Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.748 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.256 yorum.

    1. Doğadaki necasetin kokusu ve görüntüsü hava şartları, rüzgar güneş ve yağmurla tamamen imha olduğunda necaset durumu da ortadan kalkar.

    1. Güneş doğana dek uyumak mekruhtur. Çünkü manevi rızıklar taksim edilir.

    1. O bayan doğru söylemiyor. Zira burç işi olanı tahmin etmek geleceği bilme iddiasıdır ki küfürdür.

  1. Kuzenlerin birbirleriyle evlenmesine karşı çıkıp aşağılayanlar buna ensest ilişki diyenler kafir olur mu?

  2. Selamün Aleyküm.
    Hocam bir yabancı dizi var.
    Güneş işinina maruz kalan her insan ölüyor hayatta 50 kişi felan kalıyor onlarda uçakla güneşin doğmadiği yerlere uçarak sürekli kaçıyorlar yeraltına saklaniyorlar.
    Şimdi bu bir bilimkurgu dizisi ama İslamiyet’in dünyanın sonuyla alakalı söylemine ters bir fikir yani sonlara doğru bir takım şeyler olacak Mehdi vs. Yani bu konu İslam’a ters ama bunu izlemek inkar etmekmi olur kufurmu olur

  3. Hocam “her canın istedigini yemek israftandir” hadisi serifine gore canimiz 100 turlu sey cekse kac tanesini yedikten sonrasi israf olur belli birsey soylenebilirmi?

    1. Doyduktan sonra yemek yemek mekruhtur anlamındadır. Meyve yemek için açlık aranmaz.

  4. Hocam benim size bir sorum olacaktı. Ben laf arasında konuşurken polemik yaratma dedim. Ama derken onu yapma anlamında dedim diye düşündüm sonra içime kurt düştü. Vicdanım çok rahatsız oldu küfre düştüysem diye size danışmak istedim. Allahtan başkası yaratamaz bunu biliyorum ama lafın gelişi birşey olmaz sanıp söylemiş bulundum. Ve çok pişman oldum. Bundan sonra ne yapmalıyım. Bu müdürüdür bana yardımcı olun lütfen iyi günler.

    1. Unutarak sürçü lisanla söylenirse küfür olmaz. Ama bir şey olmaz düşüncesiyle söylenirse küfürdür. Böyle durumda derhal tövbe etmeliyiz.

    2. Dinden çıkmış mı sayılır peki…
      ben birkaç sitede baktım orada diyor ki insanın yaratma şeklinde kullanımı olmayan birseyi var etme anlaminda değil de insanı şeklinde düşünülürse kullanılmasa daha iyi olur diye yazıyor yani Allah yaratır bunu biliyoruz ama insanlar söylediğinde var olmayan birşey kaydedilmez diye yazıyordu ben bu şekilde gördüm emin olmak için sizede danışmak istedim. Bu sorumu yanıtlarsanız icim rahat eder tövbe ettim zaten ama dinden çıkma olur mu ondan korktum.

    3. Yaratmak Allaha mahsustur. Bu hususta ayet var. Niyet ne olursa olsun Allahtan başkası için yaratma lafzını kullanmak şirktir.
      Size tavsiyem tövbe ediniz. Rast gele sitelere de güvenmeyiniz.

  5. Hocam Selamun Aleykum
    Sizede Malumdur Abdestte Ve Gusulde Tırnakların AltınaSu Geçmesi Gerek. Benim İse Tırnaklarım 3 4 Günde Uzuyor. Buna Rağmen Haftada Birmi Kesmeliyim Yoksa Uzasa Bile Ölcüsü Nedir? Bir Hocadan Tırnak Eti Geçmeyecek Diye Duymuştum Doğrumudur?

  6. Selamün Aleyküm .
    Hocam futbol oyunları oynuyoruzda burda bazı takımların logolarinda hac işareti şeytan logosu vs. Gibi amblemleri var.
    Bu takımları alıp oynamak elbette caiz değildir ama kişiyi küfür tehlikesine sokarmi?
    Mesela o takımda bir musluman futbolcu olsa oyundada olsa o formayı giyiyor ona sebep oldun küfür vs. Diye aklıma geliyor ama sonuçta oyunda hayali karakter ismi gerçek ama insan olarak gerçek değil

    1. Müslüman kimse logosunda küfür alameti olan herhangi bir oyunda oyuncu olarak oynayamaz. Müslüman da öyle bir takımı tutamaz. Tutarsa küfre girer.

    1. İslama hakaret etmişse pişman da olmamışsa onun gönlünü almaya çalışmak haramdır. Kişisel meseleden dolayı ise özür dilersin.

  7. Hocam bazı kişilerin aklına şeriat denilince asmak kesmek geliyormuş bu düşünce küfre düşürür mu?

    1. SORU:
      “Hocam bazı kişilerin aklına şeriat denilince asmak kesmek geliyormuş bu düşünce küfre
      düşürür mu?”
      CEVAP:
      Akla gelen her küfür şeyle insan kafir olsaydı yeryüzünde müslüman kalmazdı. Akla gelen küfür veya günah, şirk türü şeyleri kötü bilmek imandandır. Bazıları şeriati yani Kuran ve Sünneti sadece asmak kesmek olarak biliyorsa onlar ehli küfür cahillerdir.
      Şeriatte kesmek vardır ama kimi?
      Adam hırsızlığı meslek edinmiştir onun eli kesilir çok da güzel olur. Şimdi hırsıza ne ceza veriliyor?
      Hapse giriyor bir kaç yıl hapiste beslendikten sonra usta bir hırsız olarak çıkıyor daha büyük hırsızlık yapıyor bu kez.
      Adama kasten tasarlayarak haksız yere adam öldürmüş. Şeriat buna başının kesilmesi cezası veriyor.
      Şimdi katillere nasıl ceza veriliyor?
      Adam kadına tecavüz ediyor sonra parçalıyor gömüyor. Katil hapse giriyor iyi halden cezası iniyor 10-15 yıl besleniyor sonra hapisten çıkıyor yine cinayet işliyor.
      Bu pislikler için asmak ve kesmek kutsal bir görevdir. Tabi bunu devlet yapmalıydı.

  8. Hocam ünlülerden sanatçı şarkıcı vs açıkça islamla alay edenler oluyor bunların cenazesi camiden kaldırılıyor.cenazesinj kıldıran imam bu ölen yavurlarin inkarlarini biliyorsa kufre düşer mi?

    1. SORU:
      Hocam ünlülerden sanatçı şarkıcı vs açıkça islamla alay edenler oluyor bunların cenazesi camiden kaldırılıyor.cenazesinj kıldıran imam bu ölen yavurlarin inkarlarini biliyorsa kufre düşer mi?
      CEVAP:
      Mevcut düzenin zulmü ve baskısı olması hasebiyle takiye caizdir. O keferelerin cenazesini kıldıran imam niyet etmeden kıldırabilir.

    1. Dünyevi menfaat veya keramet elde elde etmek için ibadet, riyazet ve mücahede yapmak haramdır.

    2. Hocam bazi günahları işleyenlere dünyadada.bazi cezalar verilecegi hadislerde geciyor bu dünyevi tehditlerden korkuldugu icin o gunahlardan sakinmak günahmi?

    3. Dünya ve ahiret İlahi cezadan korkarak günahları terk etmek günah değil kişinin kendine gelmesi aklının başına alması olur. Kuran’da “efelâ ta’kılûn” mealen: “Hala mı akletmez kendinize gelmezsiniz.”

  9. Hocam bir müstehabı terk etmek tenzihen mekruhmudur?
    Hocam mübah zevklere ulaşmak için çalışmak mübahmı?

    1. Bir müstehabı terk etmek değil bir mekruhu işlemek mekruhtur. Peygamberimiz de bazen müstehabları terk etmiştir ama mekruhları asla işlememiştir.
      Mübah zevklere harama bulaşmamak için ulaşmaya çalışmak sevaptır.
      Mesela zina etmemek için kişinin eşi ile cima yapması gibi…

  10. Hocam birisi Şeriatı istemeyenlere Yaşasın ey cehennem seriyati istemeyenler için demiş bu sözde bir sakınca var mıdır?

    1. Yoktur. Şeriati yani Kuran ve Sünneti istemeyen veya beğenmeyen kafirdir. Elbette cehennem kafirler için yaşayacaktır.

  11. Hocam bir Müslümanı mezhep değiştirmesi mümkün mü misal ben Hanefi yim sünni olmaya karar verdim diyebilir mi?

  12. Selamün aleyküm hocam tırnağımda akmayan çok az nokta gibi bir kanama varken abdest aldım bu abdesttim oldu mu?

  13. Hocam birisi kafirlere arkadaşlık yapmayı normal olarak görmekte yani böyle bireyin bi zararı yok demekte bu haramı hafife almak mı?

    1. Zaruret olmadan kafirlerle arkadaşlık yapmayı mübah saymak haramı hafifsemek olur.

    1. Hanefi mezhebinde:
      Hacılar, Arafat’ta, hutbe okuyan imamın arkasında öğle ile ikindiyi öğle vaktinde takdim ederek kılar. Çadırlarda cemaatle veya yalnız kılarken, cem edilmez. Müzdelife’de ise akşam ile yatsı, yatsı vaktinde tehir edip kılınır. Müzdelife’deki cem için cemaatle kılmak şart değil, münferit de cem edebilir. Başka yerde başka zamanlarda iki namazı cem edemezler. Ancak ihtiyaç ve zaruret olunca diğer mezheplerden birini taklit ederek kılar.

      Bazen iki namazı birleştirip bir vakitte kılmak gerekebiliyor. Ameliyattaki doktor, doğum esnasında ebe veya boğulmakta olan bir insanı kurtarmak, o saatte bir imtihanda olmak veya hasta olmak gibi bir sebeple namaz kılınamazsa, iki namazı cem etmek yani birleştirip bir vakitte kılmak bazı mezheplerde caizdir. İkindiyi öğle vaktinde, öğle ile birlikte veya yatsıyı akşam vaktinde, akşam ile birlikte kılmaya takdim ederek cem etmek denir. Öğleyi ikindi vaktinde ikindi ile veya akşamı yatsı vaktinde, yatsı ile birlikte kılmaya tehir ederek cem etmek denir. Sabah namazı cem edilmez.

  14. Hocam YouTube’da Ardemus Kalimina adlı bir kanal var.İslam hakkında değişik şeyler söylüyor.Kendisinin haberci olduğunu Ardemus isimli varlığın onu seçtiğini vs söylüyor ve son zamanlarda beynimi çok karıştırdı kısacası ne yapmalıyım?

    1. SORU:
      Hocam YouTube’da Ardemus Kalimina adlı bir kanal var.İslam hakkında değişik şeyler söylüyor.Kendisinin haberci olduğunu Ardemus isimli varlığın onu seçtiğini vs söylüyor ve son zamanlarda beynimi çok karıştırdı kısacası ne yapmalıyım?
      CEVAP:
      Su içerken neden her suyu içmiyoruz?
      Çünkü bazı sular mikropludur.
      O halde bilgi edinmek su içmekten daha mı az önemsiz ki her rastladığımız kanalizasyondan bilgi edinmeye kalkıyoruz.
      O tür kanallardan uzak olunuz ki kurtuluşa eresiniz.

  15. Hocam bir söze yada fiile alimlerin çoğu küfürdür dese bazı alimler küfür değil dese o fiili işleyen veya söyleyen dinden çıkarmı?

    1. Ehli sünnet alimleri bir şeye ittifakla küfür denilmişse onu işleyen kafir olur. Çünkü Peygamberimiz “Ümmetimin alimleri yanlış üzerinde ittifak etmezler” buyurmuştur. Lakin bu alimler ehli sünnet olmalı. Sapkınlar alimlerden sayılmaz. Zira şeytan da bilgilidir.

  16. Allah korusun bir müslüman eşini yatakta başkası ile bassa yakalasa ne yapar? Şeriatta cezayı devlet verir ama burada ceza kesmek bize düşermi?

    Günümüz laik devletinde meşru müdafa olmadıkça şiddet suç! Yani burada başıma gelse defolun deyip atarım evden, boşanırım tazminat öder, alemede rezil olur! Ölmüşten beter olur!

    1. Bizler infaz memuru değiliz. Pyegamberimiz; “Öyle bir durumda hiç kimse benden daha gayretli olamaz ben dahi işi şeriate bırakırım” buyurdu.
      O duruma düşen kimse işi şeriate bırakmalı. Ama bu zamanda şeriat mahkemesi yoktur yasal olarak da zina suç sayılmamaktadır. O durumda kişi elini onların pisliğine bulaştırıp dünyasını berbat etmemeli boşayıp cezalarını ahirete bırakmalıdır…

  17. Başıma şuna benzer bir şey geldi: bir arkadaş iddia (kumar) parası ile bir şişe su aldı. Bende o suyla ağızımı çalkaladım tükürdüm. Ağızımdaki ıslaklığı yutsam haram olurmu?

    1. O suyu ağzını çalkalamak için dahi kullanman haramdır. Tövbe etmelisin.

  18. Dayak cennetten çıkma
    Allah yarattı demem döverim
    Ben müneccim miyim
    Bu sözler elfazı küfür müdür?

    Ömer döngeloğlu hoca ehli sünnet midir

    1. Dayak cennetten çıkma sözü cahillerin sözüdür. Cennette dayak olduğunu ima için söylenmişse küfürdür. Terbiye için söylemek caiz değildir. Şeriatin dayak cezasını ima için söylemek caizdir. Çünkü zina edene şeriatin emri gereği sopa cezası vardır.
      Merhum Ömer Döngeloğlu Ehli Sünnet hocalardandır.

  19. Hocam saçlarım ince telli diye keratin yagi kullanıyorum. 19 çeşit bitki karışımı varmış içeriğinde. Saçıma yağı sürüyorum sonra kuruyor. Bu şekilde abdest alıp namaz kılmam da bi sakınca var mıdır

Bir yanıt yazın