Bir insanda Müslümanlık alametlerinden biri bile olsa, mesela sadece namaz kılsa, ondan başka bütün işleri küfür alameti olsa artık o ehl-i kıbledir, ona kafir denilmez” sözü doğru mudur?

elfazı küfür bahsi- hadisEL-FÂZ-I KÜFÜR
SORU: “Bir insanda Müslümanlık alametlerinden biri bile olsa, mesela sadece namaz kılsa, ondan başka bütün işleri küfür alameti olsa artık o ehl-i kıbledir, ona kafir denilmez” sözü doğru mudur?
CEVAP:
O söz doğru değildir.
Yani; bir insanda Müslümanlık alametlerinden biri değil bini bile olsa, mesela namaz kılsa, oruç tutsa, hacca gitse, zekat verse ve sair, ama sadece içki içmenin veya yalan söylemenin haram olduğunu kabul etmese o kimse kafirdir.
İmam-ı A’zam ve İmam-ı Şafii, Ehl-i kıble olana kâfir denilmez derken, Ehl-i kıble olan, “harama helal” demedikçe, günah işlemekle kâfir olmaz demişlerdir.
72 sapık fırka, ehl-i kıbledir.
Açık farz ve haramların dışında ictihad yapılması caiz olan, açıkça anlaşılamayan delillerin tevillerinde yanıldıkları için, bunlara kâfir denilmez; fakat zaruri olan ve tevatürle bildirilmiş olan din bilgilerinde ictihad caiz olmadığı için, böyle bilgilere inanmayan, söz birliğiyle kâfir olur. Çünkü bunlara inanmayan, Rasulullaha inanmamış olur.
İman demek, Rasulullahın Allahü teâlâ tarafından getirdiği, zaruri olarak bilinen bilgilere inanmak demektir. Bu bilgilerden birine bile inanmamak küfür olur. Rasulullahın getirdiklerinden birine bile inanmayan kâfir olunca Resulullaha inanmayanın kâfir olacağı açıktır. “Lâ ilahe illallah” dediği halde, kasten “Muhammedün Rasulullah” demeyen kâfirdir. (Milel-Nihal)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bir cevap yazın