Ahmet Ulukaya Ehli Sünnet midir?

Aslen Tokatlı olup halen Ankara’da bulunan dergahında ikamet edip ara ara Tokat’taki dergahına uğrayan Ahmet Ulukaya Devlet Demir Yollarından emekli bir depo bekçisidir. Başka şairlerin şiirlerinden esinlenerek şiirler yazan ve üveysi şeyh olduğunu iddia eden bir kimsedir…
Önceleri Kadiri Tarikatı şeyhliği yaparken bundan vazgeçip Nakşibendi Tarikatına geçtiğini bildirmiştir.
                            *****
İmam-ı Ahmet Hanbel ve İkinci binin müceddidi İmam-ı Rabbani hazretleri, üveysi veli olabileceğini ancak üveysi mürşid olamayacağını beyan etmişlerdir. Şahı Nakşibendi hazretleri dahi üveysi veli olmasına karşın Seyyid Emir Külal hazretlerinden icazet almıştır. Bunun böyle olmasının hikmeti her isteyenin şeyhlik iddiasında bulunamaması içindir.
Kendisi ortaokul mezunu olup Arapça bilmemektedir. Ahmet Ulukaya hiçbir silsilesi olmaksızın kendini üveysi mürşid saymaktadır. O durumda her önüne gelen ben üveysiyim deyip tarikat icazeti olmaksızın cemaat kurmaya kalkarsa bu ümmetin ahvali nasıl olur? 

İnsanca dergileri vardır, bu derginin bir sayısında Mehdi aleyhis-selamı inkar ederek gelmeyecek demesi, ince çoraba mesh verilir demesi, kadınlar ay halinde oruç tutabilir demesi, kadınlar topluluğunun içine girip onlara sesli zikir yaptırması ile ehli sünnetin dışına çıkmıştır.

Ayrıca teravih namazını devamlı sekiz rekat kılmaları, kaza namazı yok demeleri vs. görüşler ile bidat sınıfına girmektedirler. Yani ulemanın söylediği, “Şeriat tarikatın temelidir.”, “Şeriatı olmayanın tarikatı olmaz.” kelamı kibarları ile de uzak durulması gereken bir topluluktur.

Bidat hakkında bazı hadisi şerifler:

Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Her bid’at sapıklıktır.) [Müslim]

(Bir bid’at çıkaranın namazı, orucu, haccı, umresi, cihadı, tevbesi, farzı, nafilesi ve hiçbir iyiliği kabul olmaz, hamurdan [yağdan] kıl çıkar gibi, dinden çıkması kolay olur.) [İbni Mace]

(Allahü teâlâ, bid’at ehlinin ne duasını ne zekatını ne haccını, ne namazını, ne de sadakasını kabul eder, yağdan kıl çıkar gibi dinden çıkar.) [Deylemi]

(Bid’at ehli, bid’atini Allah rızası için terk etmedikçe, hiçbir ameli kabul olmaz.) [Deylemi, İbni Neccar, Ebu Nasr, İbni Ebi Asım]

(Bid’at ehlinin tevbesi, bid’ati bırakana kadar kabul olmaz.)[Taberani] (Tevbesi kabul olmaz demek, bid’at ehli, bid’atinden sevap beklediği, iyi bir iş yaptığını sandığı için tevbe etmeyi düşünmez. Bu bid’atten vazgeçmediği için de ibadeti kabul olmaz.)

(Bid’at ehlinin hiç biri Sırattan geçemez, Cehenneme düşer.) [İbni Asakir]

(Bid’at çıkarıp, onunla amel edenlere lanet olsun.) [Dare Kutni]

(Bid’at çıkarana da, onu himaye edene de lanet olsun.) [Buhari]

(Bid’at ehlini beğenmeyenin kalbi, iman ile dolar.) [Gunye]

(Bir zaman gelir, sünnetim unutulur, bid’atler çıkar. Sünnete uyanlar garip olur, yalnız kalır. Bid’atlere uyan ise, kendilerine çok yardımcı bulur.) [Şir’a]

(Amellerin en hayırlısı farzlar, en kötüsü de bid’atlerdir.) [Beyheki]

(Bid’at ehli, yaratıkların en kötüsüdür.) [Ebu Nuaym]

(Bid’at ehline sert davran! Allahü teâlâ, onlara düşmandır.) [İbni Asakir]

(Ümmetim gruplaşacak, bid’atlere bulaşacak, tıpkı kuduzun ısırıp da, kuduranda hiçbir yer kalmayıp her tarafını sardığı gibi, bu bid’at de onların her hallerine bulaşacaktır.) [Ebu Davud]

(Ümmetim 73 fırkaya ayrılır, [bid’at ehli olan] 72’si Cehenneme gider. Yalnız bir fırka kurtulur. Cehennemden kurtulan fırka, benim ve Eshabımın gittiği yolda gidenlerdir.) [Tirmizi] (Bu fırkanın ise, Ehl-i sünnet vel-cemaat olduğu icma ile bildirildi.) [Mekt. Rabbani, Hadika]

MEHDİ AS. KONUSUNDA İSE REDDİYE: (Alıntı dinimizislam)

 

İbni Hacer-i Mekki, (Alamat-i Mehdi), imam-ı Süyuti, (El-bürhan) ve imam-ı Şarani (Muhtasar-ı Tezkire-i Kurtubi) kitabında iki yüze yakın, Hazret-i Mehdi’nin alameti bildirilmektedir. Hazret-i Mehdi için hurafe demek, ilme ihanettir, kıyamet alametidir. Bu konudaki hadis-i şeriflerden birkaçı şöyledir:
(Eshab-ı Kehf, Mehdi’nin yardımcıları olacak ve İsa bunun zamanında gökten inecek ve Deccal ile harb ederken, Mehdi, onunla beraber olacaktır.) [İ.Süyuti]

(Yeryüzüne dört kişi malik oldu. İkisi mümin Zülkarneyn ile Süleyman idi. İkisi kâfir, Nemrud ile Buhtunnasar idi. Beşinci olarak, benim evladımdan biri yeryüzüne malik olacaktır.)
[İ.Süyuti]

(Horasan tarafından gelen siyah sancaklılara katılın. Onların içinde Allah’ın halifesi Mehdi vardır.)
[Hakim, İ.Ahmed, Deylemi]

(Nasıl helak olur bir ümmet ki, başında ben, sonunda Meryem oğlu İsa ve ortasında da ehl-i beytimden Mehdi vardır.) [Hâkim, İ.Asakir]

(Şarktan çıkan bir grup, Mehdi’ye yardım ederler.)
[İbni Mace, Taberani]

(Mehdi çıkınca, Allahü teâlâ ona rahmetini indirir.) [İ.Ahmed, Hakim]

(Mehdi bendendir, yeryüzünü hak ve adaletle doldurur.)
[Ebu Davud]

(Dünyayı küfür kaplamadıkça Mehdi gelmez.) [Mekt.Rabbani 2/68]

(Mehdi gelince, bir bereket olacak, ümmetim rahat edecektir.)[İbni Ebi Şeybe]

(Mehdi ehl-i beyttendir. Allahü teâlâ onu bir gecede olgunlaştırır.)[İbni Mace, İ.Ahmed]

(Deccal’ın veya Mehdi’nin geleceğine inanmayan kâfir olur.)[Favaid-il Ehbar – Şerh’is-Siyer]

(Mehdi, Kureyşten ve ehl-i beytimdendir.)
[İ.Ahmed, Baverdi]

(Mehdi benim soyumdandır.) [İbni Mace]

(Mehdi evladı Fatıma’dandır.) [Ebu Davud, Hakim]

Sırrı Selim Emirgan

Loading

376 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Ahmet Ulukaya Ehli Sünnet midir?” üzerine 1 yorum.

  1. Ulukaya madem o kadar büyük veli idi neden başka şeyhe tabi oldunuz?
    Ahmet Ulukaya şahsen tanıdığımız bir kimsedir. Onda keramet falan yok siz onu ya reklam yapıyorsunuz ya da olmadığı kadar abartıyorsunuz.
    Ahmet Ulukaya Kuran ve Sünnete aykırı işleri ve itikadı var. Kuran ve Sünnete aykırı işleri ve itikadı olan şeyhlerde görülen haller keramet değil istitraçtır. Öylesi ahvaller papazlarda da gözükür. Söz konusu bir kaç yerde olma durumu yalandır, uydurmadır. Bu kadar saf olmayın.

Bir yanıt yazın