Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.702 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.245 yorum.

  1. Şafiilere göre kadın diyelim ki ikindi namazı vaktinde hayizdan temizlendi öğlenide cemi Tahir yaparak kılması gerekiyormus doğru mu hocam..Yeni oğrendim bunu. Genel halk Hanefi olduğu için Şafii ilimlerine rahat ulaşamıyoruz..Eskiyi napcaz simdi.
    Hocam bu tı harfi kalın ve şiddetli evet..Ama bazen namazda sanki şeddeli gibi çıkıyor şeddeli gibi çıkmasın diye biraz yumuşak yapiyom bu sefer De mı oldu diye evham yapiyom sınırim çok bozuliyo kaç kere kıldığim oluyor..Tevcid dersi aldım ozaman hoca demiyordu hiç yanlış diye bana mı öyle geliyor acaba namazda sessiz okunuyor diye tam mı yapamiyom.. Bilmiyorum. Namazima zarar gelir mi
    Şafiiyim sehiv secdesi olur mu kurtarir mı

    1. Nereye sordunuz o soruyu?
      Tı harfi nasıl oluyorsa şeddeli gibi çıkıyor? Dilin ucu üst ön dişlerin damakla birleştiği yere vurularak çıkarılır. Kalın ve tok bir sestir. Yapamadığınız da Sehiv secdesine gerek kalmaz.

    2. Fatih Kalender hocaefendi söyledi bunu insanların çoğu bilmiyor diyo

    3. Eskileri nasıl yapım hocam vakitleri hatirlamam mümkün değil neye göre kaza yapacam.
      Cemitahir nasıl kılındığını şuan bakıyorum netten ama cidden çok bilgi kirliliği var . Söylerseniz çok sevinirim

    4. Şu anda diyelim ki siz 22 yaşındasınız. 14 yaşında ilk hastalık(hayz) geçirdiniz sayalım. 22-14= 8 kalır. Yani sekiz yıllık namazınızı kaza edeceksiniz. her gün bir günlük kaza kılarsanız sekiş yıl sonra hiç kazanız kalamaz.
      Cemi tahir geçmiş günahlarınıza tövbe ederseniz, kaza namazı ve oruçlarınızı kaza ederseniz, yemin kefareti, adak kurbanı ve oruçlarınızı yaparsanız, üzerinizde kul hakkı varsa öderseniz, ziklirle kalbinizi de temizlerseniz cemi tahir yapmış olursunuz.

  2. Hocam siz olmasaydiniz belki hala cehalet batağındaydım her namazdan sonran size ve sizin gibi olan ehli sunnet alimlere dua ediyoruz

    1. Estağfirullah kardeşim. Biz vesileyiz Rabbim sizleri ve bizleri o dalalet ehlinin batağından korusun.
      Sizlerin duaları bizim en büyük kazancımızdır.

    2. Hocam yanlış mı anladınız acaba..Sadece cemi tahiri yapmamış oldum geçen senelerde.. Diğer namazlarda sıkıntı yok ki. Diyelim geçen ay ikindi vaktinde temizlendim ama ogleni cemi tahirle kılmamak gerekiyordu ama kılmadım. Sadece ogleni kaza etmem gerekmez mi…?
      Neden bütün yılları kazı etmem gerekiyor ki?
      Adak kurbanı oruç falan neden?
      Pardon kılmak?

    3. Büşra hanım sizin sözünüzü yanlış anlamadım. Siz gusül abdestine yanlışlıkla cemi tahir demektesiniz. Bize göre cemi tahir gusül abdesti ile birlikte kalbin ve ruhun günahlardan arınmasıdır. Ben onu anlatmak istedim. Sizin hayatınız boyunca kazaya kalmamış namaz ve orucunuz yoksa kefaretiniz yoksa onları eda borcunuz da yoktur. Adak adamamışsanız, adak borcunuz da yoktur.

  3. Hocam birisine soru sorduk diyelim melekleri seviyormusun diye oda hayir dedi küfre girdi biz bunun kufrune sebep olduğumuz için kufre girer miyiz?
    Ama onun kafir olması amaçlanmiyor istenmiyor
    Yani bu günkü bazi bid at ehli kendi akıllarına uyup bazı hadisler i inkar etmesine benziyor
    Hocam elhamdurillah sizin sitenizi buldum ve şunu anladim ehli sünnet görünümlü neo selefiyeci çok ALLAH bunların şerrinden Müslümanları korusun ALLAH sizi başımızdan eksik etmesin

    1. Küfre girmiş olmazsınız ama meleklere inanıp inanmadığı sorulmalı öncelikle.
      Allah razı olsun kardeşim. Teşekkürlerimi arz ederim.

  4. Hocam bir sorum olacak.Hanefi mezhebindenim bi yerde soru gormustum adam sehvetsiz meni gusul gerektirirmi demis biraz cikdi felan demis ben icimden tabi gerektirir demistim altta saniriim yoneticiydi ebu yusuf sanifim kavli bunun guslu gerektirmedigiymis simdi ben hanefiyim mezhep inkarimi oluyor yaptigim sonradan dogrusunu ogrendim kendi mezhebime gore tabi birde siz bu soruya nasil cevap verirsiniz sehvetsiz meni konusunda

    1. Meni herhangi bir sebeple şehvetsiz çıksa Hanefi’de gusül gerekmez.
      İdrarda görülen prostat sıvısı olabilir. Tahlil ettirmek iyi olur.
      Meni bile olsa, şehvetsiz gelince guslü gerektirmez.
      Eğer şehvetle yerinden kopup, daha sonra şehvetsiz olarak çıksa, gusül gerekir.

    2. hocam ben bu soruyu okurken icimden olur demistim ama hanefi mezhebinee boyleymis.kendi.mezhebimi inkara girmior dimi sonradsn dogrusunu ogrendim

  5. Hocam Selamun Aleyküm bir şey sorcam şimdi Peygamber (SallAllahu Aleyhi vesellem) Arap ırkındandı ve Arapça biliyordu yani Allah (Celle Celaluhu) ogretmediyse bizim dilimizi bilmiyor şimdi ben (İnşallah) Umre yada Hac nasib Olursa gitmek istiyomda Rasulullaha birşeyler demek isterim nede olsa duyuyormuş kabir başinda beni anlarmı nedediğimi hocam belki boş bir sorudur ama merak ettim önemsiz ise silin.
    Hocam Selâmun Aleyküm birisi bir tanidigima “Allahın şuna şuna gücü yetermi” diye sordu (çok kafa karistirici bulandirici bir soruydu)…sonra oda dediki “Ben Ayete inanıyorum sorunun cevabini bilmiyorum..Allah nedediyse doğrudur dedi .. bu arkadaş küfre girdimi hocam
    hocam Dinimizİslam sitesine bir soru sordum cavbindan sonra bana şöyle bir uyarı yapıldı……
    “Efendim ayrıca (c.c.), (s.a.v) (r.a) gibi kısaltma yapmak uygun değildir. Mirât-i kâinât kitabında diyor ki:
    Cahiller ve tembeller, saygı sözlerini kısaltarak birkaç harf yazıyorlar. Bu doğru değildir. Çok sakınmalıdır!” ……
    hocam yanlısmı şimdi (r.a) (s.a.v) gibi kisaltmalar günahmı

    1. Aleykümselam.
      Ahiret hayatında dil farkı olmayacaktır. Herkim hangi dilden konuşursa konuşsun biri diğerini anlamakta sıkıntı çekmeyecektir. Bir misal verirsek, trafik kurallarında bulunan işaretleri nasıl ki her millet anlıyorsa orada da kelimelerin yüklendiği manalar anlaşılacaktır.
      Siz Rasulullaha bizden de selam söyleyiniz(aleyhissalâtü vesselâm).
      Allah’ın elbette her şey yaratmaya veya yok etmeye gücü yeter. (Ve hüve alâ külli şeyin kadîr.) O adam küfre girmemiştir de soruyu art niyetli soran dinsiz zaten kafirdir.
      Allahu Teala, kendi varlığı dışında yaratılmış her şeyi dilediği gibi var eder veya yok eder. Allah’ın yüce varlığı ise yok olmaktan ve ölmekten münezzehtir. Allah hakkında yok olmak, ölmek gibi vasıfları kullananlar ancak kafirlerdir.
      (c.c.), (s.a.v) (r.a) gibi kısaltmalar yapmak haram değilse de evla değildir. Yazarken ilk başlarda bir kez açılımı yapılırsa daha uygun olur.

    1. Ehli sünnet olmayan bir çok site mevcuttur.
      Dikkatli olunuz.
      “Kuran tek kaynak” diyenler, Peygamberimizin hadislerini, dört hak mezhebi, evliyaullahı, tasavvufu inkar edenler sapkın sitelerdir.

  6. “Mukatele eden kimse yüzden [hasmının yüzüne vurmaktan] sakınsın. Zira insanın yüzünün şekli, Rahmanın yüzünün şeklindedir.”(6) bunu anlamadım biraz ne deniliyor burda hocam?

    1. İbni Ebi Asım, Ebu Hurayra (radiyallahu anh)’dan Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
      : يضا عن أبي هريرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ​
      إذا قاتل أحدكم فليجتب الوجه فإن الله تعالى خلق آدم على صورة وجهه
      “Mukatele eden kimse yüzden (hasmının yüzüne vurmaktan) sakınsın. Zira insanın yüzünün şekli, Rahmanın yüzünün şeklindedir.”
      (İbn Ebî Âsim, “Kitâbu’s-Sunne”, 230)
      “Mukâtele eden kimse yüzden (hasmının yüzüne vurmaktan) sakınsın. Zira Allah Teâlâ onu, kendi yüzünün suretinde yaratmıştır”
      (İbn Ebî Âsim, “Kitâbu’s-Sunne”, 227 – 228)
      Beyhâkî (rahimehullah) şöyle der:
      “Suret, terkib demektir. Musavver (suretlendirilmiş, biçim verilmiş) olan şey murekkebdir (muhtelif parçaların biraraya getirilmesiyle oluşturulmuştur), musavvir (şekil veren) de murekkib (muhtelif parçaları bir araya getiren)’dir. (…) Allah Teâlâ’nın (c.c) musavver olması câiz olmadığı gibi, O’nun bir suretinin bulunması da câiz değildir. Çünkü suret(ler) muhtelif ve görünüşler birbirine zıttır. Görünüşlerin ve suretlerin birbirine zıt olması sebebiyle Allah Teâlâ’nın (c.c), bütün suret ve görünüşlerle muttasıf olması câiz değildir. Bir tahsis edici olmadan, bu şekil ve görünüşlerden sadece birisinin Allah Teâlâ’ya tahsis edilmesi de câiz değildir. Çünkü bu suret ve görünüşlerden birisiyle muttasıf olanın, tümüyle muttasıf olması da (aklen) câizdir. Allah Teâlâ’nın bunlardan sadece birisiyle muttasıf olması, bütün görünüş ve suretleri değil de onlardan sadece birisini O’na tahsis eden bir muhassıs (tahsis edici delil) bulunmasını gerekli kılar. Bu ise -hâşâ- Allah Teâlâ’nın mahlûk olmasını icabettirir ki, bu muhaldir! Şu halde Allah Teâlâ’nın (c.c) musavver olması akıl dışı bir şeydir…”(el-Beyhâkî, “el-Esmâ ve’s-Sıfât”, 289)

      “Mukâtele eden kimse yüzden (hasmının yüzüne vurmaktan) sakınsın. Zira Allah Teâlâ onu, kendi yüzünün suretinde yaratmıştır”
      (İbn Ebî Âsim, “Kitâbu’s-Sunne”, 227 – 228)

      AÇIKLAMA:
      Allah, yarattığı hiç bir mahluka benzemez. Bu hadisi şerifte kast edilen mana Allahu Tealanın kendinde bulnana bazı sıfatları insana da vermesidir. Görmek işitmek, bilmek, irade, hayat gibi vasıflardır ki bunun insan da en bariz tecelli ettiği yer ise insanın başı ve yüzüdür. Bunun için yüze vurmak yasak edilmiştir.

  7. Hocam şedde ve elif harflerinin ucu sivri ya böyle üçgenimsi onlar süs olarakmı çizilmiştir yani daha güzel görünsün diyemi çizilmiştir elif ve şeddeye hatatlar tarafından yoksa bir harfimidir yada yazıyı doğru okumak içinmidir?

    1. Şedde, harf değildir. Arapça bilmeyenlerin doğru okuması için üzerinde bulunduğu harfi çift okutturan işarettir.

    2. Anlıyorum hocam ama ben lafzatullahtaki en büyük çizilen şeddeyi kast ettim oda galiba harf değildir hocam o en büyük lafzatullahtaki şeddede harfi 2 kere okutan bir işaret galiba doğrumu hocam?

  8. Allahı aşırı derecede düşünmek abartıya giderek düşünmek namazı bile yeterli göremeyip ulaşmayı dilemek görmeyi istemek tabiki zordur ama böyle bir duyguya sahip olan insanın kafasını yoruyorsa ne yapmalı

    1. Ahmed kardeşim. Allah’ı düşünmek derken zatını kast ediyorsanız buna hiç bir kimsenin gücü yetmez ve o kimsenin aklı bozulur. Bize emredilen Onu anmaktır. Yani Onun gücünün büyüklüğünü sanatının inceliğini, düşünüp Ona hayran kalmak ve bu hayranlığın kalbe getirdiği sevgiyle Ona aşık olmaktır. O zaman yorulmak usanmak bıkmak gibi beşeri vasıflar senden uzaklaşır geriye hiç bıkıp usanmayacağın hayret içinde hayret makamı kalır.

  9. hocam “Dine uyuyoruz diyoruz ama aslinda Allaha uyuyoruz (Haşa) Din aslinda Allahtır” demek şirk olmazmı hocam

    1. Din, Allahın emir ve yasaklarına rızasının gereği uymaktır. Dine uymak şirk değil Allaha itaattir.

  10. Bekir hocam bende bir huy var yemekleri yerken helede çok sevdiğim beni mutlu edip rahatlatacak yemekler varken ben ben afiyetle yerken içimde allahı övüyorum sessiz şekilden örnek allah nasıl lezzetli yaratmış nasılda kudretli böyle bir patatesi yaratmış ne kadar güzel bir varlık o olmasaydı bu patatesi yiyemezdim her şey ondan koupu gelmiş vs vs şeyler diyorum daha düşünmeyip yazmadığım hocam iyi bir şeymi güzelmi yani anormal bir durum değildir inşallah hocam?

    1. Allah’ın nimetlerini düşünüp onları yoktan var edene minnet duygusu ile dolmak zikrin ta kendisidir. Allahu Teala “Ey iman edenler Allahı çok zikrediniz” buyurmaktadır.
      Siz zikirsizlikten yani, gafletten korkunuz zikirden değil..

    2. sağolun hocam allah razı olsun inanki çok boş işlerle uğraşıyoruz sanki allaha biraz yaklaşasakta bir küçük yazının sonuna konulan nokta kadar ötelerdeyiz ne acı aslında hayatı geniş düşünmek lazım allaha delice sadece allah demeyip allah ile her an her şeyin güzelliğini hissetmek bile maddi bir heyecan veriyor hocam iyiki varsınız bu siteden başka güzel sitemiz yok hocam beni bilirsiniz belki geçen yaz çok soru sormuştum diğer siteler aktif değil hem siz cana yakınsınız her soruya cevabınız güzel mutlu edici var allah razı olsun hocam sizden

    3. Ferhat kardeşim iltifatlarınız için çok teşekkür ederim. Rabbim sizleri ve bizleri mağfiret eylesin ve dünya ve ahiret saadeti bahşeylesin.

  11. Geçmişte bir evden tasinmadigim için maddi olarak zarar ettim. şimdi düşündüğümde yanlış karar verdigimi düşünüp pişman mı olmam doğru bir his, yoksa Allahin takdiri bu bunu yaşamam gerekiyor mu demeliyim?

    1. İradenizin sebep olduğu şeyden sorumlusunuz. Tövbe etmeli ve gerekirse helallik almalısınız.

    2. maddi zarar ben gördüm is bulamadim vs. geçmişi düşünüp üzülmem dogru yani kader anlayisiniza göre? neyse Teşekkürler.

    3. elbette benim secimimdi.benden baskalarini da dusundugum icin o karari verdim. fakat is bulamadım o an istediğimi karsi taraf kabul etmedi vs. istihareye yattim fikrim burda kalmam hayırlısi seklinde değişmedi. 1 senedir özellikle hergün en az 500 istiğfar okuyup binlerce ssalavat okuyup kuran okuyorum. tesbih namazi da kilarim arada. hatalarima dönmemek uzere tovbe de ettim. kimseyi kirmam. genelde helallesmedigim insan yok. başıma gelenler elbette hatalarimdan dolayı yasanan insanın yaşadığı sıkıntılar. bunlar günahlara kefaret olacak biliyorum ben daha düzgün ve Allaha sığınan biri oldum bunların sonucunda. benim sormak istediğim geçmişte yapılan bu seçim icin “bir evden taşınma karari” hata ettim diyip üzüntünun beni sarmasina izin mi vermeliyim kaderdi diyip gecmeliyim miydi? sormak istedigimi pek anlatamamis olabilirim. elbette benim secimim. ama yasanmasi da gerekiyormus demekki. maddi olarak zarar ettim ama bence manevi olarak kazandım.

    4. Siz ne demek istediğinizi tam olarak anlatamadıysanız ben ne yapayım?
      Evden taşınmışsınız ama ne için taşınmışsınız? Ayrıntı yok. Biz de ne olduğunu bilmeyiz doğal olarak.

    5. “taşınmadığım” 🙂 taşınmadığım için zarar gördüm maddi olarak yazdım. sıkıntılı bir anımda yazdım biraz beni teselli eden bir yazı bekledim. geçmiş kaderdir. sıkıntı çektim günahlarıma kefaret oldu. o an doğru olduğunu hissettim ve düşündüm. kaderle ilgili güzel bir yazı bekledim sizden biraz açıklamanızı istedim öyle bir cevap ummuştum. sanılanın aksine türkiyede insanların ciddi bir maddi sorunu var. her evde bir patlamaya hazır dinamit var. hatalarını bilen insan az. bu konuda bunun sebeplerini ve kurtuluş yollarını içeren konular yazsanız “oyunda düşmana ateş ediyorum dinden çıktım mı” vs. içerikli yazan ergen sorularından daha faydalı olur kanaatindeyim. hali vakti iyi giden insanların toplumun en büyük probleminin manevi sorunlardan dolayı oluşan maddi sorunlardan bir haberler. komşunun cinnet getirmesi sizi bizi toplumu bozar. dini konuda yayın yapan bilgi veren sizler ve başkaları umarım bunun farkına varır. bugün amerikada herşey bir yerde tıkırında gidiyorsa toplumun refah düzeyinin yüksek olmasından dolayı. ekonomi kötüye gittiğinde oluşan sorunları göreceğiz. türkiyedeki bütün sorunların kaynağıda dolaylı yönden budur. bu konuda yazılar bekliyorum şahsen.

    6. Hayat hanım acılısınız sitemkarsınız sizi anlıyorum. Ama bilmelisiniz ki, kader hakkında çok detaylı yazılar yazdık tabi sizin bundan haberiniz yok. Çünkü millet olarak okuma özürlüyüz. Bu sitede 20 cildi dolduracak dini içerikli yazılar yazdık. Size kaç tanesini okudunuz desem belki bir kaç diyeceksiniz veya hiç birini. O gün sorunuza çok net cevap verdim ama siz farklı algıladınız.
      İnsan iradesi ile yaptıklarından sorumludur. Kader deyip sorumluluğu başkasına atamayız. Bunu demek istedim. Siz haklısınız veya haksızsınız demek istemedim.
      Bize işimizi de öğretmeye kalkışmayınız lütfen. Biz burada kime ne yazılmasını gayet iyi biliyoruz.

    1. Ubeydullah Arslan denilen selefiyeci, sapık ve cahil bir kimsedir.

    1. Hz. Ebu Bekir(r.a.) “Allah’ım zatına olan bilgisizliğimi artır” diye dua ederdi.

  12. Geçmişten bugünümüze kadar insanlar allahı neden insan şeklinde düşünmüşler ben bunu saçma buluyorum insan şeklinde ilah ne kadar saçma hocam anlam veremiyorum hocam allah eli ayağı bacağı kolu gözü burnu kulağı ne yapacak o yürümez gelmez gitmez oturmaz yani düşünüce allahı insana benzetmek harbi saçma neden böyle bir düşünce herkesin aklına gelir gelmiş asırlarda allah insan şeklinde olsa kıyamet günü büyüklüğünü göstermez elleri kollarıyla ne yapacak misal örnek haşa dev yaratıklar gibi görünür hocam sizin düşünceniz nedir?çok kızıyorum bu düşünceye

    1. İnsanlar vahye değil de akla tabi olurlarsa Yaratanı kendilerine benzetmeye çalışırlar. Öylece de sapıtırlar.

  13. Selamın aleyküm hocam hayırlı günler Nasılsıniz iyisiniz inşallah hocam benim sorum bana uzak gözlüğü yazıldı 0.25+0.75 ben gözlük alicam ve gözlük plastik ve demir den oluşuyor bu gözlüğü takmak caiz mi

  14. Hocam bi çok kişide olduğu gibi Benim annemde sinirlenirken bela okuyor veya bana ermeni tohumu kafir tohumu kitapsız gibi şeyler diyor küfre düştün dediğimde sen önce anneye karşı gelme neymiş onu araştır diyor namaz kılmadığım için benim dediklerimi belki dinlemıyor hani nerden bilicen gibi ama bu küfür değilmi o kadar namaz kılıyor ben boşa kılma tevbe etmeden diyorum

    1. Annen küfre giriyor ama siz de sebep olmayınız. Annenize karşı daha mülayim olabilirsiniz. Namazsız iman camsız ampul gibidir. Her an onu bir fitne rüzgarı söndürebilir.

    2. hocam namazini kiliyor.tevbede ediyordur herwlde dualarinda ama simdi kufre tevbe.etmemisse ne olcak ne diyeyim ona

  15. değerli hocam dinimiz ile ilgili pek bilgim olmadiğı için şeytan yada nefsim sürekli bana vesvese veriyor ve İslam ın Hak din olduğundan şüphe ettirmeye calisiyor biliyorumki Hak din İslam …ama beni birakmiyor yani nekadar dua etsemde gitmiyor..çok dardayım dinden çiktimmi diyede korkuyorum bunu dusununcede…kalbimden bu dusunceler(vesveseler) hic
    gitmeyince şüphemi ediyorum acaba diyorum yani hic istemiyorum boyle disunceler ama beni birakmiyor neyapiyim hocam ben dinden ciktimmi yaa

    1. O hususta aklınıza takılan soruları bize sorabilirsiniz. Şüphenin ilacı ilimdir.

  16. Kerem Önder hocayı (İhramcızade ilim yayma) dinleyebilirmiyiz?
    Ruhumu şeytana sattim demek şirkmidir

    1. Kerem Önder hocayı dinleyebilirsiniz.
      “Ruhumu şeytana sattım” demek, küfürdür.

  17. Selamın aleyküm hocam bir adam Mevlana celaleddin ruminin adiyla dalga geçiyor ve diyor ki ben ona celloyu Rumi diyorum diyor bu küfür değil mi

  18. Selamunaleyküm nasılsınız hocam benim odam eskiden trabzonspor futbol falan izlerdim yani oda bordo mavi havlu perde yaştık battaniye saat gibi şeyler kullanıyorum ama eskisi gibi artık futbol izlemiyorum ve artık fazla ilgilenmiyorum bunları kullanmamda bir sakınca varmıdır hocam sike bahiş olayları oluyorya hocam ondan dolayı soruyorum

    Allahü teala razı olsun sağolun

    1. Aleykümselam Osman.
      İnsan resimli olan eşyaların dışında kalan eşyalarını kullanabilirsin.

  19. hocam bide bisey sormak istiyom şmdi 4 5 saniye aklindan küfür birşey( vesvese)birşey geçiren kafir olurmu? Yani Mesela İslamın doğru din olduğundan şüphe suretinde vesvese gelse birkaç saniye akilda kaldiktan sonra istiğfar çekse küfre girmiş olurmu

    1. Aklına gelen küfrü bir saniye de olsa bilerek beğenirsen küfre girersin. Unutursan girmezsin

  20. Yunus Emre’nin ” Ete kemiğe büründüm, Yunus diye göründüm” şiirinde şirk var mıdır?
    Haccac-ı Mansur “Enel Hak” diyerek sapıtmış mıdır?

    1. SORU: “Yunus Emre’nin ” Ete kemiğe büründüm, Yunus diye göründüm” şiirinde şirk var mıdır?”
      “Haccac-ı Mansur “Enel Hak” diyerek sapıtmış mıdır?”
      CEVAP:
      Yunusun sözünde şirk yoktur yanlış anlama vardır. Her birimiz hiç bir şey değilken ete deriye Allahın irade ve kudretiyle büründük Ahmet, Mehmet, Yunus olarak göründük anlamındadır..
      Hallac onu iradesiyle söylememiştir. Allahın ağaca tecelli edip de Hz. Musa(a.s.) ile konuşması gibi Hallac’ın İlahi feyzin zevkinden aklı gidince Hak Teala ona tecelli edip onun lisanı ile “enel Hak” demiştir.

  21. S.aleykum hocam esim ikinci evlilik yapmak istiyor ben karsi cikiyorum maddi manevi esimi bunu kaldiracak durumu olmadigi icin nolur yardimci olurmusun simdiden cok tesekkur ediyorum

    1. Aleykümselam Fatma hanım. Fatma hanım o kafasına koymuş o işi. Siz ne kadar karşı çıksanız da o bildiğini yapmaktan imtina etmeyecektir. Onun ıslahı için dua edin ve sabredin. Bir süre sonra belki yaptığının bir hata olduğunu anlar pişman olabilir.

  22. ödememiz gereken acil bir borc var bir vakte kadar,ailemiz haricinde veya onlarda olabilir, birinden borç istemek Allah’tan başkasından istemek mi olmuş oluyor? bunun usulü nedir acaba? Allah razı olsun sizlerden.

    1. Birinden yardım istemek veya borç istemek ne şirktir ne küfür. Peygamberimiz de borç istemiştir ve almıştır. Bu ve benzeri itkatlar selefiyeci Işidci sapkınların görüşüdür onlara itibar etmeyelim. Bütün teröristler böyle radikallerden çıkmaktadır.
      Birinden yardım istendiğinde veya borç para istendiğinde o kimseyi vesile, o nimetin gerçek sahibinin ise Allah olduğunu bilmek imanın ta kendisidir. Vesile armak ise, “Vebteğû ileyhil vesileh”(maide-35) ayetince Kuran’ın emridir.

  23. hocam çok günahkar olan biri “Allahtan af dilemeye utaniyorum” dese küfre girermi ? yani “belki affeder ama bana bukadar nimet verdi ben nankorluk ettim af dilemekten utaniyorum ” manasinda baştaki cümleyi demesi kufurmudur

    1. hocam peki …ben Cennete girmeyi Allahı görmeyi hak etmiyorum Allah bana ihsan eder lutfeder inşAllah…demek doğrumudur?

    2. Hiçbir kimse ameli ile cennete girmeyi hak etmez ancak Allahın lutfu ile girilir cennete.

    1. Kıyamet günü Allahu Teala perde ötesinden tecelli edecek. Cennette ancak cemalini gösterecek. nasılsısz ve niçinsiz hiç bir şeye benzemeyerek. Görenler Onun güzelliğinden bütün cennet güzelliklerini unutacak.

    2. Sağolun hocam güzel cevap hatta ben yanlış biliyordum haşa direk gelecek diye hani bir şey olarak işte ama sizden yeni öğrendim bunu duymak iyi oldu itikadım için nasıl ve niçinsiz demekte şuanda insan şeklinde yada bir ışık olsun o şekillerde bile olmayarak kendini gösterecek hiç bir şeye benzemeyerek bu demi hocam ama hiç bir şeye benzemeyerek gösterecek derken daha farklı bir şekildede olmayarak gösterecek demi hocam?

    3. Allah kendini şekilden, şekilsizlikten, zamandan ve mekandan münzezzeh olarak gösterecektir.

  24. hocam size birsey sorcam
    “Şüphesiz Allah, ümmetimden, hatâ, unutma ve yapmaya zorlandıkları şeyi (n hükmünü) kaldırmıştır”, “Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir.”
    bu Hadis Sahihmidir?

    1. Bu hadisi şerif sahihtir.
      – “Şüphesiz Allah, ümmetimden, hatâ, unutma ve yapmaya zorlandıkları şeyi (n hükmünü) kaldırmıştır”, “Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir.” hadis rivayetleri için (bk. İbn Mece, Talak, 16).

      İmani konular dışında kalbe gelen şeyler söylenmedikçe veya yapmadıkça küfür veya şirk olmaz. Akla bir günah gelse onu yapmadıkça günah olmaz. Ama Allahın veya peygamberlerin hakkında akla olumsuz bir şey gelirse, o kimse de onu söylemeyip sadece beğense küfre girer.

  25. Selamun aleykum
    sunu bastan soyleyeyim ki hicbir sekilde kotu niyetim yoktu. Icimden annemin beni namaz kil demesi sacma diye gecirdim. Cunku ben 17 yasindayim ve kendi sorumluluklarimin farkinda olmam lazim seklinde dusundum. Yoksa hasa namaz kilmak sacmadir diye bir sey dusunmedim dusunmem de. Vebale girmedim degil mi?
    Yine de boyle soylememem lazim degil mi?
    Bir de Allah mekandan munezzehtir. Yani bu alemin ne icindedir ne de disindadir. Bu anlami kastederek Allahu teala hicbir yerde degildir dersek bir sey olur mu?

    1. Aleykümselam Ali.
      Annenizin uyarısına gerek olmaksızın siz, namaz kılmanın şuurunda olduğunuz kanısındasınız. Bu düşünce ise saçma demekteki kastınızın uyarıya ihtiyacınızın olmadığını vurgulamak istemiş olmalısınız. Bu düşünce ile küfre girmiş olmazsınız.
      Ama siz yine de uçurumun kıyılarında dolaşmayınız. Bir daha ki sefere daha dikkatli kelimeler seçebilirsiniz.
      Allah hiçbir yerde değildir ifadesi doğrudur. Çünkü Onun var olması için bir yere ihtiyacı yoktur.

    1. Işık enerjidir. Maddede enerjinin yoğunlaşmış halidir. Ruh ise ne ışıktır ne de madde. Onun hakkında bizlere çok az bilgi verildi.

  26. Ebu talib Ehli sünnete göre kafirmi ölmüştür hocam Ebu hanifenin kavli böylemidir.

    Birde ehli sünnettin böyle demesi Peygamber efendimizin işitmediğinden dolayımı yoksa başka rivayetlerdemi var bu konuyla.

    Mesela günümüzde iman eden birinin Peygamber efendimiz vefat ettiğinden Şuan dünya üzerinden işitmeyeceğinden imana girmemişmi olur bu durum biraz beni şaşırttı sitedede bunla ilgili bi cevabınıza rastlamıştım ama tam anlamadım

    1. Ebu Talib, Rasulullahın amcasının oğlu İbn-i Abbas’a (r.a.) göre imanla ölmüştür.
      Bir kimsenin imanının kabul görmesi için Rasulullahın onun şehadetini duyması şart değildir. Öyle olsaydı Rasulullahın zamanından sonra gelenler veya onu görme imkanı olmayanlar ne yapacaktı?
      Yazımızı eksik okumuş ve yanlış anlamışsınız yeniden okuyunuz.

  27. Selam hocam allahın perdesi nurdur yani ışıkta diyebiliriz hz musa sadece cenabı hakkın nur perdesini görmüş ve yere bayılmış bu doğrumudur? çünkü ben zatını gördü sandım

Bir yanıt yazın