Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

61.977 - 28
DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 24.446 yorum.

  1. Teşekkür ederim cevaplar için. Bir soru daha sormak istiyorum. Elimde yaralar var bu yaraların içinden sıvı gözüküyor ve bazen kan da gözüküyor. Ellerimi yıkadıgım zaman bu yaraları da yıkamış oluyorum doğal olarak, yıkadıktan sonra elimde kalan ıslaklık necis oluyor mu ya da elim necis olur mu böyle, sürekli yarabandı takıp mı yıkamak zorundayım, öyle yıkayınca da yarabandı ıslanıyor,ç. Bu durum nasıl olur cevap verebilirseniz sevinirim.
    Yani bu yarayı sarmadan elleri yıkadık, yıkadan sonra ellerden damlayan su temiz midir,

    1. Rica ederiz.
      Elinizdeki yaradan çıkan cerahat sizden kopmadıkça necis olmaz.
      Yaranızı yıkadıktan sonra yaradan akan su kan veya cerahat değilse temizdir. Kan veya cerahatsa onu elbisenizden uzak tutunuz. Ya da yarayı sarıp iyi oluncaya dek su değdirmeyiniz. Abdest alırken sargının üzerini elinizin ıslaklığı ile hafiften mesh ediniz.
      Sargının üzerindeki kan veya cerahat namazınızı olumsuz etkilemez. Çünkü o zarurettir.

  2. Selamünaleyküm. Birkac soru daha sormak istiyorum necasetten teharet ile ilgili eğer cevap vermek isterseniz çok sevinirim gundelik yaşantıyı etkiler duruma getiriyor artık bunlar
    1)klozette teharet muslugu ile teharet alma esnasında sekip sıçrayan klozet dışına çıkan sular necis midir, her sıçradıgında kıyafete, bu kıyafet değişmeli midir, yere sıçrarsa yer böyle her gün yıkanmalı mıdır, kimi zaman bacağa da gelebiliyor,yere geldiginde kimi zaman görülmüyor nereye düştüğü falan, surekli yasanabiliyor bu durum, ne yapılmalıdır bunun için? (alaturka tuvalet yoksa)
    2) Birisi banyodayken duş bataryasını o bölgeye (makat) tutarak temizlediğini söylemişti. Bu şekilde o bölgede eğer necaset varsa bu banyoda sağa sola ya da vucuda ya da bataryaya sıcrayarak tehlike oluşturmaz mı? Bu sekilde yapılır mı yoksa elle mi yapılır banyoda da
    3) kimileri büyük abdest ya da küçük abdest bozduktan sonra el yıkarken sabun kullanmadan sadece suyla yıkıyor. Bu dinen dogru olur mu? Sadece suyla yıkadıktan sonra sağa sola ya da insanlara temas eden biri vebal alır mı? Aynı şekilde vücuda bulaşan bir necaset (kol,gövde.bacak) sadece suyla temizlenir mi, ya da bir peçete ıslatılıp bulaşan yer silinse olur mu? Hayırlı akşamlar.

    1. Aleykümselam ShSh.
      1- Klozet veya alaturka tuvalette taharet yaparken tene veya elbiseye idrar veya makatı yıkarken Makat temizlenen dek akan veya sıçrayan su necistir. Bunların miktarı bir elin ayasını dolduracak miktara erişirse o elbise ile namaz kılınamaz. Tene sıçrarsa sıçrayan yer yıkanmalı veya banyo yapmalı.
      2- Banyoda makat yıkanmaz. Hem vesveseye sebep olur hem elbiseyi hem de banyoyu kirletir. O durumdan temizlenmedikçe kılınan namazlar fasittir.
      3- Büyük abdestten sonra elleri sabunla yıkamak sünnettir aynı zamanda görgüdür medeniyettir. Hayvanlık yapıp elin mikrobunu başkalarına bulaştırmaya kimsenin hakkı yoktur.
      O sebple birisine virüs bulaşırsa vebaldir günahtır.
      Vücuda bulaşan necaset sabunlu su ile yıkanmalıdır. Silme ile temizlik olmaz.

  3. Selamunaleyküm hocam ALLAH SUBHANE VE TEALA ahirette kimliğini kanıtlamak için kullarına baldırını sakını açar gösterir bunu nasıl anlamalıyız yoksa gerçekten insan suretinde bir bacak sakmıdır?

    1. Aleykümselam.
      O hadisi şerif mecazi manadadır. Allahu Teala bacaktan ve sair uzuvlardan münezzehtir. O bizim künhünü bilemeyeceğimiz manada bir İlahi tecellidir ki Müminler sonsuz mesrur olacak kafirler mahvolacaktır.

  4. İyi geceler. koltuktan kan lekesi nasıl temizlenirse dinen temizlenmis olur?
    Koltuga elimle temas ettim fakat sonra baktım ki elimde egzamadan dolayı kesik gibi yaralar var, bu yaraların içinden kan ve sıvı gözüküyor. Koltuğu elledikten sonra bu yaradan dolayı koltuğa kan bulaşmıştır diye düşündüm kanı göremedim belki de kucuk bir miktar bulasmistir koltuga. Yara olan kısmı koltuga dokundurdum ama koltugu ellerken. Ne yapmalıyım

    1. Kan lekesini normal yıkamayla yıkarsanız dinen temizlenmiş sayılır.

  5. Selamunaleyküm. Benim telefonumda spotify diye bir müzik uygulaması var youtube gibi tüm müzikler var. Küfür içeren müzikler de oluyor elbette ama ben onları hiç dinlemiyorum içerği sakıncalı olmayan müzikleri seçip dinliyorum yine de o uygulamayı silmeli miyim ?

    1. Aleykümselam Mümine Genç.
      Küfür ve müstehcen müzikleri silme imkanın varsa silmelisiniz.

  6. Müzik dinlemek günah mıdır yoksa haram mıdır ? içeriğinde hiç küfür yoksa normalse tamamen, şehvet isyan içermiyorsa, ibadet etmeyi engellemiyorsa müzik dinlenebilir mi ?
    Yani müzikle ilgili soruma şunu da ekliyeyim mesela cennetle ilgili bir şey diyor ama mesela bildiğimiz anlamda değil de güzel dünya vs anlamda mecazen cennet diyor. Küfür içerp içermemesinde anlama bakmamız gerekir mi yoksa direk dinlememek mi

    1. Güftesi müstehcen ve gayri ahlaki müzikleri dinlemek haramdır. Güftesi küfür olanları ise dinlemek küfürdür. Diğerlerini Hanefiye göre dinlemek haramdır. şafi olan İmamı Gaziliye göre ise caizdir.

  7. İyi akşamlar. İçeriğinde alkol bulunan nemlendirici el kremi kullanmak uygun olur mu? Bu kremde ne çeşit alkol kullanılıyor bilmiyorum , eller kuruyor çatlıyor biraz fazla yıkamaktan, ondan kullanıyor bu krem, 2.soru zincirleme kul hakkı nasıl ödenir? Örneğin elden ele dolaşan bir şeye (örnek para, kağıt vs), şer’en pis ellerle dokunup bu paranın senelerce elden ele dolasması gibi)

    1. İçeriğinde alkol bulunan kremin taşıdığı alkol bir elin ayasını dolduracak miktarda ise namazınız sahih olmaz.
      En güzel temizleyici su ve sabundur. Elleri dezenfekte adı altında kullanılan şeyler doğru değildir. İnsana korona virüsü nefes yolundan geçer ağızdan değil…Virüse bulaşan el ile burun kurcalanırsa o durumda da virüs bulaşır. O sebeple elleri sabunla yıkayarak temiz tutmalıyız.
      Kim birsinin hakkını gasp etti ise ondan o sorumludur. Sahte para eline geçen birisi bilerek onu başkasına verirse parayı alan bir süre sonra bunun farkına varır da o parayı imha etmezse her ikisi de sorumludur.

  8. Selamunaleyküm hocam bir şey sormak istiyorum kafamı yoran bir şey ben zamanında 2 odanın koltuğunda çıplak şekilde olsamda vücudumun teması koltuklara olmadan istimna yaptım ama artık hiç yapmıyorum ama kafama bir şey takılmış o iki odanın 2 koltuklarından birer tanesinde böyle bir şey yaptım diye o koltuklar kirli geliyor gelmese bile onlarda oturup uyuyunca dini yerlerde olmak yada dini tablolara yaklaşmak istemiyorum yada dini tabloları o odalara asmak istemiyorum anneme diyorum o koltukların hepsini sat yeni al diyorum paramız yok yenisini alamam diyor çok sıkıntı yapıyor bende sırf allah muhammed tabloları yüzünden kafamı meşgul ediyor ama 1 odanın 2 koltuklarını satıp yeni baza alacak kardeşimle bana diğer taraftan iyim ama bir oda daha var olduğu için bundan sıkıntı yapıyorum

    1. Aleykümselam.
      Siz vesvese yapıyorsunuz. Bir eşyanın üzerinde günah işlemekle o eşya kirlenmez. Tövbe edin tamam.

    2. Allah razı olsun bekir hocam içim çok rahatladı tablolar yüzünden çok vesvese yapıyorum yoksa normalde çok iyi düşünceli biriyim günahlardan bolca tevbe ediyorum hocam her namazın ardından 2 rekat gerçekten günahlar eninde sonunda insanları bu dünyada yaşamını zehir eder anladım

  9. Hocam Selamun Aleykum
    Ben Gece Lavaboya Gittigimde Mezi Gibi Bisey Geldimi Bilmiyorum. Lakin Vesvese Olduğundan Geldiyse Sabah Yıkarım Gibi Düsundüm. Sabah Uyandığımda Uzvu Yıkayıp Yıkamadığımı Hatırlamıyorum. Kıldığım Namaz Kabulmudur? Yoksa İhtiyaten Tekrar Kılmammı Gerekir? Tövbe Gerekirmi?

    1. Mezi geldiğinde gusül gerekmez. Abdestten önce gelmişse abdesti bozmaz. Abdest aldıktan sonra gelirse abdesti yenilemen gerekir. Abdestinde şüpheye düştünse abdesti yenilemen ve namazı vakti çıktıysa kaza etmen gerekir.

  10. Hayırlı günler hocam. Aldığım her ürünün içinde (temizlik malzemesi, kozmetik ya da hazır gıdalar vb. ) necis ürün var mı diye kontrol ediyorum. Çok yorucu oluyor. Bu yaptığım doğru mu hocam yoksa ben mi abartıyorum

    1. Hayırlı günler Sinem hanım.
      Temizlik malzemelerinde necis olmaz. Bazılarında alkol bulunabilir. elbise gibi olanları makinada yıkandıktan sonra su ile durulanıyorsa sorun olmaz.
      Gıda maddelerinde alkol olup olmadığı kontrol edilmeli. Bir markaya ilk alındığında bakılırsa tekrarına gerek yok. Mesela belli marka bir paket bisküviyi ilk kez aldığında bir kez kontrol yeterlidir.

  11. Selamlar hocam Bir atesit ALLAH CELLE CELALUHU savaş kan cihad ibadet ile besleniyor diyor hocam bu nasıl mantık gerçekten şaşıyorum

    1. Aleykümselam.
      Ateist diyorsunuz ama ateistin Allahu tealanın kan, savaş ile beslendiğini iddia ettiğini söylüyorsunuz. Demek ki o adam ateist değil tam bir dolandırıcı. Çünkü ateist Alahın varlığına inanmayan kimsedir. Oysaki o zındık Allaha inanıyor ama yanlış inanıyor.
      Ona itibar etme. Onunla muhatap dahi olma. O Allahu tealayı hiç tanımamış bir şeytandır.

  12. Selamun Aleyküm.
    Kalbleri var ama onunlar birşey anlamıyorlar(Araf 179)
    Kalbi olanlar için bunda öğüt vardır(Kaf 37)
    Hocam akıl beyindr olduğuna göre bu ayetleri nasıl anlamalıyız eskiden insanların aklın kalpte olduğunu sanmasıyla Kuranda haşa hataya düşmüş diyenlere bu konuyla alakalı nasıl cevap verilir

    1. Beyin eşekte de vardır. Eşek sizce akıllı mı?
      Evet hayvanatta da akıl vardır ama ona aklı meaş denir. Yani yaşamı için iaşe temin etmeye ve bir de kendini ve yavrusunu korumaya yarar.
      İnsandaki akıl ne yürek denilen kalpte ne de beyindedir. İnsanın aklı gönlündedir. O gönülle arşa çıkar cennetleri temaşa eder. Kalbine nur iner İlahi isimlerin tecelliyatına mazhar olur. Beyindeki akılla sadece yemek yenir su içilir tuvalete gidilir.

    2. Ben hayvanları kastetmıyorım.
      Mevcut bilimde beynin hangi tabakalarının hangi işlevlere çalıştığı ordaki sinirler vs. Herşey detayıyla var beyinle düşünüp hareket ediyoruz Bu haşa kurana ters olmaz çünkü Kuran Allah kelamıdır lakin size yazdığım yukardaki ayetlerde sanki akıl kalpteymiş imajı var eskidende insanlar aklı kalpte sandığından dinsizler Kuranda haşa yanılmış diyor mevcut ayetleri siz gönül manasındadırmı diyorsunuz

    3. Biz de hayvanları kastetmedik. Sadece bir misal v erdik.
      Allahu tealanın bir sıfatı da İlimdir. Her türlü ilmi bilen Odur. Modern bilimi de bilim adamını da yaratan Allahtır.
      Kuranda kast edilen akıl, cahillerin anladığı kalp yani yürekte değil gönüldedir. Gönül ise ne beyindedir ne de yürekte. Bedenin ne içinde ne dışındadır gönül. Akıl da onun ışığıdır. Beyin gönlün dünya ile iletişim kurduğu yerdir. O sebeple modern bilim aklı beyinde sanarak büyük yanılgı içindedir. Sana soruyorum akıl beyinde ise beynin hangi hücresindedir? Hangi molekülündedir? Hangi atomundadır? Oysa atomların hepsi aynıdır. Yani ölüdür. Bilinçsizdir, kördür sağırdır.
      Bilimi de Allah yarattı. Modern Bilim ne ki Allahın kelamına yol göstersin!?

    4. Sizi anladım hocam.
      Bu konu İncildede geçiyor yani akıl kalbe nispet edilmiş.
      Hristiyanlarda bunu şöyle açıklıyor;
      Eskiden insanlar aklın kalbde olduğu sandığından Tanrıda kalb kelimesini akıl manasında kullanmış burda amaç onların bildiği şekliyle onlara hitap etmek.
      Bu mantık kabul edilebilirmi hocam

    5. Akıl maddi bir şey değildir ki yürekte veya beyinde olsun. Akıl ruh gibi gönül gibi bir mefhum varlıktır. Elle tutulmaz gözle görülmez. O sebeple aklın yeri gönüldür.

  13. Selamünaleyküm. Evde küçük bir cocuk idrarını kacirmis bir yere ve bu idrar kurumus. sonra bu kurumus idrarının oldugu yere kuru eliyle dokunup sonra yastıga yorgana carsafa falan temas etmis. Kurudan kuruya necaset gecmez diye biliyorum ama bu sekilde cocugun temas ettiği her şeyi yıkamak camasir makinesine atmak gerekli midir mikrop olmaması icin? Biz de onun dokundugu yerlere temas edip sonra biz de sağa sola mikrop bulastırabiliriz diye dusundum ama ne yapılmalıdır? Bu temas ettiği yerler yıkanmasa mikroplu mu olur hep

    1. aleykümselam.
      Çocuğun idrarını yaptığı yer kurmuş olsa da o kısmı yıkayın. O yer idrardan sonra kuruduktan sonra el ile oraya dokunulsa bile diğer yerler necaset olmaz.
      Diğer yerleri de dezenfekte etmek için ıslak bir bezi sabunla ıslatın çocuğun el sürdüğü yerleri silin.

    2. Evet orayı yıkadık, fakat çocuğun bu kurumus necasete dokunduktan sonra temas ettiği yerleri yıkamalı mıyız, bu bahsettiğim yorganlar yastık falan, simdi bunlar necis olmasa bile bunlara biz de temas edicez, böylece mikrobu falan taşırız sağa sola diye düşündüm ama dinen ne yapmalıyız, evden dısarı cıkınca temasla baska yerlere mikrop bulastirmak da istemiyoruz, bu durumda dinen ne yapılmalı

    3. Kurumuş idrara dokunan çocuğun diğer dokunduğu yerler necis olmaz.
      Siz dahi temas etmiş olsanız kurumuş idrara size bir şey bulaşmaz.

  14. Üç hafta oldu hayizim bitmedi doktor stresten olduğunu söyledi. 10 günden sonra ben namazını kıldım artık. Peki yeni hayiz dönemimin başladığını nasıl anlicam. Namazı ne zaman bırakıcam Geçen ayki temizlik muddetine mi bakmaliyim?

    1. Hanefide adet günü en fazla on gündür. On günden sonrası hastalık kanıdır. Yani 11 gündür temizsin.
      İki adet arası temizlik en az 15 gündür. En fazlası için sınır yoktur aylarca sürebilir. (Mülteka 1.c. Shf. 85)

    2. Anladım hocam 3 haftadır her gün kanama görüyorum. Normalde bı hafta sonra hayizim başlamalı. Ama hiç temizlenmedim bu ay. Yeni Hayizim ne zaman başlamis sayacam. 15 gün temiz sayıp ilerki günler hayiz mi diyecem yoksa gecen Ay 21 gun temizdi 21 gun dolduktan sonra kendimi hayiz sayıcam asıl sorum bu.

    3. Üç hafta yani 21 gününün onunu çıkarsan diğer 11 gün temiz günündür. kanama devam ederse 4 gün sonra yani 5’inci gün adetli sayılacaksın. Çünkü Hanefide temizlik en az 15 gündür.
      Beşinci günden başlayıp on gün daha sayacaksın. O da adetli günün olacak. Sonra 15 gün temiz sayılacaksın. Kanama devam ettiği sürece bu böyledir.

  15. Güneşin bana hiç doğmadı hep mutsuz oldum gibi ifadeler kullanmak küfre girer mı?
    Anneye doğurmasaydın o zaman demek günah mı?

    1. O sözler isyandır.
      Anneye “doğurmasaydın” sözü de isyandır büyük günahtır.

    1. Aleykümselam.
      Reptilan aslı olmayan hayaller üreten siyonistlerin insanların kafasını karıştırıp aptallaştırarak dikkatleri hayal alemine çevirip dünyayı sömürme planlarıdır.

  16. Selamunaleyküm. Benim bir sorum var. Şimdi ben bir günaha tövbe ediyorum ama daha önce nefsime yenilip defalarca bozduğum oldu. Aslında kesin bırakmak istiyorum ama şeytan mı dedirtiyor bilmiyorum sanki artık tövbe de etsem bu günahı ömür boyu bırakamıycakmışım gibi yani kendime güvenemiyorum birdaha bozarsam diye. Sizce bu neden olur neler yapmam gerekir ?

    1. SORU:
      “Benim bir sorum var. Şimdi ben bir günaha tövbe ediyorum ama daha önce nefsime yenilip defalarca bozduğum oldu. Aslında kesin bırakmak istiyorum ama şeytan mı dedirtiyor bilmiyorum sanki artık tövbe de etsem bu günahı ömür boyu bırakamıycakmışım gibi yani kendime güvenemiyorum birdaha bozarsam diye. Sizce bu neden olur neler yapmam gerekir?”
      CEVAP:
      Hiçbir günahı ömür boyu yapmak zorunda değilsin. Allah insana irade vermiştir. Sen istemedikten sonra nefsin ve şeytan sana bir günahı asla işletemez.
      Tövbeni bozmamak için evde yalnız kalma. Çarşıya pazara yalnız çıkma. Müstehcen filmler vekadın resimlerini seyretme. Bekarsan evlen. Evlenemiyorsan oruç tut.

    1. Aleykümselam.
      Mukallid olmak neden kötü olsun. İnkarcı olmak kötüdür.

    1. İmanın şartıdır tüm peygamberleri sevmek ve onları tasdik etmek.

  17. Selamlar bekir hocam hayatta dert tasa gerçekten varmı yoksa insanların bahanelerimi yada hangi dertler tasalar gerçek acı derttir?

    1. Aleykümselam İbo.
      İbo sanki bu dünyada yaşamıyormuş gibi soru sormuşsun…
      Hayatta elbette dert tasa gam kasavet bela ve nimetler var. Bunlar kişilere göre değişir. Kimine dert olan şey kimine hoş gelir.

Bir cevap yazın