Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.663 - 2
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

bir kul için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.237 yorum.

  1. Selamunaleykum hocam o mübarek ellerinizden öper sağlık afiyet dilerim allah celle şanühüden hocam bir babta bulunmak istiyorum günümüzde bazı bayan ve erkekler özelikle genç sınıf bayan erkekler mesela şöyle diyorlar allahu zülcelalüme kurban işte seni yaradana kurban oğlum kedim köpeğim ama iş şeriata gelince bunlar şeriat istemiyoruz işte allah bizi afganistan iran gibi şeriatla yöneltilmekten korusun diyorlar hocam allaha ve yarattıklarına kurban olan insanlar bu elfazi küfür sözü nasıl söylüyorlar sen allaha yarattıklarının güzelliğine kurban olurum diyorsun ama allahın şeriatı karşıyım diyip haşa allah korusun diyorsun bende diyorumki hocam ey tatlısu müslüman allah sizi onun şeriatını istemediğiniz için korumaz tam tersi komutasındaki zebaniler tarafından azaba düçar olursunuz diyorum haşa kuran allahtan gelmedimide siz şeriattan allah bizi korusun diyorsunuz şüpesiz siz ihsan derecesin hayat yaşamayan yaşadığını din sanan sonu azaba düçar olmakla ahirete göçecek aklı noksan insanlarsınız hocam siz ne diyorsunuz bu dediklerim hakkında?

    1. Aleykümselam kardeşim. Çok önemli bir yaraya dokunmuşsunuz. Maalesef günümüzün mürekkep yalamış cahillerinin bir çoğu şeriatten korkuyorlar şeriati istemiyorlar. Oysaki şeriat demek Kuran ve sünnet demektir. Şeriati istemiyorum demek Kuran ve Sünneti istemiyorum demektir ki bu da apaçık küfürdür yani dinden çıkmaktır. Bu inançta olan kimseler kendilerini yani itikatlarını düzeltmezlerse kafir olarak imansız ölürler.
      İran Arabistan Afganistan gibi ülkeleri şeriatle yönetildiğini sanıyor bu ahmaklar. Onların hiçbiri tam bir şeriatle yönetilmiyor.
      İran zaten şiadır arabistan ise vehhabidir. Her ikisi de sapkındır.
      Bir kimsenin “seni yaratana kurban olurum ” demesi caizdir. Ama sana kurban olayım demek batıl bir sözdür. İbadet anlamında değilse yani senin için kendimi feda ederim demekse küfür olmaz. Ama ibadet manasında sana kurban olurum demek küfürdür.

  2. Namazda son oturuşta ettahiyatüyü okuduktan sonra abdest bozulsa ama hemen selam vermeden salli barik duaları da okuduktan sonra selam vermenin sakıncası var mı?

    1. Ebu Hureyre (r.a.) “tahıyyattan sonra abdest bozulsa namaz kabuldür” buyurmuştur. Ondan sonra Sali barik ve rabbena dualarını okuyabilirsiniz.

  3. Yabancı bir dilde anlamını bilmediğin bi kelime elfazı küfürden olsa ve bir kişi bu kelimenin ne anlama geldiğini bilmeden söylese küfre girer mi?

    1. Küfre girmez lakin anlamını bilmediğimiz kelimeleri şarkı gibi mırıldanmamalıyız.

    1. Aleykümselam kardeşim.
      Edip Yüksel kafirdir. Amerika’da peygamberliğini ilan etmiş Reşat halife denilen bir kafire tapmaktadır.

  4. Hocam İmamı Rabbani Hazretleri fenadan sonra beka mertebesine ulaşıldığında nefis mutmain olur İslamı hakikatine ulaşır buyuruyor. Fena mertebesi radiye beka mertebesi mardiye diye biliyor idim.Bir velide mutmain nefis makamı için kulun Allah tan razı olması gerektiğini söylüyordu. 4. Makamın ismi mutmainne ama büyükler 6 ya gelindiğinde nefis mutmain olur buyuruyorlar. Bunun anlamı 6. Makama kadar nefis kötü arzulardan kurtuluyorum demek?

    1. İmamı Rabbani hazretleri nefsin değil kalbin fenasını kast etmiştir. Ruhani tarikatta bir salik Kalp ruh sır hafi ve ahfa makamlarının suretlerinin fenasına erdikten sonra önce nefsi mutmeinneye sonra razıye ve marzıyeye ulaşır. Mutmeinne ile birlikte beş letaifin asıllarına ulaşır.

    1. Alışkanlık haline gelen günahtan kesin dönüş önce iman yenilemekle başlar sonra tövbe etmek lazım. Sonra arkadaş çevresini değiştirmek lazım Salih kullarla sohbet etmek ve beş vakit camiye gitmek gerek. Evde veya dışarıda yalnız kalmamaya çalışmakla birlikte Allaha çokça yalvarmak lazım.

    1. Kaderimi baştan yazmak istiyorum demek küfürdür. İnsanın kaderini yazan sadece Allah’tır.

  5. Aztekler ve mayalar ve dogonlar hangi tanrıya inanıyordu inandıkları tanrı veya tanrılar ve putlar aynı biz müslümanların gibi öteki alemlerde tanrı meleklerin cinlerin olduğuna inandıkları gibiymidi yoksa hayali tanrı ve tanrı saydıkları varlıklaramı inanıyorlardı?

    1. Aztekler ve Mayalar putperest idi. Çok tanrılı inançları vardı. Putlarına insan kurban ediyorlardı. Öte aleme bizim inandığımız gibi değil farklı inanıyorlardı. Onlara göre cennette cehennem de bu alemde idi. Atalarının ruhlarını kutsuyorlar onlardan yardım istiyorlardı.

  6. Banu Alkan adındaki ünlüye takma isim olarak Afrodit deniyor. Afrodit yunan mitolojisinde aşk tanrıçası demek. Bu kadına afrodit diyenler dinden çıkar mı?

    1. Bir kafireye kafir demek küfür olmaz. Ama ona tanrı anlamında afrodit demek küfürdür.

  7. Hocam Pegasus havayolları çalışanlarınin islamlamla ilgili alaylı sosyal medya paylaşımları olmuştu şimdi uçak bileti alacağım fakat ucuz uçak bileti Pegasusta var bu şirketten bilet almak sakıncalı mıdır?

    1. Çalışanlarına İslamla alay ettiren Pegasus Havayolları yolcularını ücretsiz götürseler dahi bir müslüman onlarla yolculuk yapmamaz..

  8. Hocam varya “Kafirler Allah’ın köpekleridir dilediğine musallat eder.” Hadis midir? Hadis’se kaynağı nedir. Çıkmıyor da hiçbir yerde yada ben bulamadım.

    1. Hocam böyle bir söz vardı hatta Kafir İsrail Filistin’li Müslümanlara kardeşlerimize saldırdığında da çokça söylenirdi yazılırdı vs. O zamanlarda hala da tabi deniliyor Twitter’da çokça tepki niyetiyle koyulurdu gönderilirdi. Ehl-i Sünnet hocalarda çok ağza alıyor. Alınıyor derken bu tip olaylarda genelde söyleniyor.

    2. O türden sözler var ama kaynağı yok. Kelamı kibar türünden “Şeytanlar Allahın köpeğidir” anlamında kelamı kibar vardır.

    3. Hocam bir sorum daha olacak izniniz olursa,
      Savunma Sanayii’mizde sürdürülen çalışmalar veya da projeler için Vatanımızın nuhafazası bekası için gelecekteki “savunması” atılımlar başarılar ve kazanımları için yapılan silahlara vb. baştan aşağı olarak… Örnek olarak linkini koydum https://youtu.be/0FPjlGTCjK8 MaşaAllah çok güzel olmuş harika dersek küfre girer miyiz.

    4. Verdiğiniz cevaptaki biz dahi diyoruzu anlamadım hocam. Bir sorum daha oldu size ürettiğimiz Savunma Sanayii’sinde ürünlerle ilgili

    5. Savunma sanayinin ürettiği ürünlerine biz dahi “MâşâAllah” (Allah nazarlardan korusun) diyoruz dedik.

  9. Hocam kafama takılan Bi konu var nefsani tarikatta nefis tezkiyesi yapılırken ruh tasfiyeside yavaş yavaş onla birliktemi gerçekleşiyor yoksa nefis mutmain olduğunda birden dünya ve ahiret sevgisi kalbindenmi çıkıyor?

    1. Nefsani tariklerde ruhun ve kalbin tasfiyesi mutmainne olunca olur. Mutmainneye kadar ruhani seyir süluk olmaz.

  10. Kuranı kerim ve bazı başka kitapların yan tarafına bir örtü atacakken yanlışlıkla birazı kuranı kerimin üstüne geldi. Bu küfür olur mu?

  11. Hâkime muhalif olmak haram mı?
    Kur’an-ı Kerim’e saygısızlık bir şey yapan adam için ne olur?

    1. Hâkim suçluya 200 yıl hapis cezası verse hâkime karşı çıkmak caiz mi?

    2. Haksızlık yapan herkese karşı çıkmak hakkındır ama yasal yollardan hakkını aramalısın.

  12. Şiveli bir şekilde maşallahı mooşellah gibi o’yu uzatarak söyleyen biri küfre düşer mi? Biri onu taklid etse ismi ilahiyi hafife mi almış olur?

    1. Doğal olarak doğu şifresiyle öyle konuşuyorsa bir beis yoktur. Ama dalga geçmek için öyle yaparsa küfre girer.

    2. Haşa zikirle dalga geçmek için değil ama onu öyle söyleyen insanla dalga geçmek için teklif edilirse de küfür mü?

    3. Zikirle veya zikir çekenle alay etmek küfürdür.
      Ama o kimsenin zikir çekmesinden dolayı değil de kötü ahlakından dolayı onunla alay edilirse küfür olmaz.

  13. Hocam nefsin mertebeleri açıklanırken emarrenin mahalli sadr, levvamenin mahalli kalp, mülhime ruh, mutmainne sır, radiye sırru sır… Şeklinde yazıyo bunun anlamı nefsani tarikatlarda her makamda Bi ruhani letaif aşılıyor anlamınamı geliyor?

    1. B  E  Ş    L  E  T    İ  F :

      Allahu tealanın isimlerinin nurlarının alem-i emr denilen ruhlar aleminde ki yansımalarına letaif denilmektedir. Bu ilahi ışıkların yansımaları, insanın göğüs bölgesinde belli noktalarda tecelli etmeleri halinde, bu ilahi ışıkların yansımaları zevken tadılır, gönül gözü ile belli renklerde görülür.
      1- KALB:
      İnsanda bulunan, alem-i emrdeki beş latifenin suretleri olan kalb(gönül), ruh, sırr, hafi ve ahfa latifelerinden kalb latifesinin yeri, sol memenin iki veya dört parmak altıdır. Kalb latifesinin aslı, büyük alemdeki arş-ı muazzamdır. Kalb latifesinin kemal hali, huzur tecellisi ve Hakk’a teslimiyettir. Kalb latifesinin huzur ve Hakk’a teslim oluş tecellisini, toprak unsurundan gelen farzları yapmaktaki gevşeklik ve haramları talebteki istek ve arzusu örtmüştür. Bu örtü, bu ağırlık, mürşidin talimatı ile yapılan zikir, rabıta ve gönül sohbetleri ile kaldırılırdığın da, kalb latifesinin kırmızı nuru ve huzur tecellisinin manevi zevki, ibadetleri yapmaktaki gevşekliği ortadan kaldırır. Salikin ahlaki durumu, hilme ve sabra ve Hakk’a teslimiyete dönüşür.
      2- RUH:  
      Sağ memenin altında tecelli eden ruh letaifinin belirtisi, Allahu Teala’nın sevgi ışığının tecellisidir.  Ruh latifesinin kemal hali cezbe ve muhabbet-i zatiyedir. Su unsurundan ileri gelen noksanlık nifaktır.   Bu letaifin üzerini su unsurunun nifak, döneklik,  çabuk vazgeçme, vefasızlık gibi kötü belirtileri örtmüştür.  Kişinin iç aleminde sürekli yeni şüphelerin ve vesveselerin doğmasına sebebtir. Bu durumda olan insan içindeki iki yüzlülükle mücadele vermekle karşı karşıyadır. Eğer bu hale mağlup olursa, iyilerin yanında iyi, kötülerin yanında kötülüğü savunan bir münafık durumuna düşerek, ruh latifesinin kehribar sarısı rengindeki nurunun muhabbet-i zatiye cezbesini perdeler. Bu durumda ki bir salik mürşidinin talimatı ile yaptığı zikir ve virdle, o karanlık perdelerden kurtulup, yerine muhabbet cezbesi tecelli ederek, kişideki ikiyüzlülük hali gerçek Allah sevgisine dönüşür. Salikin ahlaki durumu razı olmaktır. Zira karşılaştığı her şeyde Hakk’ın kemal ve cemal tecellisini görmesidir.

      3- SIRR:
      Sırr latifesinin yeri, sol memenin iki veya dört parmak üstündedir. Sır latifesi için yaratılan kemal hali, vahdet taleb etmek olup, bizzat Allahu Tealayı taleb etmektir. Ateş unsurundan ileri gelen noksanlık ise, öfke, menfaatçilik, haset, hırs ve şehvettir. Bunlarda sırr latifesinin vahdet talebini örterek kişiyi öfke, menfaatçi hasetçi bir hale sokar. Bu durumdaki bir salik mürşidinin talimatıyla yapmış olduğu zikir ve ibadetler sebebiyle, ateş unsurunun öfke , şehvet ve hırs hali, şeriate sevgi ile bağlılığa ve İlahi muhabbete dönüşür.  Öfkesi artık Allah için olur. Hırsı, ibadetleri daha çok yapmaya yönelir. Hasedi, îsara dönüşür.

      4- HAFİ:
      Letaifinin tecelli yeri sağ göğüsün üzeridir. Bu letaifin kemal belirtisi şekerin suda erimesi gibi, her bir eşyada ilahi nurların  tecelli ettiği görülür. Bazı sufiler: ” Her nereye baktımsa Rabbimi gördüm.” demelerinin anlamı budur. Görülen alemlerin Rabbi değil,  O’nun isimlerinin nurlarının hafi letaifindeki  yansımalarıdır. Yani İlahi isimlerin nurlarının gölgesinin gölgeleridir… Allahu Teala’nın lutuf ve keremi ile bu letaifin üzerindeki hava unsurunun kibir ve gurur perdesi kalktığı zaman, bu letaifin nuru gönül aleminde ışık vermeye başlar ki kul, o vakit bütün kibir ve gurunu ayaklar altına serer.

      Evet kulun çalışması sebeptir ama.. İlahi yardım ve lutuf olmadan kul asla,  kibir ve gururun pençesinden kurtulamaz. İlahi lutuf ve yardıma mazhar olmak içinse doğru itikat, ihlasla salih amel ve çok çok tazarru ile yalvarış,  yani dua gerektir.

      5- EHFÂ LETAİFİ:
      Bu letaif en gizli, gizlinin de gizlisi anlamındadır… İnsandaki tecelli yeri boyun çukurudur. Bu letaifin kemal tecellisi ise, izmihlaldir, yani fiilen değil, hükmen kayboluş ve yok oluş safhasıdır. Madde unsurunun beşincisi olan nefsi emmarenin bu aşamadaki hastalığı ise bütün hastalıkların kaynağı olan ene, yani benliktir. İnsan nefsinin ilahlık iddia etmesi bu nefsi emmarenin hastalığıdır. Bu ehfa letaifinin nuru tecelli etmeden bu hastalıktan kurtulmak imkansızdır. İşte bu nur ilahi bir lutufturki, ona  mazhar olanlar her şeyinden geçerler, kendilerindeki her şeyin İlahi bir emanet olduğu açıkça bariz olur.

           Bu letaiflerin insandaki suretleri tamamlanarak geçildikten sonra alemi emrdeki, yani arşın ötesindeki alemi ervahta bulunan asılları da geçilerek, İlahi isimlerden birinin nurlu tecellilerine mazhar olan talibin nefsi, mutmainne makamına erer ve nefis Rabbinden razı olur ve Rabbi de ondan razı olur. Kişinin nefsi bura da kulluk makamına ermiş olur. Artık ibadetlere karşı isteksiz olan nefis, bundan öte aşk ve arzu ile Rabbine kulluk eder. Artık kulun içinde tek muhalefet vardır. O da bedeninde ki dört unsurun dengesini sağlamaktır. Yani büyük cihat.

  14. Bir kız karşı cinsteki sınıf arkadaşına buluşup görüşelim inşallah seni görmek istiyorum veya inşallah arkadaşlığımız devam eder gibi şeyler söylese bunlar küfür müdür? Yani inşallah dediği için

    1. İnşaallah dediği için küfre girmez. Çünkü Allah dilemedikçe yaprak kımıldamaz. Ancak Allahu teala günah olan işleri rızası olmayarak yaratır. Bundan dolayı da günah işleyenleri cezalandırır.

  15. Merhaba hocam k bkmayin rahatsiz ediyorum ama cok onemli bir ruya gordum benim icin rica etsem yorumlarmisiniz.

    Ben 3 yildir bir hastaligimdan beri ilac kullaniyorum ve ilacim iyidi benim icin. Sonra ilacim cok yaramamaya basladi 2 gun once bir ruya gordum. Kendi ilac kutumu gordum ve icindeki ilaclar yani kapsuller hepsi kirilmisti bunun anlami nedir ? Cok korktum hocam manasi nedir insallah

    1. Merhaba Yonca hanım.
      İnşaallah şifa bulacaksınız ve ilaçlarınızdan kurtulacaksınız.

  16. Selamunaleyküm hocam bugün otobüse binmiştim bir genç kız kapalı ama makyajlı ve kılık kıyafeti modern kıyafet anladınız benim asıl demek istediğim eliyle ayakta demire tutunmuştu ve elinin üstüne yani bileğinin üstüne şeddeli harekeli he harfi bitişik allah yazmıştı şimdi günah falan değilmi çünkü giyimi müslümanca değildi makyajlıdı ayrıca tükenmez kalemle yazmıştı hemde sol eline onla insan tahret alıyo boydan banyo yapıyo ama derisinin üzerinde allah yazısı yanlışmı yazılması yada yaptığı hareket o genç kızın?

    1. Mübarek isimler ele veya bedenin herhangi bir organına kalıcı olarak yazmak haramdır. Çünkü o isimlere hürmet farzdır. Tuvalete veya gusül gerektirecek durumlarda o isimler kişinin üzerinde olacağı için hürmetsizlik olur.

    1. İmamı Rabbani hazretlerine göre fark vardır. Nefis yolundan süluk yapan asla kavuşur Ruh yolundan süluk yapan ise aslın aslına kavuşur.

  17. Birini haksız yere tekfir eden insan, tekfir edilen kişinin arkasından bunu demişse kulağına gitmemişse helallik alması gerekir mi?

    1. Haksız yere bir müslümanı tekfir eden kimse ondan helallik alması gerekmez sadece tövbe edip imanını tazelemesi gerekir.

  18. Rabbimiz Merhametlilerin en merhametlisi. bana şeytandan şöyle düşünceler geliyor: madem Allah çok merhametli neden kafirlere ebedi azab yapacak, kalpler onun, neden hepsine hidayet vermiyor. inananları cennete alıp inanmayanları neden yok etmiyor.
    birde ömrü boyunca ibadetlerini yapıp son nefesde imanını kurtaramayanlar var, çok merhametli ise bunları neden kurtarmadı? gibi
    Allah’a karşı suizan ettirmeye çalışıyor. dualarınızı eksik etmeyin

    1. Allahu teala hadisi kudsi de “Ben gizli bir hazine idim, bilinmek istedim ve mahlukatı yarattım” buyurmuştur.
      Başka bir kudsi hadiste Allahu teala mahlukattan sadece bir isminin tecellisinin (Rahman gibi) beklenmemesini bildirmektedir. O tüm isimleri ile bilinmeyi diledi. Yoksa Onu eksik tanımış olurduk. Yani Rahmandır çok merhametlidir ama Adildir zulmedenleri cezasız bırakmayacaktır. Küfür ve şirkin karşılığı ise sonsuz azaptır sonsuz cezadır. Aklını kullanana Peygamberler ve kitaplarda göndermiş uzun bir süre de tanımış una rağmen Allaha savaş açmış iman edenleri katletmiş aşağılamış kimseleri cezalandırması adaletindendir. Küfür ve şirk Allahın sonsuz hakkını yok saymaktır. Sonsuz haksızlığın cezası da elbette sonsuz azaptır. Aklını kullansınlar tövbe edip iman etsinler . İman etmek o kadar zor mu?

  19. Selamunaleyküm kıymetli değerli hocam liseli yani ergen erkeklerde çocuklarda bir sıkıntı var şimdi bende gencim onlardan büyüğüm biraz ama demek istediğim liseli ergen erkeklerde ve çocuklarda durduk yere dövüş kavga omuz atma hissleri görüyorum cidden öyle başıma geldi yaşları 17 18 olan bazı çocuklar bana omuz attı yada hocam böyle yan yana bakıyorlar hocam bir kaç defa af ola kavga ettim dövdüm yada dayak yedim demek istediğim şu üzerimizde silah yada bıçakmı taşıyalım bu serseri vasat ümmetin genç erkekleri yüzünden hocam kesinle dövüşe kavgaya karışıyım bıçağa silaha ama hocam şu genç sınıf erkeklerda durduk yere dövüş çıkarma hareketleri görüyorum hasbinallah niğmel vekil diyip geçiyorum ama sabrım taşmaya başladı yani bu tip çocuklarda erkeklerde neden böyle davranışlar düşünceler var benden taraf değilde bir gün pis insanlara denk gelecekler sakat felç yada mezara gidecekler hepimiz müslümanız ne gerek var ergen liseli erkekler sıkıntılı hocam allaha yemin ederimki sıkıntılılar

    1. Aleykümselam kıymetli Saruhan.
      Peygamberimiz “Gençlik delilikten bir şubedir” buyurmuştur. Gençlik döneminde bilhassa erkekler dağdan inen suya benzerler. ister istemez ses yapar, yanlışlıklar yaparlar. Bunlara karşı ılımlı olmalı kavga ortamına girmemeliyiz. Kavga beladır. Sonu ya ölümle ya hapisle biter. Her ikisi de çok fecidir. Korktuğunu sansalar bile akıllı olup kavga ortamından uzak olmalyız. Atalarımız “İte bulaşma çalıyı dolaş” demişlerdir.

    1. İslamda sevgili olmak yoktur evlilik vardır. Sevgililik süreci için iyi ki seni tanımışım demek küfür alametidir. Ama evlenmek niyetinde olup da “iyi ki seni seni tanımışım” demek küfür olmaz.

  20. Selamun aleykum hocam benim canım cok sıkkın bir care ariyorum.
    1) Benim derdim cok sanssiz olmam kucukluugumden beri hersey ters gidiyor hersey kısıtlı imkanlarda gelisiyor. Elimi biseye atsam o ya olmuyor yada tersine oluyor sanki hayatimda hic huzur yok gibi hissediyorum. Emek veriyorum biseylere ama o sey olmuyor ve bu durum beni cok uzuyor ne yapmaliyim ?

    2) Birde gecenlerde yine namaz kilip uyumustum ruyamda oldukca siyah bir bebek gordum ona kim oldugunu sordum bana ben senin bu dunyadaki sansinim dedi.sonra ayni bebek birden yavas yavas acilmaya basladi ve bembeyaz aydınlık parlak bir bebege donustu bu sefer ona sordum sende kimsin dedim oda bana ben senin hayatinin temsilcisiyim dedi bnde neyimsin neyimsin dedim oda iki kere temsilcinim temsilcinim dedi ve ben uyqndim bu ruya beni cok etkiledi hocam aklimdan cikmiyor hic bu bana isaret olabilir mi acaba ?

    1. Aleykümselam Hira hanım.
      1) Dünya hayatında hemen her insanın yaşamında az veya çok bazı olumsuzluklar olur. Bir şey olmuyorsa kendimizi olumsuzluklara bırakmamalı haklı mücadeleye devam etmeliyiz. Bazı şeylerin olmadığına yıllar sonra seviniriz. Çünkü bazı ortam ve şartlar da bazı şeyler bize doğru gibi gözükür ama yıllar sonra onun ne denli yanlış olduğunu idrak ederiz. Bunun için her şeyde Allahtan hakkımızda hayırlı olanı istemeliyiz. Bütün çabalara karşın o şey olmuyorsa İlahi takdir böyleymiş deyip teselli olmalıyız. Aksi halde şeytana kapı açılmış olur.
      2) Rüyada siyah bebek hayatına giren olumsuzluklar sıkıntılardır.
      Siyah bebeğin beyaz ve aydınlığa dönüşmesi bundan sonraki yaşamınızda sıkıntılarınızın azalacağı olumsuzlukların yerini isabetli işlerinizin alacağı ve mutlu olacağınız anlamına gelir inşaallah.
      Günahlarınıza tövbe ediniz ve kendinize yeni bir sayfa açınız Rabbim yar ve yardımcınız olsun.

  21. Diğer sorularım ise şudur hocam.
    Peygamberlerin masumiyeti haktır. Fakat peygamberlerden başka Allah’ın istisna kıldığı masum insan var mıdır? Arada vesveseler geliyor.
    Bu soruya bağlı olarak diğer sorum ise şu,böyle vesveseler yüzünden,”doğrusu neyse odur,ben ona inanıyorum”demek insanı kurtarır mı?
    Çünkü bazen bilerek uzak duruyorum çünkü araştırırken olsun düşünürken olsun vesvese geliyor bazen. Ben de kendimi garanti altına almak için doğrusuna inanıyorum diyorum.
    Vesvese gelmesi sebebiyle çok ince konular aklıma geliyor ve onları araştırıyorum bazen fakat bu benim için iyi oluyor çünkü bilmediğimi öğrenmiş oluyorum bu yolla. Fakat tehlikeli biliyorum. Gelen vesveseye karşı ilim öğreniyorum böylece vesveseye karşı savaş vermiş oluyorum. Şeytan cehaletten yaklaşıyor kimisine.
    Diğer sorum da şu,Peygamberimizin şeriatı geçerlidir önceki şeriatlar nesh olmustur. Peki anlamadığım şey o şeriatlarda olup bizde de olanlar var örneğin zina haramlılığı gibi buna nasıl bakacağız ,nesh oldu derken nasıl inanmak gerekir? Hazreti İbrahim peygamberden bize kurban ibadeti geldi,onun şeriatı da kalktı derken bu kurban konusuna nasıl bakacağız anlamıyorum tam olarak.
    Son sorum da,imanın şartlarından kitaplara iman var. Fakat Adem aleyhisselam zamanında Kur’an’ı Kerim inmemisti,onlara da Kur’an İncil diğer kitaplardan bilgi geldi mi ve onlar içinde mi gecerlidir ? Allah razı olsun

    1. Peygamberlerden başka Allahın masum kıldığı insanlar vardır. Büluğa ermemiş çocuklar. Hz. Meryem ve bilmediğimiz bazı mümine ve müminler. Kuran ve hadislerin bize bildirmediklerinden sorumlu değiliz kendi kendine vesvese yapma. Her şeyin en doğrusunu Allah bilir de geç. Kuran ve hadislerde geçen meşhur meseleleri bilmekten her müslüan sorumludur namaz oruç zekat hac gibi meşhur haramlardan içki kumar zina faiz yalan hırsızlık iftira gibi… Bunlardan daha ince meselelerden ise alimler sorumludur avam değil. Avam da o ince meseleleri öğrenince sorumludur. Misal; iddet süresi bitmemiş bir kadınla evlenilemez meselesi gibi…
      Önceki şeriatlarda yasak olup da yasaklığı kaldırılmayanlar Peygamberimizin getirdiği şeriatte de devam etmektedir. Nesh olanlar yani kaldırılanlardan sorumlu değiliz. Sen şu anda yürürlükte olan şeriati öğren onda ne emredilmişse onu yapmakla onda ne haram edilmişse ondan sakınmakla sorumlusun öncekileri bilmekten ve yapmaktan sorumlu değilsin. Bundan dolayı kaosa düşüp şeytana kapı açma.

  22. Başka yazının altına da yazmıştım ama soru cevap kısmını görünce buraya da yazmak istedim. Sorum var hocam.
    Hak dinin İslam olduğuna ve tek hak din olduğuna inanıyorum. Fakat aklıma takılan bir konu var ki bu konu yüzünden arada vesvese geliyor.
    Ebubekir Sifil hocanın sitesinde ve sorularla İslamiyet sitesinde bazı yazılar okudum. Ebubekir hocanın sitesinde yazıyordu ki,önceki peygamberlerin seriatlarina İslam denip denmeyeceği konusunda ulema ihtilaf etmiş diye bilgi vardı. Bu ne anlama geliyor ? Müfessirlerin çoğu hak din İslam diye anlatmış,peygamberlerin dininin İslam olduğunu anlatmış ve delil getirmis. Buna rağmen ittifakın dışında kalmak nasıl olur? Hem de ulema arasında diyor. Ben mi yanlış anlıyorum orada başka bir şeyden mi bahsediliyor ? Çünkü ulema diyor. Lütfen yazın hocam.
    Ebubekir hocanın web sitesinden Hz.İsa (as) üzerine başlıklı yazıyı okuyabilirsiniz orada yazıyor bahsettiğim konu.

    1. ÖNceki Peygamberlerin getirdikleri dine kelime olarak İslam denilmeyebilir lakin anlam olarak İslam ile örtüşür. Zira her bir peygambere nazil olan din o peygamberin kendi lisanıyla inzal olmuştur bu bakımdan İslam anlamını taşıyan başka bir kelimeyle inzal olmuştur onlara.
      Söz konusu ihtilaf bundandır. Tevhid babından tüm semavi dinler hep aynı içeriktedir asla farklılık yoktur ama şeriatleri farklıdır. Birinde cumartesi günü çalışmak yasaktır bir diğerinde cuma namazı saatinde çalışmak haramdır . Bunun gibi.

  23. Hocam ben kelime i şehadet getiriken biri ordan komik bir sey dedi ben de istemsizce guldum ben kafir olurmuyum(dedigi sey elfazi kufur bir sey degildi)

    1. Sen kelimei şehadetin şuurunda olsaydın o komedyeninin adi sözüne gülmezdin. Yeniden tövbe et şehadet getir.

    1. Nazım Kıbrisi bunamış bir ihtiyar idi Allah günahlarını affetsin. O ne söylediğinin farkında değildir. Adnan Oktar keferesi hakkında övücü sözleri dahi vardır.
      Evet Peygamberimiz yeşil rengi tercih ederdi ama diğer renkleri de reddetmezdi. Çünkü tüm renkler cennette vardır. Diğer renkler kötü olsa orada yeşilden başka renk olur muydu? Dünyada cennette tüm renklerle güzeldir ama renkler yerinde ise.

    2. Yani bir manâ çıkmaz hocam. Abartılıdır mı diyorsunuz. Şeyh Nazım Kıbrısi ile Kadir Mısıroğlu’nun beraber olarak çok videosu var yani benim denk geldiğim en 3 tane, toplamda süre olarak 2 buçuk 3 saate tekamül ediyor. Hocam bildiğiniz artı başka şeyler var mı Şeyh Nazım Kıbrısı hakkında mesafemi ayarlamak açısından Çemberin dışında mı kalsın dersiniz ? Bir Ehl-i Sünnet listesi düşünsek listede sonlarda mı kalır. Ehl-i Sünnet’ ten değil mi size göre ? Geçmişte YouTube’da da çok anlamlı Kur’an Sünnet ışığında sohbetleri var. Bir yol söyleyin lütfen bu konuda.

    3. Dedim ya Nazım Kıbrısi alim değil gerçek mürşid de değildir. Onu itibara alma. Doğru ve güzel sözleri de olabilir ama aralarına yanlışları sokuşturup sunması onun itbarını yok eder. Alimlerde ancak içtihat hatası olur nakil yaparken hata yapmaz. Adnan Oktar denen şeytanı övmek onun itibarını sıfıra indirir bundan daha başka ne arayacağız.?
      Kadir Mısıroğlu ile beraber olması onu muteber kılmaz. Onu dinlerken çok dikkatli dinle. Çünkü ehli sünnete tam vakıf olmayanlar onların her sözünü ehli sünnete uygun sanır ve teslim olur ve helak olurlar.

  24. Selamun aleykum hocam,
    Hocam ben eskiden selefi vehhabiydim.
    Allahu tealaya hamdolsun ki bu pislikten kurtuldum.
    Fakat selefiler gibi düşünürken evliydim, acaba vehhabi olunca nikah sakatlanmış mıdır ve yeniden nikah tazelemek icap eder mi?

    1. Aleykümselam Kardeşim. Allahu tealaya hamdü senalar olsun ki o pislikten kurtulmuşsunuz. Rabbimize ne kadar şükretseniz azdır.
      Vehhabilerin itikatlarında küfür alameti sözler ve inançlar mevcuttur. Ondan dolayı nikah tazelettirmeniz çok evla olur vesselam.

  25. Hocam ben muzik dinleyecektim aonra oynat tuşuna basmadan once bilincsizce oyle aniden Bismillah dedim simdi bu kufur mu
    Normalde asla muzik dinlemeden once boyle bir sey yapmam

bir kul için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et