Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

61.979 - 30
DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 24.450 yorum.

  1. Selamünaleyküm. Aynı evde yasadigim aile üyelerinden malesef tuvaletten sonra el yıkamayan var. Ve evde kapı kolları gibi bircok yere temas ediyor. Ben de ise giderken evden cikarken bu kişinin surekli evden çıkarken temas ettiği kapı koluna temas ettim. O kişi tuvaletten sonra o ellerle dokundugu için orası mikropludur diye düşündüm ama aceleyle çıktıgım için geç kalcam diye elimi tekrar yıkayamadim. Sonra arkadasin arabasina falan bindim bu elimi kullanmak zorunda kaldim ise falan gittim işte elimi yıkadım ama yıkayana kadar yine işyerinde temas ettigim yerler oldu. Sonra bi cok yer mikrop oldu işyerinde ve arkadasin arabasinda diye düşünceler dolasiyor kafamda. Çok bağlantılı düşünüyorum iş arkadaslarımda buraya dokundu sonra işyerinde üretimi yapılan mallara da bulaştı bunlar, bu mallar yabancılara gidiyor onlara da bulaşçak haklarina gircem gibi dusunceler dolasmaya basladi kafamda. Ben vebal alır mıyım bu durumda zincirleme binlerce milyınlarca kişinin hKkına gircem gibi geliyor cevap verebilir misiniz lütfen ne olur bu durumda. Bu sekilde sürekli temastan kaçınır oldum evin içinde her yere dokunmakta surekli el yıkıyorum hatta elimde catlaklar oldu artik ama bu bahsettigim durumda ne olur vebale mi girdim ben çok
    Cevap verebilirseniz çok sevinirim epey sıkıntı yaptım bunu

    1. Aleykümselam.
      Tuvaletten sonra elleri sabunla yıkamak bir görgü ve medeniyettir. Maalesef bizim toplumumuzda ve başka toplumlarda buna riayet edenler azdır.
      Siz de vesvese yapmayınız. Herkesi aynı sanmak da vesvesedir. Siz yapmadığınız bir kötülükten sorumlu değilsiniz. Onu yapanlar düşünsün.

  2. İnanmak ve kabul etmek içe yük oluşturur mu? Kabul etmek nasıl gerçekleşir?
    Allah’ın Hay ismi var mıdır? Bide Hay ismi yerine Hayat demek kufur olurmu sanki eskiden küfür olur diye okumuştum. Bide 3. Göz kalp gozumudur 3. göz ile ilgili ayetler varmıdır nasildir Müminin kalp gözü açık olmazmi?

    1. İnanmak ve kabul etmek nefse ağırlık verir ruhu yüceltir. Kalbi kara kimselere o sebepten ibadet ve iman ağır gelir. Müminlere ise küfür ve şirk ağır gelir.
      Allahın El-Hay ismi vardır. Onun hayat sıfatı vardır. Yani o hep diridir. Allaha hayat denilmez El-Hayyü denilir.
      Evet üçüncü göz kalp gözüdür. Tekasür suresinde kalp gözüne işaret vardır. Diğer bazı ayetlerde de Kafirlerin gözlerinin kör olduğu yani baş gözü değil kalp gözünün kör olduğu belirtilir.
      Aslında her müminin kalp gözü açıktır ama bir çoğunda yeteri kadar ışık olmadığı için herkes alemi melekutü (öte alemi) göremez. Nasıl ki bu alemde gözümüz mükemmel olduğu halde ışık olmayınca cisimleri göremiyorsak öte alemi de nur olmayınca göremeyiz.

  3. Münafık ne demektir münafık iman ile küfür arasında bocalayan kişi midir ama bocalayan kişiyse içi kafir değil midir ?

    1. Münafık, inanmadığı halde bir takım maddi menfaatleri için inanıyormuş gibi görünen kimsedir. İman ile küfür arasında gidip gelen ve bocalayan kimseye münafık denilmez. Ona “sahibüş-şekk” şüpheci denilir. Bu durumda olan kimsenin kalbinde bazen iman bazen küfür baskın çıkar. Bunlar hastalığını bir alime yada bir kamil mürşide tedavi ettirmezlerse son nefesleri tehlikededir.

  4. Hocam mahkeme için kurtulmak için dua Esma ne önerirsiniz sayıda verirseniz 17gun kaldı da rica ediyorum evlatlarına kavusabilmesi icin

    1. Kur’anda geçen ins (insün) kelimesi insan demektir. Nâs kelimesi de onun çoğuludur.

  5. Selamunaleyküm hocam geçmişi unutmak için ne yapılmalı geçmişte işlediği hatalardan ruhu aşırı kabz oluyorsa geçmişten nasıl kurtulmalıyız geçmişten kalan eşyalar bile geçmişi hatırlatıyorsa ama onları satıp yada atacak izni yada parası yoksa ne yapmalı? beynim kafam çatlayacak gibi değerli hocam

    1. aleykümselam.
      geçmişi silmeye değil geçmişe bakıp geleceği düzeltmeliyiz.
      Peygamberler dışında her insan şeytan ve nefse uyup günah işleyebilir. Bunu niye işledim diye oyalanmaktansa bundan sonra nasıl daha iyi bir insan olabilirim demeli onun gayreti içinde olmalıyız. Kötü bir resim yapsan onu niye yaptım diye hayıflansan eline ne geçer? Ama o kötüye bakıp daha iyisini yaparsan akıllılık etmiş olursun.

  6. Kabz halı ne durumlarda olur Kabz halinden kurtulunabilirmi munafiklarda ve kafirlerde Kabz halı olurmu
    Bir insan Allah’tan Peygamberden İslamdan rahatsız oluyorsa duyduğu an o hal Kabz hâlimidir?

    1. Kabz ve Bast hali tasavvufta birer makamdır. Kafirlerin ve münafıkların ahvali ile karıştırmamalıyız.
      Kabz sıkıntılıdır ama onda rahmet vardır.
      İnsanda nefis ve ruh vardır. Nefis Allaha ve Peygambere ve İslam düşmandır. Ruh ise Allaha aşıktır. Allahtan Peygamberden İslamdan rahatsızlık duyan nefsi emmaredir. Kalbi kararan bir kimsenin ruhu da İslamdan rahatsızlık duyar. Böyle bir kimsenin ruhunda Allahtan ve Peygamberden dolayı rahatsızlık varsa o kimse kafirdir. Bu duruma düşmemek için günahlara tövbe etmeli günahlardan sakınmalı, ibadetleri İlahi rıza için yapıp aksatmamalıyız. Kötü kimselerden ve onların sohbetlerinden uzak olmalıyız. Aksi halde son nefeste şeytan kişinin imanına musallat olur.

  7. İslam’da kâfirler dost edilmez diye biliyorum bir insan ailesindeki kâfir akrabalarında mi dost edinemez veya Mümin müslüman olup olmadıklarını bilmiyorsa ne yapmalıdır
    Bide bir mu’min kafirleri dost edemez bir kişi annesi babası ona baktığı halde onu sevmemesi veya akrabalarını insanın içinde vicdan azabı olusturmazmi?
    Mesela benim teyzemin kocası Melekleri kotulemisti onu sevmemem gerekiyor o zaman

    1. Evet İslamda gerek akraba ve gerekse akraba dışında kalan kafirleri dost edinemez. Bu ayetle sabittir. Ancak İslama düşmanlık yapmıyorlarsa düşmanlık da yapılmaz. Kafir veya mümin olduğu belli olmayanlara ise ahlak durumuna göre yakınlık kurulur.
      Anne-baba da kafir olduğu halde İslama düşmanlık yapmıyorsa onlara şefkat edilir onların günah olmayan emirlerine itaat edilir kalplerini kırmamak gerekir.. Hatta İslam düşmanlığı yapmayan tüm insanlara merhamet edilir hidayetleri için dua edilir. .
      Teyzenin kocası melekleri kötülemişse kafir olmuştur . Onu sevmeli değil ona nasihat ediniz .

  8. 2)idrarlı bir tuvalet kağıdı klozete atılıyor ve sifonun kapağı kapatılıp sifon çekiliyor ve sifonun basıncıyla yine de klozet kapağının aralığından damlalar halinde sular sıçrıyor. Bunlar affedilen necaset olur mu? Temiz hükmünde olur mu sıcrayan yer

  9. Selamünaleyküm. Banyoda ıslak terliklerle necasete basılıp bu terliklerle halıda yürünse halı necis olur mu

  10. Selamün aleyküm hocam bir misali anlatırken misal, farzedelim manasında kendisini kafir olarak söylemek küfür olur mu? İnsanı dinden çıkartır mı? Kalple asla öyle bir şey yok hocam. Bunun hükmü nedir?

    1. Olmaz öyle misal. Bir şeyi ifade edecek söz mü bitti de öyle misal veriyorsun?

    2. anladım hocam bunu cahilce bilmiyerek yapıldığını varsayarsanız küfür olmaz inşallah

    3. Cahilce de olsa Allaha ve İslama küfür affedilmez. Olmuşsa böyle bir şey derhal tövbe edilmeli ve iman yenilenmelidir.

  11. Selamün aleyküm hocam her dua edeciğim zaman onun yerine salavat getirsem olur mu hadisi şerifte buna dair bir şey vardı bende öyle yapıyorum allah dua etmek geldiği zaman salavat getiriyorum. Ama allahtan duada isteyeceğim şey hakkında salavat getiriyorum değişik şekillerde bunu tavsiye ediyor musunuz
    Hocam bunu yapmaya başladığımdan belli çoğu istediğim şeyin olduğunu gördüm bu bununla mı alakalı

    1. Dua ayrı salavat ayrı. Dua edeceğin zaman dua et. Başka zamanda salavat et. Peygamberimizin ve ashabının uygulaması böyledir.

  12. -kredi kartı ile alınan bir yiyecek haram hükmündemidir şüpkelimidir yemesi mubahmıdır

    -kredi kartı ile alınan bir elbiseyi giymenin bi sakıncası varmı

    -batıl bir satış yapılsa mesela bir meyveyi kabı ile birlikte tartıp öyle satsak bu satıştan kazanılan para harammıdır hükmü nedir

    -bahçesinin bir kısmı devlet arazisi olan birisinin o kısımda yetişen meyveleri yemesi helalmidir yada o kısmı ekip biçmesi caizmidir

    -birisine babası bi miktar para verse oada yemesi haram olmayan bişey alıp yese onu yediği için babası verdiği parayı haram etmiş olsa çocukda parayı verdikten sonra haram edemezsin dese söylediğinden dolayı bi hata etmiş olurmu ya da babasının verdiği para hükmünemi geçer bundan sonra o yiyeceğe verdiğin parayı sana haram ediyorum dese o yiyeceği almakta bi sakınca varmı

    -1. oturuşta yanılarak ettehiyatü okumadan sübhaneke denirse sehiv secdesi gerekirmi

    -namaz kılarken önümüzden kedi geçse veya oturuşta gelip kucağımıza yatsa namaz bozulurmu iade gerekirmi

    1. * Kredi kartı ile alvışveriş yapıyorsanız her ay borcunuzu tam ödeyiniz. Yoksa faiz ödemiş olursunuz.
      * Faiz alanda verende melundur. Kredi kartı ile para alıyorsanız faize girmiş olursunuz.
      * Kapı ile tartı olmaz.
      * Devlet arazisini veya başkasına ait ir araziyi izinsiz eken harama girmiş olur.
      * Babası para vermişse oğluna haram olmayan yere sarf etmesinde bir beis yoktur.
      * Evet sehiv secdesi gerekir.
      * Namazın bozulmaz.

  13. Selamün aleyküm hocam ben fenerbahçeyi tutyorum daha gol attısa seviniyorum ama misal oyuncuları yabancı belki şirket yabancı faiz falan alıp veriyor ama ben takımı tutuyorum seviyorum bunda bir beis var mı?

    1. Aleykümselam. Beş vakit namaz kılıyor musunuz?
      Takım tutabilirsiniz ama aşırı gitmeyiniz.

  14. Mrb ben iş yerinde calışıyordum ustamzıın oğlu geldi kücük içimden bir ses bir daha bakmazsan sanki aklından hic cıkmicak gbii cümleler geldi benim arkaşımda takıntılı bana dedi ki benim takıntım cok uzun sürer öbür arkadasım da ben bişeyi taktım mı hep takarım aklıma gelir dedi bende korktum banada mı öyle olur die cocuk gitti bende ben nerde görcem bu seferde benim aklıma hep iş yerinde evde kafam rahat değil ama ben görmek istemiyorum aklıma geliyor sadece ve aklımdan gitmesi içinde cok dua ediyorum 2 ay oldu buna bu bu nedir Bi acıklama yapın lütfen 🙏

    1. İçinize kapanıp sıkıntıya girmeyiniz. Bırakınız şu şöyle mi olacak bu böyle mi olacak düşüncelerini. Olanlara bakınız.

  15. Sina(Sinameki veya ona benzer bir ot) ve baldan yararlanın.Çünkü bu ikisinde ölümden başka her derde şifa vardır.(İbn Mace,Tıp,7)
    Selamun Aleyküm.
    Bu tarz hadisleri nasıl anlamalıyız Resulullah s.a.v ozamanki doktorların/tabiplerin söylemlerini dile getirmiş ve yanılmış denebilirmi?
    Bildiğiniz gibi Nice hastalıklar varki bırakın birşeyle tedavi etmeyi çaresi bile yok

    1. Aleykümselam.
      Sina (Sinameki veya ona benzer bir ot) ve baldan yararlanın.Çünkü bu ikisinde ölümden başka her derde şifa vardır.(İbn Mace,Tıp,7)
      Bu tür hadisler bu tür otların bir çok şifa sebebi olduğuna işaret eder. Ancak bu rast gele kullanıldığında bazen zarara da sebep olabilir. Bu işi ehli yapmalıdır. Maalesef bu zamanda bunun ehli kalmadı.
      Rasulullah yanlış bir şey söylemez.

    2. Siz diyorsunuz ki, “Hadis de genelleme var ölüm hariç her hastalığa diye? Sizde biliyorsunuz ki mevcut tıp müthiş bir seviyeye geldi lakin bazı hastalıkların tedavisini bulamadı”

      Hadisi şerif de, “Sina ve baldan yararlanın. Çünkü bu ikisinde ölümden başka her derde şifa vardır.” buyrulmuştur. (kaynak: Hadis-i İbn Mace,Tıp,7)
      Bir kere Sina bitkisi Sinameki otu değildir. O Arabistan’da yetişen özel bir bitkidir. Mevcut hadisi şerifte “Sina otu ve Bal ölüm hariç her derde devadır” diyor lakin her derdin devası bulundu demiyor. Bunun anlamı tıp ilerlerse bu iki terkibin içeriğinde ölüm haricinde her derde deva bulunabilir demektir. Burada tıpçılara önemli bir mesaj vardır.

      Şunu iyi bilmek gerek ki, Allahtan vahiy alan bir Peygamber yalan ve yanlış beyanda bulunmaz. Ayrıca hadisin kaynağı da sahihtir. O sebeple hadisi doğru anlamak lazım.

  16. Selamlar hocam Allahın ismi hakkında ayrılığa düşmek nedemektir hocam böylede bir ayet vardı sanırım mesela şöylemi allah ismi hakkında abes düşüncelermi psikolojik yoksa dini inkarcılık yönünden söyleniyor ayrılığa düşenler?

    1. Aleykümselam.
      Allahın isimleri hakkında değil ayetleri hakkında ancak kafirlerin tartışacağı bildirilir. Çünkü bir müslüman Kuran sünnet icami ümmet kıyası fukaha da İslam bize nasıl açıklanmışsa onu öylece kabul eder asla tartışmaya girmez.

  17. hocam “Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir.”(Buharî, Talak, 11).

    – Buharî, İlim, 44’te, Şurut 12, Tefsir-Enbiya 27(doğrusu, 21)de bu konu yoktur. İlk iki yerdeki “unutma” kelimesi, oralardaki Hz. Musa-Hz. Hızır kıssasında vardır.

    – “Şüphesiz Allah, ümmetimden, hatâ, unutma ve yapmaya zorlandıkları şeyi (n hükmünü) kaldırmıştır”, “Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir.” hadis rivayetleri için (bk. İbn Mece, Talak, 16).

    bunlar ALLAH I SÖVMEDE GEÇERLİMİDR KİŞİ ANAMDAN VEYA İSTEMEYEREK UNUTARAK SÖYLERSE BU HÜKÜMLER GEÇERLİMİDİR

    1. SORU:
      hocam “Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir.”(Buharî, Talak, 11).

      – Buharî, İlim, 44’te, Şurut 12, Tefsir-Enbiya 27(doğrusu, 21)de bu konu yoktur. İlk iki yerdeki “unutma” kelimesi, oralardaki Hz. Musa-Hz. Hızır kıssasında vardır.

      – “Şüphesiz Allah, ümmetimden, hatâ, unutma ve yapmaya zorlandıkları şeyi (n hükmünü) kaldırmıştır”, “Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir.” hadis rivayetleri için (bk. İbn Mece, Talak, 16).

      bunlar ALLAH I SÖVMEDE GEÇERLİMİDR KİŞİ ANAMDAN VEYA İSTEMEYEREK UNUTARAK SÖYLERSE BU HÜKÜMLER GEÇERLİMİDİR?

      CEVAP: Hadisler sahihtir. İradenle günah işlemedikçe sorumlu değilsin ancak cehaletle işlenen günahlar bundan müstesna.
      Allaha küfür içine yani aklına gelirse bunu şeytandan bilmez bunu çirkin görmezsen küfre girersin.

  18. HOCAM ben hergün kendi kendime konuşıyom aklıma bazı şeyler geliyo ALLAH TAN MI ŞEYANDANMI DÜŞÜNYOTUM NE YAPCAĞIMI BİLİMİYORUM NOTMALDA KÜFÜR ETMEM AMA DİNE KÜFÜR GELYOR İÇİME BENDE İÇİMDE OLURDA CEVAPLAMSAM KÜFÜR OLUR DİYORUMHOCAM ŞÖYE OLUYOR NAMAZ BOTUR HAŞA VE KELLE ASLA DMEM İÇİMDEN GELEN ŞEYİ DIŞIMLA YALANLAIYORU VE İÇİMDEKİ ŞEY KONUŞTUĞUNDA BAZEN NE KONUŞTUĞUNU ANLAMIYOM VEYA UNUTYOM ZİKİR DİNLİYOM SONRA YENİDEN BAŞLIYO ZİKİR HARİÇ NAMAZDA VS. HER YERDE AKLIMA GELİYOR İHLAS OKUYOM OLMUYOR NE YAPMAM gerek HOCAM ALLAH RAZI OLSUN hocam internetten oyun oynarken kişi inin annesi gelirse oyun hakkını elinden alabilirmi anneye itaaatsizlik büyük günah ya burdada geçerlimidr

    1. İnsanın gönlü bir havuz gibidir. Oraya temiz su da gelir kirli su da gelir. Yani aklınıza hatırınıza küfürde gelir zikir de gelir. Küfür şeytandandır zikir melektendir. Küfür geldiğinde bu şeytandandır bundan Allaha sığınırım de aldırma.
      Sabredersen bu üzerine çok büyük sevap alırsın.
      İnternette oynadığın oyun günah içeriyorsa sana farz olan onu terk etmektir.
      Değilse ana-baba ile oyun oynanmaz.

Bir cevap yazın