Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.717 - 16
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.248 yorum.

  1. “Unutulmuş bir sünnetimi meydana çıkarana 100 şehit sevabı vardır!” [Hakim] Hocam bu tarz hadisler uydurmamıdır bir sünneti meydana çıkarana yüz şehit sevabı verilir gibi .

    1. Bu tür hadisi şerifler uydurma değildir. Ancak bunlar te’vîle muhtaçtır. Gerçek mana da 100 şehide verilen sevab değildir. Onun gerçek manasını ancak Allah bilir. Bu hadisi şeriften anladığımız mana, unutulmuş sünnetleri açığa çıkarmaya büyük teşvik vardır. Sevabının da çok olduğu muhakkaktır.

  2. Selamün aleyküm hocam arkadaşımın çocuğu var
    Kabirde cennet cehenneme gideceğini madem orda belli oluyo mahşer gününe ne gerek var diye soru sormuş çocuğun yaşı küçük onu kırmadan bu soruyu nasıl cevaplarız?
    Allah c.c razı olsun Allah’a emanet olun.

    1. Aleykümselam.
      Kabir mahkeme salonudur. Orada suçlulara suçlu muamelesi yapılır ki bu cehenneme benzer ama cehennem değildir. Mahşer günüde ise cezası kesilir ve cehenneme atılır.. Suçlu değilse bir kimse, kabirde ona iyi muamele yapılır ki bu da cennete benzer ama cennet değildir.. Mahşer gününde ise mükafatını alır sonsuza dek cennette mutlu olur.

  3. İbni Ebi Usame ve Müsnedu-l’Haris ismili eseri hakkın bilgi verir misiniz hocam ?

    1. Ahmed b. Hanbel, Müsned: 27/160; İbni Mace, Sünen: 1/458; İbni Ebi Usame, Müsnedu-l’Haris: 1/237; Muhammed b. Nasr el-Mervezi, Ta`Zimu Kadri6 “ : 2
      Kitabı değerli bir eserdir.

  4. Zevcesinin ve çocuklarının haklarını yerine getirmeyenin namazları, oruçları kabul olmaz. [Mürşid-ün-nisa] Hocam böyle bir hadis-i şerif okudum ben de bu hadis den ne anlamalıyız yani ailesinin ve çocuklarının haklarından ?
    Hocam hadis-i şeriflerde var o eserde

    1. “Zevcesinin ve çocuklarının haklarını yerine getirmeyenin namazları, oruçları kabul olmaz. [Mürşid-ün-nisa]”
      “Hocam böyle bir hadis-i şerif okudum ben de bu hadis den ne anlamalıyız yani ailesinin ve çocuklarının haklarından ?”
      Mürşid-ün-nisa, demek kadın mürşid demektir. Öyle bir hadisi şerif yoktur. Hanımının ve çocuklarının haklarını yerine getirmeyen veya getiremeyenin namaz ve orucu da kabuldür ama günahkardır.
      Kardeşim bırakın önünüze gelen bilmediğiniz eserleri okumayı. Defalarca söyledim, bir ilmihal okuyunuz. İlmihalin daha genişi İbrahim Halebi hazretlerinin Mültaka’sını okuyunuz.

    1. Aleykümselam. İsimleri kısaltarak söylemek günah mıdır? diye soruyorsunuz.
      İsimler peygamber isimleri ise o isimin müsemması olan peygambere atfederek hakaret içeriyorsa küfürdür. Ama peygambere atıfta bulunmadan, topluma kötülüğü sirayet eden kişiyi kötülemek babından günah olmaz.

    2. Hocam meselam peygamberlerimizin ismini kullananlar ibo memo gibi değişik lakaplar takıyolar bunlar da küfür müdür. Bunlari için sormuştum meselam osmana diyelim osi diyolar bundamı telikelidir.
      Tşk ederim hocam.

    3. Her İbrahim Hz. İbrahim Hz. İbrahim değil ki hakaret O peygambere olsun.

  5. Nüzhetül-Mecâlis isimli eser hakkında bilgi verir misiniz hocam hadislere kaynak olabilir mi ?

    1. Abdurrahman Es-Safuru Şafi imamlarındandır. Eseri okunabilir. İbretli dini kıssalar vardır. Kıssalarda kaynak değil mesaj aranır.

  6. Hadisi şeriflerde anne ve babanın peygamberlerin ve alimlerin elini öpmek sünnet olduğu belirtilir. Bir kimsenin elini öpmek ona tapmak değildir. Onu söyleyenler günde menfaatleri için kimlerin önün nice taklalar atmaktadır.

  7. haram şeylere gülmenin hükmü nedir mesela birisi sevgilimle öpüştüm deyince gülmk veya random (çok fazla harfe basmak çok gülmek anlamındadır örneğin:fdksofjdldkddlvf ) kullanmak böyle haram olan şeylere gülmek hükmü nedr

    1. Haram olan şeyleri mübah sayarak gülmek küfürdür. Mübah saymadan gayri ihtiyari gülmek küfür olmaz.

  8. Selamunaleyküm hayırlı günler hocam
    Zilhicce ayının 10 günü peş peşemi oruç tutulur
    Allahü teala razı olsun tşk ederim

    1. Peş peşe tutmak şart değildir. O ay içinde cuma günleri hariç diğer günlerde tutabilirsiniz.

  9. haramları işleyince beğenip yada üzlmeyip küfre düşsen yani haram yüzünden küfre düşmüsse küfür tevbesi ettikten sonra haramlara dahaö nceden begendiği veya üzülmediği haramlara devm etmesi durumunda küfür hali devam mı eder

    1. Haramları haram kabul etmeyenler kafirdir. Bir kimsenin kötülüğü emreden nefsi haramdan hoşlandığı halde haramları haram kabul eden Müslümandır.
      Tövbe edenin tövbesi kabuldür. Tövbesinden dönenin tövbesi yüzüne çarpılır ve lanetlenir. Haram işler için ödünç para alan kafir olmaz günahkar olur.

  10. Selamunakeykum hocam.
    Kesilecek kurbanlik kac kilo olmali kac yasinsa disi olur mu?
    Ve mesela esime kurban kestircez fakat esim kesemiyor dayim onun yerinevkesse ve o keserken babaannem dualari okuyup kesildikten sonra namazini kilsa olur mu?

    1. Hocam okudum fakat sordigum sorularin bir kisminin cevabini bulamadim yani
      ((Kesilecek kurbanlik kac kilo olmali kac yasinda dişi olsa olur mu?
      Ve mesela esime kurban kestircez fakat esim kesemiyor dayim onun yerine kesse ve o keserken babaannem dualari okuyup kesildikten sonra namazini kilsa olur mu?))
      Hocam bir yerde okudum ki”” disi koyun da kurban olur fakat bunu bilmeyen ya musluman degil ya da cahil””
      Yani ben simdi ogrenmeye calisiyorum aslini cunki bazi kisiler soyle diyor bazilari badka turlu .Size guveniyorum o yuzden soruyorum .Soruyorum diye ben Musluman degil miyim demek.?yani sonucta ogrenmeye calisiyoruz

    2. Kurbanlığın kilosu değil yaşı ölçüdür. Koyun ve keçi de bir yaşını doldurmuş olmalı sığır da ise iki yaşını doldurmuş olmalıdır. Kurbanlıklar kör, sağır, kulaksız, topal, bir boynuzu kırık olmamalı. Eşinizin kurbanını kesmesi şart değildir. Bir kasap vekil tayin etmesi yeterlidir. Yani kasaba, “bu benim kurban bayramı kurbanım. bunu benim adıma kes” desin.
      Siz tabi ki Müslümansınız. Size Müslüman değil diyen Müslümanlıktan çıkar. Dişi koyunun kurban olup olmadığını bilip bilmemek farz değil. Kaldı ki bir şeyin farz olduğunu daha önce bilmeseniz de sonradan öğrenip kabul etseniz bu sizi dinden çıkarmaz bilakis imanlı olduğunuzun delilidir..

  11. Bir haramı işleyince veya birkaç haramı işleyince üzülmeyen pişman olmayan yada haramları beğenen veya başka şekilde bir haram yada haramlar yüzünden küfre düşen küfür tevbesi etse sonra bu haramları işlemeye gene devam etse küfür hali devam mı eder?
    bir tablet veya telefonda haram şeylere bakılıyorsa bunun için şarj aleti alındığında birinden borç alınmışsa mesela 20 30 lira sonrada borç almam onun parasıyla almam günah olur mu diye şüphe edilirse böyle borç almak caiz midir? bir de şarj makinesini almanın günah olduğundan şüphe edilse ama buna üzünülmese pişman olunmasa ve telefon ve tableti şarj ederken küfür mü olur diye akla gelse sonra da şarj aleti almak günah ise telefon ve tablette haram şeylere bakmadan şarj etmekte küfür değil günah olursa falan diye şüphe edilse ve bunların günah olmasndan da pişmanlık duyulmasa üzünülmese nasıl olsa küfür değil denilse sonradan tevbe ettikden sonra bu şarj aletini kullanmak ve telefon ve tabletten haram şeylere bakmaya devam etmek küfür mü olur? anlamadıysanız tekrar açıklayım

    1. Haramları haram kabul etmeyenler kafirdir. Bir kimsenin kötülüğü emreden nefsi haramdan hoşlandığı halde haramları haram kabul eden Müslümandır.
      Tövbe edenin tövbesi kabuldür. Tövbesinden dönenin tövbesi yüzüne çarpılır ve lanetlenir. Haram işler için ödünç para alan kafir olmaz günahkar olur.

  12. İyi günler. Mustafa İslamoğlu hakkında ne düşünüyorsunuz? Kitaplarını mi okumamış sakıncalı mi?
    Tarikat sevmeyenler hep efendimizin gruplasmayin bölünmenin diye bir hadisi varmış onu öne sürüp tarikatları bidat olarak görüyorlar ve bizi dinden çıkmış ilan ediyorlar bu hadisin asli nedir ve tarikatın bidat olmadığını nasıl izah edeceğiz bu soruyu sorunlara ben zorlaniyorum çevrede çok fazla boyle düşünen insan var.
    Bu soruyu sorduktan sonra sitede nr oluşan die bakinirken mustafa İslam oğluyla iligili yazıyı buldum okudum. Sorunun cevabını aldım cvp yazmaya zahmet etmeyiniz 🙂

    1. Mustafa İsyanoğlu iran ajanı bir münafıktır.
      Onun ve onun benzeri kimselerin kitapları öldürücü zehirdir.
      Tarikat düşmanları ya vehhabi sapkınlarıdır ya da dini bozmaya çalışan reformcu sapkınlardır.
      Hak tarikatlar ile sapkın tarikatları aynı tutanlar din cahilleridir.

  13. Hocam mesela daha önce Hz.Musa (a.s) bizim ümmet ile ilgili şeyler vahyolunmuş onlara da iman etmek gerekiyor değil mi ?

    1. Hz Musa’ya indirilenlere de iman etmemiz gerekir ancak şu andaki bozulmuş Tevrat O Tevrat değildir. Bu zamandaki incil ve tevrata Allahın kitabı diye iman eden kafir olur.

  14. kul olarak karışmamamız gereken alanlara karışıyor, merak etmememiz gereken şeylerle zaman harcıyoruz…oysa Rabbimizin bizden muradı sorgulamak değil ona kulluk edip razı olmaktır…Rabbim sonunu hayır etsin bekir hocam ve yanlışsam düzeltsin beni ve hepimizi bütün Muhammed ümmetini…kabul olur olmaz kaygısı taşımadan tam tevekkülle dua etmeyi nasip etsin bizlere…Rabbim duyandır görendir bilendir razı olacağı sözcükleri ilham etsin yüreğimize ve dilimizden dua olarak dökülsün inşAllah…hepimizin Zilhicce ayı mübarek olsun şimdiden…

    1. Allah sizi de bizi de razı olduğu kullarına dahil etsin Fatma hanım.
      Sizin de Zilhicce ayınız mübarek olsun.

  15. Aleykümselam Emine hanım. Evlilik kaderdir. Ancak bu mevzu açıklanmadan pek anlaşılamaz. Kısaca şudur ki, Kader(yazgı), Allahu tealanın kulları hakkında levhi mahfuza yazdığı her şeydir. Rabbimiz irademizle yapacaklarımızı ve irademiz olmadan başımıza gelecek her şeyi yazmıştır. Bu kader mevzusu ikiye ayrılır.
    Birincisi, İrademizin sebep olmadıkları yazgı, İkincisi; irademizin sebep oldukları yazgıdır.
    İrademizin sebep olmadıkları da kendi arasında ikiye ayrılır. Bunlar:
    Kaza-i mübrem ve kaza-i muallaktır. Kaza-i mübrem mutlak yazgıdır ki bu; ne dua ile, ne de iyilik yapmakla değişmez. Kuranda bahsedilen ölümün ne bir an ileri ne de bir an geri alınmayacağı mevzusudur.
    İkincisi olan kaza-i muallak ise, şarta göre değiştirilen kaderdir. Şart ise, dua ve iyiliklerdir. Evlilik bu türe girer. Dua ve iyilikler ile bu yazgıyı Allah dilerse değiştirir.
    Size gelince, siz şöyle dua ediniz: “Ey Rabbim. O benim hakkımda hayırlı ise onu benim için hayırlı bir eş kıl. O hakkımda hayırlı olmayacaksa ona olan alakamı alakasızlığa tebdil et.” diye dua ediniz.
    hocam yukardaki açıklama sizin bi soruya verdiğiniz cevap. evlilik konusunu kazai muallak dairesine dahil etmişsiniz hocam. burda evlilikten kasıt evleneceğimizin kişinin değişip değişmemesi mi yoksa evlilik yapıp yapmayacağımız konusu mu…yani evlilik kazai muallak sınırındadır çok dua ile ezelde Rabbimizin ilmi ile değişmiştir evlilik nasibimiz değilken nasibimiz olmuştur demek doğru mudur…yoksa evlilik konusu kazai mübremdir ve ne yaparsak değişmez diyebilir miyiz….sizin sözlerinizden anladığım kadarıyla evliliği kazai muallaka dahil etmişsiniz ama bi kaç hoca daha dinledim onlar da evliliğin kazai muallak ya da mübremde olabileceğini söylemişler…

    1. Fatma hanım evlilik kazai muallaktır. Yani dua ve hasenatla Allah, kötüyü iyiye tebdil eder. Kaza-i mübrem olsaydı şayet Rasulullaha evleneceği kızı görmek için izin isteyen muhacir gence;
      – “Onu gör, hatta Ensarın(kız ensardan ) gözlerine bak ola ki gözlerinde (hoşuna gitmeyen) bir şey olabilir” buyurmazlardı. “O sizin kaderi mübreminizdir beğenseniz de beğenmeseniz de alnınıza yazıldıysa onunla evlenmek zorundasınız ” buyururlardı.

  16. Hocam Cübbeli Ahmet Hoca “hadisler vahiydir sadece namazda okunmaz´´ diye bir ifadesi var hadislere iman kitabında bu doğru mudur ?

    1. Hadisler, Allahu tealanın Pegamberimizin kalbine melek ile veya meleksiz doğrudan ilhamıdır. Dolaysı ile vahiydendir.

    1. Şirk tehlikesi aşırı istekten dolayı tezahür eder. Aşırı istek onu gözünüzde putlaştırır.

  17. Bi de hocam evlilik kaza i muallak mı yoksa kaza i mübrem konusu içinde midir. Yoksa sadece Allahın ilmi dahilinde midir hangi kazanın içinde olacağı.

  18. Şeytanın sağdan yaklaşması olabilir bi de şu konu var. Yokları var eden olmazları olduran Rabbimizdir ya hani insan bazen hayrı şerri unutup kendisi için zor gibi görüneni istiyor Rabbinden. Çünkü onun için zor evet ama Rabbi kün dese olacak kadar basit. Nasıl olsa nasibimde yok diyerek o insan için hiç mi dua etmemeliyim sizce hocam. Çünkü duam istediğim gibi sonuçlanmayınca şeytan türlü vesveseler veriyor. Bunların en başında da Rabbin sana yıllarca dua ettirdi ama bak istediğin olmadı geliyor. Hocam lütfen yardım edin. Rıza i ilahiden ayrılmak istemiyorum.

    1. Şeytan soldan ve arkadan yaklaşır ama bazen sağdan yaklaşmış gibi gelebilir.
      Mutlaka bir şeyin olmasını istemek insanı küfre sürükler. Çünkü o istenilen şeye odaklanan kimse istediği olmadığı zaman Allah korusun Allaha isyan eder kafir olur.
      Onun için bir insanın mutlaka olmasını istediği şey olsa bile, bir gün olur pişman olur “keşke olmamasını isteseydim” diye hayıflandığı olur.
      Unutmamak lazımdır ki biz insanlar her an imtihandayız. Hiç bir faniyi olduğundan fazla büyütmemek lazım. Aslında siz o kimseyi üzerinde çok düşündüğünüz için büyütmektesiniz. Onun bildiği sizin bilmediğiniz nice zaafları vardır. Ama siz hep madalyanın tek tarafından baktığınız için o zavallıyı gözünüzde aşırı büyütmüşsünüz. Allah’a sığının “Ya Rabbi ona olan istek ve arzularımı yok et” diye yalvarın. Bu daha kolaydır çünkü. Onun kötü taraflarını düşünün ki gözünüzde elinizle büyüttüğünüz balon sönsün. Yoksa o balon seni yakar mahveder. Hem o adamın umurunda mısınız siz? Ne diye bir fani için kendinizi yakıyorsunuz.?
      Allah soğukluğunu versin Rasulü hürmetine.

  19. Hocam selamün aleyküm. Efendimiz bir hadislerinde buyuruyor ki acziyetinize rağmen nasibiniz sizi bulur gücünüze rağmen nasibinizde olmayan size erişmez. Hocam bir insan nasibim olsun Allahım şeklinde isim vererek dua etmek ne kadar doğrudur.çünkü biliyorum ki hocam o insanla ilgili yaptığınız dua farkında olmadan sizi o insana daha da yaklaştırıyor ve yine Rabbimize olan güven de artıyor. Ama o insan gidip başkasıyla hayatını birleştirince siz düşünün gerisini.ben ne diye dua etmeliyim. İsim vermeli miyim kazai muallak ihtimalini düşünürsek belki isim de vermem gerekir. Kafam çok karıştı.

    1. Aleykümselam Fatma hanım.
      “Allahım hakkımda hayırlısı ne ise öyle kıl” diye dua ediniz. Mutlaka o olsun diye dua etmek adamı şirke düşürebilir.

  20. Hocam nasil siniz?
    Devlet tarafindan konulan bayram gunlerini nasil karsilamaliyiz?
    Cocugum krese gidecek e oradaki cojuklar pasta olunca illa ki mum ufluyolar ya benim cojugum da istiyor anlatsam anlamiyor nasil yapmali?

    1. Sağ olunuz Hüsna hanım. Siz de iyisinizdir inşallah.
      Resmi bayramlar dini değildir. Onu devlet protokolünün işidir onlar.
      Dini bayramları bir Müslüman olarak kutlamamız gerekir. Gayri müslimlerin dini bayramlarını kutlamak küfürdür. Zorda kalırsanız takiye yaparsınız.
      Çocuğunuz kreşe gidince siz ne yapacaksınız? Çalışacak mısınız? Çalışmayacaksanız gerek yok. Artı bir de oralara para ödeyeceksiniz. Bir de orası kafir memleketi. 7 yaşına kadar göndermezsiniz okula. O yaşta doğruyu yanlışı anlar.

    2. Yani mesela “zafer bayramimiz kutlu olsun”,”23 nisan cojuk bayramibkutlu olsun” gibi demekte sakinca var mi?hani bu cok yaygin ya…..
      Hocam calismam lazim cunki agailevi durumlar fakat cojuk bir iki sene ilk okuldan once krese gitmeli ki dil ogrenson sosyal yerlerde disiplin ogrensin diye…

    3. Onları kutlamakta bir beis yoktur. Tabi kast edilen kutsallık onların o hali asla değildir. Bayramın kutlu olsun demek, Allahın rızasına uygun olsun manasında demek lazımdır.
      Çalışacaksanız çocuğu kreşe verdiğiniz de eve geldiğinde yanlış şeyler öğretilmişse orada siz doğrusunu göstermelisiniz.

  21. Hocam ben bir keresinde annemin yüzü şekil olarak degismiş gordum cok korkunc bir yuz ifadesiydi sonra gitgide o yuz ifadesi normale döndü. bir kerede karanlıkta sanırım. Üç harfli gordum benim oldugum odadan salona gectigim sirada salon karanlikti ve birden karsimda belirdi. ufakken de ben evde yalniz kalamazdim illa biri olucakdı yanmda cok koruyodum .hocam acaba bana musallat mi oldular hangi dualari okumaliyim

    1. Evet size cinlerden bazıları korku vermek istemişler. Namaz kılmıyorsanız namaz kılınız. Her sabah ve akşam üçer ihlas, felak ve nas surelerini okuyunuz.

  22. Aleykümselam.
    O söz konusu yerle bir bağlantınız yok olduğuna göre sizin kazancınız elbette helaldir. Zorluyorlarsa sakalınızı kesebilirsiniz. İleri de sakal bırakacak daha rahat bir iş bulduğunuzda oradan ayrılırsınız.

    1. İnsanlardan uzaklaşmak yabanileşmektir. Aile ve akrabayı terk etmek sıla-i rahmi terk etmektir ki haramdır.

  23. Hocam ben dün bir rüya gördüm. Aklıma takıldı. Cevaplarsanız memnun olurum… Ben yurtdışında yaşıyorum.
    Rüyam da yine yolculuğa çıkıyoduk Türkiyeye. Ama bukez , şu evvel ki gün yeni açılışı olan köprü içindi. Yolculuğa büyük abim yengem yeğenim annem babam ben çıkıyoduk. Küçük abim gökhan evde kaldı.
    Büyük abim bize gelmiş oluyo ailece. Sadece iki üç parça eşya hazırladım çünkü sadece 1 hafta durup döneceğiz. Takacagım esarpları da yengemle beraber seçtik. Yol için yiyecek hiç bisey hazirlanmadi. Neyse herkes çıktı dışarı ben de içerde ki giriş kapısını kitledim sure okumaya başladım. Fatiha kevser ihlas… Sonra içerde bisey unuttuğumu farkedip kapıyı geri açtım. O şey her neyse hallettim tekrar kilitledim. Sure okumaya başladım tekrar. Bukez de, derindondurucunun olduğu yerin lambası açık kaldı. Ve ben bu sefer, Fatiha, kevser, ihlas , felak , nas , ayet el kürsi ve amenerrasulü süresini okudum.
    Bukez kapıyı açmadık şarteli indirelim dedi annem. Gokhan eve gelince kendisi geri kaldırıp halletsin dedi.
    Şarteli babam kapatacaktı ama kapatilmadi.bisey konuştular annemle o sirada.
    En sonunda arabaya bindik. Yola çiktik. Yollar ayni bulgar yolu gibiydi. Betonlar kırıktı. Eğri büğrü idi. Yine bi yerde durduk. Abim meğerse yolda yeriz diye kavun almış. Bizim arabaya iki tane bi buyuk bi Küçük kavunu poşet içinde getirdi koydu ve uyandım.

  24. Selamünaleyküm.
    Hocam ben vesvese yaşayan biriyim bir kaç aydır. Öğrendiğime göre vesvesenin ilacı öğrenmek, şeytanın o vesvesesine cevap vermek.
    Hocam bir gün otururken Allah ın sonsuz kudreti hakkında düşünüyordum. Fakat öyle bir vesvese takıldıki bana peşimi bırakmıyor. Cevap ta veremiyorum.
    Hocam “madem Allah ın kudreti sonsuz o zaman -haşa- kendisi gibi bir ilah yaratabilirmi?”diye bir vesvese takıldı. Ama iman ediyorumki Allahın kudreti sonsuz. Ama şeytanın bu vesvesesine nasıl cevap vereceğimi bilmiyorum. Birde bu vesveseler yüzünden küfre düşmüşmüyümdür?

    1. Aleykümselam Yusuf.
      Sizi defalarca uyardım ki Allah’ın varlığı ve sıfatlarının hakikati hakkında düşünceye dalmayınız aksi takdirde şirke girersiniz diye. Sizin aklınızın buna gücünün yeteceğini mi sanıyorsunuz.?
      Bir mağazadan bir eşya satın alıyoruz. Onu kullanma talimatına göre kullanmazsak ne oluyor? Kısa zaman da o mal telef oluyor.
      Siz de Allahın size bahşettiği akla istiap hakkının üstünde bir ağırlık yüklerseniz, Allah korusun delirmeye doğru yol alırsınız.
      Allahın gücü sonsuzdur ve dilediğini yaratır ve dilediğini yok eder.
      Allah benim eşim ve benzerim olamaz buyurmaktadır. Sonradan yaratılan bir mahluk her ne kadar güçlü olarak yaratılırsa yaratılsın her halükarda yaratanı olan Allaha muhtaçtır. Muhtaç olan birisi Allah gibi olabilir mi? Allah onu dilediği anda yok eder.
      Ezelde (sonsuz öncede ) sadece Allah vardı sonsuza dek yine O vardır. Başka şey düşünme.! İmanın da gider aklında .

  25. Selamunaleykum hocam.
    1)
    Bazen birine bir seyi yakistiramadigimzda “tipsiz seni” deriz ya burada hasa Allahin yarattigini beyenmemek degil sadece mesela bu sac sana hic yakismiyor gibi dendi ise gunah mi?
    2)
    Bazen duyuyoruz mesela kiz cojugu okadar zipir ki erkek cojugu gibi olur ya hani,ve derler ya”seni annen erkek douracakmis ama ” şaka derler hani burada bir gunah ya da kufre dusme durumu olur mu?
    3)ben size bir soru sormustum hani internetteki bir site icin acaba dusunceniz ne dir?
    4)hocam kurban bayramindan onceki gune arefe gunu yani oruc tutmak cok guzel diye biliyor ve saglik saglamlik oldukca tutmaya calisiyorum fakat acaba kaza orucu olanlar kaza mi tutmali yoksa arefe gunu orucu diye mi niyetlenmeli?
    5)bir de arefe gunu bin ihlas suresi okumaya gayret eden kisi mesela sabah bir kismini oylen bir kismini ikindi bir kismini cekse olur mu yoksa bin adeti de bir kerede mi okumali ?Yani olur ya misafir gelir cojuk bir sey ister ozaman ne yapmali?
    ALLAH RAZI OLSUN.
    ALLAHA EMANET OLUN.

    1. Aleykümselam Hüsna hanım.
      1- Hakaret için yüze karşı söylenen “tipsiz seni” gibi sözler günahtır. Ama espri(latife) olarak söylenmişse veya onun kötü bir ahlakını vurgulamak amacıyla söylenmişse bir sakıncası olmaz.
      2- O söz bir yalan ve günah olur. Çünkü hiçi bir kimsenin kendi iradesinde değildir ne doğuracağı.
      3- Kurban bayramı bir öncesi arife günüdür. O sadece arife orucuna niyet edilmeli kaza orucu başka gün tutulmalıdır.
      4- Arife günü bin ihlası mümkünse bir oturmada okumalı. O gece yatsıdan sonra biraz uyuduktan sonra kalkıp abdest almalı iki rekat gece namazı kıldıktan sonra bin ihlası okumalı. Bu mümkün olmazsa parça parça diğer vakitlere yayarak da okunabilir.
      Selam ve hayır dua üzere kalınız.

    2. 4)o gece yatsidan sonra biraz uyuduktan sonra kalkip iki rekat nanaz kildiktan sonra bib ihlas cekilmeli demissiniz yani arefe gunu bittikten sonra gelen gece mi?
      Ozaman gece oysa gunu okunsun diye biliyorduk.Hocam sabah namazindan sonra gunes douyor ama gun nezaman baslamis oluyor imsak girdikten sonra mi gunes dogduktan sonra mi?

    3. İslami aylarda gündüz imsakta başlar. Cuma günleri ise ikinidi namazı ile başlar ertesi günün imnsakına dek sürer. Arife günü ise ikindi ile başlar bayramdan önceki gecenin imsakına kadar sürer.

    4. Hocam burda anlattiginiz ile altta anlatyiginizi anlayamadim.Yani cuma gunu ikindide baslar imsaka kadar ……arefe de ikindide baslar imsakla biter.demissiniz. Yani persembenun ikindisinden itibaren cuma basliyor.oyle mi dogru mu anladim.

    5. Orada verdiğim bir misal idi. Kurban bayramı, bu yıl 12 Eylül Pazartesi günü başlayacak. 11 Eylül Pazar günü ise arefe günü olacak.

    6. Arife günü bayramdan bir gün önce imsak saatinden önce “Niyet ettim Allah için yarınki gün arife orucunu tutmaya” diye niyet edilir ve arife günü imsaktan sonra başlar, sabah namazından itibaren teşrik tekbirleri getirilir. O gün iftar edilir bayram gecesi imsakta arife sona erer. Siz zikrinizi bu zaman dilimi içinde yapabilirsiniz.
      Geniş bilgi için tıklayınız:
      http://www.islamdergisi.com/genel/arife-gunu/

  26. Hocam birisi bosanma yükümlülüklerini bilmeden karısından bosarsa tekrar dönmek istese bilmeden hata yapan günahı yoktur gibi olmuyormu.

    1. Boşamanın şakası ve “bilmiyordum”u yoktur.
      Bir kimse eşini bir kez boşarsa tekrar nikah yaptırıp eşine dönebilir.
      Tekrar boşarsa bir kez daha dönebilir. Bir kez daha boşarsa eşi başka birisi evlenip boşanmadan ve iddet süresi dolmadan onunla evlenemez.

Bir yanıt yazın