Allah’ın İndirdiği ile Hükmetmeyenler (Kim Allahın İndirdiğiyle Hükmetmezse)

SORU: Hocam, “Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, kafirlerin ta kendileridir. (Mâide-44)” mealindeki ayeti nasıl anlamalıyız..?

Bu ayetin tefsirinde Camiu’l Beyan isimli 30 ciltlik tefsirin müellifi İmam Cerir et-Taberi, ayette geçen küfrün İslamdan çıkma manasında değil, Allah’ın nimetini inkar, yani nankörlük manasında olduğunu ve bid’at ehli olan İbadiye grubunun bu ayeti, yönetimi elinde bulunduranların küfrüne delil gösterdiklerini izah eder ve Ashabın âlimlerinden İbn-i Abbas’ın (r.a.) ;
– “Kasten inkar ederek Allah’ın hükümleriyle hükmetmeyen kimseler kafirlerdir. Allah’ın hükümlerini Kabul ettiği halde onunla hükmetmezse zalim veya fasık olur ama kâfir olmazlar.”
şeklinde tefsir ettiğini beyan eder.
Maalesef ki günümüzün sapkın vehhabi-mealcileri bu ayete kendi akıllarına göre yanlış mana verip Müslümanları küfürle itham ederek kendileri küfre düşmekteler.
Yazan: Bekir Abdullah

Loading

1.339 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Allah’ın İndirdiği ile Hükmetmeyenler (Kim Allahın İndirdiğiyle Hükmetmezse)” üzerine 2 yorum.

  1. Selamaleyküm hocam,vehabiler maide 44. ayeti islam devletinde hakimin rüşvet alarak vb yolla Allahın hükmüyle hükmetmesse ,yani had cezasını tatbik etmezse kafir olmaz ama kanunla haramı serbest bırakmak küfürdür ve islama zıt kanunla hüküm verirse niyete bakılmaksızın kafir olur diyorlar çünkü haramları serbest bırakmak helal saymak demektir, bu teşridir diyorlar. delil olarak da şura suresi 21.ayeti delil getiriyorlar. hocam bu noktada kafama şu soru takılıyor, eğer haramı serbest bırakmak haramsa, mutlak olarak şirk değilse niyete göreyse ,o zaman bir islam devletinde ,halife şeriatı kaldırıp tüm islam hükümlerini tatbik etmezse, yerine islama zıt kanunlar yapsa ve bunlarla hüküm verse ama bunu yaparkende ben yaptığımın haram olduğunu biliyorum Allah beni affetsin nefsime uyuyorum ve bunu helal saymıyorum dese bu yaptığına küfür denilir mi ve böyle yapan kafir olur mu?? yani mutlak manada şeriatı kaldırmak, niyete bakılmaksızın küfür müdür??? değilse o zaman haramları serbest bırakmak nasıl mutlak olarak küfür olmuyor???? cevaplarsanız sevinirim hocam ,çünkü vehabiler bu konuyu çok istismar ediyorlar..

    1. Vahabiler İngilizlerin kurduğu ehli dalalet mezhebidir. Onlara itibar eden dinden çıkar. Konuyla alakalı sorunuzun cevabı:
      SORU: Hocam, “Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, kafirlerin ta kendileridir. (Mâide-44)” mealindeki ayeti nasıl anlamalıyız..?

      Bu ayetin tefsirinde Camiu’l Beyan isimli 30 ciltlik tefsirin müellifi İmam Cerir et-Taberi, ayette geçen küfrün İslamdan çıkma manasında değil, Allah’ın nimetini inkar, yani nankörlük manasında olduğunu ve bid’at ehli olan İbadiye grubunun bu ayeti, yönetimi elinde bulunduranların küfrüne delil gösterdiklerini izah eder ve Ashabın âlimlerinden İbn-i Abbas’ın (r.a.) ;
      – “Kasten inkar ederek Allah’ın hükümleriyle hükmetmeyen kimseler kafirlerdir. Allah’ın hükümlerini Kabul ettiği halde onunla hükmetmezse zalim veya fasık olur ama kâfir olmazlar.” şeklinde tefsir ettiğini beyan eder.
      Maalesef ki günümüzün sapkın vehhabi-mealcileri bu ayete kendi akıllarına göre yanlış mana verip Müslümanları küfürle itham ederek kendileri küfre düşmekteler.
      Şura Suresi 21. ayetini anlamak için 20. ayeti okumak gerekir.
      Mealen:
      20-Kim, ahiret menfaatini isterse, onun mükafatını artırırız. Kim de dünya menfaatini isterse ona dünyada istediğinin bir kısmını veririz. Ahirette ise hiçbir nasibi yoktur.

      Kim, yaptığı amelle âhiret sevabını isterse biz onun ahiretteki sevabını, derecesine göre artırırız. Kim de yaptığı amelle dünya menfaatini ister, âhiret için değil de dünya için çaba harcarsa biz ona dünyada neyi taksim etmişsek onu veririz, Artık onun ahirette bir payı yoktur.

      21-Yoksa o kafirlerin, Allah’ın izin vermediği bir dini, kendilerine meşru kılan ortakları mı var? Eğer Allah’ın (haklıyı haksızdan) ayırt edecek sözü olmasaydı, insanlar arasında hemen hüküm verilirdi. Şüphesiz zalimler için can yakıcı bir azap vardır.

      Buradaki hitap dünya menfaatı elde etmek isteyen kafirleredir.

Bir yanıt yazın