Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada yayınlanmaktadır. 

IslamDergisi.Com

(Visited 57.570 times, 37 visits today)
DIKKAT: Sitemize ya da yazarlarımıza hakaret veya küfür eden ve yazarlarımızı tehdit eden şahısların IP adresleri ve giriş saatleri sistemimiz tarafından kaydedilmektedir. Avukatımız aracılığıyla bu kişiler hakkında gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Yorum göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Dikkat! Yorum yazmadan önce aşağıdaki uyarıyı okuyunuz:
5237 S.lı Türk Ceza Kanunu MADDE 125 Hakaret (1) Bir kimseye onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte somut bir fiil veya olgu isnat eden veya sövmek suretiyle bir kimsenin onur, şeref ve saygınlığına saldıran kişi, üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır.
(2) Fiilin, mağduru muhatap alan sesli, yazılı veya görüntülü bir iletiyle işlenmesi halinde, yukarıdaki fıkrada belirtilen cezaya hükmolunur.

Türk Ceza Kanununun yukarıda belirtilen maddelerine göre, sitemiz veya yazarlarımızın onur, şeref ve saygınlığını zedelemeye yönelik mesajlar gönderenler hakkında  gerekli yasal haklarımızı kullanacağımızı önceden bildiririz. Yorum yazarken nezaket kurallarına dikkat ediniz.

“Soru-Cevap” üzerine 23.939 yorum.

  1. Hocam hayırlı günler.. Anneannem gelmişti bi ara evime 15 gün kadar misafir ettim, öksürünce idrarını kaçırmış kadıncağız, iç çamaşırını elinde yıkamış kalorifer petegine kurusun diye asmış… O günden beri aşırı vesveseleniyorum acaba tam yıkadı mı yolda giderken halılara damlatti mı duvara değdi mi. Heryeri baştan silmek yıkamak geliyor ama yapmamalıyım demi hocam, vesvesedir diyorum ama bi süre sonra bu düşünceler tekrar beynimi sarıyor

    1. Hayırlı günler Sinem hanım.
      Yaşlılık öyle bir şey işte. Tabi her yaşlı öyle olmayabilir ama ömrü olan herkes o köprüden geçecektir.
      Sizin durumunuz vesvesedir. Takıntı yapmayınız. Kadıncağız banyoda üç kez su ile yıkasa sıksa o şey temizdir. Ondan damlayan sularda temiz hükmündedir. Kaldı ki eskiler bunu daha iyi bilir. Büyükannen onu üç-beş kez yıkamıştır ve iyice sıktıktan sonra kalorifer peteğinin üzerine asmıştır. İçin rahat olsun.

  2. selamun aleykum hocam
    hocam ben ve esim yillar once bir sey yaptik ailenin huzuru icin
    olay su hocam
    ben o zaman yeni evlendiydim ve yeni anne olduydum
    kocamin bir kucuk kiz kardesi vardi
    filiz cok buyuk bir gunah islediydi pisman olup bana her seyi anlatiydi
    bende esime anlatigim cunku mecburdum ne yapacagim bilmiyordum
    esimin kucuk kardesi filiz nikahsiz biriyle oldu ve hamileydi
    cocugu aldirmak istiyordu bende ona cok buyuk gunah dedim
    filizin karni yavas yavas sismeye baslamisti
    kocamda ailesi anlamasin diye bizimle kaliyordu okul bahanesiyle
    hamilelik boyunca bizde kaldi
    dogum yapti ve erkek cocugu oldu
    bende sutum vardi ve onu emzirdim
    6 sene gecti
    kimse bilmiyor
    hocam gunah isledik mi
    biz yalan soyledik yoksa daha beter olurdu
    filiz oz cocuguna ilgilenmiyor bile
    hocam bu yalana devam etsek gunah midir

    1. Aleykümselam.
      Çocuğu bu hale getirmişsiniz. Annesine veriniz. Annesi de kimden aldıysa o adama babalık davası açsın. Çocuğun gerçekleri bilmeye hakkı vardır. Çocuğa kimse bakmazsa siz bakabilirsiniz. Ama onun gerçek anne ve babasını bilmesi gerek.

  3. Selamun Aleyküm.
    Hadislerde Hz aişeden rivayetle bayanlarda beyaz akıntı gelince adet bitiyor rivayeti var sahih bir rivayet.
    Hz aişenin bu bilgiyi Resulullahtan onunda Allahtan aldığını varsayarak bir soru sormak istiyorum.
    Şuanki Bazı kimseler Tıp ilmi açısından adet bitimini kahverengi veya ona benzer renk görünce bittiğinin anlaşıldığını söylüyorlar.
    Bu ikisinin arasını nasıl tevil ederiz

    1. SORU:
      “Hadislerde Hz aişeden rivayetle bayanlarda beyaz akıntı gelince adet bitiyor rivayeti var sahih bir rivayet.
      Hz Aişe’nin bu bilgiyi Resulullahtan onunda Allahtan aldığını varsayarak bir soru sormak istiyorum.
      Şu anki Bazı kimseler Tıp ilmi açısından adet bitimini kahverengi veya ona benzer renk görünce bittiğinin anlaşıldığını söylüyorlar.
      Bu ikisinin arasını nasıl tevil ederiz”

      CEVAP: Önce şuna dikkatinizi çekerim eğer siz de Müslümansanız, Hadisi şerif var sayım değil vardır!
      Tevil etmene gerek yok. O sözde bilimsel çalışma, gerçek bilimsel çalışma değil İslamı karalamadır.
      Bilim dün “beyaz” dediğine bugün “kırmızı” demektedir. Bilime o kadar da güvenme!

      Hayz kanı meselesine gelince sırf İslam;
      “Beyaz akıntı gelmeye başladığında hayz kanı sona erer” dediği için hayz kanı kahverengi akmasına rağmen hayzın sonlandığını söyleyen bir İslam düşmanı siyonist bilim var dünyada!

      İslam laboratuvara bağlı bir din değildir.
      İslam vahiy dinidir pozitif bilim dini değil.
      Besmele çekilmeden kesilen hayvan İslama göre haramdır. Bunu laboratuvarda nasıl kanıtlayabilirsin?
      İslam demek İman demektir. Bu iman Kuran ve Peygamberin hadislerine teslim olmak demektir.
      İslama göre kadının hayzı kahve rengi veya ona yakın akıntı olduğu sürece bitmemiş demektir.
      Bilim öyle demiyorsa isteyen bilim dinine, isteyen İslama dinine iman eder.

    2. Cevabızı anladım bu konuyla alakalı sitenizdeki hayz konusunuda baktım bir soru daha sormak istiyorum.
      Tırmızıde geçen hadisde Resulullah hayz halinde ilişkiye giren kişiye eğer kan kırmızıyken girdiysen 1 sararmaya yakın girdiysen yarım dinar ver buyurmuş. Sararmaya yakından maksat hayzın sonuna doğru manasında olduğu anlaşılıyor
      Hayz kanları kırmızı siyah pembe gri gibi renkler ayrıca Hayzın sonuna doğruda daha koyu kırmızı halini alıyor ozaman Hadisdeki ifadeyi nasıl anlamalıyız.
      Nitekim bazı rivayetlerde renk ifadesi yok direk diyorki Hayz başlangıcında girdiysen ilişkiye 1 dinar eğer sonlarına doğru girdiysen yarım dinat ver buyuruluyor.
      Tırmızıdaki renk bildiren hadis sahihmidir sahihse orayı nasıl açıklarız

    3. Ayet ve hadislere göre amel etmeyi ancak müçtehitler yapabilir. Bizler ise müçtehid alimlere tabi olmak zorundayız. Çünkü işin uzmanı onlardır. Bir mevzu hakkında ki tüm ayet ve hadisleri nüzul sebeplerini, nasuh ve mensuh olma hallerini ancak onlar bildiği için bizler onlara uymak zorundayız. Eski devirlerde büyük alimler kimin müçtehid olduğunu eserlerinden tespit edip onun uyulacak bir alim olduğunu onaylıyorlardı. İşte mezheplerin lüzumu ve ortaya çıkması böyle olmuştur.
      Hayz konusunda da hanefi olan kimse hanefi ulemasının içtihadına göre amel etmelidir.

  4. Selamun Aleyküm.
    Bir soru sorucam lakin öncesinde birşey belirtmek istiyorum.
    Sitenize sorular soruyoruz bu sorularla alakalı bazen bilgi vermek için uzun yazılar veya arapçasını atmak istesem atamam çünkü sitenizde kopyala yapıştır sistemi engellenmiş bu uygulamanızda bir hikmet göremiyorum ve site moderetorunun kopyalama Sistemini aktif hale getirmesini rica ediyorum .
    Sorum;Hadisleri atamıyorum malum sebepten dolayı lakin bahsetmem gerekirse şöyleki;
    Sahih hadis kitablarında geçen bir rivayete göre Resulullah köpeklerin öldürülmesini emrediyor ashabda tüm köpekleri öldürüyor sonra Resulullah bunu yasaklıyor sebebini ise Onlarında bir ümmet olduğunu buyuruyor ve ekliyor onların “Siyah olanlarını öldürün onlar şeytandır” ve”Halis siyahını , iki noktalısını” öldürün diyor.
    1)Hocam Bu rivayeti ben anlıyamadım Resullah köpekleri öldürün diyor tüm köpekler öldürülktükten sonrada bunu yasaklıyor ozaman neden emretti?
    2)Hadisde köpek öldürülmesi yasaklandıktan sonra onların sadece siyah olanlarını , iki noktalısını öldürün onlar şeytandır diyor bunuda anlamadım siyah köpek neden şeytandır misal veriyorum benim siyah köpeğim var çok sevimli merhametli iyi bir köpek dinimize göre bu şeytanmıdır

    1. Aleykümselam.
      Rivayetlerden anlaşıldığı kadarıyla, öldürme emri bildiğimiz köpekler için tahsis edilmiş bir emir değildir. Bu emir bütün yırtıcı hayvanlarla ilgilidir. Buharî ve Müslim’in sahihinde şöyle bir hadis vardır:

      “Beş tane hayvan “fasık(saldırgandır)”dır ki, Mekke’nin harem bölgesinde de (saldırdığında) öldürülebilir. Bunlar; fare, akrep, karga, çaylak ve yırtıcı köpektir.” (Bir rivayette: kişi ihramda da olsa bunları öldürebilir.) (Buhârî, Bedu’l-halk, 16; Müslim, Hac, 9: 66-72).

      Bazı rivayetlerde yılan da vardır. Hadiste geçen anahtar kelimeler şunlardır: Fasık: Bu kelimenin sözlük anlamı; yoldan sapmaktır. Fasık adam, Allah’ın emir ve yasaklarının belirlediği çizginin dışına çıkan kimse demektir. Bu hayvanlara “fasık” adının verilmesi, bunların insanlara, diğer canlılara v.s. ye zarar vermekle, hayvanlar aleminin büyük çoğunluğunun yolundan dışarı çıkmaları sebebiyledir. (bk. Nevevî, Şerhu Müslim, ilgili hadisin şerhi).

      El-Kelb el-Akur: Yırtıcı köpek demektir. Gördüğümüz kadarıyla bütün rivayetlerde köpek için bu vasıf kullanılmıştır. Bu da öldürme emrinin normal köpekler hakkında olmadığı, köpeğin köpek olduğu için böyle bir cezaya hedef olmadığını göstermektedir. Nitekim İmam Nevevî, bu hadisi açıklarken, şu görüşlere yer verir:

      “Cumhura/âlimlerin büyük çoğunluğuna göre, hadiste geçen ‘el-Kelb el-Akur’ (yırtıcı köpek) kelimesi, bütün yırtıcı hayvanlar için geçerlidir. Çünkü köpeğin vasfı olarak geçen ‘el-akur’ kelimesi, yırtıcı anlamına gelir. Buna göre, hadiste geçen ‘yırtıcı köpek’ tabiri, aslan, kaplan, kurt, pars gibi genellikle yırtıcı hayvanlardan sayılanların hepsi için geçerlidir.” (bk. Nevevî, Şerhu Müslim, ilgili hadisin şerhi).
      Ashabtan İbni Abbasın rivayetinde siyah köpek meselesini, “Biz Medine’de parsa siyah köpek derdik” diye açıklamıştır.

      Peygamberimiz Mekke’yi fethetmeye giderken yeni yavrulamış bir köpeğin başına bir askeri nöbetçi dikiyor. Rasulullah “Tüm köpekleri öldürün” demiş olsa böyle bir şeyi yapar mıydı?

      ŞU ALTTAKİ HABERİN KAYNAĞI SAHİH DEĞİLDİR. ZATEN KAYNAK DA VEREMEMİŞSİNİZ.
      “Resulullah köpeklerin öldürülmesini emrediyor ashabda tüm köpekleri öldürüyor sonra Resulullah bunu yasaklıyor sebebini ise Onlarında bir ümmet olduğunu buyuruyor ve ekliyor onların “Siyah olanlarını öldürün onlar şeytandır” ve”Halis siyahını , iki noktalısını” öldürün diyor.”

    2. Kaynak verememe sebebim sitenizde kopyala yapıştır sistemi olmadığından bende hadisi ezberleyip zihnimden yazıyorum
      Cevabınız için teşekkür ederim lakin hadisde “Hepsini değil siyah olanlarını , kafasında iki noktalısı olanları öldürün” tarzındaki ifadeyi ben anlamadım hocam

    3. “Siyah olanlarını, kafasında iki noktalı olanları öldürün” şeklinde bir hadis yoktur.
      İslam düşmanları çarpıtılmış hadisleri veya uydurdukları sözlere uyduruk hadis kaynağı yazıp cahilleri çıkmaza sokuyorlar. Allah hidayet etsin sapkın dinsizlere.
      Bir çok sahih hadis kaynağı verilen çarpık sözleri araştırdım verdikleri hadis kaynağı ile alakası yok.
      İslam düşmanları, kaynak olarak sure ve ayet belirterek sözde ayet meali bile uyduruyorlar.
      Akıllı olan bir Müslüman din düşmanlarının sitelerine girerek imanını tehlikeye sokmaz!!!

  5. Hocam bazı hadislerdeki genellemeleri nasıl anlamalıyız.
    Mesela “Ölüm dışında hiçbir hastalık yoktur ki , çörek otunda onun için bir deva bulunmasın”.
    (Buhari,Tıb7)
    Hocam biz şuan biliyoruzki bazı hastalıklar varkı şuanki teknolojide tıp çaresiz kalıyor kanserinden tutun birçok hastalık.
    Ama hadisin zahirinde sanki çörek otu tedavisi yaşlılık hariç her derde devadır manası var bu hadisleri nasıl anlamalıyız.

    1. “Ölüm dışında hiçbir hastalık yoktur ki , çörek otunda onun için bir deva bulunmasın”.
      (Buhari,Tıb7)
      Bu hadisi şerifi o devirde bilinen hastalıkların devası olarak anlamalıyız.

    2. Bu tevilinizi doğru bulmadım hocam.
      Resulullah döneminden Bir hastalık örnek vereyim mesela veba hastalığı o dönemde vardı şimdiki Tıb ilminde bile aşısı anca bulundu şimdi çörek otu buna fayda edermi etmez o dönemde.

    3. Diyorsunuz ki; “Bu tevilinizi doğru bulmadım hocam.
      Resulullah döneminden bir hastalık örnek vereyim mesela veba hastalığı o dönemde vardı şimdiki Tıb ilminde bile aşısı anca bulundu şimdi çörek otu buna fayda eder mi etmez o dönemde.”

      Aşı başka, hastalığa tutulduktan sonra tedavi başka. Hastalandıktan sonra aşının yararı olmaz bunu karıştırmış olmalısınız. O devirde çörek otu veba için kullanıldı mı kullanılmadı mı onu bilemeyiz. Ama biz ne dedik, çörek otu ile ilgili hadisin şifası tüm hastalıkları kapsamaz o zamanı kapsar dedik. Konu hakkında açıklama yapan alimler kısmen demişlerdir.

      Ulemanın hadis hakkındaki açıklamaları:
      “Çörek otunun her derde deva olmasının ma’nâsı, her hastalık için tek başına aynı şekilde kullanılması demek değildir. Aksine, bazan olur tek başına kullanılır, bazan olur mürekkep olarak kullanılır, bazan dövülüp inceltilmiş, bazan da dövülmemiş olarak kullanılır. Zaman olur yenilerek, içilerek, damlatılarak ve sarılarak vs. çeşitli şekillerde kullanılır.”

      Hadiste geçen “her hastalığa” tabirini bazı âlimler pek mutlak bularak “onunla tedavi kabul eden…” diye kayıtlamak istemişler ve: “Çünkü o, soğuk hastalıklara iyi gelir, hararetli hastalıklara değil…” demişlerdir.

      İbnu Hacer, bu farklı görüşleri kaydettikten sonra münakaşayı şöyle bağlar:

      “Çörek otunu tek başına, tek tarzda değil, farklı terkibler ve çeşitli şekillerde almanın kastedilmiş olacağını göstererek, ma’nâsının âmm(genel) olmasının esas olduğunu belirttik. Hadisin ma’nâsına böyle yaklaşmanın herhangi bir mahzuru yoktur, hadisin zahirinden çıkma da mevzubahis değildir.”

      Biz de ulemanın “Çünkü o(çörek otu), soğuk hastalıklara iyi gelir, hararetli hastalıklara değil…” bu açıklamalarına dayanarak diyoruz ki hadisi şerifte kast edilen her hastalığa şifa olması kendi alanında ki hastalıklara şifa olacağı anlamını taşır. Bu zamanda çörek otunun alanına girmeyen hastalıklara şifa olacağı manasını taşımaz diyoruz.
      Siz bu açıklamamızı kabul etmiyorsanız aksini hadislerle kanıtlayın!

  6. Selamün aleyküm kaşımın bir bölümü olmadı için kaş kalemi sürüyorum bu namaz abdestti alırken abdeste mani olur mu ?

    1. Aleykümselam.
      Su ile yıkandığında akıyorsa abdeste mani değildir.

    2. Tamam siliniyorsa abdestten önce siliniz abdestinizi aldıktan sonra onu tekrar sürebilirsiniz.

    3. hocam öyle aşırı zor oluyor bu dediğim bildiğiniz sürmeyi kaşıma sürüyorum silmesem olmaz mı altına geçiyordur herhaldde

    4. Hiç kullanmasanız daha iyi olur. Kaşımızdan gözümüzden dolayı değer verilenlerden isek onları kaybettikten sonra değersiz mi olacağız?

  7. Hocam hayırlı ramazanlar .. 3 tane sorum olacak size cevap verirseniz sevinirim
    1. Tesettürsüz bir bayan Saliha hanım olabilir mi ? Kadın, beş vakit namazı kılar, Ramazan orucu tutar, namusunu korur ve kocasına itaat ederse, ona: Cennetin hangi kapısından dilersen oradan gir! denilir. Bu hadisin muhattap olduğu hanımlardan olur mu ? Hadiste istenilenler mevcut ama tesettür Yok ..
    2. Tesettür ile ilgili videolar izlerken nereden denk geldiyse tesettürün Nur suresi 31. Ayet mealinde baş örtüsü değilde örtü olduğunu savunanları gördüm .. Hımar -humur kelimesinden yola çıkarak baş örtüsü değil örtü olduğunu iddia ediyorlar .. bir çok gencin de desteklediğini okudum maalesef .istemeden de olsa acaba gerçekten baş örtüsü değil mi örtü mü diye içimden geçiyor kaç gündür ama bu düşüncenin bende olması beni çok rahatsız ediyor. Küfre girdim diyerek tevbe edip üzülüyorum .
    3. Tesettür konusunda nefsimle nasıl mücadele edebilirim hocam ..(tesettürlü değilim )

    1. Hayırlı Ramazanlar Dilek hanım.
      1- Tesettürsüz bir bayan tesettür hariç diğer farzları eksiksiz yapsa huyuda güzel olsa tesettürün farz olduğuna inanıpta nefsine mağlup olarak başı kolları bacakları açıksa imanını kaybetmez ahirette açık gezmenin cezasını çektikten sonra cennete ama saliha hanım derecesine de yükselemez. Dört dörtlük tesettürlü bir bir bayan da ahlakı kötü ise o da saliha hanım derecesine yükselemez.
      2- Nur Suresi 31. ayeti kerime (mealen):
      – “Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah’a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz.”
      Yukarıdaki ayeti kerime mealin de geçen “Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.” ibaresinin orjinali:
      وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَ
      Noktalı Ha ile yazılı olan humur hamr’ın çoğuludur ki başörtüleri demektir. Eğer notasız Ha olsaydı hımar yani eşek anlamın gelirdi. Allahu teala “mümine kadınlar söyle baş örtülerini yakalarının üzerine dek örtsünler” buyurmaktadır. Aksini iddia etmek Kuran yanlış mana vermektir ki insanı küfre sokar.
      3- SORU: “Tesettür konusunda nefsimle nasıl mücadele edebilirim hocam?”
      Tesettür Allahın emridir. Bu bilinçle örtünmeye gayret ediniz. Tesettürlü ve güzel ahlaklı kadın ve kızlarla arkadaşlık yapınız. Kötü arkadaş ortamından uzak bulunmaya çalışınız.
      Tesettürlü olmayan bir bayan sokağa çıktığı andan itibaren tesettürsüzlük günahı yazılır. O bayan tesettüre girerse bu kez de onun on mislisi sevap yazılır.

  8. Hocam sivilceden çıkan irin, sarı su veya kan necis midir? Elbiseye bulaştığında yıkamamız gerekir mi

    1. Kan ve irin necistir.
      Necasetler, necaset-i ğaliza ve hafife olarak iki kısımdır:

      Necaset-i ğaliza; ağır necaset anlamına gelmekte olup insan dışkı ve idrarı, kan, irin, kusmuk, şarap, leş, eti yenmeyen hayvanların dışkı, idrar ve salyaları, kümes hayvanlarının pislikleridir. Giysilerde, bedende veya namaz kılınacak yerde bu pisliklerden birinden, katı ise bir dirhemden (yaklaşık 3 gr.) fazlası; sıvı ise avuç içinden / el ayasından fazla bir alanı kaplayacak miktarı namazın sıhhatine engel olur.

      Necaset-i hafife; hafif necaset anlamına gelmektedir. Kümes hayvanları dışındaki eti yenen ehli hayvanların dışkı ve idrarları ile kuşların pislikleri bu tür necasettendir. Bunların beden veya elbisenin 1/4 ‘inden fazlasına bulaşması halinde namaz sahih olmaz. Bu miktarlardan az olan ise namaza mani değildir. Fakat bu pislikleri tamamen temizlemek mümkünse bunlarla namaz kılmak mekruhtur (İbn Abidin, Reddu’l-muhtar, I, 209-210).

      Asıl olarak, insanın midesinden gelen ve ağız dolusu olan kusmuk, necistir; bebek kusmuğu da buna dahildir. Bir bebeğin emdikten hemen sonra kusması ve içtiği sütün olduğu gibi geri gelmesi halinde bu kusmuk da Hanefi mezhebine göre pistir.

  9. Selamunaleyküm hocam Allah Celle Celalüh’ünün esmaları ile bipolar bozukluk hastalığını nasıl yenebilirim bu hastalık bana çok çektiriyor diğer psikolojik hastalıklardan daha çok çetin bir hastalık özelikle aşırı takıntı vesvese simetri hastalığı bir şeyleri kafada tekrarlayıp düzenleme planma yapıp rahatlama yapıyorum böyle oldu şöyle oldu tamam diyip özelikle dini konularda ve farazi meselelerde insan ilişkilerinde böyleyim şimdiden allah razı olsun hocam

    1. Aleykümselam.
      Felak ve nas ve inşirah surelerini sabah akşam çok oku.
      İçine çekilme kendini dinleme. İbadetlerini askatmadan yap ve Allaha çok yalvar bu sıkıntıdan seni kurtarması için.

  10. selamün aleyküm bilerek abdestsiz namaz kılan kafir olmuştur diye duydum ben medresede kalırken sabah namazında gusul ihtiyacı olduğunu söylemeye utandım ve ayıp olmasın diye abdestsiz cemaete dahil oldum ve bu hükmüde bilmiyordum nasıl olucak hocam şimdi

    1. Namaz kılmada abdestin farz olduğuna inanmayan kafir olur. Namaz kılmak için abdestin Farz olduğunu bildiği halde abdestsiz namaz kılan kafir olmaz fasık olur.

  11. Hayırlı günler benim sorum kredi çekmemek için bankadaki hacizli evi veya arabayı almak günah mi

    1. Hayırlı günler.
      Kredi çekmemek için bankada nasıl hacizli ev oluyormuş?

    2. Yani banka borç ödenmediği için eve veya arabaya el koyuyor ya onu da satışa çıkarıyor onları almak günah mı

    3. Bankadan kredi çekmek faizdir.
      Ama hacze gitmiş malını gücün varsa paranla satın alabilirsin. İlk önce onu almak senin hakkındır.

  12. Selamun Aleykum
    Vesvese İle Şüphe Arasındaki Fark Nedir? Bazı Hocalar İmani Meselelerde Şüphe Küfürdür Diyor. Bende Bu İkisini Çok Karıştırdığımdan Kendimi Harap Ediyorum…

    1. Aleykümselam.
      SORU:”Vesvese İle Şüphe Arasındaki Fark Nedir? Bazı Hocalar İmani Meselelerde Şüphe Küfürdür Diyor. Bende Bu İkisini Çok Karıştırdığımdan Kendimi Harap Ediyorum…”
      CEVAP:
      Vesvese: Kişi iman ettiği halde şeytanın aklına küfür alameti ve benzeri sözleri getirmesine karşın onları çirkin ve küfür bilmesi halidir.
      ŞÜPHE: İman eden birinin aklına şeytanın imani konularda olumsuz düşünceleri getirmesi ve kişinin buna bazen inanması bazen reddetmesi halidir. Oysaki iman asla tereddütü kabul etmez, akla gelen küfür ve şirk alameti düşünceleri daima çirkin ve küfür bilmesi halidir.

  13. Selamün aleyküm ablam namaz surelerimi dinledi dedi eksiklerin aşırı fazla tahiyatta faciya oldu hocam bu güne kadar kıldığım namazlar olmadı mı hocam şimdi?
    Ben yapabildiğim kadar yapmaya çalışıyordum bu hususla ilgili fetva var mı

    1. Aleykümselam.
      Nasıl okuduğunuzu biz bilmiyoruz. Namazda kırat yani kurandan ayetler okumak farzdır. Manayı bozacak şekilde okursan namazın bozulur.
      Biran önce okumanı düzeltmelisin yaşın da daha çok genç olmalı.

    2. Hocam misal ihlasta velemkul dedim velemkun olacak mış bu namazı bozar mı?

    3. “ve yekün lehü küfüven ehad” yerine “velemkul” okumak manayı bozacağı için namaz bozulur.

    4. Hocam tahiyatı okurkende normalde böyle olması lazım Esselâmü aleynâ ve alâ ibâdillâhis-sâlihîn. ben ve ala dan sonra âlihi diyormuşum bu namazı bozar mı yani ve ala alihi… diye

    5. SORU: “tahiyatı okurkende normalde böyle olması lazım Esselâmü aleynâ ve alâ ibâdillâhis-sâlihîn. ben “ve aleynâ ve âlihi” diyormuşum bu namazı bozar mı?”
      CEVAP:
      Evet bozar.

    6. Hocama ben ihlas kısmını anlatamadım okunuşları dinliyorum velemkullehu diyorlar zaten hocalar oradaki n l ye dönmüyor mu

    7. İhlası şerif “ve lem yekün lehü küfüven ehad” yazılıdır. Ama tecvid kaidesi gereği şöyle okunur:
      “ve lem yekü(l)lehü küfüven ehad” Parantez içindeki (n) harfi (l’ye) dönüşür. Ama siz tecvid bilmiyorsunuz sanırım siz orayı yazıldığı gibi “ve lem yekün lehü küfüven ehad” şeklinde okursunuz.

    8. Hocam tahiyat kısmında alihi eklediğim için bozar dediniz bundan sonra sadece düzeltiyim mi yoksa hepsini kaza mı yapmam lazım

    9. Okurken diliniz sürçerek öyle okuduysanız geriden alıp düzelterek okumanız lazımdı. Ama siz düzeltmeden okuyup namazı bitirmişseniz kaza gerekir.

    10. Hocam tahiyatın hepsini doğru okuyorum sadece ala dan sonra alihi ekliyormuşum siz cevapta fazladan ve yazmışsınız

    11. Tahiyyatı ve diğer duaları okumasa dahi namazı geçerli olsa da Tahiyyatı okumadığından vacibi terk etmiş ve günah işlemiş olur.
      Sorularla islamiyette bununla amel etsem hocam vacip miş.
      Hocam anladım sizin görüşünüz böyle o zman böyle fetva verende var mış
      Kişi, namazın vacibini unutarak veya bilerek terk eder ve sehiv secdesi yapmayı unutur yahut bilerek yapmazsa namazı tekrar kılması gerekmez. Namazı eksiklikle tamam olmuş olur… Vacibi bilerek terk eden kişinin namazı tekrar kılmasının gerekmemesi günaha girmemesini gerektirmez, günahkâr olmakla birlikte bazılarına göre namazı tekrar etmesi gerekmez, bazılarına göre bu durumda namazı tekrar etmesi vaciptir…

    12. Fıkıhta kıraat mevzuunda ayet manayı bozacak şekilde okunursa namaz bozulur diyor. Kıyamda Kuran okumak farz ama zammı sure okumak vaciptir deniliyor. Hiçbir feteva vacibi olan zammı sureyi yanlış okursan sehiv secdesiyle düzelir demiyor. O namaz iade edilmelidir diyor.
      Uygulama size aittir. Bizim fıkhi bilgimiz budur.

    13. Hassaslıkla cevapladığınız için zaten gönüllere girmişsiniz çoktan hocam😊

  14. Merhaba hocam. Biyokinezi ile göz rengi degiştirme, saç rengi degiştirme veya güzelleşme gibi vucutta degişiklikleri yapıyorlar. Bu günah mı?

  15. Hocam hayırlı ramazanlar. Su tek başına temizleyici midir? Idrar bulaşmış elbiseyi suyla yıkasak temizlenmiş olur mu?

    1. Hayırlı ramazanlar.
      Su idrar ve necaset konusunda tek başına temizleyicidir. Üç kez yıkayıp sıkarsanız o temizdir.

  16. selamunaleyküm hocam rüyamda yakınlarımı gördüğüm zaman ne yapmalıyım saygılar ölen yakınlarım

    1. Aleykümselam. Rüyanda yakınlarını görürsen onlara dua et.

    1. “Allah cc insana neden nefis vermistir şeytan var zaten.” diyorsunuz.
      CEVAP:
      Şeytan neden insanları saptırabiliyor da melekleri saptıramıyor?. Çünkü onlarda nefis yoktur.
      Allahu teala insana nefis vermeseydi imtihan olmazdı. Meleklerde nefis yoktur onlara imtihan da yoktur.

  17. selamün aleyküm hocam çok değişik bir şey gördüm rüyamda makam sahibi birisine allahın varlığını akli olarak anlatıyordum oda dinliyordu en sonunda anlattım oda hak vermeye başladı gibi uyandım bu neye delalettir hocam

    1. Aleykümselam.
      Sende dini tebliğ etme kabiliyeti var. Ona delalet eder. Ama asla ehli sünnetten ayrılmadan yapmalısın bu işi.

  18. selamın aleyküm, ben kardeşim ile hiç geçinemiyorum. öyle ufak geçimsizlikler değil; şiddeti ve hiddeti çok olan biridir. hep iyi biri olsun diye dua ederdim ama Allah senin duanı kabul etmez gibi şeyler söyleyip beni de sinirlendiriyordu. bazen öyle şeyler yaşatıyorduki bana ve aileme beddua hatta ölmesin için dua bile ediyordum fakat ben sonradan nefsime uyuduğumu fark edip daha akıl sahibi biri olması için dua ettim ve geçmiş beddualarım ve ölmesi için ettiğim dualara tövbe ediyorum. tövbem kabul olur mu ya da bedduaları geri almak için ne yapabilirim?

    1. Aleykümselam.
      Kardeşini kıskandıracak işlerden uzak dur. Ona güzel dua et. Mesafeli ol. Tövbe ettinse geçmiş bedduaların kabul olmaz.

Bir cevap yazın