Soru-Cevap

Dinimizle ilgili sorularınızı aşağıdaki formu doldurup gönderebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

“Soru-Cevap” üzerine 19.669 yorum.

  1. Hocam ben mesela bi şarkinin zahiri manasi küfür değil ama söyleyenin söyleyiş niyetine göre küfür ama ben dinlerken onun o niyetiyle anlamiyorum o zaman küfre düşülürmü
    Biraz ince bi konu ama fetva vermenizi rica edicem

    1. Şeriat zahire bakar. Kalp okuyucu değiliz adamın ne niyetle yazdığını bilemeyiz. O sebeple zahirine bakarız. Zahirinde İslama mukaddesata hakaret veya inkar varsa o zaten küfürdür.

    2. Zahirinde küfür yok onun söyleyiş niyetinin detaylarinda küfür var ama ben öyle anlamiyorum ama o ihtimali bildiğim halde dinliyorum küfre girmem dimi böyle anladım

  2. Hocam birisini veya bi şeyi kinadigimiz zaman mutlaka aynisi başımıza geliyor hane.peki kinama sonrası pişman olup af istesek yine de başımıza gelir mi

    1. Kınadığınız şey başınıza gelmeden tövbe ederseniz başınıza gelmez.

  3. Bu kafirlerin bi projesi vardi hocam el furkanul hak adlı kitabi yazip bu kuranin aynisi ona meydan okuyor by vahiydir açiklamasiyla arapça indirip bi dinsizlik rejimi başlatmak istemişlerdi.
    Bunla alakali islam alimlerinin çalişmalari varmi cevap niteliğinde

    1. Öyle bir şeyi sizden duydum. Ama öyle bir çalışma tarih botunca olmuştur ama asla başaramamışlardır ve başaramazlar da. Zira Allah bizzat onlara başaramayacaksınız buyurmuştur.
      Onların yazdıkları içi boş ruhsuz insan cesedi bir leş gibidir.
      Onlar Kurana karşı bir şeyler yazmakla zaten kendileri ile çelişmişlerdir. Çünkü Kuran Allah kelamı onlarınki ise kul sözüdür.

  4. Hocam selamunaleykum ben bir şeyi çok merak ettim. Rüyamda ertesi gün sınavım olcakmış ve ben sınavdan önce bildiğiniz Kuran okuyordum arapçası. Şimdi normalde de okuyorum ya bu rüya yorumlanabilir mi yoksa bilinçaltı diye yorumlanmaz mı?

    1. Aleykümselam Elif hanım.
      Rüyada Kuran okumak büyük hayırlara vesiledir sevince ve zafere delalet eder.

  5. Hocam hayırlı gunler
    Ülkücülük caiz mi? Sürekli ”Tanrı Türk’ü korusun ve yüceltsin” diyorlar. Bu sözle ırkçılık mı yapılmış oluyor ?

    1. Sadece etnik kökene dayandırılan İslamsız ülkücülük ırkçılıktır. Irkçılık ise haramdır. İslam’a dayandırılan ülkücülük veya Türk milletinin İslam ülkücülüğü caizdir.

    2. şöyle hocam hem Türkçülüğü hem Islami savunuyorlar kabul ama kürtlere de terörist gözüyle bakıyorlar her kürt bir mi hocam? Aralarinda iyiler de var, ben bunu yanlış kabul ediyorum. Hal böyle olunca kafam karışıyor hocam sadece Türkleri savunmaları bu kadar doğru mu?

    3. Kurana göre en üstün insan en takva (Allaha itaat eden) olan insandır. Her Türk ırkçı değildir. Ben de bir Türk’üm ama bütün müslümanlar benim kardeşimdir. Her Kürt’de terörist değildir. Çok vatansever değerli Kürt kardeşlerimiz de az değildir. İngiliz ve Amerikalılar Müslümanları parçalamak için aramıza nifak sokmaya çalışmaktalar. Bu oyuna gelmeyelim. Cahil bir Türk’ün Kürtlere terörist demesi tüm Kürtleri terörist yapmaz, tüm Türkleri de ırkçı yapmaz.. Hem ne malum onların gerçek Türk oldukları? Belki de provokatördür.
      Türklerin tarihleri ile övünmeleri de diğer Müslüman kardeşlerimizi üzmesin. Çünkü bin yıldır o tarihi birlikte yazdı atalarımız.

  6. Hocam mesela bi hadis var
    Biyerde sahih biyerde uydurulmuş olarak gözükuyor ozaman efendimiz bu sözü söyledimi söylemedimi nasil anlaşilir

    1. Kaynağına bakacaksın.
      6 sahih hadis kitapları ve bunların yanında diğer sahih hadis kaynakları vardır. Onlarda yoksa o hadis değildir.

    2. Ben diyanet işlerine 2 hadis sordum dedimki ben insanliğin ikindi vaktinde geldim ve ümmetimin ömrü 1500 seneyi gecmeyecektir hadislerinin sihhati nedir dedim.
      Dediki muteber hadis kaynaklarimizda bu hadisler sahih değildir alimlerimiz tarafindan ya uydurma yada dikkate alinmayacak derecede zayif olarak görülmüştür tarzında bi cevap geldi ama bahse konu hadislerin sahih diyenlerde var ozaman bu hadisleri efendimiz söyledimi söylemedimi nasil anlicam bilemedim

    3. Büyük İslam alimlerinden Celâleddin-i Suyutî “El-Keşf-ü An Mücavezeti Hâzihi-l Ümmeti El-Elfe” isimli bir Risale te’lif etmiştir.
      Bu Risale’de bir çok sahih hadîsleri tahlil etmiş ve
      “bu ümmetin ömrü bin beş yüz seneyi fazla geçmeyeceğine” dair kanaatini belirtmiştir.
      (bk. el-Havi li’l-Fetavi, Suyuti, 2/248; Ruhul Beyan, Bursevi, (Arapça) 4/262, Ahmed bin Hanbel, İlel, s, 89)
      Diyanet, şu durumda ehil olmayanların elindedir.

  7. BİSMİLLAH
    SELAMUNALEYKUM
    GÖMLEĞİN KOLLARINI KIVIRARAK NAMAZ KILMAK MEKRUH DİYE GEÇİYOR KİTAPLARDA .BİR ARKADAŞ NEDEN MEKRUH DİYE MERAK EDİYOR.RİCA ETSEM BUNU İZAH EDEBİLİR MİSİNİZ HOCAM ?

    1. Aleykümselam.
      Abdest aldıktan sonra kolları indirmeden bir büyüğün huzuruna çıksanız hoşunuza gider mi?
      Tabi ki gitmez. Eee.. Allah’ın huzuruna çıkarken de kalbimiz gibi dışımız da derli toplu olmalı değil mi?

Bir cevap yazın