Allah’ın Kuluna Şah Damarından daha Yakın Olduğunu Nasıl Anlayacağız?

SORU: Allah Kur’an’da kullarına şah damarından daha yakın olduğunu bildirmektedir. O halde bu ayeti nasıl anlamalıyız..?Allah lafzı- daire içinde

CEVAP:
Allahu Teala Kaf suresinde buyuruyor ki, mealen;

– “Ant olsun insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz. Biz ona şah damarından daha yakınız.” (Kaf-16)

Allah’a uzaklık ve yakınlık, mesafe uzaklığı ve yakınlığı yönünden değil, belki keramet (üstünlük) ve zillet (önemsizlik) bakımındandır. Allah’a itaat eden kişi keyfiyetsiz olarak ona yakın, isyan eden kişi de yine keyfiyetsiz olarak ondan uzaklaşır.
Mesafe yönünden uzaklık veya yakınlık, varlığı kendinden olmayan ve bir yer ve yönde yerleşmiş olan yaratıklar hakkında düşünülebilir. Allahu Tealâ ise mekândan, mekâna yerleşmekten ve bir yönde bulunmaktan münezzehtir. 

Ehl-i Sünnet İnancına göre;

Allah’a yakınlık ve uzaklık keyfiyetsizdir (nasılsız ve niçinsizdir.) 

 

Loading

1.572 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Allah’ın Kuluna Şah Damarından daha Yakın Olduğunu Nasıl Anlayacağız?” üzerine 4 yorum.

  1. IŞIK VE KELEBEK………………!
    BİR VARLIK DUNYAYA VEYA BAŞKA BİR GEZEGENE ENKARNASYONU SONRASI DAİMA IŞIĞI; SEVGİYİ ,AŞKI ARAR.ÇÜNKİ AŞK TANRIDIR.DAİMA ENKARNASYONLARLA ONA DÖNEREK IŞIĞA SONSUZ SEVGİYE DOĞRU TÜM DOĞAYI KAİNATI /TANRIYI SEVMEYİ ,MERHAMETİ, ŞEFKATİ ÖĞRENEREK HAYAT ALANLARINDA YOL ALIRIZ.BU BAKIMDAN SEVGİ =AŞK KUTSALDIR YÜCEDİR.İNSANLAR DUNYA HAYATLARINDA DAİMA SEVGİYİ BULMAYA ÇABALARLAR.TIPKI KELEBEKLER GİBİ, IŞIĞA DOĞRU KOŞARLAR.
    DOĞA YASASI OLAN SEVGİYE KARŞI ÇIKMAKTIRKI BEYHUDEDİR. BOŞ UMUTSUZ ÇABADIR.SONUÇ VERMEYECEKTİR. SENİ SEVEN HERKESİ SEVKİ MUTLU OLASIN..TANRI OLASIN, IŞIK OLASIN.ÇÜNKİ SEVGİ / GERÇEK SEVGİ TANRIDIR,IŞIKTIR HERYERDEDİR.
    (SORU: Tanrı Kur’an’da KAF 16 da kullarına şah damarından daha yakın olduğunu bildirmektedir. O halde bu ayeti nasıl anlamalıyız..?)
    CEVAP…….. YUKARDA…! 🙂
    SEVGİYLE IŞIKLA KALIN KELEBEKLER GİBİ:
    SİZİ ANLAMAYANLAR OLABILIR,OLSUN,KELEBEKLERİN YANDIĞI GİBİ YANSANIZ DAHİ; YÜKSELEN RUH= IŞIK ”SİZ” OLMAYI TERCİH EDİN DAİMA…. Ref Elizabeth KLARER B.T.L.B.

    1. Önder TOSUN! Sizin bu inancınız KESİNLİKLE ŞİRK VE KÜFÜRDÜR.!
      Kuran’da Allahu Teala kendisini şöyle anlatır:
      “O Allah ki, hiç bir şeye benzemez O’nun dengi ve benzeri bir şey yoktur. (İhlas Suresi)”
      Siz ise Allah’ı ota, çöpe, ağaca, böceğe, ışığa benzetiyorsunuz. Kendinize de İlah diyor şirke girip kafir oluyorsunuz. Işık ne oluyor ki İlah olsun.? Karanlık geldiği zaman yok olan ışık hiç ilah olabilir mi? Şuursuz, iradesiz, kör ve sağır ışık nasıl olurda işiten gören ve arzu eden insanların ilahı olabiliyor? Siz aklınızı peynir ekmekle mi yediniz yoksa felsefeci dinsizlerin tuzağına düşmüş bir kurbağa mısınız? Kelebek gibi de olmak istemem. Çünkü onun kaç günlük ömrü var ki? Onun insan gibi ne şuuru var, ne de lisanı. Siz kelebek olmaya devam ededurun bakalım. Ahirette cehennem azabını da gördüğünüz de yine kelebek olmayı sahte sevgiyi arzu edebilecek misiniz?
      Evrende var olup görünen ve görünmeyen her yaratık Allah’ın kendisi değil, O’nun isimlerinin tecellileridir(görünüşleridir). Sizin yanıldığınız şey de O’nun tecellilerini Allah sanmanızdır. Bu itikat Kuran ve Sünnete göre şirktir.
      Tecelli, bir şeyin aslı değildir. O şeyin eseridir. Misal, Selimiye Camii Mimar Sinan’ın kendisi değil sanatçı vasfının yansımasıdır. Selimiye ile Mimar Sinan’ın gerçekte bir benzerliği de yoktur. Sadece Onun sanat sıfatının yansımasıdır. Bu âlem de, Allah’ın isim ve sıfatlarının birer yansımalarıdır ancak hakikatte bir benzerlikleri yoktur.
      Allah sizin gibi sapkın itikat edenlere hidayet versin.

  2. Selamun aleykum. Allah u teala bize sah damarimizdan daha yakin oldugunu soyluyor tabiki buna inaniyorum ama bi sorum var. Sah damarimiz bize en yakin yer ise biz vucudumuz icinde tam olarak nerdeyiz yani sah damarimiz bize en yakin yermis o zaman kalbimiz uzakmi oluyor damarimizdan veya beynimiz biz tam olarak vucudumuz icerisinde nerde bulunuyoruz.

    1. Aleykümselam Ebu Bekir.
      Aziz kardeşim büyük veli ve alim İmamı Rabbani hazretlerinin beyanına göre; Allahu tealanın şah damarımızdan daha yakınlığı hususu mecazidir. Allahu Tealanın yakınlığı mesafelerle ölçülemez. Çünkü O, mekandan münezzehtir. Biz bu bedenin ne içindeyiz ne de dışında. Yine hazreti İmama göre Allahu Teala, bu alemin ne içindedir ne dışında. Bize bizden daha yakındır ama bu yakınlık iki cismin yakınlığı gibi değildir. Bunu düşünmek akla zarar verir.

Bir yanıt yazın