Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

(Visited 61.661 times, 28 visits today)
DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 24.402 yorum.

  1. Selamün aleyküm hocam ben misal 15 haziran günü bütün namazlarımı kıldım sonra kıldığımı unuttum 15 haziran günü bütün namazların kazasını kıldım hocam bu kıldığım kazalar kılmadığım farz namazlarının yerine mi geçer yoksa öylesine kalır mı bunlar?
    Yani başka kılmadığım farz namazların yerine mi geçer yoksa boşa gider bu namazlar çünkü kılınmıştı daha önceden ama yine kılındı

    1. Yani başka kılmadığım farz namazların yerine mi geçer yoksa boşa gider bu namazlar çünkü kılınmıştı daha önceden ama yine kılındı

    2. Daha önce kılmadığın kazalar varsa onların yerine geçer. Yoksa nafile sevabı verilir.

    3. Aleykümselam.
      15 haziranda bütün kaza namazlarını kıldığını hatırladığına göre sorun yok Allah kabul etsin.
      Ama bu kıldığın namazları daha önce kılmışsan bu namazların nafile yerine geçer boşa gitmez.

  2. Selamun Aleyküm bir sorum var.
    Hac 46 meali;
    Yeryüzünde gezip dolaşmadılarmı ki ,düşünecek kalpleri ,işitecek kulakları olsun ? (Dolaştılar ama ibret almadılar ).Çünkü gerçekte gözler değil,göğüslerdeki kalpler kör olur.
    Hocam bildiğiniz gibi aklın merkezi Beyindir.
    Ayette Bazı kişilere ithafen onların düşünecek kalpleri yok deniyor.
    Bu kısma ateistler itiraz ediyor konuyu açıklarmısınız.

    1. (Sure-i Hac Ayet; 46 (mealen):
      – “Yeryüzünde dolaşmıyorlar mı ki olanları akledecek kalbleri, işitecek kulakları olsun. Gerçek şudur ki, gözler kör olmaz, fakat asıl göğüslerin içindeki kalpler kör olur”.

      Burada kast edilen kalp yürek değil gönüldür. Gönlün ise bağlantı yeri yürek lakin mekanı beyin de dahil tüm bedendir.
      Eğer insanın bedenle bağlantısı beyin olsaydı beyin ölümünden sonra insanın ölmesi gerekirdi. Beyin ölümünden sonra az da olsa hayata dönenler de yok değildir.
      Beyin, gözler gerçekten gören değildir. İnsanın göz ve beyin fonksiyonları uykuda durduğu halde rüyada görüp işitmekte hatta zevk ve acı duyabilmektedir.

    2. Gönüldür demişssiniz hocam.
      Bir ayet daha var;
      Araf 179;
      “Kalbleri var ama onunla birşey anlamıyorlar”
      Burdaki ayetin zahirindende kalbin düşünme organı olarak gözüküyor hocam bu ayeti nasıl açıklarız ozaman

    3. Kalb yani gönül düşünme yeri değil inandıklarının deposudur. Zinhar oraya küfür ve şirki sokma.
      Beyin ise düşünme merkezidir. Akıl ise doğru ve yanlışın ayrımını yapan bir sezgidir. Kalpleri olan kafirler onu imana açmadıkları için o dine ait gerçekleri anlamıyorlar. Düşündüğünü anlamak gönlün işidir.

  3. Selamunaleyküm. Şimdi bankaya para yatırdık diyelim daha fazlasıyla alınca bu faiz oluyor ya o faizi kullanmadan bir hayır kurumuna verebilir miyiz ne yapmak lazım bu hususta?

    1. Aleykümselam.
      Faizden elde edilen kazançla hayır yapılamaz. Sana sadece günahı kalır.

    2. Sadaka amacı olmadan sadece vermek suretiyle de mi veremeyiz bir yerlere ?

    3. Sadaka amacı ve sevap beklentisi olmadan bir yerlere verebilirsiniz.

  4. hocam iyi günler bir evde bir odada kuran okunuyorsa diğer odadaki dinlemezse mesela TV seyretse küfre düşer mi

    1. Kuran okunurken susup dinlemek farzdır. Dinlemeyen büyük günaha girer. Bu İlahi emri kabul etmeyen ise küfre girer.
      Farzları inandığı halde tembellikle yapmayanlar veya inandığı halde nefsine yenilip haram işleyenler kafir olmaz büyük günah sahibi olurlar.

  5. Bir diğer sorum da ojeyle ilgili. Şimdi gusülden önce oje siliniyor ya hani ama bazen tırnakta kalabiliyor her şeye rağmen bu kalıntı çıkmazsa tırnağın kazınmasına rağmen çakmazsa abdest geçerli mi ? Şey diye duydum asetonla silince zaten ojenin tabaka özelliği kayboluyormuş tırnakta kalıntı gibi kalmasına rağmen oje gibi tabaka değilmiş. Ama bilemedim size de danışmak istedim bu durumu.

  6. Selamunaleyküm. Saç boyası gusle engel midir ? Ben saçımı boyattım fakat saç derimde değil aaç uçlarımda var. Tabaka oluşturup oluşturmadığı nasıl anlaşılır ne yapmam gerek ?

  7. Benim bir sorun olucaktı benim içimden küfür inkar falan geçiyor ama sanki bunu kalbimle tasdiklemiş dilimle söylemiş gibi hissediyorum bu vesvese midir bunları düşününce çok üzülüyorum ama ya sen dediysen diye bir ses geliyor. Geçen yine çok falza olduğunda ağzımı açtım ama hiç bir kelime söylemedim vesvese midir bu lütfen cevaplayın

    1. SORU:
      “Benim bir sorun olucaktı benim içimden küfür inkar falan geçiyor ama sanki bunu kalbimle tasdiklemiş dilimle söylemiş gibi hissediyorum bu vesvese midir bunları düşününce çok üzülüyorum ama ya sen dediysen diye bir ses geliyor. Geçen yine çok falza olduğunda ağzımı açtım ama hiç bir kelime söylemedim vesvese midir bu lütfen cevaplayın”
      CEVAP:
      O tamamen şeytanın vesvesesidir. Öyle bir şeyi dilinizle söylemedikçe ve kalbinizle beğenmedikçe endişe etmeyiniz.

  8. Selamün aleyküm hocam yemin kefaretini İHH veya diyanet vakfına para versek olur mu fakir bulmak yedirmek giydirmek zor oluyor.
    Eğer bu vakıflara verebilirsek ne kadar vermemiz lazımdır hocam

    1. Aleykümselam.
      Kefaret parası vakıflara veya camilere verilemez. Yoksullara vermelisin. Para olarak değil yemek parası olarak vermelisin. Üç gün oruç 6 öğün yemek parası eder. Durumun iyi değilse üç gün arka arkaya oruç tutarsın.

    1. Makatı kolozette yıkamak caiz değildir. Çünkü ondan sıçrayan pis sular ile iç çamaşır kirlenir onunla namaz kılınmaz.
      Yıkama esnasında dübürün içine su girerse oruç bozulur.

    2. Taharetini elinle yap çıkışta elini sabunlu su ile yıka.
      Taharet yaparken parmağını dübürüne duhul ettirme, ıkınır durumda su ile birlikte parmaklarını yüzeysel olarak gezdir.

  9. selamun aleykum hocam

    hocam ben ve eltim bir sey yaptiydik ama simdi duydum ki

    hocam esimin ablasi ve enistesi 2011 senesinde vefaat etilerdi
    ben ve eltim o donem yeni cocugumuz olduydu
    esimin yegeni bizde kalsin diye ve mahrem olsun diye
    ben ve eltim cocugu emzirdik
    simdi yaz doneminde eltim gilde kaliyor
    obur zamandada bende

    hocam bir komsum bana sizin yaptiginiz gunah dedi
    bir kisinin en fazla 1 sut annesi olur
    bir de 2yas dan buyuk cocuga eger emzirirsen sanki esini aldatmis gibi oluyorsun dedi

    hocam cocuk 2008 dogumlu kasim2008 dogumlu
    onu emzirdimiz zaman 2bucuk yasindaydi esimin ablasi ve kocasi 2011yaz doneminde oldulerdi

    be ve eltim onu 3 ay boyunca emzirdik yani 3 yasina kadar

    hocam simdi o bizim mahremiz midir?

    1. Sütünü emen çocuk sütünü emdiği zaman 30 ayı geçmemiş ise süt evladındır.
      Bir kadının birden fazla süt evladı olabilir o komşun halt etmiş!

  10. Selamün aleyküm üst üste aynı konuda birden fazla yemin ettim ve son yemini bozarken zaten tek kefaret versem oluyor bu seferde bozuyım diyerek bozdum
    Hocam buna rağmen tek bir kefaret versem yemin kefareti tamam olmuş oluyor mu?
    Hocam selamün aleyküm 500 liram var öğrenciyim kazancım gelirim yok sadece burs alıyorum yemin kefaretini oruç olarak verebilir miyim

    1. Aleykümselam.
      Üç gün arka arkaya oruç tutunuz.
      Tek bir kefaret olmaz. Her birine ayrı ayrı kefaret gerekir.

    2. hocam ama konusu aynı hatta aynı söz 5 ten fazla yemin bozdum tek kefaret buna olmuyor mu çünkü böyle bir yazı okumuştum

      örnek vallahi sigara içmeyeceğim diye yemin eden birisi yeminini bozsa sonra tekrar aynı yemini içse tekrar bozsa buna tek bir kefaret yeterlidir.

    3. O bir fetvadır. Bizim fetvamıza göre ayrı ayrı kefaret gerekir.

  11. Selamün aleyküm hocam ana babam sofrada yemek konusunda çok ısrar ediyor. Misal tıka basa doymuşum illa bunu da ye onuda ye diyorlar bende doydum yok diyorum günah oluyor mu bu konuda dediklerini yapmazsak?
    Bir sorum daha olacak hocam biri bana olumsuz bir şey söylese hemen öyle olacak diye inanıyorum ve bu durumumdan çok rahatsızım bu fikre beni iten müminin konuşması dua olur diye bir şey duymuştum bunu duyduktan sonra biri olumsuz konuşsa hemen moralim bozuluyor. O olacak gibi zannediyorum bunu nasıl yenerim acaba

    1. Aleykümselam.
      Sofrada yemeği yavaş ye onlardan sonra kalk. Çok yemek doğru değildir. Bu hususta onları üzmeden kibarca reddet.
      Geleceği Allahtan başkası bilemez diye kendine telkin et.

  12. Velinin nikahtan izni ve bilgisi var. Nikah anında hazır bulunmasi gerekir mi hanefiye göre? . Ve şuan kiyilan resmi nikah dinen geçerli olur mu? Şahitlerin iki kadın bı erkek veya iki erkek şeklinde dikkat edilerek yapılırsa başka sorun kalır mi suanki resmi nikahlarda..başka şartlara uyulmayan kısım var m?
    Ayrıca resmi nikahta mehir konuşulmuyo nasıl olxa?
    Kız Hanefi, baba Şafii veli izni durumu kime göre olacaak?

    1. Hanefiye göre nikahta reşit kişinin velisinin izni şart değildir şafiye göre şarttır.
      O sebeple nikah anında orada bulunması şart değildir.
      Şu zamanda kıyılan resmi nikahın geçerli olması için nikah aktini yapan memurun müslüman olması ve falancayı eş olarak kabul ettin mi dedikten sonra damat ve gelinin “ettim” demeleri gerekir. “ediyorum” derlerse o nikah geçersizdir…
      Mehir daha önce konuşlan takılar mehir yerine geçerli olur.
      Kız ne taraftan ise izin meseleside ona göredir.

    1. Aleykümselam.
      İbadet yaptıktan sonra ibadetin kabul olduğunu hissetmek pek mümkün değildir. Çünkü şeytan kabul olsa bile vesvese verir.
      O sebeple ibadetleri sırf Allah rızası için ehli sünnete ait ilmihallere göre yapacaksın kabul olup olmadığını düşünmeyeceksin.

    1. O tesbihi bir süre bekletiniz. Gelmezse sahibi bedelini bir yardım kuruluşuna verdikten sonra kullanabilirsiniz.

    1. Aleykümselam.
      Yemin, yalnız Allahü teâlânın isimlerini söylemekle olur. Vallahi, billahi, tallahi gibi.
      Kur’an, Peygamber, Kâbe için demekle yemin olmaz. Fakat âdet olduğu için Mushaf hakkı için demek veya elini Mushafa koyarak bunun hakkı için demek yemin olur. (Kur’an çarpsın) demek, Allah şahidim olsun demek yemin olur.
      Sizin o sözünüz de yemindir.

    2. Hocam herkes günah işler tevbe bozulursa kefaret mi gerekiyor yani?
      Ama hocam ben yemin kastıyla söylemedim allahım görüyorsun ben tevbe ediyorm kastıyla söyledim

    3. Kardeşim sana tevbe edince yemin et mi denildi? Ne diye kendi kendine yemin ediyorsun?
      Yemin yemindir. Ne kasdıyla edersen et.

  13. Selamün aleyküm ben vesvese hastasıyım ileri derece hocam misal ben Müslümanım diyorum içimden birisi değilsin diyor inatçı bişey var içimde anlamadım hocam ben bir kaç gündür tam vesvese geldiği anda peygamberimizin huzurunda gibi düşünüyorum anında kesiliyor vesvese bunun mahiyeti nedir

  14. Selamun aleyküm.
    Bir sorum var konuyla alakalı çok bilgiye sahibim ama kısa tutucam konu uzarsa detay veririm.
    Eskiden dünyada kanser tarzı hastalıklar çok nadirdi,Şuanki günümüzde en çok yakalanılan hastalıklardan.
    Bunun sebebi beslenme tarzımız.
    Yediğimiz herşey rafine yani işlemden geçiyor kasap ürünlerinden ekmeğine abur cuburuna herşey.
    Bunlar kısa ve uzun vadede insanları etkiliyor sağlık olarak.
    Uzun vadede yaşlanınca kansere yakalanma ortalaması nerdeyse 3 insanda 1 kişide görülme oranına geldi bu çok büyük bir rakam milyonları mahvediyor.
    Benim sorum şudur.
    İslamda kişinin kendi sağlığına zarar vericek birşey yapması caiz değil.
    O zaman İslamda kişinin sağlığını etkileyecek şeyide satmak caiz deil.
    Ozaman Şuan herhangi bir gıda sektüründe çalışmak mesela BİM ŞOK MARKET KASAP VS. Caizmidir?
    Şunu kabul edelimki bu kişilerin veya herhangi birinin bu rafine işlemi değiştirecek ekonomisi yok bu sistem bir kere kurulmuş ve insanoğluna empoze edildi.
    Gıdalar rafineli içindeki yağlar rafine o yağların yapılış şekilleri ısı dereceleri…..
    Çok şey biliyorum anlatırım ama sorumu anlatabilmişimdir diye detaya girmiyorum sorumun cevabı nedir

    1. Aleykümselam.
      Kanser konusundaki bilginiz ya eksik ya da yanlış olmalı. Kanser irsidir. Tecrübelerle sabittir. Ama kişide gizli kalan bazı kanserler söz konusu gıdalarla tetiklenir. 70-80 yaşında ortaya çıkacaksa 40-50 yaşlarında açığa çıkar. Mesela; sigar içmek gibi.
      Söz konusu o marketlerde ve benzerlerinde çalışmak caizdir.
      Bedene Zarar veren yiyecek ve içecekler maddeleri İkiye ayrılır. Doğrudan zarar verenler dolaylı yoldan zarar verenler. Doğrudan zara verenler içkiler, uyuşturucular vs. Bunları almakta satmakta haramdır. Dolaylı yoldan zarar verenler ise her türlü gıda maddesidir. Ekmek, yağ, şeker vs. aşırı tüketilirse sağlığa zarar verir.
      Bunlara dinimiz haram demedi. Biz de diyemeyiz. Rafineli yağlar zarar verebilir ama herkese değil.

  15. Selamun aleykum hocam,bi konuyu çok merak ediyorum gördüğünüzde yazarmısınız.Birini sevmek aşık olmak cüzi irade midir külli irade midir?Eğer cüzi irade ise ve kişinin cüzi iradesinin sonucu şer olmuşsa bu şeri Allah değiştirmek isteyebilir mi?Yada cüzi irade kişinin kendi kaderini kendi belirlemesi durumu olduğu için bu sonuca hiçbişekilde Allah etki etmez mi?

    1. Okudum hocam sağolun ama aslında sorduğum tam olarak şu; Birini sevmek aşık olmak cüzi irade midir külli irade mi?Birde bi kişi birini sevmişse,karşı taraf ayrılmışsa ve seven taraf o kişiyi unutmak için dua etse,Allah kişinin o kişiyi unutmasını sağlayabilme durumu olabilir mi yada sevmek kişinin kendi kaderini kendi belirlemesiyse eğer Allah buna karışmak istemez ve hiçbişekilde karışmaz mı?

    2. Gülcan hanım birini sevip sevmemek cüzi iradedir. Allah kimseye kimseyi zorla sevdirmez. Öyle olsaydı imtihan olmazdı. Kafirlerden fiziksel olarak çok güzel kadın ve erkeler vardır ancak onları sevmeye inançları engeldir. İnancı önemsemeyip onlardan birine aşık olan kadın veya erkek onun dinine dönerse sorumlusu insanı kendisidir.

Bir cevap yazın