini de bilendir. Herkese her türlü ilmi veren de Allah’tır.
      Sorunuzun diğer cevabı linkimizin 21. Maddesindedir.
      https://islamdergisi.com/genel/kuranda-bilimsel-hatalar-var-iddiasi-curutuldu/

    3. Hocam benim bu konuda anlamadığım nokta şudur avliye metodu var bu metodda eksiklik olunca mirascılardan hissesi oranında pay düşülüyor ve miras taksim ediliyor.
      Örnek vermek için bir misal vereyim Kurana göre mesela birisi mirasdan 3/2 alcak ama hisseler dağıtılamıyor eksiklik çıktı avliye metoduyla hissedarların paylarından hisseleri oranında pay düşürüldü ve miras taksim edildi.
      Ama o adam hisseler düştükten sonra 3/2 almış olmuyorki Kuranda kalandan 3/2 onundur diyor ama o avliye metodunda hissesi düşürülünce 3/2 orandan daha az hisse almış oluyor yani belirtilen orandan az almış oluyor alimler bu kısmı nasıl açıklamıştır?

    4. Ateist, feraiz ilmini bilmediği için öyle zırvalamış..

      Feraiz İlminde Avl Hesabı:
      3 KIZ + 1 ANA + 1 BABA + 1 ZEVCE varsa, Kızların her biri, 16/ 81 hisse alır. Üç tanesi 48/81 ini alır. Anne, 12/ 81, baba, 12/81, zevce, 9/ 81 alır. 48 +12+12+9 = 81 eder.

      Ateistler avl nedir bunu bilmiyorlar. S. Ebediyye kitabında avl bahsi şöyle anlatılıyor:
      Meselâ, zevce ve ana ve iki kız kardeş ve anadan iki kız kardeş bulunduğu zaman, mîrâs on ikiye taksîm edilip, zevceye üç hisse, anaya iki hisse, iki kız kardeşe sekiz hisse [her birine dört hisse], ana bir kız kardeşe dört hisse [her birine ikişer hisse] verilir ki, hisseler mecmû’u 17 oluyor. Şu hâlde, meselenin aslı on yediye (Avl) etti denir ve mîrâs on yediye taksîm edilir.

      Mesela, zevc ve beş kız kardeş bulunduğu zaman, meselenin aslı altıdan ise de, hisselerin toplamı yediye avl ediyor [yani hisselerin toplamı yedi oluyor] ve beş kız kardeşe, dört hisse düşüyor. Dört hisse, beş kız kardeşe bölünemeyeceği için, meselenin aslı, 5 x 7 = 35 olur. Beş kıza, [4 x 5 = 20] yirmi hisse verilir. Zevc, [3 x 5 = 15] on beş hisse alır.

      Fetâvâ-yı Hindiyye)de diyor ki, meyyitenin zevci, kız kardeşi ve babadan kız kardeşi olsa, zevc yarısını ve kız kardeş de yarısını, babadan kız kardeş altıda birini alıp, meselenin aslı, altıdan yediye avl eder. Babadan erkek kardeş de bulunsaydı, babadan kız kardeşi, farz hissesinden düşürüp asabe yapardı. Zevcden ve kız kardeşten geriye bir şey kalmadığı için, babadan kız kardeş, hiçbir şey alamazdı.

      Avl: Meyyitin oğlu yoksa, zevc ve zevce, kız ve kardeşler olursa, avl durumu gündeme gelmekte ve hisse sayısı otomatik yükselmektedir. Bununla ilgili örnekler:

      1 zevc 3/7, 2 tane kız kardeş – her biri 2/7 Ortak payda 6 idi, fakat avl ederek 7 oldu. Ortak payda = 6, Toplam 7 hisse. Meselenin aslı 6 dan ise de hisselerin toplamı 7 ye avl ediyor. Yani hisselerin toplamı 7 oluyor.

      1 zevce 3/17, 2 tane kız kardeş – her biri 4/17, 2 tane anadan kardeş – her biri 2/17
      1 ana 2/17 Ortak payda 12 idi, fakat avl ederek 17 oldu. Ortak payda = 12 toplam 17
      1 zevc 9/21, 6 kız kardeş – her biri 2/21, Ortak payda 18 idi, ama avl ederek 21 oldu.
      1 zevc 21/49, 7 kız kardeş – her biri 4/49, Ortak payda 42 idi, fakat avl ederek 49 oldu.

      https://islamdergisi.com/genel/feraiz-ilmi/

  3. Hocam benim bir çok kefaretim var hangi yemini bozduğumu söylemeden kefaret niyetiyle kefaret verebilir miyim ? Misal 5 yemin bozmuşum direk gitsem hangi yemin ayırtmadan kefaret niyetiyle kefaret versen olur mu? Demek istediğim illa kefaret verirken şu yemini bozduğumun kefareti demem lazım mı?

    1. Çok yemine çok kefaret
      Sual: (Vallahi ve billahi ve tallahi) demek, tek yemin mi olur? Bir kefaret yeter mi?
      CEVAP
      Bir değil, üç yemin olur. Çeşitli yeminlerin kefaretleri ayrı yapılır. (Vallahi ve-r-rahmâni ve-r-rahîmi şu işi yapmam veya yaparım) dese, üç yemin olur. (Kitâbü’l-Dâmâd)

    2. Hocam allah razı olsun peki kefaret öderken illa hangi yemin olduğunu belirtelim mi yoksa direk gidip kefareti verelim mi ? Belirtmeden versek olur mu?

    3. Şöyle niyet edersin “Üzerime vacip olan ilk(veya en son vacip olan) yemin kefaretimi ödemeye niyet ettim” dersin.

  4. Selamün aleyküm rahatsız ediyorum kusura bakmayın ama çözemediğim bir meseleyi söylemek daha istiyorum
    Ablam bana eliyle zorlayıcı bir şekilde yemek uzatırken bende vallahi yok yemiyeceğim dedim sonra ısrar edince yedim bir parça buna kefaret gerekir mi?

    1. Hocam kefareti 10 fakire 27 tl versem olur mu? Birde fakir bulmak zor oluyor kolay bir yöntem var mıdır?

    2. 27 TL’yi on yoksula vermen Olmaz.
      Madem kefaret niyetiyle 3 gün arka arkaya oruç tutmuşsun kefaretin tamamdır.

  5. Selamün aleyküm hocam ben üniversite öğrencisiyim aldığım burslar var durumum orta halli bugüne kadar yemin kefaretini oruç tutarak ödedim diğer yolları yapmadım kefaretlerim geçerli midir?
    Bir soru daha sorucağım hocam 3 hazirana kadar bir şeyi yapmayacağına dair yemin etsek yemin 4 haziran imsaktan sonra biter mi ?

    1. Aleykümselam.
      Orta halli derken gelir san aitse yoksullara yemek yedirmen gerekirdi. Gelir babana aitse kefaretin geçerlidir.
      Evet o yemin 4 haziran imsakla birlikte biter.

    2. Burs bana aitti hocam ama burs miktarım 750 lira tutarında kefarette 270 lira tutardı ama ben oruçla ödedim şimdi ne yapmam lazım hocam?
      Hııı ben yanlış anladım galiba gelir derken gelir bana ait değil benim hiç gelirim yok çalışmıyorum okuyorum hocam burs devletin verdiği burs ve ailemin verdiği burs hocam

    3. Hocam burda aldığım burs çok çok olsa bile öğrencinin geliri olmadığı için oruçla ödese kefaret tamam olur mu?

    4. Aldığın burs nisab miktarını bulursa zengin sayılırsın o vakitte yemek yedirmen gerekirdi. Ama o para çok az.

    5. Hocam nisap miktarı ne kadar, nisap miktarından az ise elime geçen para her zaman oruç tutsam olur mu hocam

    6. Nisap miktarı elinde 81 gram altın veya onun değerinde para bulunması demektir.

  6. Selamunaleyküm hocam Arapça Allah yazısına sevgim çok aşırı uç noktalarda bazıları bu kadar uç noktada duygularını yaşama ortasını yaşa diyorlar ama hocam gece gündüz iş yaparken yemek yerken ibadet ederken tv izlerken pcde takılırken bazen bu arapça allah yazılı bir eser yüzünden sabahlıyorum yani aşırı mutluluk hissi verdiği için pcde sohbet sitelerinde benim gibi gençlere eğlenceli şekilde anlatımlarda bulunup eğleniyorum hocam bu duyguyu nasıl yeneceğim siz mesela büyüğümsünüz alimsiniz sizdede böyle duygular varmı arapça allah yazılı eserler hakkında böyle aşırı para verip almak geliyormu içinizden gece gündüz aklımda hep googleyi bu ism-i şerif yüzünden altını üstüne getirdim o derece

    1. Allahu tealanın isimi şerifi yazısı elbette çok şanlıdır. Ama sana düşen sadece O isimi şerifi sevmek değil O isimi şerifin sahibinin emirlerine uymak yasaklarından sakınmaktır. Böyle yapmıyorsan şeytan seni aldatıyor demektir.

  7. BM çevre koruma programı çerçevesinde 1.200 bilim adamının araştırmaları sonucu dünyada 8.7 milyon canlı çeşidi bulunmaktadır.
    Bunlardan büyük bir kısmının isimlendirilmesi 1000 yıl kadar zamanımızı alacaktır bunların 4/3’ü karadadır şeklinde haber veriliyor hocam.
    Bir Hadis var
    “Allah yeryüzünde bin ümmet yaratmış olup bunların 400’ü karada 600’ü denizdedir.”(Suyuti Cemül cevami hadis no 4829)
    Yine bu tarz bi hadis miraç hadisesinin anlatıldığı hadisin içindede geçiyor o hadis cok uzun olduğundan yazamadım ama o uzun metinde bu şekliyle bir lafız var.
    Soruma gelicek olursak Hadisde Resulullah s.a.v çokluktan kinaye olarak bu rakamları verdiğini düşünsek bile şuanki mevcut ilim dalı 4/3ü karadadır diye raporluyor 8.7 milyon canlı çeşidini,ama hadisde denizdeki canlı çeşidinin daha cok olduğu manası var tevil edermisiniz?

    1. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, canlı çeşidi dememiş, ümmet demiştir. Ümmet ise aynı veya benzer kategoriden topluluklardır..
      Muhammed ümmeti bile bir çok milletten bir çok kavimden bir çok aileden ve milyonlarca insan ve cinden oluşmaktadır.

    2. Hadisi şerif de açıkladığımızın dışında farklı bir mana yoktur. Ayrıntıya girilmemiştir.
      Bugün teknolojinin bu kadar ilerlemesine karşın siz bile anlamakta zorlanıyorsunuz. Böylesine teknik bir meseleyi ayrıntıya girilse o zamanki insanlar bunu nasıl anlayabilirlerdi? Ortada teknoloji yokken bu mevzuyu anlatmak için ciltlerce kitap yazmak gerekirdi.

  8. Birisine müşteri buluyoruz. Müşteri bulduğumuz için de kendi işlerimizde bize indirim yapılıyor.bu caiz.midir?

  9. Selamunaleyküm hocam galaktik federasyon yada galaktik konsey ile ilgili yazınızı okudum hocam bu sanırım uzay konseyi ama yüce gördükleri şeytan ve cinlerden oluşan hocam peki insanlar bunun neden farkında değil hala güneşin ve dünyamızın etrafın konuşlanmış ve abluka altına alınmış yerler var diyorlar galaktik federasyon ana gemileri tarafından ve dünya güneş sistemi kötü olmasın diye ama ALLAH CELLE CELALUHU kıyamette her şeyi yok edecek 1 defada şimdi kafam karıştı bunlar ne oluyor neden uzaylı dünya dışı doğa üstü varlık dedikleri şeytanlardan medet bekliyorlar?

    1. Aleykümselam.
      Galaktik federasyon yada Galaktik konseyciler şeytanlara tapan kafirlerdir. Uzayda cinlerden ve meleklerden başka varlıklar yoktur. Cinlerin kafirlerine şeytan denir. Melekler dünya ve yedi kat göklerin hepsinde vardır. Cinler ve şeytanlar ise dünyada ve birinci gök denilen yıldızlar alemi olan galaksilerde yaşarlar. Onlar daha yüksek olan ikinci ve diğer göklere alınmazlar.
      Kuran ve sünnete tabi olun aklınızı karıştırıp imanınızı kaybetmeyiniz.

  10. İyi günler hocam bana vesvese geliyor yok annene söylemezsen hamile kalacaksın Allahla ilgili hep ayıp şey geliyor yok annene demezsen yarından itibaren karnında çoçuk olacak gün sayacaksın bilmem ne böyle geliyor ne yapmam lazım anneme demeli iyim.

  11. Selamun Aleyküm
    Bir ateist Bilim adamı ile ilgili Geçen sene evrim teorisinden dolayı Celal Şengör Allah Var Ama Bilim Yok Diyor diye başlık vardı Bilim Allah var diyor ve evrim teorisi yanlış diye biliyorum
    Bide dinde taraflı olunur dimi

    1. Aleykümselam.
      Ateist pozitif bilimlerde ilim sahibi olabilir ama din hakkında, yaratılış hakkında bilgisi sıfırdır.
      Ateist önce kendi yaratılışını düşünürse yaratıcısını tanır.
      Allah vardır ve Onun yarattığı bilimde vardır. Bilim yok demek saçmadır.
      Evrim teorisi 200 yıl önce ortaya atılmış ama kanıtlanamadığı için tarihe gömülmüştür.
      İslam dininde İslam tarafında olmayan Müslüman olamaz.

  12. Selamunaleyküm hocam insanlara karşı kibirlenmemek için ne yapmalıyız kibrimizi nasıl terbiye etmeliyiz kibirin günahı olurmu yada bazı düşüncelerin bile günah olduğu söyleniyor hocam kibirlenmemek için karşı taraf veya insanlar hakkında nasıl düşünmeliyiz biliyorumki buda bize allahın sıfatı mesela şöyle düşünüyorum insanlar yolda yürürken yada araba sürerken yada ibadet mekanlarına gelince vs vs bazı şeylerde kafası diklenmiş gibi geliyor tabiki herkes birbirine selam vermeyi düşünmez sırıtmaz ama hocam insanlar birbirine otobüste bile yanağını çeviriyor sizce insanlar sanalda ve evlerinde iyi olup sadece sokaklardamı kibir maskesini takıyor?

    1. Aleykümselam.
      İnsanlara karşı kibirlenmemek için kendini daha çok tanımalısın. Kendini tanıyan da Allahı daha çok tanır. Allahı çok tanıyan da da kibir olmaz.
      Allahtan başka kimsede kudret yoktur. Herkes Allaha her şeyde ancak muhtaçtır. Ben de Sen de muhtaçsın.
      İhtiyaç içinde olan aciz kulları niçin kıskanalım? Onlara ancak merhamet hissi taşıyabiliriz. Dış görünüşlerine bakıp onlar hakkında hüküm vermek de yanlıştır.

  13. Islam modernlik ve yeniliğe yeniliklere zıtmıdır?
    Araplar Islamın evrensel olduğuna inanıyorlarmıdır

    1. İslam dinde yeniliğe karşıdır teknolojide yenilik İslamla başlamıştır.
      Sebe/28 (mealen):
      – “Biz seni ancak bütün insanlara bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdik. Fakat insanların çoğu bilmezler.”
      Araf/158 (mealen):
      – “De ki; ey insanlar! Ben sizin hepinize Allah’ın resulüyüm. O Allah ki, göklerin ve yerin bütün mülkü O’nundur. O’ndan başka hiçbir ilâh yoktur.”

      Bu ayetler gayet açıktır ki Peygamberimiz araplara değil tüm insanlara gönderilmiştir. Kuran’da “ya eyyühennâs” diye geçen ibare tüm insanları kapsar. Size o bilgiyi veren kimse İslam düşmanı cahil bir kimsedir.
      Arapların hiç birisi Kuranın sadece kendilerine geldiğini iddia etmez. Bu açık bir yalandır.

  14. Selamunaleyküm abdullah bekir hocam NE ZAMAN EMROLUNAN VAKİT GELDİĞİNDE BİZ SİZLERE KENDİMİZİ AÇIKCA TANITIRIZ SİRİUS MİSYONU CELSELERİ .184. 1982 ergün arıkdal diye bir kişinin kozmik varlıklardan aldığı vahiymiş bu hocam celseleri okuyunca kuran gibi ayetler gibi okunur sirius misyonu celseleri adı kitabın hocam bu yukarda yazdıpım ne zaman emrolunan vakit geldiğinde tanıtırız kendimizi kuranda yazmıyormu zaten?

    1. Aleykümselam Alpaslan kardeşim.
      “NE ZAMAN EMROLUNAN VAKİT GELDİĞİNDE BİZ SİZLERE KENDİMİZİ AÇIKCA TANITIRIZ SİRİUS MİSYONU CELSELERİ .184.” 1982 ergün arıkdal diye bir kişinin kozmik varlıklardan aldığı vahiy olduğunu iddia etmiş.
      Kuran Peygamberimizin son peygamber ve son Rasül olduğunu bildirmiştir. Birilerinin kalkıpta vahiy aldığını iddia etmesi çürük bir laftır.
      Bu safsatadır. Öyle bir ayet yoktur uyduruk slogansı bir sözdür.
      İlahi vahiy öyle basit cümle olur mu hiç? İnsanlar nasılda çabuk aldanıyor yazık!

  15. hocam iyi geceler ben namazda tayyihati okurken vetteyyibatü diye okuyuyordum sona ü gelecek şekilde mana değişir mi?

    1. Mana değişmez. Kelime üzerinde durulduğunda (Vattayyibât) okunur. Kelime üzerinde durulmadan geçilirse (Vattayyibâtü) olarak okunur.

  16. Selamunaleyküm hocam Allah Tebareke Ve Teala’ya insanların bu kadar merakları olmasına rağmen neden nefsine hakim olamıyor kötü günahlar işliyorlar yoksa ateistlerin dediği gibi haşa dinler ve doğa üstü varlıklar insanlar arasında rekabetimi sağlıyor ne düşünüyorsunuz hocam?

    1. Aleykümselam.
      Ateistlerin ne dediklerinin bir itibarı yoktur. Fizik ve kimyaya inanmayan bir kimsenin fizik ve kimya hakkında ileri süreceği düşüncenin bir önemi olabilir mi? Ateistler de dinen inanmayan kimselerdir onların din hakkında bilgileri sıfırdır.
      İnsanların bir çoğu Allaha inanıyor ama Allahı tanıma bilgileri çok azdır. O sebepten büyük günah işliyorlar. Allahı ne kadar tanırsan o kadar sever ve Ona aşık olursun . Emirlerini de aşkla yaparsın.

  17. Aleykümselam.
    Sizin çevrenizdeki bazı cahil insanların anlayış ve davranışlarını müslümanların çoğu üzerine atfetmek hatadır. Müminler sizin sandığınız gibi düşünmezler.

  18. Araplar Islamın evrensel din olduğuna inanırlarmı yoksa sadece kendilerine mi gönderildiğine inanırlar internetten bir yazı okumuştum Sebe 28 Araf 158 ayetlerinde geçen insanlar kelimesinin sadece Araplar’ı kastettiğini açıklamış insanların bütün anlamı verdiklerini açıklamış Araplar Islamın sadece kendilerine özgü olduğuna inanıyorlarmış Islamın evrenselliğini kabul etmiyorlarmış bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz

    1. Sebe/28 (mealen):
      – “Biz seni ancak bütün insanlara bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdik. Fakat insanların çoğu bilmezler.”
      Araf/158 (mealen):
      – “De ki; ey insanlar! Ben sizin hepinize Allah’ın resulüyüm. O Allah ki, göklerin ve yerin bütün mülkü O’nundur. O’ndan başka hiçbir ilâh yoktur.”

      Bu ayetler gayet açıktır ki Peygamberimiz araplara değil tüm insanlara gönderilmiştir. Kuran’da “ya eyyühennâs” diye geçen ibare tüm insanları kapsar. Size o bilgiyi veren kimse İslam düşmanı cahil bir kimsedir.
      Arapların hiç birisi Kuranın sadece kendilerine geldiğini iddia etmez. Bu açık bir yalandır.

  19. Selamunaleyküm. Benim sorum şu bazı sözde psikologlar işte eşcinsellik doğuştandır tedavisi yok vs deniyor açıkçası bana mantıklı gelmedi size de sormak istedim bu yüzden. Bu Dedikleri doğru mu yoksa öyle olan bir insan tevbe edip islama yönelirse o insanın hisleri düşünceleri değişir mi yani o insan olması gerektiği gibi olur mu ?

    1. Aleykümselam.
      O ateist psikologlar “eşcinsellik doğuştandır tedavisi yok” diyerek eşcinselliği teşvik etmek toplum ahlakını bozmak için öyle söylemektedirler. Onların bir çoğu da o hastalığı taşımaktadır. Eşcinsellik doğuştan olsaydı Allahu teala eşcinsellik yapanları lanetler miydi? Doğuştan nice zihinsel hastalar var Allahu teala merhametinden onları hesapsız cennete koyacaktır.
      Kuran’da, “Lâ yükellifullahu nefsen illâ vüs’ahâ” (Biz hiçbir nefse gücünün yetmeyeceği yükü yüklemedik) buyuran Rabbimiz zihinsel engellilik gibi öyle bir hastalık doğuştan olsaydı onlara yasak koyar mıydı hiç.?
      Eşcinsellik çok kolay tedavi edilebilecek ruhsal bir hastalıktır.
      Yapılan işin sapkınlık olduğunu bilip Allaha yönelmek,
      Allahın kendisinin ne düşündüğünü ve ne yaptığını düşünerek yapacağı çirkinlikleri Onun göreceğini düşünüp Ondan utanmak ve o işi terk etmektir.

    2. Anladım Çok teşekkür eder mi yani o sapkınlar doğru yolu bulursa o hisleri de kaybolur o zaman demi?
      Kusura bakmayın şunu sormayı unuttum peki o insanlar doğuştan öyle sadece o şekilde hissedebilir mi yani Allah bu anlamda imtihan edebilir mi o insanları ?

    3. Rica ederiz.
      Evet sapkın işlerini Allah rızası için terk edenden Allah razı olur yaptığı işin çirkinliğini ona hissettirir.
      Yani o kötü hislerin kendisine ait olmadığını kötülükleri emreden nefsin dürtüleri, hastalıkları olduğunu anlar.
      Hiç bir kimse doğuştan eşcinsel değildir. O tür hastalıklar kişiye aile yapısından veya kötü çevresinden akseder. Çocuk büluğa yaklaştıkça çevresinden aldığı kötü kültürün etkisinde kalan çocuk yavaş yavaş şeytan ve nefsin dürtüsünü kendi özünden gelen duygular sanmaya başlar.
      İslama yönelirse bunların çirkinliklerini görmeye ve akletmeye başlar.

  20. Selamun Aleyküm,Bulunduğumuz yeryüzüyle dünya atmosferinin bitiş noktası arasındaki mesafe 1000 kilometre(km) gibi küçük bir mesafedir .Nitekim uzay araçlarıda bu mesafeyi 12 dakikada geçip uzaya çıkıyorlar.
    Bir hadis var;
    Resulullah s.a.vın bulunduğu bir grup insanla oturuyordum.Derken bir bulut geçti.Herkes ona baktı.Resulullah ‘Bunun ismi nedir Bileniniz varmı? Diye sordu.”Evet bu buluttur” dendi.Hz Peygamber; Biliyormusunuz Sema ile arz arasındaki uzaklık ne kadardır? Diye sordu.”Hayır bilmiyoruz ” dediler.
    Hz Peygamber ; Öyleyse bilin ki ikisi arasındaki uzaklık ya yetmişbir, ya yetmiş iki veya yetmişüç yıldır.Onun üstündeki semanında uzaklığı böyledir.Resulullah yedi semayı sayarak herbiri arasında bu şekilde uzaklık bulunduğunu söyledi.
    (TIRMIZİ,TEFSİR,HAKKA,3317)
    Hocam Hadisde 7 sema sayılmış ilk sema olan dünya göğüyle yeryüzü arasındaki mesafe 70 küsür yıl olarak belirtilmiş ,7 ,70 gibi rakamlar araplarda çokluktan kinaye olarak kullanılır nitekim Hz Peygamber bir başka sözlerinde bu mesafeleri farklı rakamlar vererek söylemiştir 500 yıl yürüme mesafesi gibi baknz;(Tırmızi,Tefsir,57)
    Buda verilen sayıların çokluktan kinaye olduğunu gösterir.
    Ama bahsettiğim gibi yeryüzüyle ilk sema olan dünya göğü arası 1000 km gibi kısa bir mesafedir uzay araçları 10 dakikada ulaşıyor o mesafeyi ,
    Hz Peygamber dönemi ulaşım olarak deveyi saysak 10 günde gider deve 1000 km yolu.
    Demem o ki yeryüzüyle ilk sema olan dünya göğü arasındaki mesafe çok kısadır ama hadislerde çokluktan kinaye olarak 500 yıl yürüme mesafesi 70 yıl vs. Gibi rakamlar telaffuz edilmiş,Resulullah bilime aykırı birşey söylemiyeceğine göre konuyu nasıl tevil ederiz??

    1. Resulullah s.a.vın bulunduğu bir grup insanla oturuyordum.Derken bir bulut geçti.Herkes ona baktı.Resulullah ‘Bunun ismi nedir Bileniniz var mı? Diye sordu.”Evet bu buluttur” dendi. Hz Peygamber; Biliyor musunuz Sema ile arz arasındaki uzaklık ne kadardır? Diye sordu.
      – ”Hayır bilmiyoruz ” dediler.
      Hz Peygamber ;
      – “Öyleyse bilin ki ikisi arasındaki uzaklık ya yetmiş bir, ya yetmiş iki veya yetmiş üç yıldır. Onun üstündeki semanın da uzaklığı böyledir. Resulullah yedi semayı sayarak her biri arasında bu şekilde uzaklık bulunduğunu söyledi.
      (TIRMIZİ,TEFSİR,HAKKA,3317)

      Hadisleri anlamak için usulü hadis bilimine sahip olmak lazım kuru mantıkla hadisler anlaşılamaz sonra da akıl sekteye uğrar.
      Rasulullahın kast ettiği sema sizin anladığınız atmosfer tabakası değildir. Kuran da geçen “Biz yakın semayı yıldızlarla donattık” mealindeki ayette beyan edilen semadır.
      Atmosferin içinde yıldızın olması ne mümkündür.
      hadi,ste kast edilen yetmiş üç yıllık mesafenin tam olarak neye göre olduğunu Rasulullah bilebilir. Belki ışık hızı ile belki ondan daha hızlı Meleklerin uçuşu iledir.

    2. Hadisde dikkat ederseniz bulut detayı var bulut geçiyor resulullahda soruyor bunu biliyorsunuz dimi oda evet diyor oda yer ile gök arasında ne kadae mesafe var biliyormusunuz diye sorup açıklıyor.
      Bulutlarda bizim dünya atmosferimizde olduğundan dünya göğü kastedildiği belli değilmi hocam?

    3. Hadise biz dikkat ettikte siz anlamakta zorluk çekmiş olmalısınız.
      Resulullahın (s.a.v.) bulunduğu bir grup insanla oturuyordum. Derken bir bulut geçti. Herkes ona baktı. Resulullah ‘Bunun ismi nedir Bileniniz var mı? Diye sordu. ”Evet bu buluttur” dendi.
      Hz Peygamber; Biliyor musunuz Sema ile arz arasındaki uzaklık ne kadardır? Diye sordu.”Hayır bilmiyoruz ” dediler.
      Hz Peygamber ; Öyleyse bilin ki ikisi arasındaki uzaklık ya yetmişbir, ya yetmiş iki veya yetmişüç yıldır.Onun üstündeki semanında uzaklığı böyledir.Resulullah yedi semayı sayarak herbiri arasında bu şekilde uzaklık bulunduğunu söyledi.
      (TIRMIZİ,TEFSİR,HAKKA,3317)

      Burada buluttan söz edilmesi ashabın dikkatini konuya çekmek içindir. Sonra 1. göğün içinde dünya da var bulutta olacak elbette.
      Birinci semayı anlatan ayeti kerime (mealen):
      Mülk/5(mealen):
      – And olsun biz, en yakın göğü(birinci göğü) kandillerle (yıldızlar, göktaşlarıyla) donattık.”

    4. Dediğinizi anladım hocam mantıklı.
      Ama ordaki sahabi işin içine bulut girince normal olarak yer ile gökyüzü arası olarak anlıcak ve olayı yanlış anlamış olcak Yani demek istediğim Sahabi yanlış anlayıp dolayısıyla yanlış bilgiye sahip olmuş olcak bu kısmı nasıl açıklarız.
      2.olarak) Nuh suresi 15,16. Ayette Nuh Aleyhisselam
      “Görmediniz mi Allah yedi göğü birbiriyle nasıl ahenktar yaratmış ! Onların içinde ayı bir nûr kılmış güneşide bir çerağ yapmıştır” diyor.
      Bu ayetle alakalı şöyle deniyor; Atmosferin 7 tabakası deniyorsa güneş ve ay bunların içinde değil eğer evrenin yedi tabaka varsa insanlar bunu göremez diyorlar.
      Ayrıca güneş ve ayın içinde ışık olduğu 7 gezegen söylermisiniz güneş sisteminde?

    5. 1- Sahabi yanlış anlamamıştır. O işittiğini yorum yapmadan aktarmıştır. Peygamberimizin söz söylerken dikkatleri çekmek için o türden sözler söylemesi meşhurdur. Allahın Rasulü önce bir soru ile dikkatleri çeker sonra o sözün dışına çıkarak vermek istediği esas mesajı verirdi.
      2- Mülk suresinde yakın semayı misbahlar ile donattığını belirtmiştir Allahu teala.
      NUH SURESİ/15,16 (mealen):
      – “Görmediniz mi Allah yedi göğü uygun tabakalar halinde nasıl yaratmış?”
      – “Ve Ay’ı bunların içinde bir nur yapmış, güneşi de bir (misbah) lamba kılmış.”
      15. Ayette Allahu teala Nuh Peygamberin kavmine hitabını belirtmektedir. Bu ayette Hz Nuh kavmine göğün nasıl bina edildiğine vurgu yapıp düşünüp ibret almalarını istemektedir. Yoksa ne o günkü insanların ne atmosferin katlarını ne de bu zamanki insanların göklerin tabakalarını çıplak gözle veya teknoloji ile görebilmeleri mümkün değildir.
      16. ayette Allahu teala güneşi enerji kaynağı olan misbah sözü ile ifade etmiştir. Ay ise nur yani ışığını başkasından alan olarak ifade edilmiştir. Anlayana bu da bir mucizedir. O devirde Mekke Medine halkı ayın ışığını güneşten aldığını nereden bilebilirdi.?
      Gezegenler ışıklı değildir. Ay gibi ışığını güneşten alan dünya gibi kara parçasıdır. Bunları saymamıza gerek yok siz de zaten biliyorsunuzdur. Uranüs, jüpiter gibi vs.

    6. Anladım hocam ama bu ayetteki sanki güneş ve ayın içinde bulunduğu 7 gezegenden bahsediliyor.
      Şuan güneş sisteminde bahsettiğiniz üranis venüs vs. Kütle çekim merkezi güneş bu doğru lakin ayette dediğim gibi sanki 7 gezegen var ve güneş ve ay bunların içinde ışık ve nur..
      Bu ayete şöyle denmenin sakıncası varmıdır;
      Bu dünyamızın içinde göremediğimiz farklı alemler var bunlarda bu kürenin içinde gökde biryerde yaşıyorlar farklı farklı yerlerde güneş ve ay ise bizler gibi onlarada ışık kaynağıdır gibi bir mana denebilirmi

    7. NUH SURESİ/15,16 (mealen):
      – “Görmediniz mi Allah yedi göğü uygun tabakalar halinde nasıl yaratmış?”
      – “Ve Ay’ı bunların içinde bir nur yapmış, güneşi de bir (misbah) lamba kılmış.”

      Kuran’da yıldızdan necm, gezegenden ise kevkep diye bahseder.
      Bu iki ayette yedi gezegenden bahsedilmez bu yedi gezegeni de nereden çıkardınız? O sadece sizin zannınızdır.

    8. Ayette güneş ve ayın yedi göğün içinde olduğu belirtilmiştir. Bir başka ayette ise güneşin birinci göğün içinde olduğu açıkça belirtilmiştir.

Bir cevap yazın