Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.480 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.213 yorum.

  1. Hocam bir kişi kâfire Allah şifa versin dese kafir olur mu şimdi bir fotoğraf gördüm fotoğraftaki hastalıktan etkilenip direkt bilinçsizce Allah şifa versin dedim ama foto bir Hindistanlı ya aitti şimdi kafir olur muyum

    1. Kafir olarak öldüğü bilinenlere dua etmek haramdır. Kafir ve zalim olup da yaşayanlar için de hidayeti ve ıslah olması için dua edilir. Peygamberimiz de ebu cehil’e dua etmiştir.

    2. Gayrimüslimlerin hastalarına hidayetle birlikte dua etmek uygundur. “Allah hastanıza hidayet ve şifa versin” gibi.
      Kafire hidayetsiz şifa duası etmek caiz değildir. Ama büluğa ermemiş kafir çocuğu ise ona şifa duası edilebilir çünkü henüz kafir olmamıştır.

  2. Hocam yakını korona olan birini devlet karantinaya alsa bu kişinin süresi bitmeden dışarı çıkması veya emniyet kemeri takma gibi kurallara uyulmaması haram mıdır?

    1. SORU: Hocam yakını korona olan birini devlet karantinaya alsa bu kişinin süresi bitmeden dışarı çıkması veya emniyet kemeri takma gibi kurallara uyulmaması haram mıdır?
      CEVAP:
      O kimse Kul Hakkına girmiş olur.

    1. Zuhûrât: Arapça bir kelimedir açığa çıkmak görünür olmak demektir.

  3. Hz Musa Hz Azrail göz çıkarma ile ilgili bir hadis vardı tam hatırlayamadım ama siz zaten bilirsiniz bir de ümmetimin alimleri beni israil peygamberleri gibidir hadisi nedir bu ikisi sahih midir sahihse şerhleri nedir son olarak mürted hadisinin şerhini sorayım size merak ettim bunları

  4. Hocam ben biraz takintili biriyim aklima takinti gelince Allah var Allah tan başka ilah yoktur diyorum sesli bicimde şimdi bazen komik bir sey izlerken akluma dusunceler geliyor ben de bunlari soyluyorum refleks olrak o vesveseleei savmak icin ama bir taraftan da izledigim videoya guluyorum simdi ben kafir olurmuyum (tovbe haşa dedigim seyleri alaya almiyorum videodaki seylere guluyorum bir tarftandan bunlari soyluyorum vesvese gitsin diye)

  5. Hocam Müslüman traşı nasıl olmalıdır
    3 numara ya da 1 numara
    Ya da kazıtmak caiz midir

    1. Müslümanın tıraşı saç ve sakal tıraşı Peygamberimizin sünnetine uygun olmalıdır. Saç ve sakalda sünneti beğenmemek küfürdür. Sünneti beğendiği halde zaruri bir sebepten dolayı uygulamamak caizdir. Asker veya memur gibi. Zaruret olmadan saç ve sakal sünnetini uygulamamak ise mekruhtur. Kazıtmak veya üç-beş numara ile saçı kesmek de beis yoktur.

  6. Selam Aleyküm . Size Bir sorum Olacakdı. Tirmizi kitabında bir hadis gördüm ve anlayamadım hadisde Peğamber efendimizin (Yolculuk dışında ve Korku Yagmur olmaksısın) Namazları ard arda kıldığı geçmekde.
    Hadis: (Yolculuk dışında iki namazı birlikde kılmak 187-İbn Abbas (r.a)den rivayete göre şöyle demiştir: Rasulullah (s.a.v.) Medinede korku ve yağmur olmaksızın öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı bir arada kıldı ibn Abbas a Resulullah (s.a.v.) böyle yapmakla ne istedi diye sorulunca; Ümmetinden zorluğu kaldırdı dedi.(Buhari, Mevaka 12; Nesai, Mevakit;44)

    Şimdi Hadisin dediğine göre bizde Namazları (şiiler gibi) 3 vakit kıla Bilirmiyiz ?

    1. Hadislerden ve Kuran’dan hüküm çıkarmak müçtehid alimlerin işidir. Biz mukallidler dört hak mezhepten birine göre amel etmek durumundayız aksi halde sapkınlıklar başlar. Şia sapkındır. Çünkü başlangıçta masum gibi görünen bazı şeylere muhalif oldular daha ileri gidince haşa Kuran değiştirildi diyerek küfre girdiler.
      Gelelim söz konusu hadisi şerife. Sizin bahsettiğiniz hadisi şerifler yolculuk esnasında ve emir altında olan kimseler zorunlu kaldıklarında namazları cem yapabileceklerine dair bir ruhsattır. Keyfi olarak namazlar cem edilemez. Dört mezhebe göre namaz beş ayrı vakittir. Ancak yukarıda belirtilen durumlar için Rasulullah bir kereye mahsus namazı o şekilde kılmıştır.

      *****************
      Namazları cem yapmak üç vakitte değil aşağıda açıklanan iki vakitte cem yapılabilir. İlgili şahıs, Ehl-i Sünnet dışında yapmış olduğu açıklamalarla kendi sapık yoluna göre fetvada bulunuyor olabilir. Ehli Sünnetin dışına çıkmış bu şahsın namazları cem etmek hakkındaki sorusuna cevaben:
      Dört ehli sünnet mezhebine göre ( Hanefi, Şafi, Maliki, Hanbeli) bir kimse, sabah namazını öğle ile, öğleyi sabah ile, yatsıyı sabahla, sabahı yatsı namazı ile cem edemez.
      Namazları cem etmek; cem öğle vaktinde yapılırsa, önce öğle kılınır, sonra ikindi. Şayet cem ikindi vaktinde yapılırsa, yine önce öğle kılınır, sonra ikindi. Cem, akşam vaktinde yapılırsa önce akşam, ardından yatsı, şayet cem yatsı vaktinde yapılırsa, yine önce akşam, sonra yatsı kılınır.

      Namazları cem etmek:

      Şafi Mezhebi’nde; yolculukta ve yağmurda caizdir.
      Hanbeli Mezhebi’nde; yolculukta, hastalıkta, mal ve can tehlikesi olduğu durumlarda caizdir.
      Maliki Mezhebi’nde; yolculukta, yağmurda çamurda, hastalıkta caizdir.
      Hanefi Mezhebi’nde; sadece Hacıların Müzdelifede ve Arafatta cem etmeleri caizdir.
      Hanefi Mezhebinde olanlar, yolculukta Şafi mezhebini,
      asker, doktor, öğrenci, işçi, memur gibi işlerinden ayrılmaları mümkün olmayanlar da Hanbeli Mezhebinin şartlarını gözeterek (abdest alırken o mezhebin şartları ve abdesti o mezhebe göre bozan durumlar) yukarıda bahsedilen vakitlerde namazlarını cem edebilirler.
      Kaynak: (El-Fıkh-u alel-mezahib-il-erbea)

  7. Selamün aleyküm hocam Zarla oynanan oyunların kumarsız da oynansa hadisten dolayı haram olduğunu biliyorum(Tavla,Kızma birader,Monopoly,Barbut vs)Peki okey,dama,pişti,poker,Uno,tombala gibi kart veya taşla kumarsız,ibadet vaktini geçirmeyecek şekilde oynanan oyunların hükmü nedir Mekruhsa tahrimen mi tenzihen mi.Teşekkürler

    1. Kumarsız oynanan kumar aleti oyunlarla (tavla, iskabil, okey vs.) oynamak tahrimen mekruhtur.

    1. SORU: Hocam letaiflerde elektriklenme benzeri his kötüyemi işarettir?
      CEVAP:
      Letaiflerde elektriklenme imanda yakine giden bir yoldur. Lakin şeytan orada da musallat olup insanı saptırabilir. O sebepten kişi ehli sünnet itikadını iyi bilmeli ve ibadetlerini sadece Allah rızası için yapmalı letaiflerdeki hallere ve zevklere asla takılmamalı.

    1. Melekler ve hiçbir beşer Allahu tealanın cemalini bu alemde göremez sadece Peygamberimiz miraçta görmüştür. Bu şekilde inanmak ehli sünnet olmanın gereğidir aksi halde sapıklıktır.

  8. seferi mesafe olan memlekete geldik. 15 günden fazla mi az mi kalırız belli değil, köy yolları karli olduğu için dönemiyoruz. bu belirsizlik durumunda namazlari kısaltmali miyiz

    1. İkamet ettiğiniz yerden çıkarken niyetiniz 15 günden az ize seferisiniz velev ki süre uzarsa 15. günden itibaren mukim olarak kılarsınız.. Farzları cemaatle kılarsanız tam kılacaksınız. Zaten sünnetleri kısaltmak yoktur. Şayet çıkarken niyet etmemişseniz bulunduğunuz yerde mukim olarak kılarsınız.

  9. Cünüp iken hayız olan bir hanımın her iki durum için tek bir gusül alması yeterli midir?
    Gusül alırken niyet etmeyi unutsa gusül olur mu?

    1. SORU: Cünüp iken hayız olan bir hanımın her iki durum için tek bir gusül alması yeterli midir?
      Gusül alırken niyet etmeyi unutsa gusül olur mu?
      CEVAP:
      Hayızlı kadının cima yapması haramdır. Hayızlı kadınla ilişkiye giren erkeğe de büyük günah yazılır tövbe etse bile bir çeyrek altın tutarında bir fakire kefaret ödemesi gerekir. Erkeğin bir namaz vakti çıkmadan yıkanması farzdır. Kadın hayzlı ise hayızı bitince ikisi için bir gusül abdesti yeterlidir. Ancak hemen yıkanması evladır.
      Kadın hayızlı olmadan önce cima yapmışsa daha sonra hayız olmuşsa hayızın sonunu beklemeden hemen yıkanmalıdır.
      Hanefide gusül abdesti alırken niyet sünnettir. Unutursa guslü geçerlidir ancak şafi ise yeniden gusül abdesti alması gerekir.

  10. Hocam bilgisayar oyunu oynarken helal olsun yada çok güzel öldurdun gibi cümleler kullanmak kişiyi kâfir eder mi yani haşa öldürmeyi helal sayma manasında değil bir de ikinci sorum böyle kelimeleri kişi kullanmak istemese fakt o an oyunun heyecani ile o kelimeleri kullansa kafir olurmu

    1. Oyundaki karakter İslamı temsil etmiyorsa, gerçek anlamda haksız yere bir insanın öldürülmesi de kastedilmeyip sadece oyundaki karakterin öldürülmesi kast edilerek söylenirse küfür olmaz.

  11. Hocam biz birinden bahsediyorsun oğlu kanadada mühendis kendisi Diyarbakır Dicle üniversitesinde hoca sonra benim aklımdan çocuğu kanadada kendisi Diyarbakır’da gibi cümleler geçmeye başladı sonra ben düşünsene diye söze girip bunu soyleyecekken rahatsız oldum ve söylemedim şimdi bu küfür mü dinden cikarmiyim haşa Kanadalı kafirleri ve kafirligi ovmek için değil yada. Diyarbakır’daki dindarlari dini yapıları İslam ı küçümsemek manasında değil o düşüncelerin sebebi eğitim kalitesi gelişmişlik açısından geçti aklımdan fakat yine de rahatsız olup söylemedim kafir olur muyum

    1. Sizin rahatsızlığınız vesvesedir. Aklınıza her geleni söylemek zorunda değilsiniz. O inançta iken küfrü de olmaz.

    1. Şeytana sövmek küfür değil ancak bir şeytan 70 şeytan olur. Başın belaya gider o zaman. Biriyle baş edemezken 70 şeytanla nasıl baş geleceksin?

  12. Selamın aleyküm hocam ben fotoğrafçılık yapıyorum fotoğrafçılık yapmak caiz midir acaba

    1. Bazı resimler dışında caizdir. Bu zamanda günaha sebep resimler daha çok. Bu baptan başka iş yapmanı tavsiye ederiz.

  13. Hocam bir kişi haşa ya Allah yoksa gibi vesveselerden rahatsız olsa sesli olarak bu tür cümleleri söyleyip cümlenin hemen ardından “demedim ,demem, o ifadeler bana ait değil”gibi ifadeler dese yani sesli olarak o şüphe şirk veya küfür ifadeleri söylemeyeceğini belirtmek için böyle bir şey yapsa sesli olarak dile getirerek kafir olur mu yani o ifadeleri o kötü pis düşüncelerin ona ait olamadığını belirtmek ve vesvese ile başa çıkmak için sesli söylese kafir olur mu örneğin “……… demedim demem ” gibi bir cümle kullansa
    Allah sizden razı olsun

    1. Akla gelen küfür(inkar), şirk türünden ve günahla ilgili her düşünce şeytanın sesidir iblisin fikridir. Onu (küfür) inkar ve şirk olanı beğenmek ve kalben onaylamak kişiyi dinden çıkarır ister dili ile söylesin isterse kalbiyle söylesin. Günah olanları günah olarak kabul edip işlemeye niyet ederse günah olmaz taki o günahı işlerse o vakit günah olur. Kalbe gelen küfür ve şirk türü düşünceleri kalbin ve dilinle ben bunların şeytanın sözü olduğuna inanıyorum demek sevap olur.

  14. Hocam selamünaleyküm ben biriyle tartisiyordum sonra ona bir şeyi yapmamasını söyledim Ak da Allah Allah dedi bende farkında olmadan ağzını yassidim yani karşılık vermek için dediğini tekrarı ettim sonra hemen ne dediğinin farkına vardım ve estağfurullah çektim şimdi ben kafir olur muyum bir an farkında olmadan yanlışlıkla öyle bir davranista bulundum yani haşa Allah ile dalga geçme amaçlı değil bir de ben o an galiba ne dediğini tam olarak anlamadım hızlı söyledi ben de yarışmanın verdiği dikkatsizlikle ağzını yassidim yani dediğini taklit ettim şimdi en kafir olur muyum çok pişmanım

  15. Hocam Selamun Aleykum
    Kafama Takılan Bir Sual Var. Bir Kişi Cünüp Olsa Ve Cünüp Haliyle Kuran Olmayan Ama İçindeAyeti Kerimeler Bulunan Bir Dini Kitaba Ayetlerine El Sürmeden Dokunabilirmi?

    1. Cünüp bir kimsenin ayetlere dokunmadan dini kitaplara dokunması mekruhtur.

  16. Hocam selamünaleyküm hocam ben sinirlendim ve birden kızarak şeylere vurmaya başladım sonra galiba elim yanlışlıkla rafta duran test kitabı ve denemelre çarptı bunların içerisinde din kültürü soruları var sonra ben elimin çarpıp carpmadigina bakmak için böyle anı canlandırma gibi hafifçe bir kackez vurdumdokundum şimdi ben kafir oldum mu kesinlikle ilk başta çarptığında yanlışlıklaydi diğerlerinide degip değmedigini öğrenmek için vesveseden hafifçe yaptım şimdi ben kafir olur muyum yani anı canlandırma gibi vesveseden acaba devrimi değmedigini mi diye şimdi ben kafir oldum mu eğer kafir olduysam tüm cevapların boşandı gitti

    1. Kafir de olmadın günaha da girmedin. Çünkü bilerek kasten yapmadın. Vesvese etme.

  17. Hocam kusura bakmayın soruya eklemedimde muamelatla ilgili kapsamlı bilgi veren Bi fıkıh kitabı önerebilirmisiniz alışveriş, kira, ariyet, hediye, fasid ve batıl alışveriş, faiz, kul hakları.. Gibi çok değişik işlerde çalıştığım için lazım oluyor Ömer Nasuhi Bilmen hocanın imihalinde bu bu bilgiler çok kısa anlatılmış

    1. Dört mezhebin fıkıh kitabı veya Tam İlmihal Saadeti Ebediye ve Mülteka

  18. Elma toplama veya ceviz dökme gibi işlerde çalışan işçiye yevmiye yerine topladığı elmadan veya döktüğü cevizden vermek caiz mi?

  19. Abdestsiz namaz kılmak küfür mü? Bazı sayfalarda alay etme amaçlı olmayınca büyük günahtır ancak küfür değildir yazıyor. Ebu hanife(ra) her koşulda küfür olacağını söylüyor. Hangisine göre hüküm verilir?

    1. Öğretmek amacıyla namaz hareketlerini abdestsiz göstermek caizdir. Abdestsiz namaz kılmayı caiz görmek ise küfürdür.

  20. Hocam Selâmün Aleyküm
    Hocam Kur’an’a abdestsizken temas etmeden bezle veya bir tabakayla arada tabaka oluşturarak dokunmak gibi fetva veya İslâm’i çerçevede bir beyan var mıdır.

    1. Evet vardır. Bezle el ile temas etmeden bir yerden bir yere konabilir.

    2. Hocam Hadis aktarabilir misiniz bu konuyla ilgili. El ile temas etmeden acil bir durumda bir yere mi alınıp koyulabilir yoksa temas etmeden okunabilir mi

    3. Konu hakkında ayet var. “Ona/Kur’an’a ancak temizler dokunabilir.” (Vakıa, 56/79)
      Bu durumda Mushafı şerifi ancak bezle tutabilirsin. Nasıl ki bez çantada abdestsiz taşıyabiliyorsan. Bu bir fetvadır. İslam’da hükümler Kuran Sünnet İcma ve kıyasla belirlenir. Kuran da hadis de icmada açıklanmamış konu
      üzerinde kıyas yapılır. Sorunuz kıyasa girer. Bu konuda Hadis biliyorsan biz de onunla amel edelim.

    4. Hocam anlayamadığım siz dediniz bezle tutulabilir diye ben demedim ben de okunabilir mi diye sordum sadece bu konu bu kadar. Bu dokunma hangi niyet ve işle yapılırsa caiz ,,bu taşımaya okuma da dahil mi? benim sorduğum da buydu asıl kilit yer orası. Yani kafamı karıştıran yer orası. Dokunabilmekle söylenen,, anlatılmak ve belirtilmek olan kasıt ne

    5. Bezle abdestli veya abdestsiz olarak veya cünüp olarak mushafı tutabilirsin. Ama cünüp olarak okuyamazsın. Bunlar ilmihallerde var daha emin olmak için neden oraya bakmıyorsunuz?

    6. Hocam siz o ilmihalden bir kaynak verebilir misiniz bana rica etsem benim bakma imkânım yok veya bir hadis kaynağı verebilir misiniz.

    7. Kardeşim ara ve bul. Bu vesileyle de İlmihal okumuş olursun. Bize inanmıyorsan başka hocalara sor veya diyanet sor.

    8. Hocam kaç gün oldu neden inanmıyosam size sorayım ki siz yanlış algıladınız herhalde Eğer bir kaynağınız var ise ben ulaşamadığım için rica ederek dedim ki bana da verin bu kadar. Vermeyecekseniz de Âyet’e göre buna dokunamayız ama okumaya gelince iki türlü okuma var. yani bu okumanın iki çeşidi var bir dille bir gözle okuma. Verirsiniz vermezsiniz size kalmış zorlamadım yani.

    9. Mushaf’ı abdestsiz tutmak
      Sual: Naylonla kaplanmış olan Mushaf, abdestsiz tutulabilir mi?
      CEVAP
      Naylon, kapağa yapışık hâlde değilse Mushaf’ın kılıfı olmuş demektir, abdestsiz tutulabilir. Yani kılıf şeklindeyse tutulur, cilt kapağına yapışıksa tutulmaz.
      Kaynak: https://dinimizislam.com/detay.asp?Aid=3529
      NOT: Fıkhi sorularınızı bu siteden öğrenebilirsiniz. Güvenilir bir sitedir.

    10. Kaynak siteye göre Sondan 8. cevaba ve son başlığa göre bezle tutarak okuyabiliriz ve bu da temas etmeden oluyor hocam doğru mu. Ben bunu anladım.
      Benim sorum tekrar belirteyim ki tutarak dilden okumakla ilgili. O da bir önceki iletimdeki belirttiğim gibi öyle belirtilmiş. Yani temas etmeden her şey mümkün. Kaynağınızdaki son Sual’miş Hocam başlık değil
      Kopyala yapıştırdım..

      Sual: Abdesti olmayan kimse, üzerindeki gömleğin kolu ile Kur’ân-ı kerimi tutabilir mi?
      Cevap: Bir kimsenin üzerindeki elbise, kendi uzuvları gibi sayıldığı için, bunların altındaki yerlerin temiz olmaları lâzımdır. Bunun içindir ki, abdestsiz olanın, eli ile mıshafı tutması caiz olmadığı gibi, elbisesinin kolu ağzı ile de tutması caiz değildir. Havlu, mendil ve üstünde olmayan çamaşır, elbise gibi şeylerle tutması caiz olur. Bunlar necis yere serildikleri zaman üzerlerinde namaz kılınır. Altı necis olan ayakkabı ile, cenaze namazı kılınmaması, bu ayakkabıyı çıkarıp, temiz olan üst tarafına basarak kılmanın sahih olması da, böyledir.

      Yani Dokunulduğu gibi bu tarzla okunabilir de. ✅

    11. Orada ne yazıyorsa odur. Ayrıca oradakileri bize de tasdik ettirmene gerek yok.

    1. Bankaların yayınladığı dini içerikli kitapları almak caiz değildir. Çünkü o kurumlar faizi helal kabul etmektedir. Yayınladıkları dini kitaplar da sağlıklı bilgi vermez.

  21. Yunan mitolojisi veya başka mitolojiler okumak günah mıdır kafir eder mi böyle şeyler okumak izlemek oynamak kişiyi kafir eder mi kişi oradakiler in gerçek olmadığını bilip oradaki şirk ve küfür şeyler kabul etmese fakat oynasa veya izlese oluşan kafir olur mu

    1. Onlara inanmadıkça okumak veya izlemekle kafir olunmaz ama izlememek veya okumamak elzemdir. Çünkü kalp onlara kayarda bilmeden küfre düşersin. Onları bir filimde veya tiyatroda oynamak küfre sebeptir.

  22. Hocam bir evde Kuran okunurken bir kişi başka bir odada günah bir fiil işlese kafir olur mu yaptigi fiilin günah olduğunu biliyor inkar etmiyor hafife almıyor Fakat o bu günahı işlerken başka bir oda da Kuran okunuyor kafir olur mu bu kişi

    1. İnkar etmedikçe veya Kurana saygısızlık olsun diye günah işlemedikçe kafir olunmaz.

  23. Hocam Sezen Aksu’nun Şahane bir şey yaşamak parçasında”Selam söyleyin o cahil Havva ile Adem’e”sözlerini ”Bizzat İslam dini Adem ve Hz.Havva’nın yasak elmayı yemesini cehaletlerine bağlıyor ve bunun üzerinden insanlara öğüt vermiyor mu? siz hangi dini yaşıyorsunuz? ”şeklinde yorumlayanlara nasıl bir cevap verebiliriz Hz.Adem ve Havva’ya meleklerin bile secde ettiğini biliyorum ama böyle bir yorum görünce dini bilgim yetersiz olduğundan hiçbir şey diyemedim.

    1. Hz. Adem Allahın seçkin kulu ve peygamberidir ve aynı zamanda tüm insanların atasıdır. Bir şarkıcı bozuntusu ona ve Havva annemize cahil demesi küfürdür. Zira hiç bir peygamber cahil değildir. Allah Kuranda Hz Adem’e bütün isimleri öğrettiğini beyan etmiştir.
      İsimlerden murat eşyaya ait bilgilerdir. Yani Hz Adem bugünkü insanlardan bile daha bilgili idi. Cennette yasak meyveyi yemeleri cahillikten ve yasağa karşı gelmek için değil cennette sonsuz kalmak arzusundan yemişlerdir. Onun için Allah onların tövbelerini kabul etti.
      İblis ise Allahın emrine karşı isyan ettiği için secde emrini bile bile inat edip yapmadı. Allaha isyan ettiğinden kafir oldu.

    1. Aleykümselam.
      Müslüman cünüp dolaşırsa çok büyük günahtır. İşleri bazen rast gitmezse Allah ona uyarı için o musibeti vermiştir. Kafir veya fasıkların ise cezası ahirete kalır. Ahiretteki ceza ise çok çetindir. Akıllı olan dünyada işinin rast gidip gitmemesine itibar etmez sonsuz geleceğini kurtarmaya bakar.

  24. Hocam namaz kılarken üstündeki elbise kısa geldiği için secdeye varıtken sırt tarafından belinin bir kısmı açılıyor namazı bozacak derecede olup olmadığının ölçüsü nedir? Yani sadece sırtının dörtte birinden az ise bozulmaz mı?

Bir yanıt yazın