Soru-Cevap

Aşağıdaki formu kullanarak İslami konularda (fıkıh, itikat, sünnet, tefsir, tasavvuf gibi) sorularınızı iletebilirsiniz. Uygun görülürse bu sayfada soru ve cevap yayınlanmaktadır.

IslamDergisi.Com

Loading

135.721 - 1
DİKKAT: Hakaret, küfür, tehdit içeren mesajlarla ilgili gerekli yasal işlemler yapılır. Tüm gönderilerde IP adresleri ve gönderim tarihi sistem tarafından kaydedilmektedir. Soru veya mesaj göndermeden önce nezaket kurallarına dikkat ediniz.

Aşağıdaki formu doldururken isim kısmında takma ad veya rumuz kullanabilirsiniz. İnternet sitesi kısmını boş bırakınız. Gerekli alanlar * ile işaretlenmiştir. Eposta adresiniz yayımlanmaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


“Soru-Cevap” üzerine 31.248 yorum.

    1. Kabedeki vinç olayı ahit sandığının ne olduğu rusyanın vinç olayında izi olduğu haktan diye birinin hocam bi baksanız bu kadar bilgiyi bu adam nerden biliyor muhammedin galaktik dostlarla seçilmiş olması hocam videosunu açıp bakarmısınız aklım çok karışık orta yolu bulamıyorum

    2. İslamda ölçüt Kuran ve hadisler icmai ümmet ve kıyası fukahadır. Bizim haktan denilen sapkınlarla işimiz olmaz onun yalanlarına ancak cahiller aldanır. Allahu teala Kuranda ” Allah katında din ancak islamdır” buyurdu. Peygamberimizi yerlerin göklerin tek sahibi ve yaratanı Allahu tela seçti. Ondan başka hüküm sahibi yoktur. Ancak onun seçtikleri Onun adına hüküm koyabilir.
      Kafirlerin sitelerine girer onların yalanlarını dinlerseniz kafanız karışır sonra da İslamdan uzaklaşır ebediyen helak olursunuz.

  1. Hocam Bir kimse normal koşullar altınada elfazı küfür olduğu bir için dinlemedigi bir şarki kişinin aklina gelse kişi bilinçsizce veya unutarak mirildansa veya ritim tutsa kâfir olur mu(fark edince anınızda bırakıyor)yani unutarak bunu yapsa kâfir olur mu

    1. Küfür içeren yani Allaha peygamberlere mukaddesata hakaret eden veya inkar eden smzler içeren bir şarkıyı bilerek isteyerek dinleyen veya söyleyen kafir olur ama buna karşın unutarak söylemişse aklına geldiğinde de Allahım affet dalgınlıkla söyledim demişse küfür olmaz.

  2. Güzelim Allah ism-i şerifi neden yılansı şekilde hocam mesela lam lam ha harfi yılansı şekilde elif harfi musanın asası böyle bir idda varmış doğruluğu ne kadar?

    1. Asa sopadır. Asanın yılana dönüşmesi firavunun sihirbazlarının değneklerinin yılan olarak görülmesinden sonradır. Sonra o sopa o yılanları yani sopaları yuttu yok etti.

    2. Allah lafzının yazısı en güzel şekildedir. Yılana benzetenlerin kalpleri yılandır. Allah lafzının baş harfi elif dosdoğrudur. Sonra lam harfi gelir sonra he harfi gelir hiçbiri yılana benzemez.
      Allah harfleri ile Allahu Tealanın bir benzerliği yoktur çünkü Allah hiç bir şeye benzemez benzetilemez. Çünkü Onun eşi ve benzeri ve misli yoktur.

    1. Neden küfür olsun? Her şeyi tam bildiğimizi isbat edebilir miyiz?

    2. Gümüşhanevi hazretlerinin eserinde kullanılan “cahil” sözcüğü Allahı tanımaz anlamındadır. Peygamberimiz ise “İNNA’MEL BİNNİYYEH” Yani; “ameller niyete göredir” buyurmuştur. Kişi CAHİL sözcüğünü Allahı tanımaz anlamında kullanmamış ise ona “sen kafir oldun” denemez. Osmanlı döneminde bu sözcük ekseri Allahı tanımaz anlamında kullanılırdı. Ama günümüzde bu manada kullanılmaz. Kişi bilgi eksikliğinden dolayı CAHİL” demişse küfür olmaz hakaret olur veya isabetli olur.

    1. Kafirin kafir olduğunu bile bile ona müslüman demek de küfürdür.

    1. Meni gelmediği sürece veya cinsel ilişki olmadığı sürece oruç bozulmaz.

  3. Selamün Aleykum.
    Hocam imtihan sırrıyla alakalı soru sormak istiyorum.
    Resulullah s.a.v dönemi hadislere baktığımızda Resulullah bazı insanlara tebliğ ederken mucize göstererek müslüman etmeye çalışmış bazı kisilere ise diyalog kurarak İslam’a davet ederek musluman etmeye çalışmış.
    Summe haşa adaletsizlik demiyorum ama bir insana mucize göstererek bir digerine sözlü konuşarak İslam’a davet etmek arasındaki farkı nasıl anlarız sonuç olarak mucize görünce iman etme ihtimali diğer insana göre daha yüksek

    1. Mukayeseniz çok yanlış!
      Akıl sahibi kimseler akıllarını doğru kullanırlarsa iman etmeleri için mucize görmeleri gerekmez.
      Eğer mucize görmek iman etmek için yeterli olsaydı Firavun iman ederdi İblis şeytan olmazdı. Mucizeyi Peygamberimiz göstermedi Allah diledi mucize yarattı. Gösterilen mucize sırf oradakilerin hidayetine vesile olması için değil orada olmayanların da bir Peygamberin mucizeleri olduğunu bilmeleri içindi. Nitekim Ebu Cehil gibi kimseler mucizeleri görmelerine karşın iman etmediler.

    1. Sahurda müslüman Cünüp olsun veya olmasın oruca niyet etmelidir. Namaz vaktini geçirmeden yıkanması farzdır .

    2. Hocam sabah sınava gittim eve geldiğimde saat öğleden sonra 5 civarı idi o saatte gusül abdesti alabildim orucum geçerli midir?

    3. İmsaktan sonra cünüp olacak bir iş çevirmedinse iftardan sonra da yıkansan oruç bozulmaz ama çok büyük günahtır.

  4. Sahurdan sonra uykudan kalkınca yüzümüzü nasıl yıkamamız gerekir hocam Abdestteki gibi denilebilir mi buna. İkinci sorum da Namaz abdestini niyetliyken nasıl almamız gerekir?

    1. Abdest dışında bir yüz yıkamaysa yüzüne üç veya beş kez su çarparsın.
      Ağza ve buruna suyu az çekmenin dışında bir değişiklik olmaz.

    1. Kim uyduruyor böyle sözleri?
      Bir müslümana kafir diyenin kendisi kafir olur ama tekrar müslüman olmak için tövbe etmesi ve şehadet getirmesi yeterlidir. İftira attığı kimseden şartlar uygunsa özür diler.

    2. “Müslümana kafir diyen kafir olur! – (Tekfirci Vahhabi Selefi) / Kerem Önder” başlıklı videosunda ne dediğini anlamam mümkün değil çünkü ben sağırım. Videonun yorumlarına baktım ve sonra sana sordum.

    3. Bu hususta Peygamberimizin hadisi şerifi vardır. Müslümana kafir demek kişiyi küfre sokar babından.

  5. Selamün Aleyküm
    Resulullah s.a.v vefat ettikten sonra o dönemlerdeki bir Bizans kitabesinde/el yazmasinda şöyle bir yazı geçiyor “Muhammed Araplara 7 yıl krallık yaptı sonra Ebubekir geldi iki yılda o krallık yaptı”
    O dönem bir Bizanslı kitabesine bu notu düşüyor gerçekten tarihide bir yazı çünkü bazı meczuplar haşa Muhammed diye biri varsa neden Bizans kaynaklarında yok diyor ama bu ispatı isterlerse kitapin adını kaynağınıda veririm.
    Ama benim sorum şudur Resulullah 7 yıl krallık yaptı diyor burdan kastettiği nedir Resulullah kendi döneminde bir devlet reisi gibimiydi eğer evetse o dönem yaşıyan bu adam neden 7 yıl demiştir

    1. Peygamberimizin yaşadığını 1400 küsur yıldır var olan Kuran beyan etmiştir. Binlerce hadisler mevcutken Roma tarihine göre inanan kimse müslüman değildir. Aynı zamanda o tarihlerde yazılmış yüzlerce cilt İslam tarihinde Peygamberimizden söz edilir. Müslüman olmayan Ebu cehillerin görüşünün bir değeri yoktur. Romalılarla savaş etmiştir Sasanilerle savaşlar yapılmıştır bunları yok sayıp İslamı buradan acze düşürmeye kalkan bir kafir zır cahildir.
      İçimizdeki münafıklar bizim öz kaynaklarımıza itimat etmeyip yahudi ve hıristiyan kaynaklarından İslamı anlamaya çalışmaktadır. Onlar İslam hakkında doğru bilgi verselerdi zaten müslüman olurlardı.
      Bir Roma tarihçisi Peygamberimizin peygamberliğini kabul etmediği için tabi ki 7 yıl krallık yaptı demiştir. Onlardan başka ne beklenirdi ki.?
      Oysaki Peygamberimiz peygamber hükümdar idi. Onun hükümdarlığı 7 yıldan fazladır. Hicretle başlar vefatına dek hükümdar peygamberdir.

    1. O Müslüman değil dediğiniz müslümansa siz İslamdan çıkmış olursunuz. Müslüman değil dediğiniz kimse hakkında kanıtınız olmalı.

    2. Üzerinde kul hakkı olanlar tövbe ettikten sonra hak sahiplerinde de helallik istemeleri elzemdir elbette.

  6. namaz borcum var her gun bir günlük kılıyorum. kaza namazıni daha fazlasını kilarsam bikarim , hepten birakirim diye fazla da kılamıyorum zaten. teravih namazı kilamaz miyim ben? teravih yerine kaza kilin deniyor da ben zaten daha fazla kaza kılacak değilim. teravihten de olmak istemem.

    1. Her gün bir Günlük kaza namazı kılmanız uygundur. Bununla birlikte teravih de kılabilirsiniz. Ama kaza namazı teravihin yerine geçmez. Teravih kılmak da kaza namazı yerine geçmez. Çünkü her birinin niyeti ayrı..

  7. Ayak parmaklarim arasında kaşıntı (mantar ) rahatsızlığı var. Dr. Merhem veriyor ve sık sık ayak yikamayi tavsiye etmiyor. Bir tanesi hatta abdest için gün de 5 vakit ayak yikarsan merhem fayda etmez de dedi. Ayaklarımın kuru olarak kalması gerekiyor. Teyemmüm yapılabilecek durumlara baktım ilmihal kitabından abdest alınca hastalığının artacagini bilen teyemmüm alabilir yazıyor. Emin olmak için bir de size sormak istedim. Bu durumda teyemmüm yapabilir miyim. Cevabınız için teşekkür ediyor ve Allah razı olsun diyorum.

    1. Teyemmüm yapabilmeniz için tüm bedeniniz sudan zarar gördüğü takdirde olur. Şu durumda sudan zarar gören sadece ayaklarınız o halde normal abdestinizi alıp ayaklarınızın üstüne hafif ıslak elle mesh yapmalısınız.

  8. Selamün Aleyküm.
    Peygamberler tarihine baktığımızda dünya tarihinin 7-10 bin arası birşey olduğunu anliyabiliyoruz Resulullah s.a.v’inda 7 bin yıl hadisi var bildiğiniz gibi.
    Batılı araştırmacılarinda son dönemde yaptığı bilimsel çalışmalar 7-8 bin yıl önce Karadeniz civarındaki son buzullarin erimesiyle su seviyesinin artması sonucu tarihte bahsedilen Nuh tufaninin bu olabileceğini söylüyorlar bilimsel açıdan sanırım .
    Lakin skzinde bildiginiz gibi şuandada yapılan araştırmalarda yuzbinlerce yıllık fosiller ve o civarda bulunan el aletleri var.
    Benim şöyle bir düşüncem var.
    Hz ademden önce yeryüzünde fiziken insana cok benziyen ama akıl olarak mental olarak günümüzdeki insan gibi olmuyan insansı/yaratıkların oluşunu kabul etmekte bir mahsur varmidir

    1. Urfa dolaylarında 11-12 bin yıllık Göbeklitepe harabeleri bulundu. Bu 7 bin yıl bilinen yedi bin yıl değildir. Hadisi şerifi iyi anlamaya çalışırsak o yedi bin yıldan murat yazılı tarih olmalı.
      Vallahu a’lem (en doğrusunu Allah bilir).

    2. Peki Hz Ademden önce fiziken insan gibi olan ama aklen ve mental olarak insan gibi olmuyan imtihana vs. Tabi olmuyan insansı bir toplumun/toplumların yaşadığını kabul etmekte bir mahzur olabilirmi

    3. Peygamberimizden “Adem den önce 40 bin adem yaşadığı” rivayet edilir. İnsansı dediklerimiz de onlar olmalı. Onlar fizik olarak insana benzeseler de Adem oğlu değillerdi. Genetik Bilimine göre Hz. Adem zürriyeti geriye doğru 200 bin yıl civarındadır.

  9. Merhaba, ben 16-17 yaşlarımda yani bundan 6-7 yıl kadar önce evde ve salonda cinsel içerikli görüntülere bakmak hatasında düştüm, fakat hemen pişman oldum. O günden sonra bu olayı hiç düşünmedim, üzerinden 6-7 geçti ve şimdi bu konu çok fazla aklıma takılıyor. Acaba salonun kapısından kardeşim beni görmüş müdür, kardeşim o zaman 8-9 yaşlarındaydı, eğer gördüyse onu taciz mi etmiş olurum? Eğer kendi odamda olsaydım kendimi suçlamazdım fakat salondaydım, olaya dair hiçbir şey hatırlamıyorum, kardeşimi çok seviyorum, ona böyle büyük bir kötülük yapmış mıyımdır eğer beni gördüyse? Asla kardeşimin beni görmesi gibi bir kastım yoktu olamaz da. Bu konuda sorumluluğum ne olur?

    1. Öncelikle yaptığın günaha tövbe etmelisin. Herkesten önce insan bir günah işlerse Allaha hesap vermek durumundadır. Kardeşine işlediğin günahı izletmek gibi bir davranışın olmadığı için sorumlu değilsin. Kardeşinde o olaydan fazla etkileneceğini sanmam. Belki de bir filim izlediğini sanmış olabilir siz aşırı hassasiyet gösterip bu işi takıntı yapmaktasınız. Tövbe edin önünüze bakın Allaha iyi bir kul olmaya çalışın bunları takmayın kafanıza.

    2. Hocam çok özür dilerim fakat kendimi o kadar çok suçluyorum ki bir kere daha sormak istedim bu olaya taciz denmez değil mi?

    3. Kasten tasarlayarak yapılanlar tacizdir sehven veya bilmeden yapılanlar taciz değildir.

    4. Hocam cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Konuyla alakalı aklıma takılan son bir soru sorabilir miyim? Dün internette yasada bulunan şu iki madde ile karşılaştım: 1.Bir çocuğa erotik sözler içeren bir kitabı okumak, cinsel içerikli bir görüntü izletmek
      b) Bunların içeriklerini çocukların girebileceği veya görebileceği yerlerde ya da alenen gösteren, görülebilecek şekilde sergileyen, okuyan, okutan, söyleyen, söyleten
      Cinsel içerikli bir kitabın çocukların duyabileceği şekilde çocuk parkında okunması ya da bu tür görüntülerin alenen gösterilmesi

      ve 2.Özel alanda izlenmesi şartıyla porno veya erotik film izlemek suç değildir.

      Ve daha sonra zaten takıntı hastası olduğum için çok büyük bir depresyona kapıldım ben de bunları yaptım diye, o görüntülere bakarken kendi odamda değildim salondaydım diye. Şu anda bu halim yine vesvese midir hocam? Sizden başka kimseye danışamıyorum, kendi kendimi yiyorum, ne olur yardım edin.

    5. Peygamberimiz dahi cinselliği hadisi şeriflerinde anlatmıştır. Ama müstehcenliğe girmeden.
      Kendinizin de söylediği gibi siz takıntı hastasısınız. Öyle şeyleri okumayın ve hastalığınızı artırmayın. Çocukları elbette ki müstehcenlikten korumalıyız. Ama belli bir yaşa geldiğinde konunun uzmanlarınca müstehcenliğe saplanmadan öğretilmeli veya uygun kitaplardan okuyarak öğrenmeleri sağlanmalıdır.
      Aksi halde çocuklar sapkınların oyuncağı olur işte asıl taciz veya tecavüz o zaman başlar.

    6. Hocam çok özür dilerim size bir şey daha sorsam? Haftalardır bu konu yüzünden uyku uyuyamıyorum çok ağır bir deprosyandayım bu normal mi? Ben yasa önünde suçlu muyum?

  10. Hocam ilikli kemik var yemekler icin suyu kaynatiliyor. iki gün kemikleri suda beklettim kani cikti. ama pişirirken bile sürekli kan çıktı suyunu yenilememe ragmen, bunu yememiz helal midir kanlı baya

    1. Kan içmek haramdır. Ama etin kılcal damarlarında kalmış olan kanı temizleme imkanı olmadığı için helaldir.

    1. Oruçken cünüp olanın orucu bozulur. Cünüpken sahurda oruca niyet edenin orucu geçerlidir. İmsaktan sonra veya gündüz rüyalanan kimse gusül abdesti almasa bile orucu sahihtir.

  11. hocam bir kişi basket atsa ve sayı olsa kişi şansa oldu vb. bir laf etse kafir olur mu
    yani topu attıyor(bu basket olmak zorunda değil başka şey de olabilir) ve sayı oluyor o da şansa girdi diyor kafir olur mu

    1. Ona rast geldi demek yani tevakuf oldu denilir küfrü nereden çıkarıyorsun? Rast getiren de getirmeyen de Allah’tır.

  12. Ben çalıştığım market işinde çok yavaş olmamdan dolayı çoğunlukla kasada durmuştum. Market işinde her şeyi yapıyoruz; mal dizme,market temizleme vs.. Bunun sonucunda benim kazandığım paranın çoğu helal midir?

    1. Normal bir insan olarak işini bilerek ve isteyerek aksatmıyorsan elinden geldiğince doğru çalışıyorsan yaptığın iş de haram iş değilse elbette kazancın helaldir.

  13. Hocam bir şeyin olmasına imkansız demek doğrusu olmamasına imkansız demek küfür olur mu.

    1. Allah göre imkansız demek küfürdür sana bana göre imkansızlar var elbette.

    2. Hocam mesela ben bu sınava çalışsam bile bu dersten geçmem imkansız gibi ya da ben Şu saatte çıksam oraya yetişmem imkansızdır.. Ben bu çamaşırı yıkasam bile bu lekenin çıkması imkansız. bunun gibi.

    3. Öyle söylemekte bir beis yoktur. Allahın garantisinden başka hiçbir şey tam garanti değildir.

  14. Şeytan zart diye osurur hadisi en mutavatir sahih hadismidir bu hadisi kim aktarmıştır ve her ezan salat olunca şeytan zart diye osururmu bu kokuyu dıuyabilen varmı yada kimler duyar?

    1. O anlamda hadisi şerif var lakin Türkçeye tercüme edenler hatalı tercüme etmiş. Zart kelimesi türkçdir arapçada öyle bir kelime yoktur. Osurmak yerine arapçada yellenmek vardır.
      Onun kokusunu kalbi dünya ile dolu olan ahmaklar algılayamaz.

  15. Selamün Aleyküm.
    İşyerinde bir abi var benden 20 yaş büyük benide işe aldıran birisi .
    Adam müslüman oldugunu söylüyor ama Allah’ı resullahi mantıksızlık la suçlamaya kadar şirkleri var yani müslüman felan değil.
    Şimdi bu kişiyle aynı yerdeyiz ona abi demem de selamün aleyküm dememdeki hükümler neler olur yani kâfire abi denirmi selamun aleykum denilmez onu biliyorum iş gereğinde yanyanayiz ne yapmam lazım bana yakın davranıyor

    1. O kafire tazim manasında abi demek doğru olmaz. Herhangi bir kafirin abisi anlamında abi de diyebilirsin ya da daha resmi olup usta deyiveriniz.

    2. Yaptığımız iş özel güvenlik yani öyle ustalık kalfalık durumu yok nasıl hitap etsem sizce

    3. Tamam o dinsize abi diyemezsiniz. O adam orada bir vali değil patron da değil ustalık çıraklık meselesi olması da şart olmayabilir ama siz ona usta dersiniz. Sonuçta o adam orada ya işçi ya da usta ne fark eder?

    4. Hocam dediğinizi anladım lakin bir durum daha var.
      Bu kişi sabah işe geldi selamün aleyküm dedi bende aleyküm selam demek istemedim bahsettiğim durumdan dolayı ben öyle demeyince tekrar selamün aleyküm dedi bu sefer aleyküm selam dedim bunun hükmü nedir ne yapmak lazim

    5. İblis Peygamberimizin huzuruna geldi “Selamünaleyküm ey Muhammed” dedi. Peygamberimiz, “Selam Allahındır ey lanetli” dedi.
      Kafir veya münafıklar selam verdiğinde onun anlayamayacağı bir dilden karşılık vermek gerek. “Aleykümselam” yerine “aleynesselam” deyiveriniz. Selam bizim üzerimize olsun demektir.

  16. Galaktik federasyon gerçekmi hocam kuranı kerimde geçiyormuş mele-i ala sad suresi 59 yüce konsey melekler cemaati deki habibim sana mele i aladan sorarlarsa benim ondan haberim yok ben bana vahyedilenle hükümlüyüm de serhat ahmet tan mele-i ala örnek veriyor sad suredi 59

    1. Günahın büyüğü ve küçüğü vardır ancak günahları önemsememek yani günahın karşılığı bir cezanın olmayacağı inancına varmak küfürdür.

    1. Haram olmadığı kesin olan bir şeyin haram olduğunu söylemek kişiyi dinden çıkarır. Mesela beş vakit namaz farzdır. Buna misal; bir kimse “beş vakit namaz kılmak haram” dese veya “ekmek yemek su içmek haram” dese kafir olur.

    1. – “Allah yolunda harcama yapın; kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın. İyilik edin, kuşkusuz Allah iyilik edenleri sever.” (Bakara Suresi/ ﴾195﴿
      İnsanın kendisini tehlikeye atmak bile haram iken kendine zarar vermek hiç helal olur mu?

    1. İman ettiğini Allahı sever onun peygamberlerini sever Allahın emirlerini elinden geldiğince yapmaya çalışır yasaklarından elinden geldiğince sakınır günah işlediğinde üzülür sonra tövbe edersen iman etmiş salih kullardansın demektir. Aksi halde son nefeste imalı ölmen çok zordur.

  17. hocam biz okuldaydık bir mesele oldu dediki müdürle konuşalım yazılı mevzusunu sonra ben dedimki şimdi yanına gidersek bize vaaz verir(diyecek gibi oldum yani vaaz kelimesi ağzımdan çıktı)sora hemen nutuk çekecek diye değiştirdim şimdi ben kafir olur muyum ( yani burda amacım dini değerlerle dalga geçmek değildi yani biz dinlemez bize öğüt verir nutuk çeker gönderir manasındaydı) yine de kafir olur muyum

Bir yanıt yazın