Soru-Cevap

Dinimizle ilgili sorularınızı aşağıdaki formu doldurup gönderebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

“Soru-Cevap” üzerine 18.762 yorum.

  1. Selamun Aleykum hocam. Kabir ile ilgili sorularım olacaktı İnşaAllah. Hocam biz öldükten sonra munker ve nekir bizi sorguya çekerken, biz kendimiz mi cevap vereceğiz yoksa ağzımız gözümüz kalbimiz mi konuşacak? Eğer (İnşaAllah) cevap vere bilirsek cennete mi gireceğiz yoksa sadece cennetin bir bahçesine mi gireceğiz? Dünyada girdiğim kul haklarından dolayı kabirde cevap veremeye bilirmiyiz? Selamun Aleykum

    1. Aleykümselam.
      Ruhun bedenden ayrıldıktan sonra cesdini toprağa bırakacaklar sen ise Münker Nekir meleklerinin imandan sogularına cevap vereceksin verebilirsen tabi.
      Sonra bir ömürboyu işlediklerin yazılacak boynuna asılacak. İyiliklerin daha çok ise Gözün görebildiği genişlikte cennetten bir yer açılacak kıyamete kadar orada dinleneceksin.
      Eğer günahların daha çok ise günahlarının sevaplardan fazla olan kısmı eriyinceye dek ateş ten bir çukurda azap cekeceksin.
      Üzerinde kul hakkı çoksa bütün sevapların o hak sahiplerine gider sonra da onların günahları sana yüklenir.

  2. Hocam Selamun Aleyküm genellikle hristiyanlarin Kendi ölüleri için kullandigi bir söz olan “Rest in peace” yani “huzur içinde yat” sözünü bizde Müslüman ölüler için kullansak küfür olurmu ?

    1. Aleykümselam.
      Müslümanlar da terim mi bitti ki hıristiyanların sözünü kullanmak istersiniz.?
      Biz müslümanlar “Allah rahmet kılsın, Allah mağfiret etsin, Allah taksiratını affetsin, Allah kabrini cennet bahçeleri eylesin, Allah kabrini tenvir etsin denir. “Huzur içinde yatsın” demek ruhun varlığına inanmamaktan kaynaklanır ve bedene ait bir ifadedir. Ruhun yatmakla işi olmaz. Ruh cennet bahçelerinde dolaşır beden zaten yatar.

  3. Selamün Aleyküm.Hocam iman tazeleme duası okuduktan amentüyü okuyup kelime-i şehadet getirecektim fakat o anda amentüyü okuyasım gelmedi sadece kelime-i şehadeti okudum ama daha sonra da içime sinmedi amentüyü okuyup kelime-i şehadet getirdim.Bu şekilde amentüyü okumayı terketmem küfür müdür?

    1. Hayır öyle yaptıktan sonra seni rahatsız eden şey şeytanın vesvesesidir. Öyle de yapsan iman öbür türlü de yapsan imandır.

  4. Selamunaleyküm hocam allahü teala ve tekaddes hazretleri sizden razı gelsin bayramınız kutlu olsun hocam sümerliler putprestmidi yani puttan tanrıları vardı bunlar ay tanrısı Sin aştar bereket tanrısı gök tanrı anu tanrı enki gibi vs vs tanrılar hocam bunlar allahu tealaya anmak için yapılan puttan tanrılar bayağı hepsi birbirinden farklı doğa üstü güçlere bereket verdiklerine inandılar hocam bunlar allaha şirk koşmuş sayılmazlarmı 7 tanrılı sümer ve müslümanlardımı ve müslümanlarsa bunu müslüman oldukları haldemi yaptılar çünkü eski uygarlıklar çok güzeldi hocam onlarda araptı hz muhammed sallahü aleyhivessellemin yanlış değilse faydalı işleride oldular örnek mezopotamya hala ingilterede bıraktıkları eserler putları sergiye açık hocam ne düşünüyorsunuz bilginiz nedir? allah celle şanühü sizden razı olsun

    1. Aleykümselam Hüseyin kardeşim.
      Sizin de bayramınız mübarek olsun. Rabbim sizlerden de razı olsun yani her birimizi razı olduğu kullarından kılsın.
      Sümerler de o devirde yaşamış diğer putperest kavimler gibi putlara taparlardı.
      Allahu Tealadan başka ilah edinen veya kendisinde Allahın verdiği güçten başka güç olduğuna inanan herkes putperesttir. Yegane kudret sahibi Allahu Tealadır. Ondan başka kudret sahibi yoktur herkese kudret veren ve alan sadece Odur.
      Eski milletlerin elbette bütün işleri kötü değildi. Mesela o devirde tarımda, hayvancılık da ve alet yapmada medeniyete katkıları olmuştur lakin her şeyin sahibi Allaha ortak koşanların yaptıkları hiç bir iyiliğe sevap verilmez biline.
      Kim kimin verdiği ilimle ve kudretle ne yapabilirdi ki Allah vermeseydi?

  5. Selamün aleyküm hocam. Küçüklüğümden beri çok sevdiğim bi teyzem var. Bu teyzem 3 yıla yakındır inançsız yaşamaya başladı. Ben iki yıl önce kapandım ve teyzemden sosyal medya hesabından benimle çekildiği açık fotolarımı silmesini istedim. Baya diretti. En sonunda tartıştık öyle sildi o günden beri konuşmuyoruz. Artık Peygamberimize sav ve Allah dostlarına kötü konuşmaya başladı küfür içinde oluyor. Ben bu insanla aynı sofrada oturabilirmiyim? Allah düşmanıyla yenip içilir mi? Bayramda elini öpmedim korkuyorum Allah’ım neden benim düşmanımla dost oldun der diye. Çevremden tepki görüyorum ne olursa olsun teyzen diyolar ama ben Rabbime kimseyi tercih etmem. Ne yapmam gerekiyo bilgim kısıtlı olduğu için ortada kaldım. Ama kafire karşı sert olmam gerektiğini biliyorum

    1. Aleykümselam Kübra hanım. Siz hak yoldasınız başkaları her ne derse desin asla taviz vermeyiniz. İslamla alay eden kafir ve münafıklara karşı sert ve katı olmamızı Kuran emretmektedir. Peygamberimiz, “İmanın en üstünü Allahın düşmanlarını sevmemek sevdiklerini sevmektir” buyurmaktadır. Teyzeniz iman etmedikçe elini öpmeniz asla uygun olmaz.
      Zaruret olmadıkça onunla bir araya gelmemeye çalışınız. Zaruret olmadıkça da aynı masa da yemek yemeyiniz.
      Allaha emanet olunuz vesselam.

  6. Hocam Selamun Aleykum. Bir soru soracaktım İnşaAllah. Ama öncelikle Bayramınız kutlu , mübarek olsun. Rabbim sizin de bizim de salih amellerimizi kabul etsin. Dünya ahiret kardeşimsiniz. Hocam bayram namazına babamla gitmiştik . En son anda camiye vardık. Namaz başlamıştı. Hocam ben ilk rekatta fatihayi okuyamadım. Vakit yetmedi. Bu durumda namazim sahih mıdır? Allah razı olsun.
    Selamun Aleykum.

    1. Aleykümselam. Sizin de bayramınız kutlu olsun. Âmiin bilmukabil.
      Bayram namazında sübhanekeden başka bir dua okunmaz. Fatihayı zaten imam okumuştur. Namazınız kabuldür inşaallah.

    2. Evet okudu hocam. İmam ikinci rekkattan sonra selam verdiğinde biz devam edib öyle tamamladık. Bilgilendirdiginiz için Allah razı olsun

  7. Selamun aleykum efendimiz sav. saçlarını sağa doğru mu sola doğru mu taramış böyle kaynaklar var mı teşekkürler.

    1. Peygamberimiz Saçlarını Nasıl Tarardı?
      Sünnet Rasulüllah Efendimiz (sav)`in tutunduğu yol, yaptığı, söyledigi ve begendigi olduğuna göre, bu sorunun cevabı için şunları bilmemiz yeterli olur, sanırım: “Onun saçları omuzlarına inerdi. (Bazen) kulak yumuşağına kadar inerdi. Omuzlarına yaklaşırdı. Kulakları ile omuzları arasına ulaşırdı. Saçları ne kıvırcıktı ne de düz, ikisi arası dalgalıydı: (Bazen) kulaklarına ulaşmazdı. Toplu (gür) saçı vardı. Saçı gürdü ama omuzlarını örtecek kadar da değildi. Saçını dört belik yaptığı görülmüştü. Ehl-i Kitap saçlarını olduğu gibi sarkıtırlar, müşrikler de ikiye ayırırlardı. Rasulüllah Efendimiz (sav) emredilmediği konularda ehli kitaba uymayı yeğlerdi. Bu yüzden saçını yarmadan sarkıttı, sonra da ikiye ayırdı ve ayırmayı emretti”(Buraya kadar verdiğimiz rivayetlerin hepsi Tabakât-i Ibn Sâd`dan alınmıştır. bk.I/427 vd.; Ibnü`1-Kayyim, sarkitmayı, arkaya doğru, ikiye ayırmayı da, her iki tarafı örgü olacak şekilde, diye tarif eder. Zâdü 1- Me`âd, I/175). Saçı başkalarına benzememek için değişik tutmayı emrederdi(Ali el-Müttakî, Kenzü`1-Ummâl, VN/124 (18303) (Taberâni`den)). Kesilen saçın gömülmesini emrederdi (age. VN/126 (183I9)Teberâniden). Herşey de… Hatta saçını tarama da sağdan başlamayı severdi (Buharî, vudû 31, libas 38; Müslim, taharet 66,68; Ebu Davûd, libas 41; Tirmizî, cuma 75; Nesâi, Taharet 89; Ibn Mâce, taharet 42; Müsned, VI/94). Sık sık saç taramayı yasaklamıştı (Ebu Dâvud, teraccül 1; Tirmizî, libas 22; Nesâî, zinnet 7; müsned, VI/68). Kendisi de zaman zaman (aralıklı) tarardı (Tirmizî, Semaîl 25). Saçın arkasını alıp önünü bırakmayı (Buharî, libas 72; Müslim, libas 72,113; Ebu Davud, teraccül 14; Nesâî, zinet 5; Ibn Mâce, libas 38; Müsned, 4, 39). Ya hepsini kesin veya hepsini bırakın, buyurmuştu (Ali el-Müttaki, age, VI/648 (17216)). Kendisi de başının ya hepsini traş eder veya hepsini bırakırdı. Bir kısmını tıraş edip, bir kısmını bıraktığı olmazdı. Hac dışında saçının tamamını tıraş ettiğine dair sahih haber yoktur (Ibn Kayyim el-Cevziyye, Zâdü 1-Me`âd, I/175-75). Ahmed b. Hanbel başın tamamen tıraş edilmesini son derece mekruh görürdü. Ma`mer`in de mekruh gördüğünü söylerdi ve bu konuda Hz. Ömer`in sözüne dayanırdı. Ömer (ra) bir adama: “Eğer (başını) tıraşlı görürsem senin kafanı kırarım” demişti (Ahmed b. Hanbel. Kitabu`1-verai 181). Saçını çok yağlardı (iyi bakardı) (Tirmizi, Semâil 23). Bir defasında saçı dağınık birisini görmüştü de “bu adam saçını düzeltecek bir şey bulamaz mı?” diye buyurmuşlardı (Ebu Dâvud, libas H. no. 4062). Yahudi ve Hiristiyanlara benzememek için saçın boyanmasını emrederdi (Bu konudaki hadisler ve kaynakları için bk. Ali Nâsif, et-Tâc, NI/173 vd). Görüldüğü gibi Rasûlüllah Efendimiz müslümanlardan sabit bir saç şekli istememiş ve bu konuda da başkalarına benzememeyi esas almıştır. Imdi bir kişi Rasulüllah`a benzemek maksadıyla onun uyguladığı herhangi bir saç biçimini uygularsa bu konudaki sünneti yaşamış ve sevap almış olur. Ama uygulamanın ruhunu (illetini) düşünüp şu anda Islâm`ı hatırlatan bir tıraş biçimi benimser, bir başka ifade ile saçı konusunda da gayr-i müslimlere benzemezse (Allah`u a`lem) daha güzelini yapmış olur. Çünkü niyyet sağlam olsa dahi başkalarını hatırlatan, ya da Islâm`ı hatırlatmayan bir saç biçimi, olsa olsa günah kazandırmamış olur, şeklen tebliğ sevabından mahrum kılar.

  8. Selamunaleyküm hocam ben 5 vakit namaza başlamak istiyorum ama bir türlü başlayamıyorum nedenleri sebepleri desem yok çünkü şimdiki neslin uğraştığı boş abes işlerle uğraşmıyorum paramıda vermiyorum onların verdiği şeylere sadece sanalda islami şeylerle ilgileniyorum arkadaşlarımla konuşuyorum o kadar bunlarda beni namazdan bence düşüncem alıkoyan şeyler değil ama nedeni başlamıyorum namaza başlarsam bırakırım korkusu tembelikten yada imkan verilmezse veya düzensiz uyku yüzünden şimdi 1 soru düzensiz uyku ile 5 vakit namaz kılınırmı biliyorum kılınmaz ama sorayım 2 uykum gelmiyor hocam ilaç alıyorum ve yatıyorum ama uyku geç geliyor sabah kalkamıyorum bu seferde diğer vakitler bitiyor kısacası saat kaç gibi yatmam gerek hep namaz vakit saatlerini kaçırmamam için? hocam artık psikolojim çok bozuldu can atıyorum 5 vakit için başlarsam eminimki rahatlayacam çünkü islamı yaşamayı kaçırmak istemem allahın celle şanühünün her şeyi çok güzel çünkü havanın bulutlu ve şimşekli olması bile allahı çok hatırlatırıyor bana ve çok hoşuma gidiyor o gün yani kısacası şu uyku benim kabusum oldu nasihatlarınız nelerdir yaşım ileriyor çünkü 30 doğru kazalar artıyor kazalarıda kılacağım uyku hakkında bilginizi istiyorum şimdiden allah razı olsun

    1. Aleykümselam Serkan.
      İblis, meleklerin hocası idi arşın altında 2000 yıl ibadet etti. Bir kez bir insan olan Hz Ademe secde etmediği için bütün ibadetleri silindi manevi rütbeleri elinden alındı lanetlendi ve bir şeytan oldu.
      Peki siz bir insana değil Allaha secde etmiyorsunuz. Sizin haliniz nice olur hiç düşündünüz mü?
      Peygamberimiz buyurdular ki, “lezzetleri kesen ölümü çok anınız” Ölümün insana ne zaman geleceği belli değil. Size Allah korusun ani bir ölüm gelse Allahın huzuruna nasıl çıkacaksınız?

  9. Selamun Aleykum hocam.
    Levhi mahfuz ile ilgili soru soracaktım İnşaAllah.
    Levhi mahfuz bir kader kitabı mıdır? Levhi mahfuzda ne yazılıdır?
    Selamun Aleykum.

    1. Aleykümselam.
      Levhi Mahfuz Cennetlerin üzerinde mahiyetini ancak Allahu Tealanın bildiği Kur’an’ın aslının ve kainatın kaderinin yazılı olduğu nurdan bir fezadır.

  10. selamun aleyküm hocam kuru temizleme ile temizlenen elbise şeri olarak temiz midir? o elbiseyle namaz kılınabilir mi?

    1. Kuru temizleme nasıl yapılıyor onu bilmek lazım. Eğer bir giysiye idrar veya alkol ya da necaset veya kan bulaşmışsa o su ile yıkanmadıkça temiz sayılmaz.

  11. Selamün Aleyküm.Hocam birçok günaha müptela olmuş,birçok günahı alışkanlık haline getirmiş ve günah işlemekten artık işlediği günaha pişmanlık ve üzüntü duyamayacak hale gelen bir kimse bu yaptıklarının haram olduğunu bilse ve elinden geldiğince tevbe etmeye çalışsa bu kişi kafir midir?

    1. Aleykümselam.
      Bir kimse ne kadar günahı çok olursa olsun harama haram, farza Allahın emri diyorsa o kafir olmaz.

  12. Hocam Selamun Aleykum. Bu konuyu pek açmak istemiyorum. Fakat harama girmekten korkuyorum. Uzun zamandır titizlikle korumaga çalıştığım ve elhamdülillah koruduğum namusumu, harama bakmak ile kirletmek istemiyorum. Ergenliğin en şehvetli dönemlerinden birindeyim , dolayısı ile şeytan beni buradan kandırmak istiyor. Dün yine aklıma “bir kereden ne olacak git izle” gibisinden bir vesvese geldi. Uzun zamandır kendimi bu vesveseden Rabbimin izniyle koruyorum elhamdülillah. Ama dün harama girmeye cüret ettim. Şehvetim çok kabardı. Odama geçtim , tam harama girecekken aklıma şu cümle geldi “Allahtan kork”. O an kendimi topladım elhamdülillah. Fakat böyle bir olayın bir daha yasanmiyacagini ve yaşansa bile -Allah korusun- benim harama giremeyeceğimi garanti edemeyiz. Sehvetimin fitnesinden Allaha sığınırım. Bu kadar şeyi anlattıktan sonra tek bir sorum olacak hocam. Sehvetimi harama girmeme bakımından nasıl zayıflatan bilirim?
    Selamun Aleykum.

    1. Aleykümselam.
      Nefsin senin düşmanındır. Onun her istediğini yaparsan nefsin kuvvetlenir aklın iraden zayıflar. Ondan sonra çok güçlü bir hayvanın yularını tutan adama benzer durumun. Ona hakim olmazsın o seni istediği tarafa çeker ve seni arkasından sürükler helak eder.
      Evde yalnız kalma. Şehveti tahrik eden yerlerde bulunma, şehveti azdıran filim ve videoları seyretme. Kötü arkadaşlardan aslandan kaçar gibi kaç. Her kötülük ve alışkanlık bir tekten başlar arkasından felaketler çorap söküğü gibi devam eder.
      Tek kurtuluşun nefsinle mücadele etmektir.
      Bilirsen hayatının en değerli öğütlerini verdim.

  13. selamun aleyküm hocam, malum bayram ziyaretleri yaklaşıyor. Ben eşimle haremlik selamlığa riayet ediyorum kendi evimde. fakat misafirliğe gittiğimiz yerler ekseriyetle riayet etmiyorlar. Nasıl davranmak gerek, bilhassa amca teyze gibi yakın akraba ziyaretlerini yapmazsak olmaz ama çözüm nedir? Allah razı olsun hayırlı bayramlar

    1. Aleykümselam. haremlik selamlık farz değil sünnettir. Bayramlar da amca, abi, enişte, dayı gibi yakın akrabaların buna riayet etmiyorlarsa onlarda zaruret miktarı kadar kalırsınız.

  14. Selamün Aleyküm.Hocam bir kimse dalgınlıkla veya o anda ne dediğinin farkında olmadan bir küfür sözü söylese ama bu sözün küfür olduğunu biliyorsa kafir olur olur mu?(Kasıtlı olarak değil yani dalgınlık anında veya o anda ne dediğinin farkında olmadan söylerse)

    1. Sehven yani yanılarak işlenen küfür veya şirk küfür ve şirk sayılmaz. Ama yanıldığını anladığın anda hemen tövbe istiğfar etmen gerek.

    1. Yurtlara veya hayır kurumlarına zekat verilemez. Ola ki orada müslüman olmayan kimseler de barınır. Zekat ise sadece müslüman fakirlere verilir.

  15. selamun aleyküm hocam aşağıdaki bilgiler ılığında yazları giyilmesi garipsenmeyen diz altı kapriler ile erkeklerin namaz kılması mekruh olmaz mı?

    Namazda müstehap olan, giyilmesi âdet olan bir elbisedir. Çünkü, mütevaris olan odur. Yani Resul-i Ekrem Efendimiz, Sahabe-i Kiram ve İslâm ulemâsı hep kendi bölgelerinde giyilmesi âdet olan elbiseyle namaz kılmışlardır. Gecelikler de lübs-ü mutad olmakla (giyilmesi âdet olan bir elbise) olmakla, onunla namaz kılmakta kerahet olmaz.”[Nimet-i İslâm, s. 579 (Osmanlıca nüsha)]

    1. Aleykümselam.
      Sahabe zamanında giyilen elbiseler iklim şartlarına göre idi. Erkeklerin entari giymeleri Türkiye’nin iklim şartlarına uygun değildir. Nimeti İslam’da da belirtildiği gibi namazda müstehap olan, giyilmesi âdet olan bir elbisedir.
      Diz altı kapri ile namaz kılmak mekruhtur.

  16. Aşağıda abdestle ilgili bir soru sormuştum sağolun cevapladınız. Dediniz ya abdesti inkar etmiyorsa kabul olmayacağını bile bile neden abdestsiz kılsın.benim başıma gelen şüphe gibi de değil aslında. Dedim ya ben kendimi kandırdım resmen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx . İnkar amacım yok ama.sanki tembellik gibi oldu biraz. Ben şüphe Hakkı’nda verilen ruhsatı resmen kullandım gibi oldu. Ama inkar etmiyorum. Ama ben resmen abdestsiz kıldım namazı. Yine de küfür mü sayılır

    1. hayır sizin durumunuz küfür sayılmaz sizin durumunuz vesvese ve şüphedir. Namazınızı da kaza etmişsiniz Allahu teala kusurunuz affetsin.
      İçiniz rahat olsun.

  17. Selamun Aleykum hocam. Rabbim için Şükür secdesi yaparken “Rabbim kalbime kendi sevgini ve kendi korkunu koyduğun için sana şükürler olsun” dedim. Yani demek istediğim ALLAHIN kalbime verdiği ilahi aşk ve Allah korkusu. Ancak şu sözümden dolayı şeytan bana vesvese vermeye başladı. (Kendi korkunu). Ben burada kendi korkunu derken Allah korkusunu kast ettim. Bu vesvesedir değil mi hocam? Selamun Aleykum.

    1. Aleykümselam.
      “Rabbim için Şükür secdesi yaparken “Rabbim kalbime kendi sevgini ve kendi korkunu koyduğun için sana şükürler olsun” dedim.” diyorsun. Bunda bir sıkıntı yok şeytan seni üzmüş takma.
      Mümin zaten havf ve reca arasında olmalı.Bundan dolayı Allaha şükür etmişsin ne güzel.

  18. Sevgili hocam. Sizi rahatsız ediyorum ama ilminizden faydalanmak için sorular yöneltiyorum Hakkı’nızı helal edin. Bilerek isteyerek abdestsiz namaz kılmak İmana zarar verir diyenler var, abdestsiz namaz farzın eksik olmasından dolayı geçersizdir iade etmek gerekir ama küfür sayılmaz diyenler var.

    Benim başıma o da geldi maalesef. Abdestsiz namazı helal görmüyorum, namaza abdestsiz de durmadım. Bir keresinde dışarıda abdest aldım bir cami de namaz kılacaktım. Ve gaz geliverdi. Şu an ve namazdan sonra düşündüğümde şüphesiz gazdı. Ama namaz sırasında zannı galibime göre gaz olduğunu Bildim ama böyle normal gaza göre hafif karmaşıktı.
    Çooook pişman oldum tövbeler ettim, kaza ettim o namazı ama. İmanıma zarar geldi diye çok üzüldüm.

    Değer miydi yani İmanı şüpheye düşürmeye. Müftülüklere sordum. Ebu Hanife E hariç diğer alimlerce ittifak edilen abdestsiz namazın küfür değil günah olduğu yönünde ki Fetva ile bana Küfre düşmediğimi söylediler. Ben tabi Küfre düşmek kadar, Küfre düşünce nikahımın düşeceğinden de korkuyorum.

    İman yenilemenin yeterli olmadığını da biliyorum. Eşim haram olursa diye korkuyorum. Bu olayın üstüne hamile de kaldım.ama Zaman Zaman aklıma geliyor o hatam tekrar telaşa kapılıyorum sevgili hocam. İmanım da, nikahım da hatta evladım da bir problem varsa ne yaparım ben. Nasıl davranmam gerekir bu durumda bana yol gösterin Allah Rıza’sı için

    1. Estağfirullah, Nermin hanım seviyeli makul sorulardan neden rahatsız olalım?
      Bilerek isteyerek abdestsiz namaz kılmak namaz için abdesti inkar olacağı için küfürdür. Yani imanı yok eder. Abdst almak Kuran ile sabittir.
      “Abdestsiz namaz farzın eksik olmasından dolayı geçersizdir iade etmek gerekir ama küfür sayılmaz diyenler” ise cahil oldukları için öyle derler. Namazın 12 farzlarından birisi de hadesten taharettir yani gusül gerekiyorsa gusül, gerekmiyorsa namaz abdesti abdest almaktır.
      Birisi bunun farz olduğunu inkar etmeden namaz kılabilir mi? Kabul olmayacağını bilerek kılarsa onun aklından şüphe edilmez mi?.
      Sizin başınıza gelen durum farklıdır. O sebepten dolayı namaza devam etmişsiniz o küfür olmaz. Çünkü içiniz de şüphe oluşmuş abdestim bozuldu mu bozulmadı mı diye.
      Sizin durumunuz da olan hiçbir kimse o ahvali yaşamakla küfre düşmez boşuna evham etmeyiniz içiniz rahat olsun.

  19. Selamün Aleyküm.Hocam bir kimse bir işin günah olduğunu biliyor ama o işi yapacağı zaman sevinse veya yapamayacağı zaman üzülse ama bu işin günah bilse küfre düşer mi?

    1. Aleykümselam.
      “Hocam bir kimse bir işin günah olduğunu biliyor ama o işi yapacağı zaman sevinse veya yapamayacağı zaman üzülse ama bu işin günah bilse küfre düşer mi?” diyorsun. Yani bir adam zina yapmak istiyor günah olduğunu bilerek sevinse kafir olur mu? demek istiyorsun.
      İçkinin veya zinanın veya faizin veya haksız yere adam öldürmenin günah olduğunu bilen bir kimse o işi yaparken nefsi sevinirken kalbi hiç üzüntü duymuyor veya içinde az veya çok Allah korkusu hissetmiyorsa o kimse zaten müslüman değildir.

Bir Cevap Yazın