Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.602 - 15
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.233 yorum.

    1. Hıristiyan veya putperest bir ailenin ölen çocukları masumdur. Ahirette cennette olacaklardır.

  1. Bir alime göre küfür olan bir şey diğer alime göre küfür olmuyor. Bu duruma göre bu işi yapan küfre düşer mi? Bir sitede ahirette Allah(c.c) ihtilaflı konularda küfre düşmemiş sayacağı yazıyor. Bu doğru mu?

    1. Bir alim derken hangi alimden söz ediyorsun? Ehli sünnet alimi olmayanların fetvaları geçersizdir ve itibar edilmez. Bir mevzuda küfür alime göre değil konuyla alakalı ayet ve hadislere göre küfürdür veya değildir.

    2. Örneğin hanbeli mezhebine göre namaz kılmamak küfür. Hanefi mezhebine göre farz olduğunu kabul edip tembellikten kılmamak büyük günah ama küfür değil. Bu gibi Meseleler için sormuştum.

    3. Hanbeli mezhebi imamları da hanefi mezhebi imamları da müçtehid alimlerdir Yani içtihat konusunda uzman alimlerdir. İsabetli hüküm çıkaran on misli sevap alır isabetsiz hüküm çıkaran ise bir misli sevaba kavuşur. Din konusunda ehil olmayan kimseler isabetli bir hüküm çıkarsa bile günahkardır ehliyetli ve ehliyetsiz sürücü misali.
      Hanefi alimlerine göre kişinin namazın farz olduğunu kabul ettiği halde tembellikten dolayı kılmaması büyük günahtır. Hanbeli de ise namazın farz olduğunu kabul etmediği için kılmayan kafir olur anlamındadır.

  2. Hocam ben bu ayın sonunda işten çıkacağım ama annemlerin haberi yok. İşimden çıkıyorum çünkü genel olarak işe faydalı olamadım çok ağır kalıyorum işte çalışırken o yüzden çıkacağım bu işten ve ayrıca insanlar tarafından hafif alay konusu oluyorum kimsenin beni beğenmeyişinden. Hocam annem bunu öğrenirse eğer bana kızacağını biliyorum. Zaten öncelerde diyordum ona işten çıkacağımı ama sonradan vazgeçmiştim. Benim o halde bir şekilde yalan söyleyip mi işten çıkıyorum demem lazım,yoksa direk gerçeği mi söylemeliyim? Annem bana bir kaç gün bağırır ve 1 ay bunun konusunu yapar ve üstelik tazminatımı almama da 1 ay kaldı. Ne yapmalıyım sizce? İşim ise marketçilik. Ben personelim biz markette her işi yapıyoruz. Benden memnun olmamalarının sebebi malları zamanından çok fazla sürede raflara dizmem.. Anlıyorum daha hızlı olabilirim ama ben orda ayrıca kasaya da bakıyorum. Bunu müdürüme dediğimde biz de personelken aynısını yapıyoduk demişlerdi. Hatamın hiç hakkımı savunmamış olmama bağlıyorum çünkü kasaya biraz da başka personel baksın diyebilirdim.. Çünkü markette ne kadar hızlı olursan ol her işi zamanında bitirmen mümkün değil. Ben bunun farkına bugün vardım hocam o yüzden genel anlamda başarılı olamadım markette…

    1. Sen elinden gelen gayreti göster ve onlar seni çıkarıncaya dek işten çıkma
      Doğruluktan da ayrılma.

  3. hocam, diş hekimine gidecem ama randevum ramazan oruçlarına denk geliyor. tedavi sırasında boğazıma doğru kan gibi yuttuğumda oruç bozacak maddeler kaçabilir. sorum biraz farkı bildiğim kadarıyla ramazan orucu tutan bi insanın karşısında yemek yemek küfürmüş. o halde diş tedavisine gittiğimde boğazıma oruç bozucu şeyler kaçabilir ve ben de yutabilirim. yani oruçlu insanların karşısında kan gibi, diş parçası gibi oruç bozabilecek maddeler yuttum diye bu durum küfür olur mu, allah katında bi sorumluluğu var mıdır?

    1. Dişçiye gideceğin gün oruca niyet etme. Kimsenin karşısında da zaruretsiz oruç yeme küfre yakındır ki Allah korusun farkında olmadan küfre girebilirsin…

  4. Selamunaleyküm hocam habisi şerif diye bir şey varmı bir sitede görmüştüm doğrumu böyle bir şeyler varmı habisi şerif nedir?

    1. Habis pislik demektir. Pisliğe şerif yani şerefli demek cehalettir.

  5. hocam bu sene kardeşim sınava girecek yatılı okul istiyor sonra annme dediki ben yatılı okula gitsem nasıl iftarımı yapacam sonrara konuşmaaya başaladılar işte yöntemler öne sürdüler sonra ben de dedimki bunları sen sınavı kazandıktan sonar konuşuruz tarzı bir şey dedim yani çünkü daha sınava girmemişti yani neticenin ne olacağı belli değil bunları konuşmak için erken gibisinden bir manayla dedim bu dedim beni kafir edermi (orucu küçümse amacım yoktu yani daha ne olacak belli değil senin gideceğin okula göre konuşuruz manasında dedim)

    1. Senin söyleminde küfür yok. Yatılı okullarda oruç tutanlara imkanlar vardır.

    1. Kişinin tuvalette veya ıssız bir yerde kendi cinsel organa bakması günah değildir. sürekli bakıp adet haline getirmek ise mekruhtur.

    1. ALLAHA ORTAK KOŞMAK ŞİRKTİR. ŞİRK İŞLEYEN KAFİRDİR.

  6. Selamunaleyküm hocam alime alimcik demek küfre götürürmü küfürmüdür yada el fazıl küfürmüdür?

    1. İslam alimine hakaret anlamında “alimcik ” demek küfürdür.

    1. Allahu teala Yasin suresinde “Kîled-hulil cenneh” buyurmuştur. Mealen: “şehide gir cennete denildi.”
      Cennete giren şehid gayet tabi ki kıyamete dek cennette bizim bilmediğimiz bir yaşamla yaşamaktadır.

    1. Hadisler korunmasaydı bugüne gelir miydi? Ashaptan ilim alan Hz Ali’nin torunları Ehli Beyt imamları ile yine ashaptan ilim alan İmamı Azam, Hasanı Basri Süfyani sevri gibi alimler akaid ve fıkıh konusundaki hadisleri kayıt altına almışlar daha sonra ki yıllarda ise İmamı Buhari ve diğer hadis imamları da diğer hadisleri kayıt altına almışlardır.

  7. Hocam Ramazan Ayı’nda oruç vakitleri değil de oruç vakitlerinin dışında kalan kısımda cünüp olmuş olmak genel oruca nasıl etki eder. O günün veya Ayın tamamında.

    1. İftardan imsak arasında iki farz namaz var. O namazları kılmadan cünup bekleyen Allah ve meleklerin lanetine muciptir.

    2. Hocam ben iki namazın arasında gerçekleşse de sordum Namaz kılmak önemlidir tabiki İslâm’ın 5 şartında Namaz Oruçtan önce gelir. Gece diyelim ki böyle bir şey başına geldi o zaman tutulan orucu nasıl etkiler. Cevabınızın üstüne sormak adına tekrar soru sormuştum ama görmemişsiniz sanıyorum

    3. Oruç ibadeti ayrı namaz ibadeti ayrı farzdır. Ama ibadetlerin bazılarını aksatırsan dört tekerlekli arabanın birsinin balans ayarı bozulmuş demektir Bu da yolda ya kaza yaparsın ya da istediğin yere zamanında ulaşamazsın.

    4. Hocam aksatmazsak ben o bahse konu iki namazın arasın velev ki böyle bir şey oldu orucu bozar mı diye soruyorum Yani olsa bile abdest alıp yolumuza devam edebiliyoruz biliyorum yapmamaktada işte işte başa gelmiş diyelim. Yani oruç vakitlerinin dışında olması ne gibi bir etki yapıyor (Biliyorum Ramazan gibi bir en sarmal ve zincir maneviyatın içindeyiz) Hüseyin Çevik hoca sohbetlerini dinliyorum hocam . Salı akşamı YouTube’da bir sohbeti olmuştu çok yüksek kademe faydalanıyoruz anlatış mizacı olsun Elhamdülillâh. Cübbeli hocamızın daha da evvel Mahmut Efendi Hazretlerinin örneğinde kuşağında bir hocamız.

    5. İftardan sahura kadar cünüp durmak haramdır ama oruca niyetlenmeye engel değildir. İmsaktan itibaren rüyalanma hariç cünüp olursan oruç bozulur hem kefaret gerekir hem tövbe gerekir.

    6. Yani iftar sahur arası cünüp olunursa Ramazan orucunun devam etmesine mani değil, bir şey olmaz tabi hemen cünüpten kurtunulmalıdır. Doğru mu anladım.

    7. İftar ile imsak arasında cinsel ilişkide bulunup gusül abdesti almadan önce oruca niyet ederse orucu kabul edilir. Guslü imsaktan önce alamamış kimse imsaktan sonra cünüplükten kurtulması gerekir.

    1. Allahın hükümlerini yapmamak günahtır isyan etmek yani kabul etmemek ise küfürdür.

  8. hocam aklıma geldi kusuruma bakmayın ikinci sualim borsada hisse senedim var her gün kar zarar değişiyor zekatını nasıl hesap yapacağım saygılarımla

  9. hayırlı günler hocam torunum için bir nazar duası okursanız bizi mutlu edersiniz saygıve hürmet ile

    1. “Neûzü bi kelimâtillâhi’t-tâmmeti min külli şeytânin ve hemmeti ve min külli aynin lemmmeh” Âmîn. bu duaile sabah ve akşam felak ve nas üçer kez okunmalı.

  10. Selamunaleyküm muhterem hocam ben bir kitap gördüm bu kitabın ismi kitapçıda ACİENT SERPENT GODS yanİ antik zamanlardaki yılan tanrılar yada yılan başlı tanrılar bunlar ortadoğuya inmişler ve insanları manüpüle etmişler işte insanlar bir takım yaratıcı yada doğa üstü güç gösterip onlara kendilerini tanrı ilan ettirmişler sonra bu her kavimde özelikle ortadoğuda tanrı kavramı ALLAHI ortaya çıkarmış işte bunlar savaşla kanla besleniyorlarmış insanları kendine köle etmişler yazarı eric von daiken bir kitapçıda gördüm içini biraz okudum böyle kitapların satılmasının hükmü nedir?

    1. Böyle kitapların hiçbir gerçek dayanağı yoktur tamamen hayal ürünüdür. Bunları satmak küfürdür.
      Allah inancı insanların uydurması değil alemleri var eden Allahın uyarısı ve Allahın kendini tanıtması ve emir ve yasaklarıdır.

    1. Allahu teala Kuranda hıristiyan ve yahudilerle dost olmayın ” buyurmaktadır. Bu dostluk onların inançlarını benimsemeye götürürse küfre düşülür.

    1. Günahta ısrar etmek küfre sokmaz lakin çok günah işleyenin kalbi kararır ve kişinin imanında şüpheler oluşmaya başlar ve bu şekilde küfre girer.

  11. hocam tahiyatta ben parmağımı kaldırdım şehadet getirirken sonra bir an yanlış söylediğimi düşündüm ve ta bir daha okudum Ettehiyyatü duasını en başatn okumaya başladım ve şehadet getiriken tekrar parmağımı kaldırdım yani toplamda 2 kez parmağımı kaldırdım namazı tekrar kılmam gerekiyor mu(lütfen uzun cevap verin sonuna kadar okuyun hocam)

    1. Tahıyyatta şehadet parmağını kaldırmak sevaptır ama İmam-ı Rabbani hazretleri eğer yerinde ve zamanında kaldıramazsan hiç kaldırma” burmuştur. Yani bunu yapmamak namaza bir eksiklik getirmez. Namazı yeniden kılman gerekmez.

  12. Hocam bu şarkı meselesinde bir Ayet var. Lokman Suresinde 6. Âyet’te Mealini verirsek “İnsanlardan öylesi vardır ki, bilgisizce Allah yolundan saptırmak ve o yolu eğlenceye almak için, eğlencelik asılsız ve faydasız sözleri satın alır. İşte onlar için aşağılayıcı bir azap vardır.” Şimdi Kur’an’da Tesettürle alakalı Âyet var. Bir kadın şarkı söylerse veya olduğu yerde söylenirse Düğün gibi,, alay edildiği için!! dinleyen kişi kâfir olur mu? Hocam sorum çok nicelikli dikkatlı okursanız Rica etsem.

    1. Harama helal diyen kafirdir. Kadının namahrem erkeklere şarkı söylemesi haramdır. Bunu haram kabul edip de dinleyen günahkar olur haram kabul etmeyen ise dinlemese dahi kafir olur.

    2. Tesettür Âyet’ıyle dalga geçmiş olduğu için ama Hocam ben Tesettüre bağlıyorum bunu Yukarda verdiğim Âyet’lede bunu çıkaramaz mıyız. Şarkının yoksa dinimizdeki yerini ben biliyorum hocam bu bakıma sormak istedim size.

    3. Sözkonusu ayette doğrudan tesettürle alakalı bir işaret göremedim.
      Lokman 6 (mealen):
      – “Bayağı insanlardan kimi de vardır ki, bilgisizce Allah yolundan saptırmak ve onu eğlence yerine tutmak için laf eğlencesi (veya boş söz) satın alırlar. İşte onlar için aşağılayıcı bir azab vardır.”
      Burada Kuran ve islam ile alay edenlere vurgu yapılır. Dolaylı olarak tesettür ayetiyle alay eden de bu kapsama girer ki o da kafirlerden olur.

    4. Yok hocam O Âyet değil zaten Kur’an’da tesettürle ilgili Âyet varya Nûr Suresi 31. Âyet “Mü’min kadınlara da söyle: Gözlerini harama bakmaktan sakınsınlar; iffet ve namuslarını korusunlar. Mecbûren görünen kısımları müstesnâ, güzelliklerini ve süslerini teşhir etmesinler. Başörtülerini, yakalarının üzerine kadar örtsünler. Güzelliklerini ve süslerini; kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, kendi oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, kendi câriyelerinden, erkeklikten kesilip kadınlara ihtiyaç duymayan hizmetçilerden veya henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Bir de gizledikleri güzelliklere, süslere dikkat çekecek ve erkeklerde arzu uyandıracak şekilde ayaklarını yere vurarak yürümesinler. Ey mü’minler! Hepiniz tevbe ederek Allah’a yönelin ki kurtuluşa eresiniz.” Şimdi bu Âyete göre bunlar kâfir konumuna girmez mi? Siz de en sonda olur demişsiniz zaten. Ben zaten ilk başta Âyet (delil) vermeden tesettüre bağlamıştım hocam. Eh bu ahvalde olanların vay haline öyleyse hocam Allah bu millete Hidayet versin ben kendi kafamdan sohbetlerde de bulunduğum için bu düşünceyi geçirdim Sizde böyle izahta bulununca ne diyelim Allah selâmet versin.

    5. Her işlenen günahta kişi kafir olsaydı Peygamberler dışında müslüman kalmazdı. Bizlerin büyük veya küçük günahı vardır mutlaka. Ehli Sünnete göre günah işleyen kafir olmaz günahı kabul etmeyen kafir olur. Biz de açık gezen veya şarkı söyleyen kadın kafir olur demedik kadının erkeklere şarkı söylemesini helal sayan kafir olur dedik.

    6. Peki hocam EyvaAllah Teşekkür ediyorum. Siz dinleyen noktasına bağladınız EyvaAllah.

  13. Selamunaleyküm hocam haktan akdoğan gibi insanlar uzaylılardn bilgi vahiy alıyoruz diyor kanallık yapıyorlarmış uzaylı varlıklarla ben cinler iblisler sizlere uzaylı rolü yapıyor diyorum biri kişi çıkıp onlar işin ehli ehli insanlar bunlar sen onlardan iyimi bileceksin hocam 3 saat sohbetini izledim öyle garip garip değişik bilgiler veriyor yok hemen kapattım iman gider diye yok dinler inanın doğma yalan kurtarıcı mehdi beklemeyin üstad gizem sizsiniz ışık sizsiniz diyor kimseye hocam alim demeyin bırakın bu işleri hocam bu adam çok fena insan takmış peşine türkiyede bazılar yüküm gitti uyanışa geçince dinlerden kurtulunca daha rahat hissetim diyor hatta haşa allah yaratıcı kadiri mutlak din göndermedi o sizi seviyor her haliyle cehennem yok cennet gibi yaşayacaksınız uzayda yıldızlar arasına göçünce sizler içinizdeki sesi dinledikçe çok huzurlu mutlu hissedekçisiniz kimsenin çobanı olmayın kendinizi gütmeyin dinler adı altında diyorlar

    1. İNsanın kurtuluşu Kuran ve onun müfessiri Peygamberimize ve onun varisleri ehli sünnet alimlerine uymakla mümkündür. Din akıl değil nakildir. Din hakkında akıl yürütüp ayet ve hadislere değil kendi akıllarına tabi olan akılsızlar dinden çıkar kafir olur ebedi cehenneme düçar olurlar. Dinden kopup şeytanın sıkıştırmasından kurtulduğu için rahatladığını sanan akılsız kurtulduğunu sanmasın. Asıl azab kabirde ve ahirettedir. Biz de beş vakit namazı kıldığımız zaman büyük bir rahatlamaya ereriz. Yıldızlar çok uzak bir yer değildir. Bunu gözünüzde büyütmeyin. Yıldızlar topluluğu galaksiler birinci göğün içindedir. İnsan oğlunun henüz ulaşamadığı yedi gök vardır. Onun üstünde yedi cennet onun da üstünde kürsi onun da üstünde büyük ARŞ vardır. Hepsi Allahın kudretindedir.
      Bütün bunların hepsi ol dediğinde olan Allahın emrindedir.

  14. Ben ilkokuldayken ve lisedeyken bazı hocalar bize son sınıf olduğumuz için yüksek performans notları verdiler. Ve ben de reddetmedim. Benim de şimdi bu aklıma geldi. Şimdi hocalar ve buna müsaade eden öğrenciler hakka girmiş midir?
    Lise ve üniversiteyi kazanmamda bunların da etkisi olduysa ne yapmam gerekir?

    1. Genel manada çiçek dükkanı açmak caizdir. İnsanların meşru bir şeyi nerede ne amaçla kullanacağını satıcı belirleyemez. Satıcı haram olmayan bir şey satarken alıcının niyeti satıcıyı bağlamaz.

  15. hocam kişi taharet aldıktan sonra kurulanmasa abdest alıp namaz kılabilir mi
    kişi taharetten aldıktan sonra kurulansa ve bacağından veya makatından su aksa abdest alıp namaz kılabilir mi kişinin bacağını yıkması gerekir mi(yani kişi taharet aldı fakat kurulanmadı doğal olarak arkası ıslak kaldı sonar bacağına doğru su süzüldü o zaman namaz ve abdest için bacağın kurulanması gerekir mi

    1. Taharetten sonra kurulanmak farz değil vacip değildir. Apış arasında mantar oluşmaması için kurulanır. Namaza da engel değildir. Namaza engel elbisede veya apış arasında fındık veya nohut büyüklüğünde dışkı bulaşığının kalması veya avuç içi kadar idrar kamasıdır.
      Taharetten sonra apış arasına serpilip akan su temizdir.

  16. Birine günde bir ayet olsa dahi kuranı kerim ezberle dense ve karşıdaki insan da ilk elif lam mim olan ayetleri ezberliyim kuranın birazını ezberlemiş olurum dese. Bu küfür müdür? Haşa ayeti veya kuranı kerimi küçük görmüş müdür? Bunu demekle kuranı kerimi hafife almış olmadığını söylese

    1. SORU: Birine günde bir ayet olsa dahi kuranı kerim ezberle dense ve karşıdaki insan da ilk elif lam mim olan ayetleri ezberliyim kuranın birazını ezberlemiş olurum dese. Bu küfür müdür? Haşa ayeti veya kuranı kerimi küçük görmüş müdür? Bunu demekle kuranı kerimi hafife almış olmadığını söylese?
      CEVAP:
      Hayır olmaz küfür. Elif lâm mîm ” de bir ayettir. Ama alay etmek için hafife almak için öyle söylerse kafir olur.

  17. Hocam Selamün Aleyküm, Yalan dünya demek veya bunu diyen bir insan kafir olur mu bunu içinde herşey yalan olmadığı için soruyoru Yani bu bir Elfaz-ı Küfür kapsamında kalır mı? Ve bana öyle gibi geliyor..

    1. “Yalan dünya” deyimi küfür olmaz. Bu deyim “Fani dünya” anlamında söylenir. Dünyanın baki olduğu söylenebilir mi? Yada dünyaya gelen her canlı bir gün ölecektir anlamında da kullanılır.

    2. Yani Fani Dünya anlamında kullanılmadığında küfre girer. Hocam Dünya’daki herşeye nasıl yalan diyebiliriz ama bu söz sakıncalı değil mi sizcede bu söz bir hocadan küfürdür diye duymuştum. Dünya’nın içinde bizi ebedi âleme ulaştıran şeyler var.

    3. “Dünya Allah katında lanetlenmiştir” buyurdu Peygamberimiz. Dünya demek ahiretin tersi Allahtan uzaklık demektir. “Bütün kötülüklerin başı dünya sevgisidir” buyuruldu hadisi şerifte.
      Dünyanın içindeki mübarek şeyler kutsallar dünyadan değildir.

Bir yanıt yazın