Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.700 - 17
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.243 yorum.

  1. merhabalar ben yaklaşık iki ay önce tamamiyle islami kurallara uygun olarak biriyle görüştüm fakat 10 gün sonra onun bir basit bir nedeni sorun etmesi üzerine ayrıldık.çok dua ettim ve ediyorum da şöyle bir rüya gördüm: kalabalık bir kafede ben bir fincan kahve ve bir bardak su alıyorum sonra arkamı döndüğümde onu görüyorum yanında iki bayan aileden birileri harhalde bayanlar beni görünce susuyor o ise gayet memnun bir şekilde bana bakıyor birbirimize hal hatır soruyoruz ben elimdeki kahveyi ona uzatıyorum o teredütsüz alıyor o sırada elim onun eline değiyor o bu durumdan hiç rahatsız olmuyor yüzüne baktığımda ise gözlerini yeşil renk olarak görüyorum.(normalde gözleri kahve rengidir.)

    1. Merhaba Duru Hanım. Gördüğünüz rüya arkadaşınızla tekrar anlaşmanıza delalet eder.

  2. * “Ebdaller kırk kişi olup Şam’da ikamet ederler. Onlar sayesinde yağmur yağar, onlar sayesinde düşmana karşı zafer kazanılır ve onlar sayesinde Şam halkından azap uzaklaştırılır.”(Ahmed b. Hanbel, I/112). Bu hadis sahih midir hocam ve nasıl şerh edilir?

    * Hocam fena fillah ne demektir?

    1. * Ahmed bin Hanbel’in hadisleri sahihtir. Ancak Şam’da oturmaları kinayedir. Zira Şam zaman zaman kafirlerin eline geçmiş uzun süre de onlarda kalmıştır. O hadisin söylendiğin zamanda Şam hıristiyanlar da idi. Belli bir zaman ebdallerin Şam’da yaşayacağına işaret vardır ki bu geçmiş devirlerde olmuştur.
      * Fenafillah Bir müminin içindeki kafir olan nefsi Kuran ve sünnet ile terbiye edildikten sonra Müslüman olması sonucunda benliğinden geçip Allah’ın sadık kullarından olması ve Allah’ı aşkla sevmesidir Yunus gibi.

  3. Selamun aleykum hocam bn size annemin ruyasini yorumlatmak istiyorum.annem ruyasinda 9 ay once ayrildigim sevgilimi gormus o ve yaninda 1 erkek cocugu varmis 3 yaslarinda falan annem ordan gecmis ona seslenmis annemde kusum sana demis sevgilimde seslenmis ve ona soyle beni beklesin gelicem demis.simdi cok isim var bitirmeden gelemem ama beni beklesin gelicem demis.

    1. Aleykümselam Almila hanım. Arkadaşınızın bir daha size dönmeyeceğine alamettir.

    2. Ama beklesin gelicem demis neden oyle dedi bide istiharede de hep olumlu cikiyo

    3. Almila Hanım sizin içinize nasıl geliyorsa öyle itikat ediniz. Bizim yorumumuz hatalı olabilir.

  4. Esselamü aleyküm

    * Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir sözü küfür müdür? Küfür ise illeti nedir?

    * Şeriat istemiyorum Laikli iyi isteyen ibadetini yapıyor sözü küfür müdür?

    1. Aleykümselam Oktay.
      * Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir sözü küfür değildir. Zira bu söz şu anlamda söylenmiştir: Bir toplum liderini kendi seçecek ve başka milletlere bağımlı kalmayacaktır. Dört halife devrinde de eshap, kendi liderlerini kendileri seçmedi mi?
      Şeriat namaz, oruç hac zekat ve sair farzlar haramlar ve sünnetlerdir. Bunları istemeyen Müslüman değildir.

  5. Selamun Aleykum Hocam…

    Hocam simdi boyle bir sorun var,aldigim el kremin icinde alkol de varmis, yeni bi tane aldim bi baktim onda da alkol karisimi icinde varmis,bebek kremi aldim alkol yazmiyordu,ama nette arastirdiktan sonra gordum ki baska bir alt alkol maddesi varmis…Ellerim catlamis durumda,kan akmaya basladi cunku. Alkolsuz bir krem bulana kadar (zor ama yine bakicam,helal market bizde bildigim kadariyla yok) bu el kremini kullanabilirmiyim ?

    1. Aleykümselam sayın Ethem. Şimdilik normalini bulana kadar onu kullanabilirsiniz.

  6. Esselamü aleyküm

    * Hocam ettehiyyatü (vacip) , salli , barik , rabbenalar ( sünnet) okumayı bilmeyen ezberleyene kadar namazı nasıl kılar? Ettehiyyatü yerine rabbena atina oku sehiv secdesi yap dedim o duayı da bilmiyormuş bir tanıdık.

    * Vitirde kunut dualarını ezberleyemeyen kimse ömrünün sonuna kadar rabbenaları okusa caiz olur mu?

    * Rabıta, medet, istigase gibi hiç bir şeyi yapmam , asla da eleştirmem , büyüklere saldıran kuduz köpektir diyen Ehli Sünnetten çıkar mı?

    1. Aleykümselam.
      * O duaları bilmeyenler camide cemaatle kılmalı bu da mümkün olmuyorsa ettehıyyatü okuyacak kadar oturması fazdır. Sonunda sehiv secdesi yapmalı ancak en kısa zamanda öğrenmezse büyük günaha girerler.
      * Vebal olur, öğrenmeli. Öğrenemezse öyle yapmalı.
      * Rabıta, medet, istigase yapmak dini emirleri değildir. Yapanları da eleştirmek doğru değildir. Çünkü bunlar ibadet olarak değil teknik olarak yapılır. İslam alimlerine sırf ehli sünnet oldukları için “köpek” diyen dinden çıkar.

  7. Selamunaleykum hocam.
    Eskiden vesvese geldigi zaman kalbim sıkiliyordu smdi fazla sıkilmiyor acaba zarari var mi?

    1. Aleykümselam Abdulvehhab. Ehli sünnet itikadı üzere iseniz ve İslam’ı elinizden geldiği kadar yaşıyorsanız kalbinizin huzuru Rahmanidir. Değilse istidraçtır ki hemen tevbe etmelisiniz.

    1. Ehli sünnet itikadında olanlar kabir azabı görmeyecekler. Onlar günahkar iseler Allah dünyada onlara bir çok sıkıntı ve musibet verir günahları o vesile ile silinir. O sıkıntılar günahlarına yetmez ise ölüm anında çok sıkıntılar çekerek ahirete günahlardan arınmış olarak gider.
      Ama akaidi bozuk sapkınların çektikleri sıkıntılara sevap verilmez ve onlar hem kabirde, hem de ahirette çok elim azaba duçar olurlar..

    2. Selamun aleykum hocam iyi ama hocam ehli sünnet itikadinda olup namaz kilmayan idrarina dikkat etmiyen var..ayrica ehli sünnet bir hoca okunmuş kefen satiyor kabir azabindan koruyan madem ehli sunnet e kabir azabi yok o okunmuş kefene ne ihtiyaç var..

    3. O dediğin kimselrin ehli sünnet olduğunu nereden anladınız? Ehli sünnet olanlar o tür şeylere dikkat ederler. Okunmuş kefen satmak bidattir. İdrar sıçratanın zaten namazı kabul olmaz.

    4. Selamun aleykum hocam aziz bayindir diyorki hanefi mezhepine gore bir adamin sadece kizi olsa o kizin kocasi olmasa kizinda çocukları olsa o kiz vefat etse o adam torunlarina miras birakamaz.. Abbasilerin islamdaki miras sistemini bozdugunu sunuda mezhep kere monte ettiğini söylüyor

    5. Aleykümselam Yiğit. Abdülaziz Bayındır denilen adam kaderi inkar eden Allahu Tealanın insanın gelecekte ne yapacağını bilemeyeceğini iddia eden bir zındık bir mürtedtir.
      O mezhepleri inkar edip dururken mezhepler hakkında söz sahibi olamaz.

    6. Selamun aleykum hocam acikcasi bayindir beni ilgilendirmiyor benim merak ettiğim dinimize gore o torunlar dedesinin mirasindan pay alabilirmi alamazmi

    7. Selamun aleykum hocam aziz bayindir diyorki hanefi mezhepine gore;
      bir adamin sadece kizi olsa,
      o kizin kocasi olmasa,
      kizinda çocukları olsa,
      o kiz vefat etse,
      o adam torunlarina miras birakamaz..
      CEVAP: Bir adamın kızı olsa kızın da kocası olmasa çocukları nereden olacak?
      Soru bir kere yanlıştır.
      Bir adamın kızı olsa oğlu olmasa ona miras düşer. Onun da malı ondan olan evlatlarına düşer.

  8. Selamun aleykum hocam veda hutbesinde muslumanin muslumana kani helal değildir diyor peki buna rağmen hz Ali r.a ve hz muaviye r.a neden savasti.birde hocam yeryüzünde bütün insanlar lailaheillalllah diyene kadar onlarla savaşmakla emirolundum diyor..ama bir ayette din konusunda sizinle savasmayanla savasmayin diyor bunu izah edebilirmisiniz

    1. Aleykümselam Yiğit.
      * Müslümanın Müslüman kanı helal değildir buyurulurken haksız yere ve sebepsiz olarak helal değildir. Nefsi müdafaada ırzını ve malını korumada izin vardır. Yani malına , canına veya namusuna kast etmiş Müslümanı öldürme hakkının var olabilmesi hariçtir.
      * Hz. Ali ve Hz. Muaviye arasındaki mesele ulemaya göre içtihat meselesidir. Kuru bir koltuk davası değildir.
      * Bütün insanlar Lâ ilahe illallah diyene kadar onlarla savaşmak(katele) değil, mücadele câhededir) etmektir. Yani; İslam’ın tebliğine karşı silahla karşılık vermezlerse, sözlü mücadele(uğraşı) yani, tebliğ devam edecektir anlamındadır.

  9. Hocam bir de birisi bizim rahmetimiz gazabımı geçmiştir dese bu kimse kafir olur di mi ? Olur mu Olmaz mı diye düşünceye giren küfre girer mi ?

    1. O söz hadisi kutsidir. Ayet veya hadisi kudsileri kendi sözü imiş gibi söylemek küfürdür.

  10. Hocam Fıkhı Ekber Şerhi (Aliyyül kari) Hakkında ne dersiniz okumanın sakıncası olurmu ?

  11. * Hocam arkadaşım teknik bir işte çalışıyor . Makine arızası olduğunda örneğin sadece bir fişi çıkmış oluyormuş. Sadece fişi çıktı desek müşterinin gözünde onu biz de takardık deyip aldığı para hakkında çok diyorlarmış. Bu kişi bu işin içinden helal yolla nasıl çıkacak…

    * Hocam yalan söyleyerek satılan maldan gelen para haram mı olur yoksa yalan günahı mı alınır?

    1. * O kimse yaptığı işin mahiyetini açıklamak zorunda değildir. Ancak, o iş için hak ettiği kadar para alması helaldir hak etmediği kadar para alırsa kul hakkıdır, haramdır. Çok basit işler için para almak etik değildir. Aslında küçük işlerde para almaması müşteriyi kazanması demektir. Gerçek esnaflık ve ticaret insan kazanmaktır k, her şey para değildir.
      * Yalan söyleyerek elde edilen kazanç haram paradır ve kul hakkıdır. Tövbe ile affedilmez. Kandırdıkları ile helalleşmesi gerekir.

  12. Selamün aleyküm kıymetli hocam;

    * Hocam bir halıya köpek salyası değse deterjanla silme ile temiz olur mu?

    * Hocam köpek beslenen ve rahmet meleklerinin girmeme sebebi nedir?

    * Hocam Divanı salihin diye bir şey var mıdır?

    1. Aleyküm selam Tamer bey.
      * üç kez su ile yıkamak da kafidir. deterjanla yıkanması daha iyi olur.
      * Köpek ve suret resmi rahmet meleklerinin girmeme sebebidir. Köpek havlaması ve saldırması ile insanları bilhassa komşuları rahatsız eder.
      * O bir nahşibendi sufisidir.

    2. Selamun Aleykum Hocam.

      Suret resmi derken Hocam…Misal aile resimlerimiz ?

    3. İnsan resmidir. Evde varsa üzerlerini bir tül ile örtünüz ve kıble cihetinde olmasın.

    4. * Hocam dat harfi istidale sıfatı ile dil kenarı azı dişlere değecek diyor fatih çollak sellemehüllah ama çoğu hoca bildiğiniz tı ile okuyor. Araplarda tı ile okuyor. Bunun en doğrusu nedir?
      * Hocam köpek salyası değdiğinde halı yıkanmamış deterjan ile 2 defa silinmiş ve duru su ile 1 kez silinmiş bu yeterli olur mu? Mağazada namaz kıldığımız için gerçi salya aktı mı bilmiyoruz ama köpeği gezinirken gördüm yavru köpek…
      * Cemel vakası ve sıffın vakasının anlatıldığı müstakil eser tavsiye edermisiniz muhterem hocam?

    5. * DAT harfinin mahreci(çıkış yeri) dilin ucu ön dişlere değmeden dilin sağ veya sol yanı üst azı dişlere çarparak Z ve D arsı bir sesin çıkarılmasıdır. Ancak yapamayanlar kalın Da harfi ile telaffuz edebilirler. Z ile telaffuz caiz değil.
      * O uygulama doğru değildir. Temiz su ile üç kez yıkayıp sıkılması lazım. Ya da çamaşır makinasına atmak lazım. Salya yoksa deterjanla silmek kafidir.
      * Cemel ve Sıffin için bakınız:
      http://www.islamdergisi.com/genel/cemel-vakasi/
      NOT: Ahmet Cevdet Paşanın Kısas-ı Enbiya’sını okuyabilirsiniz.

  13. Esselamü aleyküm:

    * Hocam rasülüllahın s.av sırrını hangi annemiz r.a diğer eşlerine söylemişti ve o sır ne idi?

    * Hocam Allah’ın helal ettiğini kendine neden haram ediyorsun ayeti nasıl tefsir edilir?

    * Hocam Allah rasülü s.a.v hiç herhangi bir eşini boşamış mıdır?

    1. * Hz. hafsadır
      * Tahrim suresi 1. ayet Elmalı tefsirine bakınız.
      * Bir eşini boşamıştır sadece.

  14. Esselamü aleyküm muhterem hocam; Cemel vakası ve sıffin vakasının anlatıldığı bir eser tavsiye eder misiniz? Hz. Aişe annemiz içtihatta hata yapsa bile başımızın tacıdır…

    * Hz. Osman r.a efendimizi kim şehit etmiştir?

    * Hocam cemel vakasını kızıştıran ibni sebe midir?

  15. * Sayın hocam divanı Salihin diye bir şey var mıdır?

    * Allahın yüzü , gölgesi, eli , gülüşü nasıl tevil edilir , tevil etmeden inanmak da olabilir mi mesela Allah’ın eli vardır ama insanlarınkine benzemez keyfini Allah bilir gibi

    1. Sayın Tamer o tür ifadeler mecazidir. Tevilsiz inanmak sapıklığa götürür. Allah’ın eli demek, kudreti demektir. Allah’ın gölgesi tecellileridir. Kendisi değildir. Allah’ın yüzünden maksat zatıdır.

  16. hocam facebooka üye olurken kabul ettirilen şartlarda

    Çıplaklık ve pornografi bölümünde
    Çıplaklık için son derece katı kurallarımıza var. Mikelenjelonun Davut heykelinin fotoraflarından çocuk emziren kadınların aile fotoraflarına, insanların kendileri için manevi öneme sahip içerikleri paylaşma hakkına sonuna kadar saygı duyuyoruz.

    Denmekte mikelenjelonun davut resmi sanırım Hz Davutun haşa çıplak resmedildiği resim

    Fakat altındada topluluğumuzda sizin honuza gitmeyen şeyleri gizleme ve engelleme olanağı tanıdık diyor.

    Burada kabul edip küfre düşürecek bir durum yok dimi hocam?

    1. O onların kendilerine olan şartlarıdır ve o onları bağlar. Siz onları seyretmek zorunda değilsiniz. Her zaman onlara engel koyabilirsiniz.

  17. 1. Sayın hocam Kuran’da yedüllah kelimesi geçiyor ben burada Allah’ın eli olmaz muhalefetün lil havadis sıfatına aykırı bu bu kudretidir diye anlıyor idim ancak kafama takıldı Allah’ın eli vardır ama bizim gibi değil keyfiyetini Rabb’imiz bilir demek daha mı uygun acaba burada eli yoktur derken ayeti inkar olmaz değil mi hocam

    1. Yani Allah’ın yedi vardır ama keyfiyetini rabbimiz bilir mi demek lazım yoksa yedullahı kudret eli diye tevil edip mi inanmak lazım sayın hocam

  18. ESSELAMUALEYKUM,
    Hocam RUKU ve SECDEde topukları birleştirmek nasıl oluyor internettte okudum ama tam anlayamadım herhalde ALLAH RAZI OLSUN.

    1. Aleykümesselam Abdullah Bey. Zammı surenin bitiminde “Allahu ekber deyip rukuya eğilirken ayak uçları sabitlenip topuklar birleştirilir. Secdeye varıncaya kadar secdede dahil olmak üzere, topuklar bitişik kalır. Secdeden doğrulurken sağ ayak dikilir sol ayak yere yatırılır ucu sağ ayağın parmaklarının arkasına destek yapılır.

  19. Selamun aleykum hocam kafirlerle savasirken onlarin kuzini karisi ganimetemi giriyor yani cariye yapabiliyormuyuz..peygamber zamanında oylemis osmanli zamanındada günümüzde bu yine olabilirim dinimizde değişiklik olmadigina gore

    1. Yiğit heralde Suriye’li kadınları cariye yapacaksın. Bu devirde bu soru ne alaka. Tuh sana!

  20. Selamun aleykum hocamHanefî Fıkhı’nın meşhur kitabı Hidaye’de şöyle yazmaktadır:

    “Bir kimsenin dua ederken filanın hakkı için, filanın yüzü suyu hürmetine veya Peygamberlerin, Nebilerin hakkı için demesi mekruhtur. Zira; yaratılanın, Yaratan üzerinde hiçbir hakkı söz konusu değildir.”
    Bu doğru mu?

    1. Aleykümselam sayın Yiğit. O kitapta bir tercüme hatası vardır. Zira o söz şöyle olmalı; “Ya Rabbi falanın hürmetine duamı kabul et ” demek, “Ya Rabbi katında, falanın kendisine verdiğin değer hürmetine duamı kabul et” demektir. Öbürüne gelince hiç kimsenin Allah’da hakkı olamaz. Öyle dua etmek doğru değildir.

    2. Ya Rabbi falanın hürmetine duamı kabul et ” demek, “Ya Rabbi katında, falanın kendisine verdiğin değer hürmetine duamı kabul et” demektir.
      Böyle demek Mekruh mudur ?

    3. Esselamünaleyküm muhterem Abdullah. “Ya Rabbi falanın hürmetine duamı kabul et ” diye dua etmek, mekruh değildir.

  21. merhaba sayın hocam ben bir şey sormak istiyorum allah’tan bize gelen olumlu işaretlere göre yolumuzu çizmemiz ne kadar doğrudur ? bir şey diliyorsun ve o şey ile ilgili çok olumlu işaretler görüyorsun mesela ben bir dilek diledim ayrı olduğum insan için barışıcakmıyız diye ve rüyamda işaret istedim eğer olucaksa Bana Peygamber Efendimiz (SAV) in adını görmeyi nasip et olmucaksa da siyah sancak bayrağını görmeyi nasip et diye abdestli uyudum rüyamda Peygamber efendimizin adını gördüm bu bir işaret mi ?

    1. Merhaba Merve hanım. Sizin bu yaptığınız şeye istihare denilir. Bu mübah işlerde caizdir. Haramları işlemek için ve farzları terk etme hususunda asla doğru olmaz.

  22. * Hocam burunun içinde olup delikten dışarı çıkmayan kanama abdesti bozar mı?
    * Namazın zaman zaman nefsimize zor gelmesi normal midir?
    * Nurettin yıldız ehli sünnet midir?
    * Dükkandaki seccademde bir yavru köpek gördüm gezinirken ayakları kuru idi bu necis değil benim bildiğim kadarıyla ıslak olsa nasıl hareket ederdik hocam?

    1. * Bozmaz.
      * Nefistendir. Nefse karşı mücadele farzdır.
      * Yorumsuz.
      * Islak olsa seccadeni yıkatırdın.

  23. * Hocam rasülüllaha s.a.v sövenin hükmü bellidir ancak pişman olur tevbe ederse islama tekrar girerse öldürülmesinden vazgeçilir mi?

    * Fransa olayını nasıl değerlendiriyorsunuz hocam?

    * Bu şekilde bir hakaret eden birisini öldürmek o esnada ölmek şehitlik olur mu?

    1. * Şeriat hükümleri ile idare olunan bir ülkede o şekilde küfür eden tevbe etse dahi, küfrü iki adil şahit tarafından isbat olunursa hükmü ölümdür.
      * O olay hıristiyanların İslamın ilerleyişini engellemeye çalışma olayıdır. İki kulenin benzeridir.
      * O şekilde hakaret eden şeriat devletinde ise tevbeden sonra imana davet edilir. İman etmezse onun cezası ölümdür ancak o cezayı kişiler değil devlet vermelidir.
      Böyle bir olaya girişmek ise, İslam devletinin emri ile olursa şehid olunur.

    1. Aleykümselam sayın Tamer. Ab-ı hayat suyu dünyada değil ahirettedir. Hızır (a.s.) vefat etmiştir ancak Allah ona bir ruhaniyet vermiş ve dünyada ruhani olarak dolaşabilmektedir.

  24. * Hocam zayıf hadise mevdu hadis diyen kafir olur mu?

    * Adamlar mütevatir hadisleri inkar ediyorlar ehli sünnet hocalar bidat ehli diyorlar. Örnek Mehmet okuyan kabir azabı yok diyor . Mütevatir hadisleri inkar küfür müdür?

    * Hocam cübbeli ahmed hocanın mevlid kıssası eserini alıyor hoca ordan vaaz ediyor anlattığınızın kaynağı nedir diyorum bilmiyorum diyor ben bu tarz hocaların çok makbul olduğunu düşünmüyorum. İnsan anlattığını kaynağını da bilmeli , o konu üzerine en eski siyer kitaplarını da kaynak gösterebilmeli . Siz bu konuda nasıl düşünüyorsunuz.

    * Allah razı olsun sizden..

    1. * Zayıf hadise mevdu diyen kafir olmaz ama ehl-i sünnetten çıkmış olur.
      * Mütevatir hadisleri inkar etmek küfürdür. Kabir azabı ayetle sabit olduğu için inkar eden bariz kafirdir.
      * Ehli sünnet ulemasının kaynak göstermeden yazdıklarını anlatmakta bir beis yoktur. Örnek imamı Gazali hazretleri hadislere kaynak belirtmemiştir. Ama araştırıldığında onların her birinin kaynağı mevcuttur. Onlar kaynak göstermedi diye onları tekzip etmek dalalettir.
      Mezhep imamlarımız çok sağlam hadislere dayanarak içtihat etmişlerdir. Zira itikat ve amel konusu olması sebebi ile onlar ne zayıf hadisler ne de garip hadisleri kullanmamışlardır. Bunların dışında kalanlar, amel ve itikadı konuları ilgilendirmedikleri için zayıf ve garip hadisleri kullanmalarında bir beis görülmemiştir. Mevdu hadisleri ise, hiç bir ehli sünnet alimi kullanmamıştır.
      Allahu Teala sizden de razı olsun.

  25. Bazı Alimler Asıl vücutlar İlm-i Ezeli de ki vücutlardır maddi vücutlar onların gölgesidir demişlerdir bu doğru mudur ?
    İlm-i İlahi Ve Levh-i Mahfuzda İnsanın Ruhu Bedeni ağaçlar kainat Vs. her şey maddi manevi Vücutlu Şekilde ve hayatlı bir şekilde var mıdır ?

    1. Sayın Rıdvan bey. Bu konulardaki ne sorular, ne de cevapları yazmakla biter. Size doğru bilgi edinmeniz için İkinci binin müceddidi büyük alim ve evliyanın en büyüklerinden İmamı Rabbani Ahmedi Faruki Serhendi hazretlerinin üç ciltlik mektubatlarını okumanızı tavsiye ederim. Onu okuduktan sonra orada takıldığın yerler olursa sana yardımcı olurum inşallah.
      Vesselam.

  26. Mevlid gecesi olan vakalar hakkında konuştuk.
    Taberani, Deylemi bu rivayetleri nakletmişti.
    İmam Suyuti’de, Ebu Nuaym zikretti diye ben kitabıma alıyorum, demişti.
    Taberani, Mukaddime’sinde ‘ Ben bana gelen rivayetleri naklediyorum, tahkikini yapmadım ‘ diyor.
    İbni Kesir gibi Ehli tahkik Muhaddisler, bu rivayetlerin tahkikini yapmışlardır.
    Aslı yoktur, metruk hadistir, garip hadistir, diye hükümler bu tahlil ve tahkikin sonucudur.
    ‘Aslı yoktur’ denen rivayeti Allah Rasulu aleyhisselam’a nisbet etmek caiz değildir.
    (Abdulfettah Ebu Ğudde, elMasnu Tahkiki)
    Metruk hadis, delil ve huccet olamaz. (elBeykuniyye, Mustalah elHadis)
    Garip Hadis hakkında Ulemanın beyanı :
    Bu garip hadisleri yazmayın. Onlar münkerdir. Geneli de zayıf raviler tarafından rivayet olunmuştur.
    (İbni Hanbel)
    Kim garip hadislerin peşine düşerse, o tekzip edilir. (yalanlanır)
    (İmam-ı Azam Ebu Hanife)
    Biz garip hadisleri hayır olarak bilirdik; meğer o şermiş.
    (Abdurrezzak)
    (elBeykuniyye, Mustalah elHadis)
    Allah Rasulu aleyhisselam’ın yüceliğini beyan etmek için; garip hatta mevzu (uydurma) rivayetlere ihtiyacımız yoktur.
    O aleyhisselam, zaten en yücedir.
    Allah Rasulu aleyhisselam’ın üzerine yalan isnad etmek; en büyük yalandır ve haramdır.
    İsmailağa İhtisas Medresesi’nde hocalık yapan Suriye Uleması’ndan bir Şeyh ile bu meseleyi araştırdık.
    Hüseyin Avni Hocamız’la olan konuşmamı da anlattım.
    Ona ben anlatırım. Kendisi zaten sana söylemiş bu konu hakkında bilgisi olmadığını, dedi.
    Buhari kaynaklı hadisi şerifte;
    Seni şüpheye götüren şeyden, şüpheye götürmeyen şeye git, denmiştir.
    Bu denli kaynaklarda geçen bu rivayetlerin hükümleri en azından vicdan sahibi ulemayı şüpheye sokmalıdır. Hocam mevlid kıssasında anlatılan bazı olaylara ehli sünnet hocalardan uydurma bunları anlatmayın diyenlerde var siz hangi görüştesiniz…

    1. Selamünaleyküm sayın Tamer kardeşim. Bizim görüşümüz itikadımız yazdıklarımızla izhardır. Biz dört hak mezhebe inanmış ve onların yolunda (onların yolu Kur’an ve sünnet yoludur) mücadele vermekteyiz. Tasavvufa da gönül verdik ve onu da inkar etmeyiz. Ancak her önümüze çıkan şeyh müsveddelerine de mürşit demiyoruz. Kıymetli kardeşim. Hadis konuları çok ciddi bir meseledir. İlmi olmayanlar o konuya girdikleri zaman yüzme bilmeyenlerin okyanusa dalmaları gibidir ki, boğulmamaları mümkün değildir. Şu hadis mevdu(uydurma) şu sahihtir sözleri cahillerin ağzında dolaşıp duruyor. Bir çoğu gerçek hadislere mevdu deyip kafir oluyorlar da bihaber kalıyorlar.
      Bu hadis münkiri adamlar, Süleyman Çelebi zamanında yaşamış büyük alimlerden daha mı alimlerdi de, Süleyman Çelebi mevdu hadisleri sahih diye mevlidinin içine soktu da camilerde okutup dururken o zamanın şeyhul-islamları buna müdahale etmeyip merhum Çelebi’nin -haşa- vebaline ortak oldular.?
      NOT: İbn-i Kesîr ehli sünnet değil dinde reformcu İbn-i Teymiyye’nin talebelerindendir.

  27. Nasıl oluyor da Cennet hayatı Dünya hayatın dan üstün oluyor ? Dünya da mevsim var ve her mevsiminin bir güzelliği var cennette bu yok . Dünyada çocuğumuz oluyor onu büyütüyoruz okula gönderiyoruz vs. bu cennette yok . Dünya bir işimizde başarılı oluyoruz vs bu cennette yok . Mesela bir kişinin dünyada ailesi yoksa bu kişi cennette bin köşk verseniz ne olacaktır ki dünyada bir çok yaşanılan şey cennette yok . Her yaşın bir güzelliği vardır cennette yok . Cennette köşkler huriler binlerce nimet verilecek ama bence dünyada olup da Cennette olmayacak bir çok şey var bunu nasıl açıklarsınız?
    14.01.2015 / 00:46 tarihinde gönderilmiş
    Cennette kişi bir anda bin yerde bulunacak bilecektir deniliyor bu doğru mudur ?

    1. Cennetin sonsuzluğu yanında sizin üç günlük ömrünüzün ne değeri olabilir?
      Dünyadaki dört mevsim zehir zemberektir her birisi. Kış vardır dondurucu soğukları ile bir başka bela, ilkbahar vardır yağmuru, dolusu sel felaketleri ayrı bir dert. Yaz vardır, kuraklık rutubet. Sonbahar vardır kış hazırlığı derdi, sis, soğukların başlangıcı depremler. İnsanların birbirlerini kesmeleri savaş adı altında katliamlar.
      Siz henüz ihtiyarlamadığınız için ihtiyarlığın ne menem bir bela olduğundan bihabersiniz. Dünya denilen yerde hastalıklar, muhannetler, fakirlikler, işsizlikler. Siz bunlardan bihabersiniz galiba.
      Allah rasulü buyurdu ki “Allah dünyaya sivrisineğin kanadı kadar değer verseydi kafirlere bir içim su vermezdi” buyurdular. Ve bir başka hadisinde; “Dünya lanetlenmiştir. Bütün kötülüklerin başı dünya sevgisidir ” buyurdular.
      Siz yoksa Peygamberimize inanmıyor musunuz?

  28. Hocam yeni aldığım telefonda, telefonu kullanabilmem için şartlar kabul ettiriyor. Okudum yaratma kelimesi kullanmışlar 2-3 yerde yani uygulamamızda hesap yaratın vb gibi şimdi ben bunu Allah CC yaratır diyerekten kabul etsem sıkıntı olurum aksi halde telefonu kullanamıyacağım.

    1. O ifadeyi yapmak olarak algılayarak kabul etmenizde bir beis yoktur. Zaten onlarda o anlamda yaratma kelimesini kullanmaktalar.

  29. (Sabır, üçtür: Musibete, tâata ve günah işlememeye sabır. Musibete sabredene, Allahü teâlâ üçyüz derece ikram eder. Her derece arası yerden göğe kadar mesafedir. Taate sabr edene altı yüz derece ihsan eder. Her derece arası, yerin dibinden Arşa kadardır. Günah işlememeye sabır edene dokuz yüz derece verir. Her derece arası yerin dibinden Arşın üstüne kadardır.) Hadis-i Şerif . “ Günah işlememeye sabır edene dokuz yüz derece verir. Her derece arası yerin dibinden Arşın üstüne kadardır. ´´ Bir derecesi yerin dibinden arşın üstüne kadar ise bütün alemleri kapsayacak bir derece mi verilecektir yani ? Hadis-i Şerif sahih midir ve tam metni hadisin bu mudur ?

    1. Bu hadis değişik lafızlarla değişik rivayetleri vardır ama özü budur. O derecelerin ölçüleri mecazidir.

    2. Yani böyle böyle büyük derece verilmeyecekse ne için böyle bir benzetme yapılmış o zaman hadise anlam bakımından uydurma diyebilir miyiz .

    3. Sizin mantığınıza uymayan hadis uydurma mı oluyor? O zaman bazı ayetlere ne dersiniz? Akıl denilen şey sınırlı bir mahluktur. Şu dünya denilen çukurda aklın eremeyeceği nice şeyler var. Kaldı ki ahiret avalini akıl nasıl nasıl kavrayabilir?

  30. Cennette herkes aynı yaşta 33 yaşında olacaksa kişi dedesine ninesine anne baba abisine nasıl hitap edecektir bu bir sorun teşkil etmez mi ? 33 yaşında olmakdan kasıt herkesin kusursun olgun olacağı mıdır ?

    13.01.2015 / 01:58 tarihinde gönderilmiş
    Cennette herkes aynı boy 60 zira aynı fizik de mi aynı tip de mi olacak yoksa kendi fiziğimizle ama kusursuz mu olacağız ? Alem-i Misal nedir ?

    1. Muhterem Ridvan. insanların cennetteki yaşlarından kasıt görünümleridir ki bu 16-30 yaş aralarında gözükecektir. Yani; 16+30= 46/2= 23 yaşlarındaki görünümde genç olacağı anlamındadır. 23 yaş görünümü fiziksel gelişimini tamamlamış olarak dünyada en mükemmel yaştır. Yoksa cennette insanların yaşı gün gelecek katrilyonlar sayısında olacaktır. Ama yaşlanmayacaklardır. Baba, dede, nine konusuna gelince; dünyada aynı yaşta amca ve dayı teyze olanlar vardır fakat yolda amca, dayı, teyze, hala daha büyüktür. Orada herkes dedesine yine dede diyecektir ama ihtiyar beli bükülmüş bir kimseye değil, kendisi gibi aynı görünümde genç olan birisine diyecektir.
      60 zira, takribi 30 metre boyunda olacaktır cennetlikler. herkes en mükemmel fizikte ve ruh halinde olacaktır ancak yüzler farklı olacaktır. Cennette herkes istediği güzel yüzü seçecek ve ona verilecektir. insanlar orada yüzden değil, sîretten birbirini tanıyacaklardır.
      Âlem- misal; dünya, kabir ve cennet yaşamını yansıtan ayna mesabesinde olan bir rüya alemidir. Orada sadece görüntüler vardır aslı yoktur.

Bir yanıt yazın